نقد و بررسی بیتس استودیو بادز

هدفون بی‌سیم بیتس استودیو بادز یکی از محصولاتی بود که بسیاری از طرفداران اپل و بیتس و حتی کاربران اندرویدی منتظرش بودند. این هدفون پیش از رونمایی رسمی چندین بار در گوش افراد معروفی همچون لبرون جیمز، ستاره لیگ حرفه‌ای بسکتبال، دیده شده بود. اپل از این حربه‌ تبلیغاتی برای معطوف کردن توجه کاربران به این هدفون و فروش حداکثری آن استفاده می‌کرد. بالاخره پس از انتظارهای زیاد، در ۲۴ ژوئن ۲۰۲۱ این هدفون بیتس با صدایی باکیفیت و فراگیر به همراه قابلیت کنترل فعال نویز، با برچسب قیمتی ۱۵۰ دلار روانه بازارهای جهانی شد.

در این مطلب به نقد و بررسی هدفون بیتس استودیو بادز خواهیم پرداخت و عملکرد این هدفون از جنبه‌های مختلفی نظیر طراحی، کیفیت صدا و عمر باتری را برای شما شرح خواهیم داد.

در ویدیو زیر از آپارات می‌توانید جعبه گشایی بیتس استودیو بادز را توسط تیم سایمان دیجیتال مشاهده کنید.

طراحی Beats Studio Buds

برخلاف پاور بیتس پرو که هدفون بی‌سیم پیشین شرکت بیتس بود، در بیتس استودیو بادز دیگر خبری از یک کیس شارژ بزرگ و جاگیر نیست. کیس شارژ این هدفون بی‌سیم همانند خود گوشی‌های آن بسیار کوچک و جمع‌و‌جور طراحی شده است. به واسطه این طراحی مینیمال و ساده، بیتس استودیو بادز به خوبی قابل حمل است.

طراحی | نقد و بررسی بیتس استودیو بادز
طراحی | نقد و بررسی بیتس استودیو بادز

این کیس شارژ به شکل بیضی طراحی شده و بی‌شباهت به گوگل پیکسل بادز سری A نیست. در بخش زیرین کیس، درگاه USB-C برای شارژ شدن تعبیه شده است. در جلوی کیس شارژ بیتس استودیو بادز هم یک چراغ LED برای نمایش وضعیت هدفون وجود دارد. این کیس شارژ با ابعاد ۵.۱×۷.۲×۲.۵۵ سانتی‌متری، وزنی در حدود ۴۸ گرم دارد.

طراحی کیس شارژ | نقد و بررسی بیتس استودیو بادز
طراحی کیس شارژ | نقد و بررسی بیتس استودیو بادز

با یک نگاه هم می‌توان متوجه طراحی جدید و کمی عجیب گوشی‌های بیتس استودیو بادز شد. گوشی‌های این هدفون بی‌سیم بسیار کوچک هستند و بر روی آن‌ها هیچ قلاب و ساقه‌ای دیده نمی‌شود. ممکن است نبود بخش اضافی روی گوشی‌ها جلوه زیباتری به بیتس استودیو بادز بدهد. اما بدون وجود قلاب روی گوشی‌های این هدفون، هنگام استفاده از آن‌ها باید کمی بیشتر دقت کرد، زیرا احتمال افتادن آن‌ها از گوش وجود دارد. در کل گوشی‌ها با توجه به وزن سبک ۵ گرمی و طراحی ارگونومیک به خوبی داخل گوش قرار می‌گیرند و در زمان‌های طولانی هم می‌توان بدون هیچ اذیتی از آن‌ها استفاده کرد.

بیتس استودیو بادز برای مقاومت در برابر نفوذ آب متکی به گواهی IPX4 است. به واسطه این گواهی گوشی‌های این هدفون برابر عرق و یا قطرات ریز آب نفوذناپذیر هستند. اما نمی‌توان آن‌ها را کاملاً ضد آب دانست و از آن‌ها در ساحل یا استخر استفاده کرد.

