ال جی Q6

نقد و بررسی ال جی Q6

ال جی Q6 را می توان اولین میان رده ای دانست که با نسبت تصویر 18:9 به بازار عرضه شده است. شعار تبلیغاتی ال جی برای این محصول، “اکنون برای همه” می باشد که اشاره ای به نمایشگر جدید Q6 دارد. همانند سری A سامسونگ، به نظر می رسد که ال جی Q6 نیز اسمارتفونی است در لباس پرچمداران و باطن میان رده ای که تنور رقابت میان رده ها را داغ تر از قبل می کند. در ادامه با بررسی آخرین میان رده ی ال جی از سایمان دیجیتال همراه باشید.

طراحی

ال جی Q6 در یک کلمه همان ال جی G6 می باشد که بدنه ی آن کوچکتر شده است. به لطف استفاده از نمایشگر بدون حاشیه،  ظاهر قسمت جلوی دستگاه بسیار جذاب می باشد. برخلاف G6 که در آن حاشیه های پایین و بالای نمایشگر یکسان نبودند، در Q6 این مشکل حل شده و بخش جلوی دستگاه، ظاهر منظم تری به خود گرفته است. حاشیه های اطراف نمایشگر بسیار کم می باشد ولی مقدار آن از پرچمداران اخیر بیشتر است؛ اما به هر حال در بین میان رده ها، متمایز ترین طراحی را دارد.

ظاهر پشتی دستگاه اما طراحی متفاوت تری نسبت به G6 دارد. برخلاف G6 که در پشت دستگاه شاهد دوربین دوگانه و سنسور اثر انگشت بودیم، ال جی Q6 در قسمت پشتی دارای یک دوربین به همراه فلاش ال ای دی است و خبری از سنسور اثر انگشت در کار نیست. نبود سنسور اثر انگشت یکی از نقاط منفی در طراحی Q6 می باشد و نقطه ی منفی دیگر استفاده از پلاستیک در قسمت پشت دستگاه می باشد که مقاومت بسیار کمی در مقابل خط و خش دارد و به راحتی آسیب پذیر است.

فریم دور گوشی از جنس آلومینیوم 7000 می باشد که از کیفیت خوبی برخوردار است. در سمت راست این فریم شاهد حضور کلید پاور هستیم و در سمت مقابل، کلید های تنظیم صدا به همراه دو درگاه جداگانه برای سیم کارت ها و کارت حافظه ی خارجی وجود دارند. در سمت پایین نیز جک 3.5 میلی متری هدفون به همراه درگاه میکرو یو اس بی و میکروفون قرار دارند و در سمت بالا فقط میکروفون دوم وجود دارد. عجیب است که ال جی از درگاه میکرو یو اس بی در این محصول استفاده کرده است؛ این در حالی است که یو اس بی تایپ C، اکنون به استاندارد جدیدی در بین محصولات تبدیل شده و نبود آن، ایراد محسوب می شود.

در کل ال جی Q6 ظاهر زیبایی دارد و به لطف نمایشگر 5.5 اینچی بدون حاشیه، با دستگاه خوش دستی رو به رو هستیم؛ اما جا داشت که ال جی از مواد مرغوب تری برای پوشش پشتی و لنز دستگاه به کار می برد و به جای میکرو یو اس بی از یوس اس بی تایپ سی استفاده می کرد.

نمایشگر

ال جی Q6 به نمایشگر 5.5 اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده است که رزولوشن آن 2160×1080 می باشد و تراکم پیکسلی 442ppi را به ارمغان می آورد که در رنج قیمتی خود، بالاترین عدد محسوب می شود.

استفاده از نسبت تصویر 18:9 باعث می شود هنگام استفاده از گوشی نیاز کمتری به اسکرول داشته باشید؛ چرا که به لطف طول بیشتر نمایشگر، اطلاعاتی بیشتری را در خود جای می دهد. در مقابل هنگام تماشای ویدئوها، دو نوار مشکی رنگ در کنار نمایشگر ایجاد می شود که البته هنگام تماشای ویدئو از یوتیوب، این مشکل وجود نخواهد داشت. در کل نماشیگر هایی با نسبت تصویر 18:9 حس فراگیری دارند و پس از عادت کردن به آن، نمایشگر هایی با نسبت 16:9 حس محدود بودن را به شما منتقل خواهند کرد.

کیفیت نمایشگر در سطح بسیار خوبی قرار دارد و و رنگ های به نمایش گذاشته در آن، اغراق شده نبوده و طبیعی به نظر می رسند؛ البته درجه حرارت رنگ ها متمایل به سرد می باشد که ال جی می تواند با یک بروزرسانی نرم افزاری این مشکل را حل کند. مشکل دیگر که مختص نمایشگر Q6 نبوده و تمام نمایشگر های IPS با آن دست و پنجه نرم می کنند، نمایش رنگ مشکی و کنتراست پایین نمایشگر می باشد که در سطح پایین تری از نمایشگر های آمولد قرار می گیرد.

