می بند 6 شیائومی ؛ هر آنچه از نسل بعدی مچ‌بند هوشمند محبوب می‌دانیم

محبوبیت سری می بند غیر قابل انکار است. مچ‌بند‌هایی که لمس و مزه تکنولوژی روز را با حداقل قیمت به شکل پوشیدنی‌های جذاب به زندگی ما آورده‌اند. اگر از مخاطبان شیائومی یا سری می بند باشید، با روند صعودی ‌کیفیت و امکاناتی که به میدان می‌آورند و جذب شدن به نسل بعدی مچ‌بند خود آشنا هستید. حال برخی ویژگی‌های می بند 6 شیائومی به واسطه نرم افزار آن فاش شده اند. با ما همراه باشید تا ببینیم می بند 6 شیائومی چه چیزی به میدان می‌آورد.

ابتدا، توجه داشته باشید مواردی که در ادامه خواهیم گفت اعلام رسمی شرکت شیائومی نیستند، هرچند اعتبار دارند. اطلاعات از داخل اپلیکیشن Zepp که مرتبط با سری ساعت‌های هوشمند آمازفیت شیائومی است فاش شده‌اند. بنابراین می بند 6 شیائومی ممکن است محدود به این ویژگی‌ها نباشد، و در رونمایی رسمی شاهد سوپرایز‌های خوبی باشیم.

زمان عرضه احتمالی و انتظارات

نسل پنجم و چهارم مچ بندهای هوشمند شیائومی هر دو در تاریخ ۱۱ ژوئن میلادی مصادف با ۲۲ خرداد (تاریخ عرضه می‌بند 5) عرضه شدند. به همین خاطر انتظار می‌رود می بند 6 شیائومی هم در زمان مشابهی به بازار عرضه شود. می بند 5 در ارائه برخی از مورد انتظارترین ویژگی‌ها در سطح جهانی ناکام ماند. پشتیبانی از NFC، دستیار صوتی هوشمند و اکسیژن خون تنها برای نسخه چینی عرضه شدند. کشور‌های دیگر باید به صفحه نمایش بزرگ‌تر و شارژر مغناطیسی و تم‌های بیشتر و ارتقاء‌های دیگر می ‌بند ۵ راضی می‌شدند.

انتظار داشتیم این موارد در سال جدید راه خود را به نسخه جهانی هم باز کنند و اکنون این انتظارات چندان بعید به نظر نمی‌رسد.

آنچه از می بند 6 شیائومی می‌دانیم

طبق معمول دو نسخه از این مچ‌‌بند عرضه خواهد شد. یکی برای چین (XMSH16HM) که دارای NFC خواهد بود و یک نسخه جهانی (XMSH15HM) که به نظر می‌رسد فاقد این ویژگی باشد. در عوض حسگر SpO2 در هر دو نسخه وجود خواهد داشت. اضافه شدن حسگر SpO2 به نسخه جهانی خبر خوشحال کننده‌ای است. این حسگر برای سلامتی بسیار مهم است خصوصاً در این زمان که درگیر یک پاندمی که به سیستم تنفسی حمله می‌کند هستیم.

حسگر SpO2 نسبت هموگلوبین‌های حامل اکسیژن خون به کل هموگلوبین‌ها را می‌سنجد. این نسبت باید بین 95 تا 100 درصد باشد. اگر SpO2 شما زیر 90 درصد باشد، دچار هیپوکسی هستید و بهتر است به سرعت اکسیژن مورد نیاز خون را تامین کنید (اکسیژن درمانی در بیمارستان).

از سلامت جسمانی بگذریم، فن پومودورو یکی از ویژگی‌های جدیدی است که به می بند 6 شیائومی خواهد آمد. اگر با این تکنیک آشنایی ندارید، صفحه ویکی‌پدیای فارسی آن به واژه لینک شده است و در صورت علاقه می‌توانید مطالعه کنید.

در این زمینه، می‌ بند 6 به این صورت عمل می‌کند که برای مدت 25 دقیقه اعلانات را خاموش می‌کند و پس از تمام شدن 25 دقیقه، با ویبره رفتن اطلاع می‌دهد تا استراحت کنید.

19 حالت ورزش جدید نیز به نسل بعدی مچ‌بند‌های سلامتی شیائومی اضافه خواهد شد. فهرست این ورزش‌ها و آیکون‌ ‌آن‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید.

  • رقص
  • رقص خیابانی
  • بسکتبال
  • بولینگ
  • بوکس
  • کیک بوکسینگ
  • پینگ پونگ
  • والی بال
  • کریکت
  • بدمینتون
  • زومبا
  • ژیمناستیک
  • اسکی روی یخ
  • تمرینات کششی
می بند 6 شیائومی
آیکون‌ها روی نمایشگر بند و اپلیکیشن Mi Fit نمایش داده می‌شوند
  • Indoor fitness
  • HIIT
  • Core training
  • Stepper
  • Pilates

می بند 6 شیائومی همراه با جی‌پی‌اس تعبیه شده داخلی خواهد آمد. گیرنده جی‌پی‌اس باعث افزایش سرعت و دقت اندازه گیری تحرک و جابه‌جایی برای فعالیت‌ها خواهد شد. البته نمایشگر بند همچنان برای نمایش این اطلاعات کوچک است و مانند قبل اطلاعات را پس از همگام‌سازی با گوشی هوشمندتان خواهید دید. با این وجود به احتمال بالا شاهد افزایش اندازه نمایشگر و رزولوشن خواهیم بود چرا که از این پس وضعیت خواب را می‌توان روی بند نیز مشاهده کرد. در حال حاضر این امکان تنها روی اپلیکیشن Mi Fit وجود دارد.

