همکاری مایکروسافت و سامسونگ

همکاری مایکروسافت و سامسونگ ؛ تلاشی برای شکست اپل

رابطه‌ خوب سامسونگ و مایکروسافت مربوط به زمان‌های گذشته است و اتفاق جدیدی نیست. این قضیه را می‌توان از حضور شخصی مدیرعامل مایکروسافت آقای ساتیا ندلا در مراسم رونمایی سامسونگ نوت 10 متوجه‌ شد. تاکنون نه سامسونگ و نه مایکروسافت درباره همکاری با یکدیگر صحبت نکرده بودند تا این‌که این اتفاق در رویداد اخیر سامسونگ که در 5 آگوست برگزار شد مطرح‌ گردید.

قرار است این دو غول بزرگ فناوری با یکدیگر درزمینه‌های بازی موبایلی، تلاش برای یکپارچه‌سازی و هماهنگی برنامه‌ها و نرم‌افزارهای دو شرکت، استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص سامسونگ در ویندوز و استفاده از تبلت سامسونگ به‌عنوان نمایشگر ثانویه همکاری داشته‌ باشند.                     

این اتفاقات تقریبا توسط اپل به‌طور کامل پیاده‌سازی ‌شده‌است و حالا مایکروسافت و سامسونگ در تلاش هستند تا در نبرد اندروید و ios ، اندروید را پیروز بازی کنند تا منافع و محبوبیت خودشان به‌ خطر نیفتد.

مدیرعامل سامسونگ و مایکروسافت ددر یک قاب

استفاده از xcloud توسط مایکروسافت و سامسونگ

سامسونگ و مایکروسافت در کنفرانس اخیر، درباره چند پروژه همکاری مشترک صحبت‌ کردند که یکی از موضوعات همکاری طرفین مربوط به صنعت گیم بود.

در سمت بازی تمرکز مایکروسافت و سامسونگ بر روی سرویس استریم xcloud مایکروسافت خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های مهم که با همکاری xcloud صورت خواهد گرفت مربوط به نسخه ویژه Xbox Game Pass خواهد بود که این نرم‌افزار فقط در گلکسی پلی استور منتشر خواهد شد و خبری از انتشار این نرم‌افزار در Play Store نخواهد بود.

همچنین یک بسته مخصوص بازی روی سامسونگ نوت 20 عرضه خواهد شد که این بسته شامل سه ماه اکانت Xbox Game Pass Ultimate در کنار یک کنترلر شخص ثالث است که از اکثر بازی‌ها پشتیبانی می‌کند و قطعا یک هدیه جذاب برای خریداران نوت 20 خواهد بود.

همکاری سامسونگ و مایکروسافت در زمینه یکپارچه‌سازی داده‌ها

بزودی قراراست نرم‌افزارهای اداری و کاری سامسونگ و مایکروسافت باهم هماهنگی و تعامل بیشتری داشته ‌باشند و نرم‌افزارهای مدیریت یادداشت گوشی‌های سامسونگ همچون Samsung Notes و… نیز قراراست با Outlook و OneNote همگام شوند.

همچنین نرم‌افزار تقویم سامسونگ (Samsung Reminders) با چندین سرویس مایکروسافت ازجمله Microsoft To Do،  Teamsو Outlook همگام خواهد شد تا برنامه‌ریزی کاربران مایکروسافت و سامسونگ دقیق‌تر شود.

سامسونگ همچنین بیان ‌کرده که تبلت Galaxy Tab S7 با سیستم‌عامل ویندوز 10 به‌طور کامل هماهنگ خواهد بود و می‌توان از آن به‌عنوان صفحه‌نمایش دوم استفاده کرد، بدون این‌که نیازی به اتصال از طریق کابل باشد.

بیشتر بخوانید؛ هشت گوشی ارزشمند سامسونگ برای خرید

نقطه عطف همکاری مایکروسافت و سامسونگ

اما مهم‌ترین نکته همکاری مایکروسافت و سامسونگ، امکان اجرای اپلیکیشن ‌های موجود در گوشی سامسونگ در سیستم‌عامل ویندوز 10 است. این ویژگی احتمالا به‌طور انحصاری مربوط به سامسونگ باشد و دیگر برندهای سازنده تلفن همراه نتوانند از این امکان درگوشی خود استفاده کنند.