نمایشگر بدون حاشیه ی ال جی Q6 که حدود 78 درصد از مساحت بخش جلو را به خود اختصاص داده است، توسط شیشه ی گوریلا گلس 3 محافظت می شود که مقاومت نسبتا خوبی در برابر خط و خش دارد؛ اما بازتاب آن نسبتا زیاد بوده و خوانایی زیر نور مستقیم آفتاب را تحت تاثیر قرار می دهد؛ ولی حد اکثر روشنایی در سطح خوبی قرار دارد و در استفاده در محیط های پر نور، مشکلی وجود نخواهد داشت.

دوربین

ال جی Q6 به دوربین تک گانه ی 13 مگاپیکسلی در پشت مجهز شده است که گشودگی دیافراگم آن، f/2.2 می باشد. نسبت به مبلغی که باید پرداخت کرد، دوربین Q6 قابل قبول می باشد اما در رنج قیمتی آن، نمونه های بهتری نیز یافت می شود. سرعت شاتر دوربین این محصول کم می باشد که باعث می شود در برخی مواقع، عکس های ثبت شده تار به نظر برسند.

تصاویر ثبت شده در محیط هایی با نور کافی، از کیفیت خوبی برخوردار هستند و جزئیات تصاویر در سطح مطلوبی قرار دارد. رنگ های تصاویر نیز بازخورد بسیار خوبی دارند و کمی اشباع شده به نظر می رسند. محدوده ی پویایی نیز با توجه به رنج قیمتی، در سطح مناسبی قرار دارد.

در محیط های کم نور اما قضیه کاملا متفاوت است؛ تصاویر ثبت شده دارای نویز زیادی می باشند و رنگ های به نمایش گذاشته از دقت پایینی برخوردار هستند. این مورد برای گوشی میان رده ایراد بزرگی محسوب نمی شود؛ اما اگر از علاقه مندان به عکاسی با تلفن همراه باشید، احتمالا باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید.

رزولوشن فیلم برداری این محصول 1080P می باشد که برای محصول میان رده، کافی به نظر می رسد. کیفیت فیلم های ضبط شده بسیار خوب می باشد و لرزشگیر نرم افزاری عملکرد مناسبی دارد.

رابط کاربری دوربین مشابه پرچمداران اخیر ال جی می باشد که امکانات آن محدود تر شده است. در بخش تنظیمات، بخش های مربوط به تغییر اندازه ی عکس و فیلم، تعیین زمان تایمر و حالت HDR مشاهده می شود. بخش حالت عکاسی هم به حالت های خودکار، پاناروما و غذا محدود شده است.

دوربین سلفی نیز 5 مگاپیکسلی و با دیافرگم f/2.2 می باشد که کیفیت آن قابل قبول ارزیابی می شود.

سخت افزار

ال جی Q6 به تراشه ی هشت هسته ای اسنپدراگون 435 مجهز شده است که ارزانترین پردازنده ی کوالکام محسوب می شود. عملکرد این پردازنده، از برخی از تراشه های مدیاتک بهتر می باشد ولی در کل پردازنده ی ضعیفی محسوب می شود و شاید بهتر بود که ال جی تصمیم بهتری در این مورد اتخاذ کند.

سرعت Q6 آنقدر آهسته نمی باشد که آزار دهنده باشد و به خوبی پاسخگوی فعالیت های معمولی روزانه خواهد بود؛ اما در مقایسه با سایر محصولات که قیمت آن ها کمی بیشتر می باشد، می توان به تفاوت های اصلی پی برد.

پردازنده ی گرافیکی ADRENO 505 می باشد که در بین محصولات میان رده نمونه ی خوبی ارزیابی می شود و از پس اجرای بازی های معمولی تا نیمه سنگین به راحتی بر می آید. حافظه ی رم نیز 3 گیگابایت می باشد که برای یک محصول میان رده کافی به نظر می رسد. حافظه ی داخلی نیز 32 گیگابایت می باشد که از طریق کارت حافظه ی خارجی قابل ارتقا است.

بنچمارک های ال جی Q6

نرم افزار

ال جی Q6 به اندروید 7.1.1 مجهز شده است که رابط کاربری LG UI نسخه 6.0 روی آن نصب شده است. نرم افزار این محصول بسیار مشابه ال جی G6 می باشد که برخی از امکانات آن به دلیل محدودیت های سخت افزاری محدود شده است. رابط کاربری ال جی در سال های اخیر، پیشرفت های چشمگیری به خود دیده و علاوه بر ساده شدن ظاهر گرافیکی آن، انیمیشن ها نیز کمتر شده اند تا تجربه ی نرم و روان تری را در اختیار بگذارد. این رابط کاربری بهترین خود در بازار موبایل ها نمی باشد اما نسبت به گذشته بهبود های فراوانی به خود دیده است و دیگر استفاده از آن خسته کننده نمی باشد.