از زمان عرضه اولین می بند تا می بند 6 شیائومی، هر بار شاهد پیشرفت رابط کاربری بوده‌ایم و تعجبی ندارد اگر نسل جدید هم دچار تغییراتی در این زمینه شود. برای می بند 6، این تغییرات شامل چند واچ فیس جدید و پشتیبانی از 308 ایموجی می‌شود.
ایموجی‌هایی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید در میان سورس فایل‌ها پیدا شده‌اند. به نظر می‌رسد از این پس می بند 6 شیائومی بتواند ایموجی‌های داخل اعلانات را نمایش دهد و دیگر شاهد مربع‌های عجیب غریب نباشیم. تا صحبت از اعلانات است، یکی از ویژگی‌های کاربردی اضافه شده به نسل ششم مچ‌بند‌های شیائومی امکان رد کردن تماس با جواب‌هایی مانند «بعداً با شما تماس خواهم گرفت.» است که در ساعت‌های هوشمند دیده می‌شد.

الکسا و امکان مدیریت لوازم خانگی هوشمند

از می بند 6 شیائومی می‌توان برای مدیریت لوازم خانگی هوشمندی که از پلتفرم Mi Home شیائومی پشتیبانی می‌کنند، استفاده کرد. ممکن است این ویژگی به منطقه بسته باشد، در این صورت باز هم می‌توان از الکسا، دستیار صوتی هوشمند آمازون استفاده کرد. نسخه چینی می بند 6، از دستیار هوشمند Mi Ai شیائومی بهره خواهد برد.

اپلیکیشن Mi Home شیائومی جایی است که جادوی خانه‌های هوشمند انجام می‌شود. اگر از لوازم خانگی هوشمند شیائومی استفاده می‌کنید، حتما با برنامه Mi Home آشنایی دارید. در صورت علاقه به اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش جامع اپلیکیشن Mi Home را مطالعه کنید.

شما چه انتظاراتی از می بند 6 شیائومی دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پشتیبانی از زبان فارسی به خصوص برای پیام‌ها هم خوبه اضافه بشه، ولی برای من به جز اون پیام‌ها دیگه کاربردی نداره…

مطالب بیشتر

چرا ساعت هوشمند Watch GT3 هوآوی را بخریم؟

ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال تکامل و پیشرفت چشم‌گیری هستند و در هر مدل جدیدی که معرفی...

ثنا جهاندار time-alt ۸ اسفند ۱۴۰۰

بهترین مچ بندهای هوشمند حال حاضر بازار به ترتیب قیمت

دستبندهای سلامتی محصولات جذابی هستند که دور مچ دست ما قرار می‌گیرند و مثل گوشی‌مان، در تمام...

معین کریمی time-alt ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

بهترین ساعت های هوشمند هر برند به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

بهترین ساعت های هوشمند سال از برندهای اپل، سامسونگ، شیائومی، آنر و هوآوی در این مقاله معرفی...

معین کریمی time-alt ۹ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای خرید ساعت‌های هوشمند ارزان؛ تا ۳ میلیون تومان (شهریور ۱۴۰۰)

با توجه به بازار اشباع شده‌ي امروزي از ساعت‌هاي هوشمند با مدل‌هاي مختلف، براي انتخاب يك ساعت...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

گلکسی واچ 4 سامسونگ نیازمند چه تغییراتی است؟

گلکسی واچ 3 مسلماً بهترین ساعت‌ هوشمند برای کاربران اندروید است. یکی از معدود گجت‌های پوشیدنی...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

معرفی ساعت هوشمند هواوی GT 2 PRO

ساعت هوشمند gt 2 pro سومین نسخه از سری ساعت‌های جی تی شرکت هواوی می‌باشد. همانطور که از اسمش...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

راهنمای استفاده از قابلیت پیگیری وضعیت خواب در اپل واچ

خواب بخش مهمی از سلامت هر شخصی را شامل می‌شود و پزشکان همیشه افراد را به داشتن خواب خوب و کافی...

احسان نیک‌پی time-alt ۹ اسفند ۱۳۹۹

معرفی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

به نقطه‌ای رسیده‌ایم که ساعت‌های هوشمند به انداره‌ی گوشی‌های هوشمند اهمیت پیدا کرده‌اند و...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

مقایسه قابلیت های ساعت های هوشمند گلکسی واچ ۳ و اپل واچ ۶

صحبت که از ساعت‌های مچی هوشمند می‌شود، سخت است نام سامسونگ و اپل را به میان نیاوریم. هر دو از...

پارسا جهانبانی time-alt ۶ دی ۱۳۹۹

مقایسه آنر بند ۵ و شیائومی می بند ۵ : کدامیک عملکرد بهتری دارد؟

بندهای سلامتی که برخی از امکانات ساعت‌های هوشمند را به ارث برده‌اند، می‌توانند برای سلامتی...

فرهاد سعادت time-alt ۱۷ آبان ۱۳۹۹