سامسونگ در جریان رویداد بیان ‌کرده که به‌زودی قابلیت اجرای چندین برنامه به‌طور همزمان را نیز در ویندوز فراهم‌ خواهدکرد و این امکان روزبه‌روز پیشرفته‌تر خواهدشد.

ویژگی‌ای که سامسونگ و مایکروسافت قصد راه‌اندازی آن را دارند در WWDC 2020 توسط اپل معرفی‌شده ‌است. تفاوتی که بین انجام این فرآیند توسط اپل و سامسونگ وجود دارد این است که اپل این کار را به ‌لطف پردازنده‌های ARM-Based خود انجام می‌دهد و نرم‌افزارها به‌صورت لوکال و بومی در لپ‌تاپ اجرا می‌شوند. این در حالی است که سامسونگ و مایکروسافت نرم‌افزارها را از طریق گوشی روی لپ‌تاپ اجرا می‌کنند. درست همانند نسخه دسکتاپ نرم‌افزار واتساپ که به‌تنهایی روی دسکتاپ قابل‌اجرا نیست و می‌بایست نرم‌افزار روی گوشی همراه نیز اجرا شود.

یکی دیگر از ارتباط‌های میان سیستم‌عامل ویندوز و اندروید مربوط به اجراشدن برخی نرم‌افزارهای اندروید در بالای گوگل کروم است که این ویژگی باعث می‌شود تا برخی از قابلیت‌های اندروید هنگام اتصال کروم به اینترنت فعال شود. البته فعلا عملی ‌شدن این قابلیت به‌ دور از انتظار است چون کروم فعلا توانایی و ظرفیت پذیرش این حجم از امکانات را در خود ندارد. پس باید منتظر ماند و دید چه زمانی گوگل برای توسعه کروم اقدام خواهد کرد.

قابلیت کنترل تلفن همراه در لپ تاپ سیستم های ساخت اپل

سامسونگ پیروز می‌شود یا اپل ؟

شرایط پیش‌رو درباره ارتباط بین دستگاه‌های مختلف از هر نظر برای اپل بهتر است. سامسونگ برای هماهنگ‌سازی ویژگی جدید خود با کامپیوترهای شخصی می‌بایست با مایکروسافت توافق کند و اگر این توافق صورت نگیرد به ‌هیچ عنوان امکان اضافه‌ کردن این ویژگی به سیستم‌عامل ویندوز وجود ندارد. این در حالی است که اپل برای همگام‌سازی ویژگی‌های تلفن‌ همراه خود با مک‌ بوک هیچ نیازی به مجوز و دیگر مسائل ندارد و با نظر شخصی خود می‌تواند قابلیت‌ها را اعمال کند. پس انتظار داریم در بلندمدت عملکرد اپل در این زمینه بهتر از سامسونگ باشد و شاهد امکانات بیشتری از سمت اپل در این زمینه باشیم.

سامسونگ نیز نسبت به اپل مزایای خاص خودش را دارد. سامسونگ معمولا به برون‌سپاری علاقه زیادی دارد و همین دلیل باعث می‌شود تا سامسونگ ارتباطات بسیار خوبی با اکثر فعالان حوزه فناوری اعم از مایکروسافت و دیگر برندها داشته‌ باشد. درحالی‌که اپل معتقد است همه کارها را باید در یک چهار دیواری انجام داد و تنها در مواقع خاص سراغ دیگر شرکت‌ها برای تامین تجهیزات می‌رود.

به‌طور مثال بعد از توافق همکاری میان مایکروسافت و سامسونگ در موضوع بازی‌ها، مایکروسافت سرویس xcloud را از دسترس کاربران آیفون خارج کرد و احتمال دارد روابط خوب سامسونگ با دیگر برندها در آینده به اپل ضررهای بیشتری وارد کند.

همکاری سامسونگ و مایکروسافت برای شکست اپل

همان‌طور که در مقاله هم ذکر شد، دنیای تکنولوژی روزبه‌روز در حال پیشرفت است و سامسونگ متوجه‌ شده است که در مسیر سخت رقابت با ios احتمالا بازنده خواهد بود. به‌ همین دلیل است که سامسونگ همکاری خود را با دیگر غول‌های فناوری پیش می‌برد تا در مسیر رقابت با اپل شکست نخورد.

احتمالا این همکاری نیز آخرین همکاری مایکروسافت و سامسونگ نباشد و ممکن است این دو برند را برای سال‌های متمادی کنار هم و در تلاش برای نابودی اپل ببینیم.

منبع: Theverge.com

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