بررسی دستبند سلامتی هواوی TalkBand B5

امروزه با پیشرفت روزافزون گوشی ها، سایر گجت ها مانند ساعت های هوشمند، دستبند های سلامتی و… نیز همگام و هم سو با آن ها حرکت کرده و شاهد محصولات جدیدی از برند های مختلف هستیم. در این میان کمپانی هایی معروفی همچون هواوی، شیائومی، سامسونگ ،فیت بیت و… را داریم که با ارائه امکانات نسبتا خوب سعی می کنند کاربران بیشتری جذب محصولات خود نمایند. اگر شما هم جزو آندسته از افرادی هستید که علاوه بر برند و امکانات نسبتا خوب، گزینه قیمت از اهمیت بالایی برای شما برخوردار می باشد، دستبند سلامتی شیائومی می بند 4 (بررسی) می تواند یکی از گزینه های خرید شما به حساب بیاید اما در صورتی که می خواهید دستبند سلامتی شما قابلیت های فراتر از انتظار شما را ارائه دهد، دستبند سلامتی هواوی Talkband B5 با داشتن قابلیت هدست، پاسخگو نیازهای شما خواهد بود. برای مطالعه بررسی کامل این محصول هواوی، ما را در ادامه همراهی نمایید.

این دستبند سلامتی هواوی در دو نسخه اسپرت و کلاسیک عرضه می شود که به ترتیب از برچسب قیمتی حدودا 189 و 219 دلار برخوردار می باشد (مدل مورد بررسی ما نسخه اسپرت می باشد). قیمت نسبتا بالای دستبند هواوی talkband b5 باعث شده آن را دردسته محصولات حرفه ای مانند Fitbit Charge 2, Fitbit Versa, Garmin Vivosport و Samsung Gear Fit 2 Pro قرار داد؛ با این تفاوت که هیچکدام از این محصولات نمی تواند مانند TalkBand B5 ، امکان برقراری و پاسخ به مکالمات را برای شما فراهم نماید. از این رو این محصول هواوی با قابلیت هدست خود می تواند حرف هایی برای گفتن داشته باشد.

طراحی

ساختار دستبند سلامتی هواوی همانند سایر مچ بند های سلامتی از هسته اصلی، بدنه و بند تشکیل شده است که در ترکیب با یکدیگر، زیبایی خاصی به آن می بخشند. پوشش فلزی ضد زنگ بدنه به همراه حاشیه های سرامیکی استفاده شده در این محصول، نه تنها مقاومت آن را دربرابر آسیب های احتمالی تضمین می کند، بلکه به خوش ساخت بودن محصول اشاره دارد. اما ناگفته نماند که ابعاد 13 در 58 میلی متری دستبند سلامتی هواوی TalkBand B5 با وزن 40 گرمی، هنگام قرار گرفتن بر روی مچ دست، کمی بزرگ به نظر می رسد. البته اگر استفاده کننده مذکر باشد به هچ عنوان متوجه این موضوع نخواهد شد.

بند این محصول هواوی از جنس سیلیکون با کیفیت ساخته شده است و از قابلیت ضد آب نیز بهره می برد. به این نکته توجه داشته باشید که اگر نسخه کلاسیک این محصول را می خواهید خریداری کنید، بند چرم آن از قابلیت ضد آب پشتیبانی نمی کند. همچنین کیفیت ساخت این بند باعث می شود که ساعت ها آن را بروی مچ دست داشته باشید، بدون اینکه احساس ناراحتی کنید.

در مورد هسته اصلی این دستبند باید بگوییم که با استفاده از دو دکمه تعبیه شده در بدنه، می توان آن را به راحتی جدا و یا در داخل بدنه قرار داد. همچنین به لطف آهنربا تعبیه شده در قسمت داخلی، امکان افتادن آن به صفر درصد می رساند. گذشته از این موارد، بروی بدنه خود هسته اصلی، میکروفون، کلید هوم و سنسور ضربان قلب تعبیه شده است و در نهایت درگاه میکرو USB را مشاهده می کنیم که برای شارژ دستگاه در نظر گرفته شده است.

