وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو معرفی شدند

وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو معرفی شدند

بعد از شایعات فراوان، بالاخره دو گوشی وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو معرفی شدند که قیمتی زیر 1000 دلار خواهند داشت. گران ترین نسخه پرو قیمتی برابر با 999 دلار خواهد داشت که نسخه پایه آن، 100 دلار ارزان تر است. قیمت وان پلاس 8 نیز از 700 دلار شروع خواهد شد و این دو گوشی از تاریخ 29 آوریل، در سایت وان پلاس و آمازون و همچنین برخی از فروشنده های اصلی، به فروش خواهد رسید.

وان پلاس 8 پرو

وان پلاس 8 پرو از نمایشگر جدید 6.78 اینچی Fluid AMOLED display استفاده می کند به عنوان بزرگترین نمایشگر بکار رفته در بین گوشی های این شرکت شناخته می شود. این نمایشگر دارای نرخ تازه سازی 120 هرتزی و نرخ بازخورد لمسی 240 هرتز می باشد که تاخیر را به حداقل خواهد رساند.

نرخ تازه سازی یا Refresh Rate نمایشگر چیست؟ تفاوت نمایشگر های 60Hz,90Hz و 120Hz

دقت رنگی این نمایشگر در یک کارخانه تنظیم رنگ، کالیبره شده است و این پنل 10 بیتی از HDR10+ پشتیبانی می کند. قابلیت HDR Boost در این نمایشگر، محتواهای 8 بیتی قدیمی را تقویت خواهد کرد و قابلیت MEMC باعث خواهد شد تا نرخ فریم ویدئو ها از 24 به 120 افزایش پیدا کند. همچنین وان پلاس تاکید می کند که رابط کاربری آن ها به گونه ای بهینه شده است تا بالاترین هماهنگی با نرخ تازه سازی120 هرتزی را داشته باشد.

جالب است بدانید که دوربین سلفی پاپ آپ نسل قبلی، در این گوشی حذف شده و جای خود را به سوراخ نمایشگر داده است که این روز ها رواج بیشتری دارد و این گوشی برای اولین بار بین محصولات وان پلاس، موفق به دریافت استاندارد IP68 نیز شده است.

علاوه بر این، وان پلاس 8 پرو بالاخره از شارژ بی سیم پشتیبانی خواهد کرد که توان آن 30 وات اعلام شده و در عرض نیم ساعت می توان حدود 50 درصد از باتری را با این روش شارژ کرد. همچنین شارژ بی سیم معکوس نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است.

گفتنی است که این گوشی به باتری 4510 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و از شارژ سریع با توان 30 وات پشتیبانی می کند که به وسیله آن می توان در عرض 23 دقیقه حدود 50 درصد باتری را شارژ کرد.

وان پلاس 8 پرو

One Plus 8 Pro دارای دو دوربین 48 مگاپیکسلی در کنار یک دوربین تله فوتو و یک دوربین کمکی می باشد. دوربین اصلی از سنسور بزرگ 1/1.4 اینچی سونی IMX689 استفاده می کند که دارای پیکسل هایی با اندازه 1.12 میکرون می باشد و هنگام ترکیب پیکسل ها، اندازه آن ها به 2.12 میکرون خواهد رسید.

این دوربین به لطف قابلیت 3-HDR ویدئوهای 4K 60fps را با 3 اکسپوژر آنی ثبت می کند که نتیجه آن، رنج داینامیکی بسیار وسیع خواهد بود و وان پلاس از ترکیب لرزشگیر دیجیتالی و اوپتیکال برای کاهش لرزش ها بهره گرفته است.

دوربین 48 مگاپیکسلی بعدی، از لنز فوق عریض استفاده می کند که زاویه دید 120 درجه ای را در اختیار خواهد گذاشت. همچنین این دوربین به عنوان دوربین ماکرو نیز ایفای نقش خواهد کرد و به وسیله آن می توان از فاصله 3 سانتی متری روی سوژه فوکوس کرد.

