گلکسی واچ 3

گلکسی واچ 4 سامسونگ نیازمند چه تغییراتی است؟

گلکسی واچ 3 مسلماً بهترین ساعت‌ هوشمند برای کاربران اندروید است. یکی از معدود گجت‌های پوشیدنی است که می‌تواند پابه‌پای اپل واچ مقایسه شود. اما این به معنای کامل بودن آن نیست. هنوز در زمینه سخت‌افزار جای پیشرفت وجود دارد. همچنین نرم‌افزار آن نیز می‌تواند یک بازنگری قابل توجه را به خود ببیند. این شرکت مدتی‌ است که به این فکر است و به نظر می‌رسد که گلکسی واچ 4 بهترین فرصت برای پیشی گرفتن از رقباست.

اما دقیقا این ساعت هوشمند چه تغییراتی را می‌تواند به خود ببیند؟ ما کمبودهایی در مورد این دستگاه به نظرمان رسیده و ایده‌هایی نیز برای آن‌ها داریم که موجب بهبودهای خوبی می‌شوند.

گلکسی واچ 4 با قدرت پردازشی بهتر و حافظه بیشتر

سامسونگ از سال 2018 که اولین سری گلکسی واچ‌ها را عرضه کرد بهبود چشمگیری در اجزای داخلی این ساعت‌های هوشمند اعمال نکرده‌است. گلکسی واچ 3 نیز از تراشه دو هسته ای Exynos 9110 بهره می‌برد ​​و فضای ذخیره‌سازی 4 گیگابایتی آن زیاد پاسخگوی نیاز کاربران نبود. واضح است که گلکسی واچ 4 می تواند تغییرات داخلی جدیدی را به خود ببیند. چه برای بهبود سرعت پاسخ‌دهی و چه این‌که برای ویژگی‌های جدید، فضای مناسب را فراهم کند.

متأسفانه، مشخص نیست که سامسونگ در آینده چه کاری ممکن است انجام دهد. هنگام نوشتن این مورد، هیچگونه پیگیری برای بهبود Exynos 9110 صورت نگرفته است. ساده ترین گزینه ممکن برای بهبود، استفاده از تکنولوژی ساخت 7 نانومتری به جای 10 نانومتری در تراشه است. اما این به تنهایی ممکن است منجر به جهش بزرگی در سرعت نشود. احتمال وجود تراشه تکراری در این ساعت‌ها هست، مگر این‌که سامسونگ طرح کاملا جدیدی را معرفی کند.

هنوز امیدهایی وجود دارد که این شرکت می تواند عملکرد را در نسل جدید بهبود دهد. حافظه رم بیشتر می تواند به گلکسی واچ 4 کمک کند تا همزمان وظایف بیشتری را انجام دهد. نیازی به گفتن نیست که اپلیکشن‌های فعال بیشتر نیاز به حافظه رم بیشتری هم دارند. همچنین افزایش حافظه داخلی نیز ساده و ممکن به نظر می‌رسد. اپل نیز برای مدتی ساعت های هوشمند با 32 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌کرد. بنابراین سامسونگ هیچ بهانه برای افزایش آن به 8 گیگابایت ندارد.

سنسورهای بیشتر و بهتر در گلکسی واچ جدید

بهترین ساعت‌های هوشمند ابزارهای ارزشمندی برای سنجش سلامتی و تناسب اندام هستند. سامسونگ به خوبی این را می‌داند و از ویژگی هایی مانند پیگیری ضربان قلب و نظارت بر اکسیژن خون در حال حاضر استفاده می‌کند. اما برای گلکسی واچ بعدی کاملاً فضای رشد وجود دارد. به همین خاطر، می‌تواند حسگرهای موجود را بهبود ببخشد.

در این بین احتمال اضافه شدن حسگر اندازه‌گیری قند‌خون از همه بیشتر است. این شایعات پیش از این هم در مورد گلکسی واچ 4 و اپل واچ سری 7 زیاد گفته می‌شد. علاوه بر این، این کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. براساس آمار مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری آمریکا، حدود 10.5 درصد از جمعیت ایالات متحده به دیابت مبتلا هستند. اگر آن دیابتی‌ها بتوانند سطح قند خون خود را بدون خون‌گیری و یا پوشیدن لباس به طور مداوم پیگیری کنند، این می تواند کیفیت زندگی آنها را بسیار بهبود بخشد.

