آنر 9

نقد و بررسی هوآوی آنر 9

آنر 9 هوآوی یکی از گوشی های هوشمند بازار محسوب می شود که در عین زیبایی، از عملکرد خوبی برخوردار است و قیمت آن نیز مناسب می باشد. به همین جهت شاید جدی ترین رقبای این گوشی را بتوان هوآوی P10 و وان پلاس 5 دانست. این گوشی به پردازنده قدرتمندی مجهز شده و دارای 6 گیگابایت حافظه رم است. در زمینه تصویر برداری هم این گوشی به دوربین دوگانه مجهز است که از امکانات خوبی برخوردار می باشد؛ با این اوصاف شاید بتوان آنر 9 را یکی از قاتلین گوشی های پرچمدار دانست. در ادامه با نقد و بررسی این محصول با ما همراه باشید.

مشخصات

هوآوی آنر 9

نمایشگر

5.15 اینچ با تراکم پیکسلی 428

پردازنده

هشت هسته ای کایرین 960

گرافیک

Mali-G71 MP8

حافظه رم

6 گیگابایت

حافظه داخلی

64 یا 128 گیگابایت

دوربین اصلی

دوگانه با سنسور های 12 و 20 مگاپیکسلی

دوربین سلفی

8 مگاپیکسل

سیستم عامل

اندروید 7 نوقا

باتری

3200 میلی آمپر

طراحی

فلز و شیشه ترکیبی است که در سال 2017 به طرز چشمگیری در اکثر گوشی های برند های مختلف به کار گرفته شده است. سازندگان مختلف از این ترکیب به روش خود استفاده می‌کنند تا جلوه های مختلفی ایجاد کنند. هوآوی در ساخت آنر 8 از شیشه ای با انعکاس نوری متفاوت استفاده کرد و اکنون در آنر 9 نیز شاهد شاهد شیشه مشابهی هستیم. این شیشه از 15 لایه تشکیل شده و در honor 9 ساختاری سه بعدی به خود گرفته است. شیشه پشتی با این ساختاری که دارد، جلوه بسیار زیبایی به گوشی بخشیده است که باعث می‌شود پشت دستگاه در زوایای مختلف، ظاهر متفاوتی در اختیار بگذارد. علاوه بر این ها، سنسور اثر انگشت نیز به قسمت جلو منتقل شده است که  باعث می شود پشت دستگاه ظاهر آرام تر و زیباتری داشته باشد. لبه های پشت دستگاه هم خمیدگی هایی به خود دیده است که علاوه بر زیبایی، باعث بهبود ارگونومی شده است.

آنر 9در قسمت جلوی دستگاه شاهد حضور نمایشگر 5.15 اینچی هستیم که شیشه گوریلا گلس 3 از نوع 2.5D روی آن کشیده شده است. نمایشگر این گوشی حاشیه های بزرگی دارد و این موضوع باعث شده است که صفحه نمایشگر حدود 70 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص دهد. سنسور اثر انگشت که از قسمت پشتی حذف شده است، اکنون در حاشیه پایینی نمایشگر قرار دارد. این سنسور عملکرد بی نقص و بسیار سریعی دارد. پس از این تغییر، دکمه های ناوبری نرم افزاری هم از رابط کاربری حذف شده اند و اکنون به دو طرف دکمه هوم منتقل شده اند که هوآوی برای آن ها طراحی نقطه ای در نظر گرفته است.

بدنه براق شیشه ای را فریم آلومینیومی ماتی در آغوش گرفته است که لبه هایش دارای تراش خوردگی است. این فریم با بدنه دستگاه همخوانی خوبی دارد و رنگ آن با دقت بالایی انتخاب شده است. کلید های پاور و تنظیم صدا در سمت راست این لبه قرار دارند که محل آن ها مناسب است و دسترسی به آن ها آسان می باشد. در سمت چپ این فریم، درگاه سیمکارت و کارت حافظه خارجی قرار گرفته است. در سمت بالا اما فرستنده اینفرارد به همراه میکروفون حضور دارد و در لبه پایینی اسپیکر تک گانه به همراه پورت USB Type-C و جک 3.5 میلی متری هدفون جای گرفته است.

 

در پایان این بخش گفتنی است که این محصول در سه رنگ طلایی، آبی و خاکستری به بازار عرضه شده است. این گوشی با بدنه شیشه ای، ضخامت 7.4 میلی متری و نمایشگر 5.15 اینچی، یکی از زیباترین و خوش دست ترین محصولات آنر به حساب می آید؛ البته ناگفته نماند که بدنه این گوشی همانند اکثر گوشی های شیشه ای دیگر، به شدت مستعد جذب لکه اثر انگشت می باشد و استفاده از کاور محفظ برای آن توصیه می شود.