ویژگی‌ها و کنترل بیتس استودیو بادز

شرکت بیتس هدفون استودیو بادز را برای هر دو گروه از کاربران خود یعنی اپلی‌ها و اندرویدی‌ها بهینه کرده است و فرآیند اتصال آسان را برای هر دو گروه از این کاربران ممکن شده است. اما بهتر است از قابلیت‌ها و ویژگی‌های این هدفون برای کاربران اپل شروع کنیم. اولین برتری کاربران آیفون در استفاده از این هدفون، قابلیت فعال‌سازی خودکار حالت دالبی اتموس و Spatial Audio در سرویس اپل موزیک است. هنگام استفاده از این محتواهای صوتی با هدفون‌های دیگر باید به صورت دستی این قابلیت را فعال کنید. اما در بیتس استودیو بادز به صورت خودکار این کار انجام می‌شود.

برتری دیگر کاربران اپل در استفاده از بیتس استودیو بادز، فعال‌سازی سریع دستیار صوتی سیری با صدا کردن Hey Siri است. در دستگاه‌های اندرویدی نیز این امکان وجود دارد. اما برای استفاده از آن باید پیش‌تر برنامه بیتس را دانلود و نصب کرده باشید.

بقیه ویژگی‌های بیتس استودیو بادز مانند کنترل هدفون از روی گوشی و یا نحوه اتصال به دستگاه میزبان برای هر دو گروه از کاربران یکسان است و تفاوت آنچنانی در این موارد دیده نمی‌شود. همانطور که اشاره شد، اتصال هدفون بیتس استودیو بادز به دستگاه‌های اندرویدی نیز مانند آیفون‌ها شده است. این ویژگی برای اولین بار است که در هدفون‌های بیتس دیده می‌شود. برای این کار کافیست کیس هدفون را در کنار گوشی باز کنید و از روی گوشی گزینه Pair را انتخاب کنید. علاوه بر این، هنگام گم شدن هدفون بیتس استودیو بادز می‌توانید از بخش Find My دستگاه اندرویدی یا آیفون خود این هدفون‌های کوچک را پیدا کنید.

نقد و بررسی بیتس استودیو بادز
نقد و بررسی بیتس استودیو بادز

اضافه بر این توضیحات، لازم به ذکر است که بیتس در هدفون استودیو بادز از تراشه H1 استفاده نکرده است که یک نقطه ضعف برای این هدفون به شمار می‌آید. نبود این تراشه به معنی عدم امکان اتصال چندگانه در بیتس استودیو بادز است. اما جای خالی این تراشه با وجود ویژگی‌های دیگری که در این هدفون وجود دارد تا حدودی پوشش داده شده است. یکی از این ویژگی‌ها پشتیبانی بیتس استودیو بادز از بلوتوث ۵.۲ است که اتصالی پایدار و باکیفیت را برای کاربران ممکن می‌سازد.

برای کنترل موسیقی و قابلیت‌هایی همچون ANC که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، یک دکمه بر روی هر گوشی بیتس استودیو بادز در نظر گرفته شده است. با یک بار فشردن دکمه امکان توقف، پخش و یا قطع و پاسخ به تماس‌ها وجود دارد. با دو بار فشردن دکمه، به آهنگ بعدی دسترسی پیدا می‌کنید. سه بار فشردن این دکمه هم شما را به آهنگ قبلی بر می‌گرداند. برای کنترل حالت‌های مختلف ANC که شامل حالت فعال، حالت شفاف (Transparency) و خاموش است، باید دکمه روی گوشی را برای چند ثانیه فشار دهید.

با وجود گستردگی فرمان‌های قابل انجام با استفاده از دکمه روی گوشی‌های این هدفون، نبود دستوری برای کم و زیاد کردن صدا از روی گوشی‌ها به وضوح دیده می‌شود و از نقاط ضعف آزاردهنده بیتس استودیو بادز به شمار می‌رود. البته به گفته شرکت بیتس، با یک آپدیت نرم‌افزاری این قابلیت می‌تواند به بیتس استودیو بادز افزوده شود.

تمامی دستورات کنترلی اشاره شده، دستورات پیش‌فرضی هستند که بیتس استودیو بادز با آن‌ها برنامه‌ریزی شده است. اگر هر کدام از این شیوه‌های کنترلی برای شما سخت و یا نامناسب باشد، می‌توانید از داخل برنامه نصب شده روی دستگاه میزبان آن‌ها را به حالت دلخواه خودتان تغییر دهید.

