نقد و بررسی شیائومی می میکس 2 اس

شرکت چینی شیائومی، جزو سازنگان تلفن های هوشمندی به شمار می آید که به سرعت پیشرفت کرده است. در ابتدا محصولات این کمپانی، مختص قاره آسیا بود؛ اما اکنون شاهد حضور برخی محصولات آن در کشور های اروپایی نیز هستیم. گوشی شیائومی می میکس 2 اس در دسته محصولات MIX قرار می گیرد که به نوعی جسورانه ترین محصول شیائومی به شمار می آید. در واقع اولین گوشی سری میکس شیائومی، جزو اولین گوشی های دنیا به شمار می رفت که از نمایشگر بدون حاشیه استفاده می کرد. اکنون آخرین عضو از سری میکس  یعنی می میکس 2 اس پیشرفت های بسیار خوبی در زمینه هایی چون دوربین، سخت افزار و … به خود دیده است و با همه این موارد، نمایشگر بدون حاشیه این گوشی، هنوز هم بدون بریدگی می باشد که می تواند نقطه مثبتی برای آن به شمار بیاید. اما در نهایت از تمام این موارد که بگذریم، قیمت این محصول می باشد که با داشتن ویژگی های پرچمدار، بسیار پایین تر از پرچمداران سامسونگ و اپل می باشد. در ادامه با نقد و بررسی گوشی شیائومی می میکس 2 اس ، همراه سایمان دیجیتال باشید.

طراحی

زمانی که دو گوشی شیائومی می میکس 2 اس و می میکس 2 را کنار هم قرار دهید، اولین و تنها چیزی که متوجه آن خواهید شد، اضافه شدن دوربین دوم در MIX 2s می باشد که برای ثبت تصاویر پرتره کاربرد خواهد داشت. همچنین با اضافه شدن این دوربین، شیائومی محل قرار گیری دوربین را نیز تغییر داده و از قسمت میانی، به گوشه سمت چپ انتقال داده است. البته برای همه کاملا مشهود است که شیائومی در طراحی قسمت دوربین و نحوه چینش آن، نیم نگاهی به پرچمدار اپل داشته است.

پوشش سرامیکی هنوز هم یکی از خاص ترین مواد در ساخت کوشی های هوشمند به شمار می آید که شیائومی از آن استفاده می کند. این پوشش ظاهر بسیار جذاب و براقی دارد که البته بسیار لغزنده می باشد. بعد از مدتی استفاده و عادت کردن به گوشی، استفاده از آن راحت تر می شود؛ با این حال در داخل جعبه می میکس 2 اس، کاور بسیار با کیفیتی قرار دارد که نه تنها از زیبایی دستگاه نمی کاهد؛ بلکه احتمال سر خوردن آن را کاهش داده و باعث افزایش مقاومت آن در برابر صدمات احتمالی می شود.

می میکس 2 اس

محل قرار گیری سایر اجزای بدنه، تفاوتی نسب به گذشته نداشته است. سنسور اثر انگشت این گوشی در پشت بدنه و پایین تر از دوربین قرار گرفته است. محل این سنسور به خوبی انتخاب شده و انگشت اشاره به راحتی روی آن قرار می گیرد. دقت و سرعت این سنسور بسیار عالی است و عمل تشخیص اثر انگشت در کسری از ثانیه انجام می‌گیرد. کلید های پاور و تنظیم حجم صدا در لبه راست دستگاه قرار دارند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در لبه پایینی، اسپیکر تک کاناله، به همراه پورت USB Type-C و میکروفون مکالمه قرار گرفته و سینی سیمکارت نیز در لبه چپ دستگاه حضور دارد. لبه بالایی هم خلوت ترین ظاهر را دارد که میزبان حضور میکروفون حذف نویز است.

