فقط چند روز تا رونمایی از سری نوت ۲۰ سامسونگ: هر آن‌چه که تاکنون می‌دانیم

آقای جان پراسر در توییتی اعلام کرده است که در تاریخ ۵ آگوست ۲۰۲۰ در طی مراسم آنپکد که برای نخستین بار به‌خاطر بیماری کرونا به شکل مجازی خواهد بود، تعدادی از گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ معرفی خواهند شد. این گوشی‌ها عبارتند از سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ ، گلکسی فولد ۲ و زد فلیپ 5G.

لازم به ذکر است که آقای پراسر در چند سال اخیر یکی از بهترین منتشرکنندگان اطلاعات گوشی‌های اندرویدی پیش از معرفی آن‌ها بود؛ که البته اخیرا به منتشرکردن اطلاعات تلفن‌های همراه معرفی‌نشده شرکت اپل نیز می‌پردازد. به گفته او، ۱۵ روز بعد از معرفی، این اسمارت فون‌ها به بازار عرضه خواهند شد.

تصویر ۳۶۰ درجه‌ای از گلکسی نوت ۲۰ اولترا.

نوت ۲۰ اولترا به دلیل استفاده از سنسور بزرگ ۱۰۸ مگاپیکسلی و همچنین فناوری زوم پریسکوپی برای زوم ۵۰ برابری، در قسمت دوربین برآمدگی بیشتری نسبت به نوت ۲۰ دارد.

علاوه بر آقای جان پراسر (که منبع معتبری برای اطلاعات تلفن‌های همراه است) افراد دیگری نیز از قبیل مکس واینباخ نیز اطلاعاتی از گلکسی نوت ۲۰ منتشرکرده‌اند. با استناد به گفته واینباخ، گلکسی نوت ۲۰ تفاوت عمده سخت‌افزاری با سری اس ۲۰ سامسونگ نخواهد داشت. به عبارت دیگر، ترکیب گوشی‌های سری سامسونگ گلکسی اس ۲۰ و اس پن (S Pen) محصولی مانند گلکسی نوت ۲۰ را به همراه دارد.

با این حال، باید به خاطر داشت که وجود صفحه نمایش بزرگتر از اس ۲۰ به دلیل وجود اس پن در گلکسی نوت ۲۰ الزامی است. صفحه نمایش ۶.۴ اینچی از گلکسی نوت ۲۰ مورد انتظار است. در کنار آن، با در نظر گرفتن اطلاعات معتبر منتشرشده، نوت ۲۰ اولترا صفحه نمایش ۶.۹ اینچی Dynamic AMOLED خواهد داشت.

قیمت

از لحاظ قیمتی نیز این تلفن همراه بالارده تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود نخواهد داشت. قیمت پایه گلکسی نوت ۱۰،  ۹۴۹ دلار و قیمت پایه گلکسی نوت ۱۰ اولترا ۱۰۹۹ دلار بود و انتظار می‌رود نسخه جدید گوشی‌های این خانواده، دارای قیمتی مشابه به نسخه قبلی، ولی مقداری بالاتر باشند.

رنگ‌بندی و ساختار بدنه

رنگ‌بندی و ساختاری بدنه سامسونگ گلکسی نوت ۲۰
رنگ‌بندی و ساختاری بدنه سامسونگ گلکسی نوت ۲۰

سامسونگ برای طراحی گلکسی نوت ۲۰، سه رنگ مسی، سبز و خاکستری را در نظر گرفته است و این تنوع رنگی برای نوت ۲۰ اولترا به رنگ‌های سفید،مشکی و مسی خلاصه می‌شود. پیشبینی می‌شود اندازه گلکسی نوت ۲۰، ۱۶۱.۸* ۷۵.۳* ۸.۵ میلیمتر و اندازه سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا، ۱۶۵* ۷۷.۲*۷.۶ میلی‌متر باشد. علاوه بر ابعاد گوشی‌ها، می‌توانیم به دارابودن استاندراد IP68 سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ در بدنه آن اشاره کنیم. این گوشی ضدآب خواهد بود و برای اولین بار در بین تلفن‌های همراه از گوریلا گلس ۷ یا گوریلا گلس ویکتوس (Victus) بهره خواهد برد.