وان پلاس 8 پرو

دوربین سوم دارای سنسور 8 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.0 میکرونی و لنز تله فوتو می باشد که این لنز دارای لرزشگیر بوده و اندازه دهانه دیافراگم آن، f/2.44 می باشد. دوربین چهارم اما عضوی کاملا جدید است که با نام دوربین فیلتر رنگی شناخته شده و به رندر افکت های رنگی مختلف، کمک خواهد کرد.

وان پلاس 8 پرو مطابق انتظار از تراشه جدید اسنپدراگون 865 استفاده می کند که حافظه داخلی با استاندارد UFS 3.0 و حافظه رم LPDDR5 آن را همراهی می کنند. بد نیست بدانید که حافظه رم جدید، در مقایسه با نسخه بکار رفته در وان پلاس 7، 30 درصد سریع تر شده و مصرف باتری آن 20 کاهش پیدا کرده است.

به لطف استفاده از تراشه جدید، این گوشی از آخرین استاندارد های اتصالی مانند 5G و WiFi 6 پشتیبانی می کند و قیمت نسخه های 128/8 و 256/12 گیگابایتی به ترتیب 899 و 999 دلار اعلام شده است که در رنگ های آبی، سبز و مشکی موجود خواهد بود.

وان پلاس 8

وان پلاس 8 از نمایشگر کوچکتر 6.55 اینچی با رزولوشن 1080P+ و نرخ تازه سازی 90 هرتزی استفاده می کند. این نمایشگر مشابه نمونه بکار رفته در وان پلاس 7T نیست و لبه های آن خمیده بوده و دارای حفره ای برای قرار گیری دوربین سلفی می باشد. همچنین مشابه نسخه پرو، این نمایشگر هم دقت رنگ بسیار خوبی را در اختیار خواهد گذاشت.

دوربین 48 مگاپیکسلی این گوشی از سنسور قدیمی تر IMX586 استفاده می کند که نشان می دهد پیکسل های 0.8 میکرونی آن به مراتب کوچکتر از نمونه بکار رفته در نسخه پرو بوده و خبری از فوکوس خودکار جهت دار در آن نمی باشد. با این حال این سنسور نیز از ترکیب پیکسلی پشتیبانی می کند و برای کاهش لرزش های آن، از لرزشگیر دیجیتالی و اوپتیکال، کمک گرفته می شود.

وان پلاس 8

دوربین فوق عریض این One Plus 8 که زاویه دید 116 درجه ای را در اختیار خواهد گذاشت، به سنسور 16 مگاپیکسلی مجهز شده و از عکاسی ماکرو پشتیبانی نخواهد کرد. در عوض برای این محصول، دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده و خبری از دوربین تله فوتو در کار نمی باشد. با این حال امکان زوم 2 برابرِ برشی با دوربین 48 مگاپیکسلی در آن تعبیه شده است.

مشابه نسخه پرو، وان پلاس 8 نیز قدرت خود را از تراشه اسنپدراگون 865 می گیرد و در دو نسخه 128/8 و 256/12 گیگابایتی روانه بازار خواهد شد. با این حال بد نیست بدانید که حافظه رم این گوشی از نوع LDDR4X می باشد که سرعت کمتری در مقایسه با نسخه بکار در وان پلاس 8 پرو دارد.

وان پلاس 8

گفتنی است که این گوشی به باتری 4300 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و همانند نسخه پرو از شارژ سریع با توان 30 وات پشتیبانی خواهد کرد. اما خبری از پشتیبانی از شارژ بی سیم در کار نمی باشد. همانند نسخه پرو، این گوشی هم اتصالات 5G و WiFi 6 را در اختیار می گذارد و برای هر دو گوشی، سنسور اثر انگشت اوپتیکال در نظر گرفته شده است. گذشته از این موراد، هر دو گوشی به اسپیکر دوگانه مجهز هستند و موتور ویبره آن ها نسبت به نسل قبلی، بهتر شده است.

قیمت نسخه 128/8 و 256/12 گیگابایتی وان پلاس 8، به ترتیب 699 و 799 دلار اعلام شده است و این گوشی در 4 رنگ مشکی، سبز، نقره ای و Interstellar Glow روانه بازار های جهانی خواهد شد.

نظر شما در مورد گوشی های وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو چیست؟

منبع: GSMArena

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