اچ تی سی دیزایر 12 پلاس

نقد و بررسی اچ تی سی دیزایر 12 پلاس

اچ تی سی در سال جاری با معرفی دو گوشی دیزایر 12 پلاس و دیزایر 12، خط تولید گوشی های میان رده و مقرون به صرفه خود را بروز کرده است. گوشی های سری دیزایر اچ تی سی، معمولا به داشتن امکانات خوب در ازای قیمت مناسب و البته دستگاه های نه چندان مشهور، معروف بوده اند. شرکت اچ تی سی دو سال قبل با تولید گوشی دیزایر 10 پرو، توانست تا حدودی فروش گوشی های خود را بهبود ببخشد و به نظر می رسد که دیزایر 12 پلاس و دیزایر 12 نیز با نمایشگر های بزرگ، طراحی زیبا، کیفیت ساخت بهتر و هزینه ساخت نهایی کمتر، به همین منظور وارد چرخه تولید شده اند. در ادامه با نقد و بررسی گوشی دیزایر 12 پلاس با ما همراه باشید. پیش از هر چیز شما را به تماشای ویدئوی جعبه گشایی این محصول دعوت می کنیم.

جعبه گشایی از اچ تی سی دیزایر 12 پلاس:

طراحی

اچ تی سی دیزایر 12 پلاس در نگاه اول محصول زیبایی به نظر می رسد. این گوشی ظاهر مایع مانند پشت گوشی های سری یو را به قرض گرفته است. پشت آن به جای شیشه از آکریلیک مقاوم استفاده می کند که به شدت جاذب لکه اثر انگشت می باشد. این گوشی با ابعاد 158.2×76.6×8.4 میلی متر، دستگاه بزرگی به شمار می آید که البته ضخامت خوب و وزن سبک 157.5 گرمی آن باعث بهبود ارگونومی شده است.

دیزایر 12 پلاس

کلید های تنظیم صدا و پاور این گوشی محل مناسبی در لبه سمت راست دارند که دسترسی به آن ها آسان می باشد. اچ تی سی دکمه پاور را با بافت مخصوصی طراحی کرده است تا پیدا کردن آن آسان تر باشد. در قسمت پشتی دیزایر 12 پلاس، سنسور اثر انگشت سریع و دقیقی قرار گرفته است که محل بسیار مناسبی دارد و انگشت اشاره در حالت معمولی روی آن قرار می گیرد. در قسمت پایین سنسور، لوگوی HTC و در قسمت بالا نیز دوربین دوگانه به همراه فلاش LED و میکروفون حذف نویز قرار گرفته است. پشت گوشی دیزایر 12 پلاس دارای لبه های خمیده ای است که تا فریم پلاستیکی کشیده شده و در دست گرفتن آن را آسان تر کرده است.

دیزایر 12 پلاس

در قسمت جلو نمایشگر 6 اینچی با نسبت تصویر 18:9 قرار گرفته است که حاشیه های بالا و پایین آن تنها کمی بزرگتر از پرچمدار اخیر اچ تی سی می باشد. روی این نمایشگر، شیشه 2.5D کشیده شده است که علاوه بر القای حس خوب، به زیبایی آن نیز افزوده است. اچ تی سی دیزایر 12 پلاس در مجموع دستگاه زیبایی می باشد که از نکات منفی طراحی آن می توان به حس پلاستیکی بودن و بدنه لیز و جاذب اثر انگشت اشاره کرد.

 

نمایشگر

اچ تی سی دیزایر 12 پلاس از نمایشگر بزرگ 6 اینچی IPS LCD استفاده می کند که آن را برای تماشای ویدئو و وبگردی مناسب می کند. روشنایی این نمایشگر در سطح مطلوبی قرار دارد و رنگ های به نمایش گذاشته در آن با توجه به پایین رده بودن پنل، از دقت مناسبی برخوردار می باشد. البته HTC در قسمت تنظیمات امکان تغییر دمای رنگ ها را فراهم کرده است. نمایشگر دیزایر 12 پلاس نسبت تصویر 18:9 دارد که بر اساس استاندارد های 2018 می باشد و نسبت مساحت به بدنه آن را به 76 درصد افزایش داده است.

دیزایر 12 پلاس

اچ تی سی دیزایر 12 پلاس در مجموع نمایشگر خوبی دارد اما از نظر وضوح تصویر نمی توان آن را عالی دانست. پنل این گوشی از رزولوشن 14440×720 استفاده می کند که برای نمایشگر 6 اینچی کافی نبوده و تراکم پیکسلی 268 پیکسل در هر اینچ را در اختیار می گذارد. این موضوع زمانی بیشتر به چشم می آید که این گوشی را با دیگر گوشی های اندریدی با قیمت مشابه همچون موتو جی 6 یا آنر 9 لایت که از نمایشگر فول اچ دی استفاده می کنند، مقایسه کنیم.