گفته‌ها نشان‌دهنده پلاستیکی بودن قاب پشتی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ است و با اتکا به این شایعات، می‌توان نتیجه گرفت که نسخه لایت گلکسی نوت ۲۰ اولترا، به شکلی، گلکسی نوت ۲۰ است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی نوت ۲۰
صفحه نمایش سامسونگ گلکسی نوت ۲۰

دو نسخه از گلکسی نوت ۲۰ که سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا هستند، دارای تفاوت‌هایی در جوانب مختلف با هم خواهند بود. به عنوان مثال، سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ دارای ساختاری گردمانند خواهد بود، در حالی‌که نوت ۲۰ اولترا بیشتر به شکل مربع درنظر گرفته شده است. به عبارت دیگر، گوشی‌های نوت ۲۰، گرد و گوشی‌های نوت ۲۰ اولترا به نسبت نوت ۲۰، مربعی‌تر و تیزتر خواهند بود.

با معرفی صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی در گلکسی اس ۲۰، انتظار می‌رود این نوع نمایشگر در سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا بهبود یابد و بهینه‌تر شود. به عنوان تفاوت‌های نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا، می‌توان به نرخ بازسازی صفحه نمایش آن‌ها نیز اشاره کرد. شایعات مبتنی بر این است که صفحه نمایش نوت ۲۰، دارای نرخ بازسازی ۶۰ هرتز باشد. به عنوان رزولوشن صفحه نمایش این سری از گوشی‌های سامسونگ، می‌توانیم به QHD بودن آن‌ها اشاره کنیم.

لازم به ذکر است که صفحه نمایش سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا دارای صفحه نمایشی خمیده در کناره‌های بدنه خواهد بود، در حالی‌که نوت ۲۰ معمولی، صفحه نمایشی تخت خواهد داشت.

دوربین

در بخش دوربین، می‌توانیم به تغییراتی در این سری به نسبت سری قدیمی‌تر یعنی نوت ۱۰ اشاره کنیم. نسخه بالارده‌تر نوت ۲۰، دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در کنار دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و همچنین سنسور تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود. در سمت دیگر، نوت ۲۰ معمولی هم از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. به‌خاطر وجود ترکیب دوربین غافل‌گیر‌کننده در سری نوت ۲۰، بحث‌های زیادی بین صاحب‌نظران این حوزه وجود دارد.

با در نظر گرفتن انتقادات وارد‌شده به گلکسی اس ۲۰ اولترا به‌خاطر زوم ۱۰۰ برابری آن، زوم دوربین سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا توسط شرکت سامسونگ به ۵۰ برابر کاهش یافت.

برخلاف نوت ۲۰ اولترا، سامسونگ گلکسی نوت ۲۰، دارای ترکیب دوربین متفاوت‌تری خواهد بود. با استناد به تصاویر منتشرشده از این گوشی، انتظار می‌رود از ترکیب لنز ۱۲ و ۶۴ مگاپیکسلی استفاده‌شده در مدل‌های گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس، در نوت ۲۰ استفاده شود. در مورد زوم نوت ۲۰ هم می‌توانیم به زوم ۳۰ برابری مورد انتظار از آن اشاره کنیم.

سخت‌افزار و مشخصات فنی

بر اساس اطلاعات منتشرشده، نوت ۲۰ اولترا دارای باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد بود و نوت ۲۰ نیز از باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره خواهد برد.

رم مطرح‌شده برای نوت ۲۰ اولترا و نوت ۲۰ به ترتیب ۱۲ و ۸ گیگابایتی است و در کنار آن، حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی برای نوت ۲۰ اولترا و ۲۵۶ گیگابایتی برای نوت ۲۰ درنظر گرفته خواهدشد.