با این حال، ما بیشتر دوست داریم سامسونگ سنسورهای موجود را نیز اصلاح کند. GPS و سنسورهای ضربان قلب در گلکسی واچ 3 در برخی مواقع دقیق نیستند. اگرچه این معایب معمولاً زیاد نیست، اما همین مقدار برای ایجاد اشکال در داده‌های تناسب اندام و سلامت شما کافی است. اندازه‌گیری دقیق‌تر می‌تواند به گلکسی واچ جدید کمک کند تا هم در برابر ساعت‌های هوشمند معمولی و هم در بعضی موارد مقابل ساعت‌های مخصوصِ تناسب اندام بتواند رقابت کند.

اکوسیستم نرم‌افزاری بهتر

نسخه تایزن سامسونگ، به جز اپل واچ‌ها، یکی از بهترین پلتفورم‌های نرم‌افزاری برای دستگاه‌های پوشیدنی است. البته دلیل خوبی هم دارد. رابط دایره‌ای شکل آن به طور کلی قابل درک است، پاسخگو است و حتی اگر حاشیه چرخان داشته باشید، لذت بخش خواهدبود. اصلاً تعجب آور نیست اگر گلکسی واچ 4 بهبودی بیش از تجربه‌ای که امروزه با گلکسی واچ‌ها داریم را به خود ببیند.

البته تایزن پیشرفت چندانی نکرده است و کمبودها خود را نشان می‌دهند. تعداد برنامه‌ها هنوز محدود است. شما برنامه‌های مفیدی مانند Spotify و Strava را پیدا خواهید کرد، اما نمی توانید روی یافتن برنامه های جذاب مانند اپل و یا گوگل حساب کنید. رابط کاربری گوگل برای دستگاه‌های پوشیدنی حداقل از زیرساخت‌های اندروید استفاده می‌کند و یافتن برنامه در آن آسان‌تر است. سخت‌افزار گلکسی واچ 4 هر چقدر هم که پیشرفت کند، اگر مردم نتوانند برنامه‌های مورد نظر خود را پیدا کنند، با مشکل روبرو می‌شود. سامسونگ می‌تواند کارهای بیشتری را با توسعه‌دهندگان‌اش انجام دهد یا حداقل برای در دسترس قرار دادن برنامه‌های خاص هزینه پرداخت کند.

تغییر سیستم‌عامل در گلکسی واچ‌ 4

آیا سامسونگ به سادگی به سیستم‌عامل معمول گجت‌های پوشیدنی می‌تواند تغییر کند؟ نه لزوما. اگرچه شایعاتی مبنی بر انتشار ساعت هوشمند سوار بر سیستم‌عامل گجت‌های پوشیدنی توسط این شرکت وجود دارد، اما ممکن است آن ساعت، گلکسی واچ نسل بعدی نباشد. گرچه ما دوست داریم سامسونگ با نرم‌افزار جدید اوضاع را عوض کند. اما کار راحتی در پیش ندارد. اگر سامسونگ بخواهد امکانات گلکسی واچ‌های قبلی را حفظ کند باید پلتفرم گوگل را برای خودش شخصی‌سازی کند. ما در نهایت علاقه مندیم سامسونگ تجربه کاربری را بهبود ببخشد و دسترسی به برنامه‌های مختلف را بیشتر محیا کند. البته مهم نیست که از چه طریقی شرکت به آنجا می‌رسد.

پیشنهاد برای مطالعه: مقایسه قابلیت های ساعت های هوشمند گلکسی واچ ۳ و اپل واچ ۶

توجه داشتیه باشید که این بهبودها شامل پشتیبانی بهتر از گوشی‌های غیر سامسونگ است. گرچه مطمئناً می‌توانید از ساعت‌های هوشمند موجود سامسونگ با گوشی‌های غیر گلکسی و حتی آیفون استفاده کنید، اما هماهنگی و اتصال با این گوشی‌ها بدون دردسر نیست. ما انتظار نداریم که گلکسی واچ 4 به خوبی اپل واچ با یک آیفون کار کند (سیاست های خود اپل از این امر جلوگیری می کند)، اما استفاده از یک گجت پوشیدنی با یک گوشی شیائومی یا هوآوی نباید احساس بد یا حس پسرفت به کاربر بدهد.