صفحه نمایش

آنر 9 به نمایشگر 5.15 اینچی LCD با نسبت 16:9 از نوع LTPS IPS مجهز شده است که از باکیفیت های این نوع پنل محسوب می شود. این پنل رزولوشن فول اچ دی دارد که تراکم پیکسلی 428 پیکسل در هر اینچ را در اختیار می گذارد و رقم مناسبی برای پنل 5 اینچی به شمار می آید. این نوع از پنل IPS، مصرف بهینه تری دارد و برخلاف برخی دیگر از پنل های LCD که رنگ های دقیق تری داند، رنگ های اشباع شده ای همانند پنل های اولد به نمایش می گذارد.

آنر 9کنتراست نمایشگر نیز نسبت به آنر 8 بهبود یافته و رنگ مشکی از دقت مناسبی برخوردار است. حداکثر روشنایی پنل هم حدودا 550 نیت می باشد که برای استفاده در زیر نور آفتاب کاملا مناسب است. برای استفاده در محیط های کم نور نیز حالت EYE comfort در نظر گرفته شده است که نور آبی را فیلتر می کند و باعث کاهش آزار چشم می شود. در حالت عادی رنگ های به نمایش گذاشته حالت سرد دارند که البته از طریق تنظیمات می توان رنگ های دلخواه را انتخاب کرد. در حالت کلی باید گفت که نمایشگر آنر 9 کیفیت بالایی دارد و برای اکثر کاربران راضی‌کننده خواهد بود.

دوربین

همانند اکثر گوشی های اخیر هوآوی، آنر 9 نیز به دوربین دوگانه مجهز شده است. همانند همیشه از دو سنسور رنگی و مونوکروم در این گوشی نیز استفاده شده است که برخلاف آنر 8 که هر دو سنسور 12 مگاپیکسلی بودند، آنر 9 ترکیبی همانند پی 10 دارد به طوری که سنسور رنگی آن 12 مگاپیکسلی و سنسور مونوکروم نیز 20 مگاپیکسلی است. گشودگی دیافراگم هر دو لنز f/2.2 می باشد و در کنار آن ها فلاش ال ای دی دوگانه و سیستم فوکوس لیزری قرار داده شده است.

آنر 9

در دوربین دوگانه آنر 9 عکس ها توسط سنسور 12 مگاپیکسلی گرفته می‌شود و سنسور دوم 20 مگاپیکسلی برای اقزایش جزئیات و تنظیم رنگ و نور به کمک می آید. از امکانات این دوربین دوگانه می توان به زوم 2 برابر بدون افت کیفیت، HDR، پاناروما، حالت پرتره و … اشاره کرد. رابط کاربری دوربین طراحی ساده ای دارد که استفاده از آن برای اکثر افراد، آسان خواهد بود. در منوی سمت چپ این رابط کاربری، حالت های مختلف عکاسی و فیلمبرداری مانند حالت حرفه ای، شب، HDR، اسلوموشن و … قرار دارد و در منوی سمت راست تنظیمات اصلی دوربین گنجانده شده است.

جالب است بدانید که بر خلاف پرچمداران هوآوی، دوربین دوگانه این محصول توسط شرکت آلمانی لایکا توسعه داده نشده است؛ اما کیفیت آن می تواند به خوبی گوشی هایی چون پی 10 باشد. در نور مناسب عکس های ثبت شده توسط این گوشی رنگ های شادابی دارد که دقت آن ها نیز قابل قبول است. جزئیات تصاویر در سطح بالایی قرار دارد و طبیعی به نظر می رسد. (اغراق شده نمی‌باشد). نویز تصاویر هم در سطح پایینی قرار دارد و محدوده داینامیکی نیز وسیع می باشد. به طور کلی در نور طبیعی و محیط های روشن، آنر 9 عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش می گذارد. حالت پرتره هم، همانند اکثر گوشی های پرچمدار، در گوشی آنر 9 نیز وجود دارد که به همراه آن می توان چهره فرد را هم در 10 سطح مختلف روتوش کرد. حالت پرتره این گوشی در بیشتر مواقع عملکرد مناسبی دارد اما به دلیل نرم افزاری بودن اعمال افکت بوکه، برخی مواقع خطاهایی هم در آن دیده می شود.

در محیط های تاریک دوربین این گوشی عکس هایی با جزئیات از دست رقته ثبت می کند که البته برای محصولی در این رنج موضوع عجیبی به شمار نمی آید. بد نیست بدانید که نویز تصاویر در محیط های تاریک نسبت به آنر 8 بهتر شده است. دوربین سلفی اما به سنسور 8 مگاپیکسلی مجهز شده است که فاقد فوکوس خودکار است. این دوربین هم همانند دوربین پشتی عکس های پرتره ثبت می کند که البته بدون ایراد نیست.

سخت افزار

آنر 9 سخت افزاری مشابه پی 10 دارد. پردازنده این گوشی کایرین 960 می باشد که از هشت هسته پردازشی شکل گرفته است. این چیپست 8 هسته ای به 4 هسته Cortex A73 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز مجهز است که برای پردازش های سنگین کاربرد دارند و 4 هسته باقی مانده از نوع A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و مصرف انرژی بهینه هستند. جالب است بدانید که honor 9 برخلاف پی 10 که به 4 گیگابایت رم مجهز شده بود، به 6 گیگابایت حافظه رم مجهز شده است که عملکرد مولتی تسکینگ را تضمین می کتد. با این اوصاف به نظر می رسد که آنر 9 نسب به قیمت خود از سخت افزار مناسبی برخوردار است.