از امکانات این رابط کاربری می توان به دکتر هوشمند اشاره کرد که با آنالیز بخش های مختلف گوشی، به نوعی عملکرد آن را در بهترین شرایط قرار می دهد. ویژگی جالب دیگر، قابلیت تشخیص چهره می باشد که از ویژگی های کلیدی Q6 محسوب می شود و ال جی مانور زیادی روی آن داده است. ال جی به جای سنسور اثر انگشت، تشخیص چهره را برای باز کردن قفل این محصول در نظر گرفته است که دقت آن قابل قبول است؛ اما امنیت آن در سطح پایین تری از اثر انگشت قرار می گیرد. سرعت تشخیص چهره نیز خوب است اما از نمونه ی بکار رفته در پرچمداران سامسونگ کمتر است و از دیگر نقاط منفی آن، می توان به عدم کار کردن در محیط های تاریک اشاره کرد.

ناگفته نماند که این محصول همانند برخی از پرچمداران ال جی، دارای فیلتر کننده ی نور آبی می باشد و رابط کاربری آن قابلیت شخصی سازی دارد و می توان پوسته های مختلفی برای آن در نظر گرفت.

باتری

ظرفیت باتری این محصول، 3000 میلی آمپر می باشد که به لطف استفاده از پردازنده ی کم مصرف و بهینه سازی های صورت گرفته در اندروید 7.1.1، در استفاده ی معمولی به راحتی 1 روز را دوام می آورد. نقطه منفی در مورد باتری این محصول، عدم پشتیبانی از شارژ سریع می باشد که باعث می شود شارژ کامل این دستگاه، به زمانی بیشتر از 2 ساعت نیاز داشته باشد.

نقاط مثبت

  • نمایشگر با حاشیه های کم
  • نرم افزار خوب
  • قیمت مناسب
  • پشتیبانی از کارت حافظه ی خارجی

نقاط منفی

  • فاقد یو اس بی تایپ C
  • پوشش پشتی با مقاومت بسیار کم
  • فاقد حسگر اثر انگشت

جمع بندی

ال جی با تولید Q6 موفق شده نمایشگر های 18:9 را به نوعی همگانی تر کند. این محصول از ظاهر زیبایی برخوردار است و ظاهر زیبای آن نیازمند مراقبت و نگهداری بیشتری می باشد. پردازنده ی این محصول حرف چندانی برای گفتن ندارد ولی در استفاده ی معمولی روزانه، آزار دهنده نخواهد بود. نرم افزار  و ویژگی های مختلف آن از نقاط کلیدی این گوشی محسوب می شود و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی نیز، از شارژ دهی مناسبی برخوردار است.

نظر شما در مورد این محصول چیست؟

لینک خرید LG Q6

۴ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در جواب کوروش
به نام خدا
سلام
عزیزم شما همه جا تو هر سایتی این حرف را زدی من خودم این گوشی را دارم بسیار خوش دست با دوربین های خیلی خوب وتشخیص چهره خوب چرا حرف الکی میزنی :-L:-L:-L
دوستان این گوشی به راحتی بهترین بازی های دنیا را اجرا میکند
دوربین های خوبی هم داره (دوربین پشت در حد a7 2017 با قیمت 1.5 )
ولرزشگیر دیجیتال که واقعا خیلی خوبه
تشخیص چهره اون هم خوبه حتی تو تاریکی مطللللللللللق هم کار میکنه تنها باید صفحه را روشنکرد تا نور به صورتتون برسه ولی در نور کافی همین که جلو صوتتون بگیرید بدون زدن هیچ دکمه ای قفل باز می شود
صفحه نمایشش 5.5 ولی اندازش به اندازه یک گوشی5 اینچ
باتریش یکم ضعیفه وخش پذیره همین وسلفی درنور کم هم ضعیفه
در کل اگه گوشی خیلی خوشگل وخوش دست وبروز می خواهید من این را به شما پیبشنهاد می دم=smile

اقا نخرید یه هیچ وجه گوشی خوبی نیست. همه مشخصاتی که براش نوشته شده در حد حرفه. فکر می کنم گوشهای چینی از این بهتر باشه. بیش از دوماه خریدم. واقعا پشیمانم. هموطن شما اشتباه من رو تکرار نکن. مونتاژ ضعیف. بدنه بسیار ضعیف و شکننده، دوربین ضعیف. داغ کردن در استفاده معمولی. باتری ضعیف که خیلی زود خالی می کنه. انتن دهی کم در قیاس با سامسونگ قبلیم شاید بگم نصف سامسونگ در شرایط یکسان. عدم تعهد شرکت گارانتی کنتده ماد و مدیا پردازش. فقط می تونم بگم متاسفم که مسولین امر اجازه ورود چنین اشغال و خروج ارز برای چنین وسیله را می دن. من فریب ظاهر و تعریف فروشنده را خوردم.

حمزه فاضلی
۸ مهر ۱۳۹۶ در ۱۶:۵۰

حسگر اثر انگشت نداره
صفحه نمایش 5.5 برا امسال کوچیکه
اگه صفحش 6 یا بالاتر بود حسگر اثر انگشت هم داشت حتمآ میگرفتمش

گوشی خوبی به نظر میرسه ولی مهم قیمته. که با این قیمتی که ال جی روش گذاشته به نظر نمیرسه خیلی به فروش بالایی برسه

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