همانطور که در قسمت بالا گفتیم، طراحی این محصول تنها به دستنبد سلامتی ختم نمی شود، بلکه از آن نیز می توان به عنوان هدفون بلوتوثی استفاده کرد. سَری که بروی این دستگاه قرار گرفته، از جنس پلاستیک با کیفیت نسبتا خوب ساخته شده است و در داخل جعبه محصول سری هایی با اندازه های مختلف وجود دارد که می توانید اندازه مناسب گوش خود را انتخاب کنید. چیزی که شاید کمی شما را آزار دهد ضخامت زیاد این دستگاه می باشد و باعث می شود چندان احساس راحتی هنگام قرار دادن آن در داخل گوش نداشته باشید. البته TalkBan B5 یک دستبند سلامتی می باشد که امکان هدفون بلوتوثی را نیز در اختیار شما می گذارد و نباید از این موضوع به راحتی چشم پوشی کرد. همچنین به لطف طراحی یکپارچه سری هدفون، حتی در تکان های شدید سر، امکان افتادن آن را تجربه نخواهید کرد.

در قسمت پایانی این بخش لازم است بدانید که دستبند سلامتی هواوی TalkBand B5 در زمینه مقاومت در برابر گرد و غبار و نفوذ آب از استاندارد IP57 بهره می برد. در واقع می توان گفت هواوی در این زمینه نسبت به رقبا خود ضعیف عمل نموده است.

نمایشگر و رابط کاربری

هواوی TalkBand B5 از نمایشگر با ابعاد 1.13 میلی متری و رزولوشن 300 در 160 پیکسل بهره می برد که فناوری آمولد ان را همراهی می کند. درباره وضوح نمایشگر این دستبند باید بگوییم که از شفافیت بسیار خوبی برخوردار می باشد و رنگ ها در آن به صورت زنده و پویا به نمایش گذاشته می شود. همچنین به لطف فناوری آمولد، نمایشگر ازخوانایی بسیار مناسبی بهره می برد. علاوه بر این، TalkBand B5 از پبام هاب فارسی پشتیبانی می کند.

به لطف صفحه نمایس لمسی ،شما می توانید با سوایپ کردن به سمت بالا و پایین به مرور راحت منوی دستبند بپردازید و تنها با یکبار سوایپ کردن به سمت راست می توانید به اعلانات خود دسترسی داشته باشید. در منوی این دستبند شما تنوعی بسیار زیادی از امکانات را مشاهده نخواهید کرد. در واقع هواوی TalkBand B5 از رابط کاربری ساده و انعطاف پذیری برخوردار می باشد و برای تمامی افرادی که کمی با فناوری آشنایی داشته باشند، مناسب خواهد بود. همچنین در منوی این دستبند می توانید به قابلیت هایی مانند قدم شمار، ردیابی خواب ،سنجش ضربان قلب، ردیابی فعالیت های ورزشی و تنظیمات دسترسی داشته باشید. از دیگر قابلیت هایی که احتمالا برای شما جالب خواهد بود، ویژگی شاتر بودن دستبند سلامتی می باشد. به طوری که می توانید با ضربه زدن بر روی صفحه نمایش، عکس های خود را هر لحظه بدون مشکل ثبت کنید. البته این قابلیت تنها برای کاربران گوشی های هواوی و آنر امکانپذیر می باشد.

حالت هدفون دستبند سلامتی هواوی TalkBand B5

درواقع این قابلیت یکی از مهم ترین ویژگی هایی می باشد که این محصول هواوی به همراه خود دارد. همانطور که در قسمت اول مطلب اشاره کردیم، برای استفاده از حالت هدفون بایستی دو دکمه فیزیکی تعبیه شده در بدنه را همزمان فشار دهید و دستگاه را در داخل گوش قرار دهید (لطفا برای استفاده از حال هدفون، احتیاط لازم هنگام فشار دادن دکمه ها، لحاظ کنید). اما می خواهیم در این بخش به کیفیت صدا و امکاناتی که حالت هدفون این دستبند سلامتی در اختیار ما می گذارد را بپردازیم.

