ساعت هوشمند آمازفیت

ساعت های هوشمند جدید آمازفیت با باتری‌های بزرگتر و سنسور اندازه‌گیری اکسیژن خون معرفی شدند

در ماه‌های آگوست و ژوئیه سال پیش شرکت هوامی (Huami) از دو ساعت هوشمند خود یعنی آمازفیت جی تی آر و آمازفیت جی تی اس رونمایی کرد. اکنون این شرکت نسل جدید محصولات مذکور را تحت عنوان آمازفیت جی تی آر ۲ (Amazfit GTR 2) و جی تی اس ۲ (Amazfit GTS 2) معرفی کرده است که در این متن به بررسی ویژگی‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

آمازفیت جی تی آر ۲

یکی از ساعت های هوشمند جدید آمازفیت، جی تی آر ۲ است که از صفحه نمایش ۱.۳۹ اینچی بهره می‌برد. این صفحه نمایش از نوع آمولد است و رزولوشن ۴۵۴ در ۴۵۴ پیکسل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. شرکت هوامی در این ساعت از صفحه نمایش دارای شیشه ۳بعدی استفاده کرده است که حاشیه‌های کمتری به نسبت نسل قبلی ساعت‌های آمازفیت دارد.

آمازفیت جی تی آر ۲ این امکان را به کاربر می‌دهد تا صفحه نمایش با پس‌زمینه دلخواه خود را انتخاب نماید. تصاویر موجود در گالری گوشی نیز برای این پس‌زمینه قابل استفاده هستند.

باتری که هوامی برای آمازفیت جی تی آر ۲ در نظر گرفته است باتری بزرگتر به نسبت نسل قبل ساعت‌های آمازفیت و با حجم ۴۷۱ میلی‌آمپرساعت است. بنا به ادعای شرکت سازنده، این باتری می‌تواند با کارایی عادی به اندازه ۱۴ روز و با کارایی ساده تا ۳۸ روز انرژی ساعت هوشمند را تامین کند.

نسل دوم ساعت های هوشمند جی تی آر آمازفیت از ویژگی SomnusCare بهره می‌برد. این ویژگی برای شناسایی شرایط خواب کاربر استفاده می‌شود و با تقسیم خواب وی به ۳ قسمت عمده خواب عمیق، خواب سطحی و خواب REM شناسایی خواب را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد. حتی با استفاده از جی تی آر ۲، کاربر خواهد توانست خواب‌های نیمروزی (چرت) خود را نیز با ساعت هوشمند پایش کند.

در کنار این ویژگی‌ها، ساعت هوشمند آمازفیت جی تر آر ۲ دارای سنسور ضربان قلب برای اندازه‌گیری ۲۴ساعته ضربان قلب کاربر است. همچنین در این ساعت سنسور اندازه‌گیری اکسیژن خون نیز موجود است تا برای اندازه‌گیری این عنصر نیز جی تی آر ۲ کمک‌حال کاربر باشد.

علاوه بر موارد ذکرشده، جی تی آر ۲ از ۱۲ حالت ورزش در محیط‌های باز و بسته نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با GPS تعبیه‌شده در داخل ساعت، وضعیت ورزشی کاربر را در حالت دقیقی پایش کند.

یکی از نقاط جذاب نسل دوم آمازفیت جی تی آر، وجود میکرون در ساعت هوشمند است. به لطف این میکروفون، می‌توان به تماس‌های وارده به تلفن همراه پاسخ داد. این ساعت هوشمند از eSim پشتیبانی نمی‌کند و از این رو برای برقراری تماس، نیاز به اتصال به تلفن همراه هوشمند دارد. هوامی در آمازفیت جی تی آر ۲ از دستیار هوشمند صوتی خود (Xiao AI voice assistant) نیز استفاده کرده است که می‌تواند انجام کارهای مختلف برای کاربر را آسان‌تر نماید.

شرکت سازنده این ساعت، برای پرداخت‌های بدون پول نقد نیز فکرهایی اندیشیده است. NFC تعبیه‌شده در بدنه آمازفیت جی تی آر ۲ توانایی پرداخت پول را برای استفاده‌کننده از ساعت فراهم می‌کند. علاوه بر آن، این ساعت هوشمند، ظرفیت ذخیره‌کردن تا ۶۰۰ آهنگ MP3 را دارد. با استفاده از جی تی آر ۲، کاربر برای شنیدن موسیقی در هدفون بلوتوثی خود قادر خواهد بود و نیازی به استفاده از تلفن همراه نخواهد داشت.

آمازفیت جی تی آر ۲ در دو نخسه کلاسیک و اسپورت به بازار عرضه خواهد شد و هر دوی این مدل‌ها تا عمق ۵۰ متر زیر آب، در برابر آب مقاومت خواهند داشت. مدل کلاسیک این ساعت هوشمند بدنه‌ای آلومینیومی خواهد داشت، در حالی که مدل اسپورت از بدنه فولاد ضد زنگ بهره خواهد برد.