پردازشگر گرافیکی بکار رفته در آنر 9، Mali-G71 MP8 می باشد که با معماری 16 نانومتری ساخته شده و از هشت هسته پردازشی با حداکثر فرکانس 900 مگاهرتز شکل گرفته است. این پردازنده گرافیکی نسبت به نسخه بکار رفته در آنر 8 عملکرد بسیار بهتری دارد و در عین حال مصرف آن نیز کمتر می باشد. همچنین این نسل از API گرافیکی ولکان پیشتیبانی می کند و در طراحی آن، روی عملکردهای سنگینی مثل انجام بازی های واقعیت مجازی تمرکز شده است. در زمینه صدا هم باید گفت که اسپیکر تک گانه آنر 9 در کل نسبت به گذشته بهبود یافته است و صدای نسبتا بلندی را درختیار می گذارد که فاقد بیس و عمق خوب است. به طور کلی گفتنی است که آنر 9 در زمینه سخت افزار نسبت به نسل گذشته پیشرفت های خوبی را به خود دیده است و یکی از قدرتمندترین محصولات آنر به شمار می آید.

نرم افزار

آنر 9 به سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا مجهز شده است که رابط کاربری EMUI 5.1 روی آن نصب شده است. این رابط کاربری از یادگیری دیجیتالی برخوردار است که باعث می شود عادت‌های کاربران زیر نظر گرفته شود و فعالیت های آن ها پیش بینی شود. همچنین این موضوع باعث می شود که سرعت رابط کاربری بهبود یابد. طراحی این رابط کاربری نسبت به گذشته تغییر چندانی نداشته است و همچنان می تواند مورد انتقاد قرار گیرد؛ چرا که طراحی بخش های مختلف رابط کاربری همخوانی خوبی باهم ندارند و بین طراحی اندروید و ios درگیر است. به عنوان مثال طراحی آیکون ها بیشتر نزدیک به اندروید است اما ظاهر داخل برنامه ها مشابه ios است. البته این رابط کاربری قابلیت شخصی سازی بالایی دارد و می توان تم ها و آیکون های مختلفی را برای آن در نظر گرفت.

EMUI 5.1 به طور پیش فرض تمام برنامه ها را در یک منو به نمایش می گذارد که البته از طریق تنظیمات می توان اپ دراور را به آن اضافه کرد. قابلیت برنامه دوقلو هم وجود دارد که البته در حال حاضر فقط با برنامه های فیسبوک و واتس اپ سازگار است. کاربرد این ویژگی به این صورت است که به عنوان مثال در یک گوشی می توان به طور همزمان از دو حساب فیسبوک استفاده کرد. برنامه mobile manger به نوعی بخش های مختلف گوشی را مدیریت می کند و کارهایی از قبیل پاک کردن فایل های کش، ردیابی ویروس ها و … را انجام می دهد. به طور کلی باید گفت که این رابط کاربری ویژگی های متنوع زیادی دارد و در اکثر مواقع عملکرد نرم و سریعی دارد و مطمئنا در آپدیت بعدی می تواند عملکرد هرچه بهتری نیز داشته باشد.

باتری

آنر 9

آنر 9 توسط یک باتری 3200 میلی آمپری تغذیه می شود که نسبت به نسل گذشته بزرگتر شده است. این گوشی به طور پیش فرض با شارژر 9ولت2آمپری همراه شده است که سرعت خوبی دارد و در عرض نیم ساعت حدود 40 درصد باتری را شارژ می کند. شارژ کامل این باتری هم در حدود یک و نیم ساعت زمان نیاز دارد. این گوشی با وجود داشتن بدنه شیشه ای، از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند که البته شاید برای محصولی در این رنج قیمتی، ایراد بزرگی محسوب نشود. پردازنده کایرین 960 در کنار EMUI 5.1 ترکیب مناسبی ایجاد کرده است که باعث می شود این گوشی در استفاده معمولی بتواند 1 روز را دوام بیاورد. (لازم به ذکر است که نوع استفاده افراد مختلف از گوشی متفاوت می باشد، به همین جهت نمی توان اعداد و ارقام دقیقی برای شارژدهی باتری محصولات اعلام کرد.)

 

نقاط مثبت

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت مناسب
  • دوربین بسیار خوب
  • سخت افزار مناسب
  • فرستنده اینفرارد

نقاط منفی

  • استفاده از نسخه قدیمی شیشه محافظ نمایشگر
  • شیشه پشتی لغزنده و جاذب اثر انگشت

خرید هوآوی honor 9

آنر 9

نظر شما در مورد گوشی هوآوی آنر 9 چیست؟

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