تنوع در طراحی

از یکی از دارندگان اپل واچ در مورد ویژگی طراحی مورد علاقه خود بپرسید. آنها ممکن است به میزان زیادی از گزینه‌ها اشاره کنند. شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از رنگ و جنس مواد به کار رفته را به همراه بندهای رسمی بسیار زیاد بدست آورید. اگر به اندازه کافی تنوع‌طلب باشید، احتمال این وجود دارد که هرگز با شخص دیگری با ظاهر اپل واچ مشابه برخورد نکنید. در سامسونگ این تنوع را ندارید. تنها سه رنگ گلکسی واچ ، دو انتخاب متریال و تعداد کمی بند اصلی وجود دارد.

گلکسی واچ 4 سزاوار طیف انتخاب گسترده‌تری است. سامسونگ لازم نیست که عین اپل عمل کند. اما اگر انتخاب کافی وجود داشته باشد که بتوانید ساعتی را به همان اندازه که می‌خواهید شخصی‌سازی کنید، بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. چرا طیف کاملی از رنگ ها و جنس مواد به کار رفته در اندازه‌های بزرگ و بندهای اصلی در بیش از چند سبک ارائه نشود؟ ساعت شما به طور کامل با کمد‌لباس شما هماهنگ می‌شود، نه فقط با گوشی شما.

با این حال، ما واقعاً دوست داریم که این امر برای گلکسی واچ 4 عملی شود و این فرصت را برای ایجاد یک ساعت خاص کاملاً شخصی فراهم کند. مواد لازم برای این کار وجود دارد و سامسونگ فقط باید اقدام نماید.

شما از گلکسی واچ 4 چه انتظاری دارید؟
13 votes · 31 answers

منبع: AndroidAuthority

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

چرا ساعت هوشمند Watch GT3 هوآوی را بخریم؟

ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال تکامل و پیشرفت چشم‌گیری هستند و در هر مدل جدیدی که معرفی...

ثنا جهاندار time-alt ۸ اسفند ۱۴۰۰

بهترین مچ بندهای هوشمند حال حاضر بازار به ترتیب قیمت

دستبندهای سلامتی محصولات جذابی هستند که دور مچ دست ما قرار می‌گیرند و مثل گوشی‌مان، در تمام...

معین کریمی time-alt ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

بهترین ساعت های هوشمند هر برند به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

بهترین ساعت های هوشمند سال از برندهای اپل، سامسونگ، شیائومی، آنر و هوآوی در این مقاله معرفی...

معین کریمی time-alt ۹ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای خرید ساعت‌های هوشمند ارزان؛ تا ۳ میلیون تومان (شهریور ۱۴۰۰)

با توجه به بازار اشباع شده‌ي امروزي از ساعت‌هاي هوشمند با مدل‌هاي مختلف، براي انتخاب يك ساعت...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

معرفی ساعت هوشمند هواوی GT 2 PRO

ساعت هوشمند gt 2 pro سومین نسخه از سری ساعت‌های جی تی شرکت هواوی می‌باشد. همانطور که از اسمش...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

راهنمای استفاده از قابلیت پیگیری وضعیت خواب در اپل واچ

خواب بخش مهمی از سلامت هر شخصی را شامل می‌شود و پزشکان همیشه افراد را به داشتن خواب خوب و کافی...

احسان نیک‌پی time-alt ۹ اسفند ۱۳۹۹

معرفی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

به نقطه‌ای رسیده‌ایم که ساعت‌های هوشمند به انداره‌ی گوشی‌های هوشمند اهمیت پیدا کرده‌اند و...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

می بند 6 شیائومی ؛ هر آنچه از نسل بعدی مچ‌بند هوشمند محبوب می‌دانیم

محبوبیت سری می بند غیر قابل انکار است. مچ‌بند‌هایی که لمس و مزه تکنولوژی روز را با حداقل قیمت...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

مقایسه قابلیت های ساعت های هوشمند گلکسی واچ ۳ و اپل واچ ۶

صحبت که از ساعت‌های مچی هوشمند می‌شود، سخت است نام سامسونگ و اپل را به میان نیاوریم. هر دو از...

پارسا جهانبانی time-alt ۶ دی ۱۳۹۹

مقایسه آنر بند ۵ و شیائومی می بند ۵ : کدامیک عملکرد بهتری دارد؟

بندهای سلامتی که برخی از امکانات ساعت‌های هوشمند را به ارث برده‌اند، می‌توانند برای سلامتی...

فرهاد سعادت time-alt ۱۷ آبان ۱۳۹۹