نمایشگر

گوشی می میکس 2 اس دارای نمایشگر 6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن فول اچ دی می باشد که نسبت تصویر آن 18:9 می باشد. دو نکته اصلی در مورد نمایشگر این محصول وجود دارد که اولی LCD بودن آن و دومی قرار گرفتن آن در دسته نمایشگر های بدون بریدگی می باشد. صفحه نمایش ال سی دی، رنگ ها را به شادابی پنل های اولد به نمایش نمی گذارد و رنگ مشکی در آن ها چندان عمیق نمی باشد. با این حال پنل بکار رفته در این گوشی از نمونه های خوب بازار بوده و رنگ ها را به صورت متعادل به نمایش می گذارد و از زاویه دید مناسبی برخوردار می باشد. البته پنل های ال سی دی مزیت هایی در برابر پنل های اولد نیز دارند که که در استفاده طولانی مدت دچار سوختگی پیکسل ها و تغییر رنگ  نمی شوند.

می میکس 2 اس

استفاده از نسبت تصویر 18:9 به یک استاندارد امروزی تبدیل شده است که تماشای محتواهای ویدئویی را دلچسب تر می کند و با توجه به این که می میکس 2 اس فاقد بردیگی می باشد، اجرای بازی ها و تماشای فیلم ها در آن لذت بخش است. حداکثر روشنایی پنل به حدود 500 نیت می رسد که هرچند رقم چندان بالایی نیست، اما با توجه به انعکاس کم شیشه جلویی، می توان از آن در محیط های روشن استفاده کرد. حداقل روشنایی نیز به حدود 1 نیت می رسد که برای استفاده در محیط های کم نور، بسیار مناسب می باشد. در قسمت تنظیمات نمایشگر، مواردی چون نوع نمایش رنگ ها همانند گوشی های سامسونگ وجود ندارد؛ با این حال می توان میزان سردی و گرم رنگ ها و کنتراست نمایشگر را شخصی سازی کرد.

lمی میکس 2 اس

دوربین

علاوه بر دوربین دوم که به این گوشی اضافه شده است، دوربین می میکس 2 اس از سنسور جدیدی استفاده می کند که می تواند نوید دهنده عکس های بهتری در مقایسه با نسل قبل باشد. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی از سنسوری با پیکسل های 1.4 میکرو متری استفاده می کند که در پس لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. دوربین دوم نیز از سنسوری 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1 میکرو متری استفاده می کند که در پس لنز تله با گشودگی دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. نا گفته نماند که فقط دوربین اصلی در این گوشی مجهز به لرزشگیر اوپتیکال می باشد.

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی این گوشی همانند نسل قبلی در حاشیه پایینی نمایشگر قرار گرفته است که محل مناسبی به شمار نمی آید. درست است که هنگام استفاده از برنامه دوربین گوشی، می توان با سر و ته کردن گوشی این مشکل را برطرف کرد؛ اما زمانی که از برنامه هایی چون اینستاگرام برای عکاسی یا فیلم برداری استفاده کنید، زاویه دید بد آن، راه حلی نخواهد داشت. اما به هر حال می توان اول به عکاسی یا فیلم برداری پرداخت و بعد آن ها را در پلتفرم های مختلف مانند اینستاگرام قرار داد.

می میکس 2 اس

دوربین سلفی این گوشی قادر به ثبت تصاویر خوبی می باشد. این دوربین از حالت پرتره نیز پشتیبانی می کند که در این حالت، جزئیات به صورت نرم ثبت می شود که علت آن هم، حالت زیبایی پیش فرض می باشد که میزان آن را می توان از 3 الی 5 تنظیم کرد.

رابط کاربری دوربین می میکس 2 اس ظاهر ساده ای دارد که البته بی شباهت به رابط کاربری دوربین گوشی های آیفون نمی باشد. همانند رابط کاربری دوربین در گوشی های اپل، در این گوشی نیز با سوایپ کردن روی صفحه می توان بین حالت های مختلف از جمله فیلمبرداری، ویدئوی کوتاه، حالت پرتره، پاناروما حالت تنظیم دستی و … سویچ کرد. از نوار بالای محیط دوربین نیز می‌توان به مواردی مانند فعال‌/غیرفعال‌سازی HDR، فعال/غیر فعال سازی هوش مصنوعی، فیلترهای مختلف، زیباسازی چهره و … دسترسی داشت. در حالت تنظیم دستی این دوربین هم می توان به تنظیماتی چون، نور سفید، فوکوس، سرعت شاترو ایزو دسترسی داشت.