قیمت نسخه اسپورت جی تی آر ۲، ۱۲۵ یورو و قیمت مدل کلاسیک آن ۱۴۰ یورو خواهد بود. هر دوی این محصولات از طریق سایت JD.com چین فروخته خواهند شد.

آمارفیت جی تی اس ۲

آمازفیت جی تی اس ۲ طراحی شبیه به نسل قبل خود و وزن مشابه به آن دارد، اما اغلب مشخصات فنی این ساعت هوشمند، به جی تی آر ۲ شباهت بیشتری دارد. از جمله این مشخصات می‌توان به ضد آب بودن تا عمق ۵۰ متری، پیگیری شرایط خواب کاربر، اندازه‌گیری ضربان قلب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، پشتیبانی از حالت‌های مختلف ورزشی، GPS، بهره‌مندی از میکروفون، پخش آفلاین موسیقی و وجود NFC برای پرداخت‌های بدون پول نقد اشاره کرد.

با وجود شباهت‌های ذکرشده بین این دو ساعت هوشمند، اندازه صفحه نمایش آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. جی تی اس ۲ از صفحه نمایش آمولدی ۱.۶۵ اینچی بهره می‌برد و رزولوشن ۳۴۸ در ۴۴۲ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ساعت دارای صفحه نمایش شیشه‌ای و الماسی ۳بعدی است تا آن را در برابر خط‌وخش‌ها مقاوم کند.

درباره باتری جی تی اس ۲ باید به باتری ۲۴۶ میلی‌آمپرساعتی اشاره کنیم. این باتری برای استفاده عادی از ساعت هوشمند تا ۷ روز و برای استفاده از ساعت در حالت طول عمر بالای باتری (Long Battery Life Mode) تا ۲۰ روز کارایی دارد.

رنگ‌های آمازفیت جی تی اس ۲

بدنه جی تی اس ۲ از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است و در ۳ رنگ مشکی، خاکستری و طلایی به بازار خواهد شد. این محصول قیمتی برابر با ۱۲۵ یورو خواهد داشت و از طریق سایت JD.com نیز قابل خرید خواهد بود.

درباره زمان ارائه ساعت های هوشمند جدید آمازفیت به بازار، فعلا اطلاعاتی در دسترس نیست و برای اطلاع از این موارد باید منتظر شرکت سازنده بود.

به نظر شما ساعت های هوشمند جدید آمازفیت توانایی رقابت با ساعت‌های هوشمند همرده خود را خواهند داشت؟

منبع: Gsmarena

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

چرا ساعت هوشمند Watch GT3 هوآوی را بخریم؟

ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال تکامل و پیشرفت چشم‌گیری هستند و در هر مدل جدیدی که معرفی...

ثنا جهاندار time-alt ۸ اسفند ۱۴۰۰

بهترین مچ بندهای هوشمند حال حاضر بازار به ترتیب قیمت

دستبندهای سلامتی محصولات جذابی هستند که دور مچ دست ما قرار می‌گیرند و مثل گوشی‌مان، در تمام...

معین کریمی time-alt ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

بهترین ساعت های هوشمند هر برند به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

بهترین ساعت های هوشمند سال از برندهای اپل، سامسونگ، شیائومی، آنر و هوآوی در این مقاله معرفی...

معین کریمی time-alt ۹ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای خرید ساعت‌های هوشمند ارزان؛ تا ۳ میلیون تومان (شهریور ۱۴۰۰)

با توجه به بازار اشباع شده‌ي امروزي از ساعت‌هاي هوشمند با مدل‌هاي مختلف، براي انتخاب يك ساعت...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

گلکسی واچ 4 سامسونگ نیازمند چه تغییراتی است؟

گلکسی واچ 3 مسلماً بهترین ساعت‌ هوشمند برای کاربران اندروید است. یکی از معدود گجت‌های پوشیدنی...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

معرفی ساعت هوشمند هواوی GT 2 PRO

ساعت هوشمند gt 2 pro سومین نسخه از سری ساعت‌های جی تی شرکت هواوی می‌باشد. همانطور که از اسمش...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

راهنمای استفاده از قابلیت پیگیری وضعیت خواب در اپل واچ

خواب بخش مهمی از سلامت هر شخصی را شامل می‌شود و پزشکان همیشه افراد را به داشتن خواب خوب و کافی...

احسان نیک‌پی time-alt ۹ اسفند ۱۳۹۹

معرفی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

به نقطه‌ای رسیده‌ایم که ساعت‌های هوشمند به انداره‌ی گوشی‌های هوشمند اهمیت پیدا کرده‌اند و...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

می بند 6 شیائومی ؛ هر آنچه از نسل بعدی مچ‌بند هوشمند محبوب می‌دانیم

محبوبیت سری می بند غیر قابل انکار است. مچ‌بند‌هایی که لمس و مزه تکنولوژی روز را با حداقل قیمت...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

مقایسه قابلیت های ساعت های هوشمند گلکسی واچ ۳ و اپل واچ ۶

صحبت که از ساعت‌های مچی هوشمند می‌شود، سخت است نام سامسونگ و اپل را به میان نیاوریم. هر دو از...

پارسا جهانبانی time-alt ۶ دی ۱۳۹۹