در ابتدا باید به شما بگوییم با آزمایش هایی که انجام دادیم، این دستگاه هواوی، هنگام برقراری مکالمه در هر دو شرایط محیطی آرام و شلوغ، صدایی با کیفیت بالا و شفافی را برای هردو طرف( گوینده و شنونده) فراهم می کند و شما به راحتی می توانید بدون دغدغه به مکالمات خود بپردازید. اما در زمینه موسیقی نمی توان آن را با هدفون های بلوتوثی مقایسه نمود و انتظار داشت عملکرد بسیار خوبی را در صداهای با بیس بالا ارائه دهد.

همچنین می توان از خود دستگاه از قسمت مخاطبین و یا تاریخچه تماس ها به برقراری تماس پرداخت. حتما توجه کنید باید ازطریق اپلیکیشن، مخاطبین خود را اضافه کنید تا بتوانید از طریق دستگاه به برقراری مکالمه بپردازید. در نهایت لازم است بدانید که امکان رد کردن تماس از طریق خود هدفون از طریق سوایپ کردن به سمت بالا وجود دارد و برای پاسخ به تماس کافیست، دکمه تعبیه شده بر روی هدفون را فشار دهید.

ردیابی فعالیت های ورزشی

دستبند سلامتی هواوی TalkBand B5 همانند مچ بند های سلامتی میان رده، ویژگی هایی مانند گام شمار با تعیین هدف پیش فرض 10000 قدم در اختیار می گذارد که از دقت خوبی برخودرار می باشد. همچنین می توانید از خود دستبند به اطلاعاتی مانند میزان کالری، مسافت طی شده و مدت زمان دسترسی داشته باشید. علاوه بر این موارد در صورت که مدت زمان بیش از یک ساعت فعالیتی نداشته باشید، از طریق ویبره به شما اطلاع رسانی می شود.

متاسفانه هواوی TalkBand B5 قادر به تشخیص خودکار فعالیت های ورزشی نمی باشد و شما باید از طریق دستبند، اقدام کنید. ورزش های دُو در محیط باز ، دویدن بر روی تردمیل، پیاده روی، دوچرخه سواری ثابت و ورزش عمومی از جمله فعالیت هایی هستند که می توانید از طریق دستبند به آن ها دسترسی داشته باشید. حتی باتوجه به نوع ورزش انتخابی خود، می توانید هدف های مانند مدت زمان، میزان کالری مصرفی و مسافت را شخصی سازی نمایید. گذشته از این موارد برای متوقف کردن و یا اتمام فعالیت ورزشی خود بایستی دکمه هوم رو فشار دهید. مجهز نبودن به قابلیت GPS باعث می شود برای انجام فعالیت های ورزشی خود، حتما گوشی را به همراه داشته باشید تا دستبند سلامتی هواوی با استفاده از GPS گوشی به ثبت دقیق تر اطلاعات بپردازد.

ورزش عمومی تعبیه شده در دستبند talkBand B5، این امکان را به شما می دهد که سایر ورزش های خود را در این قالب انجام دهید. هرچند که این قابلیت نمی تواند از دقت لازم در ثبت اطلاعات ورزشی برخوردار باشد اما وجود آن باعث خواهد شد حداقل از میزان کالری مصرفی، مدت زمان و ضربان قلب خود هنگام انجام فعالیت ورزشی خود اطلاع داشته باشید.

سنسور ضربان قلب تعبیه شده در دستبند سلامتی یکی از مهم ترین قابلیت های ان به حساب می آید که می توان از دو روش دستی و یا خودکار به سنجش ضربان قلب پرداخت. دقت این سنسور در حالت نشسته و یا پیاده روی از عملکرد خوبی برخوردار است. همچنین می توان از طریق اپلیکیشن هواوی حداقل و حداکثر میزان ضربان قلب را برای این دستبند تعریف نمود تا هنگام بالا و پایین بودن از حد نرمال، از طریق ویبره به کاربر اطلاع دهد.