می میکس 2 اس

هوش مصنوعی دوربین می میکس 2 اس، قادر به تشخیص چندین صحنه است که می تواند تنظیمات مربوط به هر صحنه را اعمال نماید. به عنوان مثال محیط های سبز (گل و گیاه) سبز تر و رنگی تر، غذا ها به صورت روشن تر و ساختمان ها به صورت واضح تر ثبت می شوند. با این حال عکاسان حرفه ای از این ویژگی استفاده نخواهند کرد، چرا که ویرایش ثانویه تصویر را ترجیح می دهند؛ اما این تصاویر برای استفاده در شبکه های اجتماعی بسیار خوب خواهد بود.

به طور کلی می میکس 2 اس تصاویر خوبی ثبت می کند و دوربین آن نسبت به نسل قبل، پیشرفت های خوبی به خود دیده است. این گوشی در زمینه محدوده پویایی در برخی مواقع دچار مشکل می شود و قسمت های سایه تصویر، کمی تاریک به ثبت می رسند. با این وجود نور تصاویر به خوبی تنظیم می شود و رنگ ها طبیعی به نظر می رسند. جزئیات تصاویر در محیط های روشن در سطح مطلوبی قرار می گیرد و تصاویر از کنتراست بسیار بالایی برخوردار نیستند که باعث می شود مناسب ویرایش ثانویه باشند. عکس های ثبت شده با دوربین این گوشی در محیط های کم نور دارای جزئیات کمتری هستند با این حال عملکرد آن نسبت به قیمتش را می توان خوب تلقی کرد. ناگفته نماند که دوربین دوگانه می میکس 2 اس دارای حالت پرتره می باشد که عملکرد بسیار حوبی در بیشتر موارد دارد. تشخیص لبه های سوژه در بیشتر مواقع به خوبی صورت می گیرد و جزئیات خوبی هم در تصاویر وجود دارند.

سخت افزار

شیائومی نشان داده است که معمولا توجه ویژه ای روی مشخصات سخت افزاری محصولات خود دارد. از این رو گوشی می میکس 2 اس از آخرین تراشه کوالکام که برای گوشی های پرچمدار ساخته شده – اسنپدراگون 845 – استفاده می کند. نسخه پایه این گوشی دارای 6 گیگابایت حافظه رم می باشد که در حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایتی موجود می باشد. یک نسخه دیگر نیز وجود دارد که حافظه داخلی و حافظه رم آن به ترتیب 256 و 8 گیگابایت می باشد. در هنگام انتخاب این محصول باید نیاز های خود را از حافظه داخلی در نظر داشته باشید، چرا که می میکس 2 اس از کارت حافظه خارجی برای ارتقا فضای ذخیره سازی پشتیبانی نمی کند.

می میکس 2 اس

ترکیب سخت افزاری که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، باعث شده است که گوشی می میکس 2 اس یکی از سریع ترین گوشی های بازار به شمار بیاید و عملکردی مشابه پرچمداران اخیر داشته باشد. گشت و گذار در رابط کاربری، جا به جایی بین اپلیکیشن ها، وبگردی، استفاده از شبکه های اجتماعی و … اعمالی ساده به شمار می آیند که این دستگاه به راحتی از پس آن ها بر می آید. تراشه اسنپدراگون 845 در زمینه گرافیکی هم پیشرفت های بسیار خوبی به خود دیده است که باعث می شود بازی های سنگین گرافیکی به صورت نرم و روان در این گوشی اجرا شوند.