دوربین

اچ تی سی همانند اکثر گوشی های تولید شده در سال 2018، از دوربین دوگانه در قسمت پشتی دیزایر 12 پلاس استفاده کرده است. این دوربین دوگانه از دو سنسور 13 و 2 مگاپیکسلی استفاده می کند که همانند اکثر گوشی های مقرون به صرفه، دوربین دوم این گوشی نیز برای ثبت اطلاعات عمق تصویر کاربرد خواهد داشت و کاربردهای دیگری از جمله زوم اوپتیکال در آن به چشم نمی خورد. دوربین دوم، این گوشی را قادر به ثبت تصاویر پرتره کرده است که با بلور کردن پس زمینه، باعث برجسته تر دیده شدن سوژه اصلی می شود.

عملکرد این ویژگی را نمی توان عالی دانست؛ چرا که با دقت در تصاویر ثبت شده، می توان فهمید که برخی از قسمت های سوژه اصلی نیز در برخی موارد تار می شود که مشکل اکثر گوشی های مقرون به صرفه با دوربین دوگانه می باشد. اما در مجموع عملکرد حالت پرتره دیزایر 12 پلاس را می توان مطلوب تلقی کرد. عکس های معمولی ثبت شده با این گوشی، از جزئیات مناسبی بهره می برند و رنگ های آن ها با دقت خوبی به ثبت می رسند؛ اما همچنان برخی از مشکلات آشنای گوشی های مقرون به صرفه نیز به چشم می خورد.

فوکوس و سرعت شاتر آهسته، میزان بالای نویز، داینامیک رنج نه چندان گسترده در حالت خودکار و حالت HDR که عملکرد چندان سریعی ندارد، از مشکلاتی هستند که می توان به آن ها اشاره داشت.

نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین دیزایر 12 پلاس

 

سخت افزار

یکی از اصلی ترین تفاوت های دیزایر 12 پلاس با دیزایر 12 معمولی، در نوع پردازنده بکار رفته در آن ها می باشد. اچ تی سی دیزایر 12 پلاس از تراشه اسنپدراگون 450 استفاده می کند که بسیار بهتر از تراشه مدیاتک 6739 بکار رفته در دیزایر 12 می باشد. اسنپدراگون 450 از پردازنده مرکزی با 8 هسته پردازشی در فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز استفاده می کند که با لیتوگرافی 14 نانومتری ساخته شده است. تراشه گرافیکی این پردازنده هم از نوع آدرنو 506 می باشد. desire 12 plus از حافظه داخلی 32 گیگابایتی در کنار حافظه رم 3 گیگابایتی استفاده می کند که برای محصولی پایین رده، بسیار آشنا می باشد.

وظایف روزمره از جمله گشت و گذار در رابط کاربری، سویچ بین اپلیکیشن های مختلف، بازگشایی قفل دستگاه و وبگردی به خوبی در این گوشی انجام می گیرد، البته سرعت بارگزاری محتوای وبسایت ها را نمی توان به خوبی گوشی های قدرتمند تر دانست. ترکیب سخت افزاری این گوشی قادر به اجرای بازی های زیادی می باشد؛ اما نباید انتظار اجرای نرم و روان بازی های سنگین را از آن داشته باشیم.

نرم افزار

بر خلاف بازار یابی، نرم افزار معمولا یکی از نقاط قوط اچ تی سی بوده است. اچ تی سی  دیزایر 12 پلاس با اندروید 8 روانه بازار شده است که ویژگی های اندروید اوریو را به رابط کاربری سنس اچ تی سی افزوده است. تجربه نرم افزاری، مشابه گوشی های قبلی اچ تی سی می باشد که از رابط کاربری سنس استفاده می کرند، با این تفاوت که چند ویژگی جدید به آن اضافه شده  و تغییراتی در ظاهر آیکون ها به وجود آمده است.

ژست های حرکتی که در این رابط کاربری قرار داده شده، باعث شده است که استفاده از گوشی آسان تر شود. به عنوان مثال در هر قسمت از نمایشگر، صفحه را که به بالا بکشید، منوی برنامه ها در اختیار خواهد بود و با پایین کشیدن انگشت نیز، نوار اعلان نمایش داده می شود. رابط کاربری عمدتا سریع و روان می باشد و علت آن هم این است این رابط کاربری فاقد انیمیشن می باشد؛ یا به طور دقیق تر باید بگوییم که انیمیشن های آن، به قدری سریع هستند که گویا وجود ندارند.