البته باید اشاره کنیم که نسخه استاندارد نوت ۲۰ دارای رم ۸ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی خواهد بود.

با استناد به اطلاعت منتشرشده از این دو محصول می‌توان نتیجه گرفت که تراشه هر دوی این محصولات، کوالکام SD865 پلاس یا اگزینوس ۹۹۰ خواهد بود.

مشخصات دیگر

اس پن سامسونگ گلکسی نوت ۲۰
اس پن

این احتمال وجود دارد که اس پن استفاده‌شده در سری نوت ۲۰ با بهبود‌های اساسی در مقایسه با نسخه قبلی خود مواجه شوند. از جمله مهم‌ترین این بهبود‌ها می‌توانیم به بهبود سرعت عملکرد این قلم اشاره کنیم. علاوه بر آن، عملیات ریموت این قلم نیز بهینه‌تر خواهندشد.

یکی از جذاب‌ترین مسائلی که در مورد سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ مطرح است، همکاری این شرکت در این سری از موبایل‌های خود با مایکروسافت است. با این همکاری، می‌توان انتظار بهبود پشتیبانی از نرم‌افزار‌های مایکروسافت مانند Microsoft OneNote را در این محصولات داشت. علاوه بر آن، برخی گفته‌ها حاکی از آن است که سرویس استریم بازی مایکروسافت با نام Microsoft xCloud در نوت ۲۰ اولترا پشتیبانی خواهد شد که برخی از افراد، این سرویس را Xbox Phone یا تلفن ایکس‌باکس نیز می‌نامند.

در این محصولات از سامسونگ، طبیعتا مورد انتظار است که DeX برای استفاده از تلفن همراه هوشمند در کامپیوتر نیز وجود داشته باشد.

در حالت کلی، پیش‌بینی می‌شود گلکسی نوت ۲۰ از ساختار صفحه نمایش خمیده استفاده کند و دارای تغییرات اختصاصی در دوربین باشد.

باید توجه داشت که هرچقدر هم این اطلاعات از منابع معتبر منتشرشده باشند، باید منتظر معرفی این گوشی توسط خود سامسونگ در مراسم آنپکد باشیم.  

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱

بررسی گلکسی M52 5G سامسونگ + [ویدئو]

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 فایوجی را در ادامه‌ی این مطلب، از نظر طراحی، نمایشگر، اسپیکر،...

مهدی حیدری time-alt ۲ دی ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی واچ سری۴؛ آیا بالاخره رقیب اندرویدی اپل واچ از راه رسیده است؟

در بررسی گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ 4 کلاسیک به‌وضوح می‌توان دید که یک رقیب جدی برای اپل واچ پیدا...

مهدی حیدری time-alt ۲۹ مهر ۱۴۰۰

سامسونگ پای دوربین 200 مگاپیکسلی را به گوشی‌ها باز کرد؛ معرفی دو سنسور دوربین جدید ایزوسل HP1 و GN5

دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ سرانجام رونمایی شد. این سنسور ایزوسل HP1 اولین سنسور 200...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

نقد و بررسی گلکسی A22 5G

در بازار رقابتي گوشي‌هاي موبايل، ارزان‌ترين گوشي با قابليت پشتيباني از تكنولوژي 5G، امروزه...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

نگاه اولیه به Galaxy Buds2 جدیدترین هندزفری بی‌سیم سامسونگ؛ مشخصات نهایی + ویدیو

11 آگوست 2021 برای سامسونگ روز بزرگی خواهد بود، چراکه یکی از مهم‌ترین رویدادهای این شرکت در...

مهدی حیدری time-alt ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

جعبه گشایی گلکسی A22 5G

گلکسی A22 5G نژادی از سری A کهکشانی‌های سامسونگ است که به تازگی رونمایی شده و بعد از گلکسی A32...

حسین هاشمی time-alt ۱۲ مرداد ۱۴۰۰