نرم افزار

مثل اکثر گوشی های شیائومی، می میکس 2 اس به رابط کاربری MIUI مجهز شده است. از نظر برخی افراد، با این که این رابط کاربری فاصله زیادی با اندروید خالص دارد، اما ویژگی های زیاد آن موجب شده است که رابط کاربری یکی از نقاط قوت شیائومی به شمار بیاید. بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که شیائومی بیکار ننشسته و در طی سال های اخیر، به افزایش کارایی و بهبود رابط کاربری خود پرداخته است. می میکس 2 اس نیز به آخرین نسخه رابط کاربری شیائومی، یعنی MIUI 9.5 مجهز شده است که هر چند از نظر ظاهری تفاوتی با رابط کاربری گوشی های قبلی شیائومی ندارد، اما شرکت چینی سعی در سبک سازی و عملکرد روان آن داشته است. ناگفته نماند که این رابط کاربری روی سیستم عامل اندروید 8.0 نصب شده است.

MIUI 9.5 همچنان دارای ویژگی های متعددی است. یکی از این ویژگی ها Dual Apps می باشد. با استفاده از این ویژگی می توان دو نسخه متفاوت از یک اپلیکیشن را داشت. به عنوان مثال می توان به طور همزمان دو برنامه تلگرام در گوشی نصب کرد و از دو حساب متفاوت استفاده کرد. با ویژگی Second Space هم می توان حساب کاربری دیگری در همان رابط کاربری داشت.

می میکس 2 اس

یکی از ویژگی های جدید در MIUI 9.5 اضافه شدن ژست های حرکتی برای جابه جایی در منو ها می باشد. این قابلیت در حال حاضر به اندازه قابیلت های موجود در آیفون 10، بهینه و روان نیست. برای بازگشت به صفحه‌ی اصلی باید یک‌ بار از پایین نمایشگر به سمت بالا سوایپ کنید. سوایپ به سمت بالا و نگاه داشتن انگشت اپلیکیشن‌های درحال اجرا را نمایش خواهد داد و سوایپ از لبه‌های چپ یا راست نمایشگر به سمت داخل نقش کلید بازگشت را ایفا می‌کند. رابط کاربری این گوشی در مجموع عملکرد نرم و روانی دارد و در استفاده روزمره لگ و تاخیر آزار دهنده ای در آن به چشم نمی خورد.

باتری

می میکس 2 اس در زمینه باتری تفاوتی نسبت به نسل قبل نداشته است. از آن جایی که رزولوشن نمایشگر نیز تغییری نداشته و پردازنده بکار رفته در این گوشی با وجود افزایش قدرت، از مصرف باتری مشابه نسل قبل برخوردار است؛ انتظار می رود که می میکس 2 اس در استفاده نیمه سنگین تا 1 روز را دوام بیاورد. با این وجود چون نوع استفاده افراد از گوشی متفاوت می باشد، بنابراین نمی توان زمان شارژدهی دقیقی برای آن اعلام کرد. این گوشی از شارژ سریع نسخه 3.0 کوالکام پشتیبانی می کند که باعث می شود شارژ کامل آن در کمتر از 2 ساعت انجام گیرد. همچنین می میکس 2 اس اولین گوشی شیائومی به شمار می آید که از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند و گذشته از این مورد، اولین گوشی هوشمندی به شمار می آید که با وجود پنل سرامیکی از قابلیت شارژ بی سیم بهره مند می باشد.


نقاط مثبت

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا
  • قدرت سخت افزاری بالا
  • عملکرد  خوب دوربین
  • پشتیبانی از شارژ بی سیم
  • نمایشگر خوب با حاشیه های باریک

نقاط منفی

  • ر زولوشن پایین تر نمایشگر در مقایسه با برخی رقبا
  • فاقد جک هدفون
  • عدم مقاومت در برابر آب و گرد و غبار
  • محل نامناسب دوربین سلفی

نظر شما در مورد می میکس 2 اس چیست؟

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