کیفیت صدا، مکالمه و عملکرد ANC در هدفون بیتس استودیو بادز

بیتس همیشه به هدفون‌هایی با بیس بیش از حد و بسیار زیاد معروف بوده است. اما در هدفون بی‌سیم بیتس استودیو بادز این موضوع متفاوت از قبل شده است و صدای متعادل‌تری با استفاده از این هدفون به گوش می‌رسد. صدای بیس همچنان وجود دارد. اما به شدت و زیادی قبل نیست و کاملاً کنترل‌شده و واضح پخش می‌شود. موضوع دیگری که متوجه آن خواهید شد، تفکیک عالی صداها در این هدفون است. صدای سازها، پس‌‌زمینه و آواز همگی به خوبی قابل تفکیک‌اند و به وضوح شنیده می‌شوند.

حتماً یکی از هدف‌های شما از خرید هدفون بی‌سیم، وجود امکان مکالمه با کیفیت صدای خوب در آن‌ها است. برای همین منظور، بیتس در هر کدام از گوشی‌های این هدفون سه میکروفون تعبیه کرده است که وظیفه دریافت صدا در مکالمات را دارند. در کل با وجود شش میکروفون، کیفیت و وضوح صدا هنگام مکالمه با این هدفون خوب و قابل قبول ارزیابی می‌شود. صداهای اضافی محیط و صدای باد هم تا حد مناسبی فیلتر و حذف می‌شوند تا وضوح صدا در مکالمات بالاتر هم برود.

نقد و بررسی بیتس استودیو بادز
نقد و بررسی بیتس استودیو بادز

نوبت به بررسی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این هدفون می‌رسد. قابلیت حذف نویز فعال (ANC) از اصلی‌ترین ویژگی‌های این هدفون است که در محیط‌های شلوغ و پر سر و صدا بسیار کارآمد است. وجود این قابلیت در بیتس استودیو بادز به خودی خود بسیار قابل توجه و خوب است.

اما عملکرد این سیستم بی‌نقص و عالی نیست و جای پیشرفت بسیار زیادی دارد تا بتواند به عملکرد هدفون‌های سونی و یا بوز در این عرصه برسد. برای شفاف‌سازی بهتر عملکرد سیستم حذف نویز فعال این هدفون باید بگوییم که با فعال کردن این حالت، صدای مکالمات و گفت‌و‌گوهای همکاران یا دوستان‌تان را نخواهید شنید و صدای آن‌ها تهدیدی برای شنیدن موسیقی شما نخواهد بود. اما صداهای بلندتری مانند صدای موتور هواپیما یا قطار توسط این سیستم قابل پوشش نیستند و تا حدودی شنیده می‌شوند. همانند هدفون‌های دیگری که قابلیت ANC دارند، در هدفون بیتس استودیو بادز هم امکان فعال‌سازی حالت شفاف (Transparency) نیز وجود دارد.

باتری Beats Studio Buds

هر کدام از گوشی‌های این هدفون با یک بار شارژ کامل می‌توانند تا ۸ ساعت را دوام بیاورند. علاوه بر این زمان، با استفاده از کیس شارژ بیتس استودیو بادز می‌توانید هدفون را دو بار دیگر نیز به طور کامل شارژ کنید. در مجموع و با استفاده از ظرفیت کامل باتری موجود در هر گوشی و باتری کیس شارژ، شما می‌توانید از بیتس استودیو بادز به مدت ۲۴ ساعت استفاده کنید. با روشن کردن حالت ANC، دوام باتری گوشی‌ها به مدت زمان ۵ ساعت کاهش پیدا می‌کند. در صورت استفاده از کیس شارژ در این شرایط، زمان شارژدهی کلی بیتس استودیو بادز چیزی در حدود ۱۵ ساعت خواهد بود.

