میت 10 و میت 10 پرو

نگاه اولیه به میت 10 و میت 10 پرو

همانند بسیاری از بازیکنان مهم صنعت گوشی های هوشمند، شرکت هوآوی نیز هر ساله از دو پرچمدار متفاوت رونمایی می کند. در اوایل هر سال معمولا پرچمداران سری P و در اواخر سال نیز پرچمداران سری میت معرفی می شوند که اکنون میت 10 و میت 10 پرو جدید ترین آن ها می باشد.

بر خلاف نسخه های قبلی، گوشی های هوآوی با سری میت 10 وارد دوره‌ی جدیدی شده است؛ چرا که پردازنده ی کایرین 970 بکار رفته در آن، از یک واحد پردازش عصبی بهره می برد که به لطف آن نرم افزار گوشی با رفتار های شخص و محیط اطراف، هماهنگ می شود. هوآوی نیز همین ویژگی را سرلوحه قرار داده و در تبلیغات بازاریابی این محصول از عبارت “این یک گوشی هوشمند نیست” استفاده کرده است.

همانند سری میت 9، سری میت 10 نیز از دو گوشی پرچمدار اصلی تشکیل شده است. تفاوت میت 10 پرو با میت 10 معمولی این است که عرض آن کمتر بوده و طول بیشتری دارد. در این بین میت 10 پورشه دیزاین نیز به چشم می خورد که امکانات آن کاملا مشابه نسخه های اصلی است و فقط کمی در طراحی با هم متفاوت هستند.

نمایشگر با حاشیه‌های باریک

میت 10 و میت 10 پرو در نگاه اول بسیار شبیه به هم هستند اما میت 10 معمولی ضخیم تر و کوتاهتر از نسخه ی پرو به نظر می رسد چرا که نمایشگر آن از نسبت تصویر استاندارد 16:9 برخوردار هست؛ در حالی که نسخه ی پرو به نمایشگر اولد 6 اینچی با نسبت تصویر 18:9 مجهز شده است. ناگفته نماند که رزولوشن هر دو نمایشگر QHD بوده و از استاندارد HDR10 نیز پشتیبانی می کنند.

قسمت پایین نمایشگر، مهمترین تفاوتی است که ظاهر این دو گوشی را متمایز می کند؛ چرا که در پایین نمایشگر میت 10 حسگر اثر انگشت به چشم می خورد؛ در حالی که در نسخه ی پرو، شاهد لوگوی هوآوی در آن قسمت هستیم؛ بنابراین سنسور اثر انگشت در میت 10 پرو به قسمت پشتی و زیر دوربین منتقل شده است.

قسمت پشتی اما بیشترین تغییر را نسبت به میت 9 پیدا کرده است؛ چرا که جنس آن از فلز به شیشه تغییر یافته و هوآوی برای بهتر کردن ارگونومی، شیشه ی پشتی را به صورت منحنی طراحی کرده است. تغییر دیگر مربوط به طراحی خط خطی قسمتی از پشت دستگاه می باشد که دوربین دوگانه روی آن قرار گرفته است. از دیگر تفاوت های دو گوشی میت 10 و میت 10 پرو می توان به این نکته اشاره کرد که نسخه ی استاندارد میت 10 به جک 3.5 میلی متری هدفون و درگاه کارت حافظه ی خارجی مجهز شده است؛ در حالی که نسخه ی پرو از این امکانات بی بهره بوده و شرکت هوآوی اشاره ای به دلیل عدم وجود آن ها در نسخه ی پرو نداشته است.

دوربین دوگانه ی هوشمند

طبق عادت هوآی در استفاده از دوربین دوگانه در پرچمداران خود، در میت 10 و میت 10 پرو نیز شاهد استفاده از دو دوربین در پشت دستگاه هستیم که ساختار آن بسیار شبیه به P10 می باشد؛ چرا که یک سنسور آن رنگی بوده و رزولوشنی 12 مگاپیکسلی دارد و سنسور دیگر مونوکروم بوده و 20 مگاپیکسل رزولوشن آن می باشد. در سمت راست دوربین نیز شاهد لیزر هستیم که برای فوکوس سریع، تشخیص عمق، تنظیم کنتراست و تشخیص فاز به کار گرفته شده است.