این رابط کاربری قابلیت شخصی سازی خوبی داشته و می توان از بخش تم ها، پوسته های متفاوتی برای آن در نظر گرفت. اما اگر به دنبال ویژگی های پیشرفته ای هستید که برخی از رقبا از آن ها استفاده می کنند، باید بگوییم که رابط کاربری اچ تی سی دیزایر 12 پلاس، فاقد آن ها است. ویژگی های مانند برنامه های دوگانه که امکان استفاده از یک اپلیکیشن با دو حساب کاربری را فراهم می کند.

باتری

برای گوشی هوشمند با نمایشگر بزرگ 6 اینچی، باتری 2965 میلی آمپر ساعتی، ظرفیت چندان بالایی به شمار نمی آید. اما با توجه به رزولوشن پایین نمایشگر و بهبود های صورت گرفته روی پردازنده اسنپدراگون 450، نباید از شارژدهی این گوشی نا امید شد. در استفاده نیمه سنگین و متوسط، این گوشی می تواند یک روز کاری را همراهی کند و در صورت استفاده سبک تر، امکان شارژدهی 2 روزه نیز وجود دارد. متاسفانه این گوشی از شارژ سریع پشتیبانی نمی کند و شارژ کامل آن از طریق پورت میکرو یو اس بی، بیشتر از 2 ساعت زمان نیاز دارد. احتمالا نیازی به یادآوری هم نباشد که این گوشی از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی نمی کند.

دیزایر 12 پلاس

نقاط مثبت

  • طراحی زیبا
  • نمایشگر بزرگ
  • عملکرد مناسب سخت افزاری
  • سنسور اثر انگشت سریع و دقیق

نقاط منفی

  • استفاده از میکرو یو اس بی به جای USB Type-C
  • رزولوشن پایین نمایشگر
  • دوربین نه چندان خوب
  • فاقد NFC

نظر شما در مورد گوشی اچ تی سی دیزایر 12 پلاس چیست؟

تعداد سیم کارت دو سیم کارت
ابعاد ۱۵۸٫۲x۷۶٫۶x۸٫۴ میلی‌متر
وزن ۱۵۷٫۵ گرم
ساختار بدنه
تراشه Qualcomm SDM450 Snapdragon 450
پردازنده ‌ی مرکزی هشت هسته‌ای 1.8 گیگا‌هرتز Cortex-A53
پردازنده ‌ی گرافیکی Adreno 506
نوع صفحه نمایش IPS LCD capacitive touchscreen, 16M colors
اندازه صفحه نمایش ۶٫۰ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۷۲۰x۱۴۴۰ پیکسل
تراکم پیکسلی صفحه نمایش 268 پیکسل بر اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش ۱۶ میلیون رنگ
محافظت صفحه نمایش
سایر قابلیت‌ها صفحه نمایش
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت
مقدار RAM ۳ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی حافظه جانبی میکرو اس‌دی، تا 512 گیگابایت (استفاده از جایگاه سیم کارت دوم)
شبکه های ارتباطی 2G / 3G / 4G
شبکه 2G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 – SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G LTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 40(2300)
فن‌آوری‌های ارتباطی GPRS,EDGE,Wi-Fi,Bluetooth,Radio
WLAN Wi-Fi 802.11 b/g/n, WiFi Direct, hotspot
bluetooth 4.2, A2DP, LE
GPS Yes, with A-GPS, GLONASS
Radio To be confirmed
درگاه ارتباطی microUSB 2.0
دوربین دوگانه : 13 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل, f/2.2, فوکوس خودکار با تشخیص فاز
برچسب‌گذاری جغرافیایی, فوکوس لمسی, تشخیص چهره, HDR, پاناروما
فلش فلش LED
فیلمبرداری 1080p@30fps
دوربین سلفی 8 مگاپیکسل, f/2.0, 1080p
صدا Alert types: Vibration; MP3, WAV ringtones
Loudspeaker: دارد
3.5mm jack:دارد
سیستم عامل اندروید ۸٫۰ (Oreo)
قابلیت‌های نرم‌افزاری – MP4/H.264 player
– MP3/eAAC+/WAV player
– Photo/video editor
– Document viewer
حس‌گرها اثر انگشت، شتاب‌سنج، مجاورت، قطب‌نما
مشخصات باتری Non-removable Li-Ion 2965 mAh battery

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