درگاه USB-C | نقد و بررسی بیتس استودیو بادز
درگاه USB-C | نقد و بررسی بیتس استودیو بادز

همانطور که در ابتدای مطلب ذکر شد، در زیر کیس شارژ این هدفون درگاه USB-C وجود دارد که برای شارژ شدن باتری این هدفون می‌توانید از آن استفاده کنید. جایگزینی درگاه تایپ C به جای درگاه لایتنینگ هم موردی است که بیتس آن را برای جلب نظر کاربران اندرویدی در نظر گرفته است. در مواقع ضروری و هنگامی که شارژ باتری هدفون‌تان بسیار کم است، می‌توانید با فقط ۵ دقیقه شارژ کردن، مدت‌زمان ۱ ساعت را از بیتس استودیو بادز استفاده کنید. در کنار تمام این نکات مثبت، نبود قابلیت شارژ بی‌سیم در این هدفون را می‌توان یکی از نقاط ضعف آن شناخت.

جمع‌بندی

نقد و بررسی بیتس استودیو بادز
کیس شارژ گلکسی بادز پرو، بیتس استودیو بادز و ردمی ایرداتس۳ پرو | نقد و بررسی بیتس استودیو بادز

بیتس استودیو بادز می‌تواند تمام خواسته‌های شما از یک هدفون بی‌سیم را با هزینه‌ای مناسب و معقول برآورده کنند. صدای واضح و لذت‌بخش، قابلیت ANC و طراحی جدید و جذاب از مهم‌ترین  مشخصه‌ها و ویژگی‌های این هدفون‌ به حساب می‌آیند که نیاز هر خریداری را به طور کامل می‌توانند تأمین کنند. هماهنگی خوب و عملکرد روان با هر دو سیستم عامل iOS و اندروید نیز از جمله مواردی است که در این هدفون بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

در کل اگر هدفونی با قابلیت حذف نویز فعال می‌خواهید که کیفیت و طراحی خوبی داشته باشد و نمی‌خواهید خیلی زیاد خرج کنید، بیتس استودیو بادز می‌تواند از گزینه‌های مناسب شما برای خرید باشد.

نگاهی کلی به بیتس استودیو بادز

هدفون بی‌سیم بیتس استودیو بادز جدیدترین هدفون بی‌سیم شرکت بیتس است که با کیفیت صدا خوب، قابلیت حذف نویز فعال، شارژدهی مناسب و طراحی ارگونومیک توانسته است رقیب سرسختی برای هدفون‌های دیگر شرکت‌ها باشد. در کنار این قابلیت‌ها و ویژگی‌های خوب، هماهنگی این هدفون با سیستم عامل اندروید و عملکرد بی‌نقص آن با دستگاه‌هایی با این سیستم عامل نیز از موارد مهمی است که در این هدفون وجود دارد.

7.9
طراحی
8.5
کیفیت صدا
8
قابلیت ANC
7.5
کیفیت مکالمه
8
باتری
8.5
ارزش خرید
7
مزایا
  • وزن کم و طراحی جدید گوشی‌ها
  • استفاده از درگاه USB-C به جای لایتنینگ
  • هماهنگی عالی با دستگاه‌های اندرویدی
  • وجود قابلیت ANC
  • بیس متعادل
  • کیفیت صدا خوب و مطلوب
  • شارژدهی مناسب
معایب
  • ناتوانی در تنظیم بلندی صدا با استفاده از دکمه روی گوشی‌ها
  • نبود امکان توقف و پخش خودکار موسیقی
  • استفاده از تراشه متفرقه به جای تراشه H1 یا W1
  • عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
7
0
0
2
0

۳ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

امکان تنظیم صدا هست.اگر زمان پخش موزیک دکمه هدفون سمت راست فشار بدید و نگه دارید صدا زیاد میشه و اگر دکمه هدفون سمت چپ فشار بدید و نگه دارید صدا کم میشه.

سلام وقتتون بخیر باشه . به نظر شما آیت هدفون رو بخرم یا samsung galaxy buds pro? برای من بیس بلندی صدا وضوح صدا و تفکیک مهمه و توی گوش خوب میمونه یا نه

سلام
این از گالاکسی بادز 2 هم بسیار بهتره . به نظرم ارزش هزینه بالاتر رو داره چون
نسبت به گالاکسی بادز 2
هم بلندی صداش و بیسش بهتره
هم سینکش با دستگاه اندرویدی بهتره و بهتر وصل میشه
طول عمر باتریش بهتره
حالت گیمینگ و تاخیر صدای کمش عالیه

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