اصلی ترین تفاوت ایجاد شده در دوربین میت 10 نسبت P10، مربوط به گشودگی دیافراگم می باشد که اکنون همانند ال جی V30 به f/1.6 رسیده است؛ بنابراین روی کاغذ انتظار می رود که دوربین های جدید جذب نور بیشتری داشته و عکس های روشن تری در محیط های تاریک ثبت کنند. تغییر دیگر اما به لطف هوش مصنوعی پردازنده ی کایرین 970 ایجاد شده است؛ چرا که به لطف واحد پردازشی این چیپست، دوربین دوگانه ی میت 10 قادر است سوژه و محیط را شناسایی کرده و بهترین تنظیمات مربوطه را اعمال نماید.

در قسمت جلو نیز دوربین استاندارد 8 مگاپیکسلی وجود دارد که پشتیبانی آن از هوش مصنوعی مشخص نمی باشد.

پردازنده ی قدرتمند و باتری بزرگ

تفاوت های بین میت 10 و میت 10 پرو تنها به ظاهر آن ها بر نمی گردد؛ در حالی که هر دو گوشی به پردازنده ی جدید هوآوی یعنی کایرین 970 مجهز شده اند، در نسخه ی معمولی شاهد استفاده از حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه ی داخلی 64 گیگابایتی هستیم و در طرف دیگر میت 10 پرو به حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه ی داخلی 128 گیگابایتی مجهز شده است. همچنین نسخه ی پرو به مودم LTE cat. 18 مجهز شده است که سرعت دانلود آن از مودم LTE cat. 16 بکار رفته در میت 10، بیشتر است؛ البته این ویژگی در حال حاضر کاربرد زیادی ندارد اما می تواند برای زمان آینده مفید و کار آمد محسوب شود.

هر دو دستگاه به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده اند که ظرفیت آن به طور قابل توجهی بیشتر از سایر پرچمداران سال 2017 می باشد. هوآوی برای شارژ این باتری بزرگ، راه حل شارژ سریع اختصاصی خود را در نظر گرفته است که طی آن، باتری در عرض 30 دقیقه تا 58 درصد شارژ می‌شود.

نرم افزار با یادگیری ماشینی

هوآوی با یادگیری ماشینی در رابط کاربری جدید خود، یعنی EMUI 8.0 ، که به لطف پردازنده ی کایرین 970 ممکن شده است، به نوعی قصد دارد متفاوت تر از سایر رقبا عمل کند. بنابراین هوش مصنوعی فقط در برنامه ی دوربین کاربرد نخواهد داشت و میت 10 با آنالیز کردن رفتار های شخص در هنگام استفاده از گوشی، انجام امور را ساده تر و سریع تر خواهد کرد. به عنوان مثال روشن کردن خودکار حالت مطالعه در شب و یا مدیریت مصرف باتری توسط برنامه ها با توجه به الگوی مصرف کاربر.

ویژگی دیگر که نام آن “easy projection” می باشد، به طور خلاصه عملکردی مشابه DEX سامسونگ دارد و از طریق کابل HDMI و تبدیل مخصوص، تجربه ی اندروید در حالت desktop را در اختیار می گذارد. در پایان خبر خوشی که برای علاقه مندان به سری میت وجود دارد، مجهز شدن این گوشی به سیستم عامل اندروید 8 می باشد.

قیمت و دسترسی

میت 10 حدودا از اواخر ماه اکتبر به بازار عرضه خواهد شد و قیمتی در حدود 699 یورو خواهد داشت. از طرف دیگر میت 10 پرو در اواسط ماه نوامبر در دسترس خواهد بود و قیمتی در حدود 799 یورو خواهد داشت. (اطلاعات ذکر شده مربوط به بازار اروپا می باشد.)

رنگ های میت 10: قهوه ای، گلد صورتی، گلد و مشکی

رنگ های میت 10 پرو: قهوه ای، گلد صورتی، خاکستری و آبی

نظر شما در مورد میت 10 و میت 10 پرو چیست؟

منبع: PhoneArena

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