اپلیکیشن

اپلیکیشن Health برای هردو پلتفرم اندروید و iOS در دسترس می باشد و برای نصب آن، ابتدا بایستی دستبند را روشن کنید و بار کد را از طریق گوشی اسکن نمایید تا برنامه به صورت خودکار بروی تلفن همراه شما نصب گردد. در نگاه اول به اپلیکیشن متوجه این موضوع می شویم که از رابط کاربری بسیار ساده ای برخوردار می باشد و اجازه می دهد شما به اطلاعات خود از سه بخش Home، Exercise و Me دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن دستبند هواوی TalkBand B5 اطلاعات مربوط به خواب، ورزشی و ضربان قلب شما را ذخیره می کند و آنالیز کردن آن ها پیشنهاداتی را در اختیار می گذارد. همچنین شما می توانید با استفاده از این برنامه یکسری برنامه های ورزشی را باتوجه به علاقه خود شخصی سازی نمایید.

از دیگر امکانات اپلیکیشن Health می توانید الگو های خواب خود را به صورت حرفه ای دنبال کنید.برای مثال در قسمت مربوط به ردیابی خواب، میزان خواب عمیق، خواب سبک و REM شما بررسی می کند و در نهایت با سنجش آن ها نسبت به استانداردها، امتیاز کلی به کیفیت خواب شما ارائه می کند.

در قسمت مربوط به فعالیت های ورزشی می توان به ورزش های مانند دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری و در نهایت آموزش دوندگی دسترسی داشت و در بخش سوم که مربوط به اطلاعات شخصی خود شما می باشد، از چند قسمت تشکیل شده است که از بین آن ها می توان به اهداف، اطلاعات شخصی فرد، اشتراک گذاری اطلاعات ورزشی با سایر اپلیکیشن ها مانند Google Fit و My Fitness Pal و… اشاره کرد.

در نهایت لازم است بدانید که نسخه مورد بررسی ما بروزرسانی Frimware در اختیار می گذارد که مدعی است بهبود هایی را در زمینه رابط کاربری، دقت قدم شمار و… تغییراتی را به همراه خواهد داشت.

باتری

هواوی TalkBand B5 انرژی خود را از یک باتری با ظرفیت 108 میلی آمپر تامین می کند که طبق ادعادی این کمپانی، در صورت فعال نبودن مانیتور خواب، می تواند تا 3.5 روز شارژدهی داشته باشد؛ در غیر اینصورت، تا 3 روز دوام خواهد داشت. شاید این سوال ذهن شما را مشغول نماید که عملکرد ان در واقعیت به چه شکل می باشد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که باتری این دستبند سلامتی در استفاده نیمه سنگین ( فعال بودن سنجش خودکار ضربان قلب، دریافت نوتیفکیشن، ردیابی خواب و…) تا 3 روز با شارژ 20 درصد ما را همراهی نمود. البته میزان مصرف شارژ با توجه به نوع استفاده افراد می تواند متفاوت باشد. اگر مدت زمان شارژ دهی این محصول از نظر شما کم باشد، شاید شارژ شدن سریع آن در مدت زمان یک ساعت و پانزده دقیقه بتواند قابل جبران باشد.

8.5
بررسی دستبند سلامتی هواوی TalkBand B5

دستبند سلامتی هواوی TalkBand B5 از جمله دستبند های سلامتی می باشد که فراتر از انتظار شما می باشد. این دستبند می تواند با تبدیل شدن به هدفون بلوتوثی علاوه بر ردیابی فعالیت های ورزشی شما، امکان برقرا مکالمه با گوش دادن به موسیقی را برای شما فراهم نماید.

طراحی
8
نمایشگر
8.2
کیفیت صدا در حالت هدفون
8.4
اپلیکیشن
8.9
باتری
9
مزایا
  • صفحه نمایش آمولد
  • شارژدهی نسبتا خوب
  • قابلیت هدفون
  • کیفیت صدا خوب
معایب
  • مجهز نبودن به قابلیت GPS
  • ردیابی نکردن خودکار فعالیت های ورزشی
  • امکانات کم
0
1
1
2
0

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