ساعت ریلمی واچ RMA 161: گزینه‌ای ارزان‌قیمت در بین ساعت‌های هوشمند

شرکت ریلمی که به گوشی‌های هوشمند ارزان‌قمیت و میان‌رده خود در بازار مشهور است، این بار با معرفی و عرضه ساعت هوشمند میان‌رده، اسم خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. این ساعت هوشمند ریلمی واچ RMA161 است و با قیمتی ارزان می‌تواند نظر علاقمندان به ساعت‌های هوشمند را به سمت خود جلب کند. در این متن ساعت ریلمی واچ RMA161 را زیر ذره‌بین می‌بریم و ویژگی‌های آن را بررسی می‌کنیم.

ریلمی واچ rma 161
ریلمی واچ rma 161

این محصول، نخستین ساعت ریلمی واچ است و از این لحاظ می‌تواند برای کاربران جذابیت خاصی داشته باشد. اما آیا این محصول به قدری کارایی مطلوبی دارد که ارزش صرف هزینه را داشته باشد؟ با همراهی ما در این متن از ویژگی‌های این ساعت هوشمند باخبر شوید.

بسته‌بندی

بسته‌بندی و محتویات درون جعبه ریلمی واچ rma 161
بسته‌بندی و محتویات درون جعبه ریلمی واچ rma 161

نخستین چیزی که در مواجهه با این محصول با آن روبرو می‌شویم، بسته‌بندی شیک و زرد رنگ آن است. محتویات درون جعبه این ساعت هوشمند به شرح زیر هستند:

۱) ساعت ریلمی واچ RMA161

۲) دفترچه راهنما

۳) شارژر

لازم به ذکر است که شارژری که در بسته‌بندی این محصول قرارداده شده است، بدون آداپتور است و برای شارژ باتری ساعت، باید آن را به لپ تاپ یا یک آداپتور متصل نمایید.

طراحی و ساختار بدنه

وقتی ساعت را دست می‌گیریم، متوجه شباهت عجیب آن به خانواده اپل واچ می‌شویم. ولی این محصول تفاوتی که با ساعت هوشمند اپل دارد، در حاشیه‌های بیشتر صفحه نمایش به نسبت اپل واچ است. علاوه بر آن، دکمه‌ای که در بدنه اپل واچ تعبیه‌شده است، با دکمه ساعت ریلمی واچ از لحاظ ظاهر تفاوت دارد. دکمه این اسمارت واچ مستطیلی شکل است و برای انجام برخی از عملکردها در ساعت هوشند، به کاربر کمک می‌کند.

طراحی و ساختار بدنه ریلمی واچ
طراحی و ساختار بدنه ریلمی واچ

بدنه مربعی شکل این ساعت نیز نشان از ایده‌گرفتن شرکت ریلمی از اپل در طراحی این ساعت هوشمند می‌باشد. این بدنه ۳۱ گرم وزن دارد که می‌تواند به‌عنوان محصولی کم‌وزن در بازار شناخته شود.

قسمت جلویی RMA161 از جنس شیشه گوریلا گلس ۳ ساخته شده است و می‌تواند در برابر آسیب‌های وارده از محیط، تا حدی تحمل داشته باشد. فریم کناری و پشتی این ساعت نیز پلاستیکی است.

شرکت ریلمی با معرفی این ساعت با ابعاد ۳۶.۵ در ۲۵.۶ در ۱۱.۸ میلیمتر جایگاه خود را در بازار ساعت‌های هوشمند نیز تثبیت کرد. این ساعت با اندازه و طراحی مناسبی که دارد، به خوبی روی دست جای می‌گیرد و باعث اذیت و آزار کاربر نمی‌شود. 

یکی از جذابیت‌های بدنه این اسمارت واچ، دارابودن استاندارد IP68 است که این محصول را در برابر رطوبت، آب و گردوغبار مقاوم می‌کند. بنابراین، این محصول برای پوشیده‌شدن در استخر و حمام دچار مشکل نخواهد بود، اما باید دقت کنید که این ضدآب بودن توسط شرکت سازنده، تا عمق ۱.۵ متر تعریف‌شده است.

ساعت ریلمی واچ فقط در رنگ مشکی و با بندهای سیلیکونی مشکی‌رنگ به بازار عرضه‌شده است و هیچ گزینه دیگری را در این باره در دسترس کاربران قرار نمی‌دهد. البته جای هیچ نگرانی نیست! چراکه برای این ساعت بندهای مختلفی با رنگ‌های متنوعی نیز عرضه‌شده‌اند که می توان با جداکردن بند اصلی ساعت، به‌راحتی بندهای جایگزین را روی ساعت انداخت. این بندها در ۳رنگ آبی، سبز و قرمز در دسترس کاربران قرار دارند.

نرم‌افزار ارتباطی

نرم‌افزار ارتباطی ریلمی لینک
نرم‌افزار ارتباطی ریلمی لینک

همان‌طور که اطلاع دارید، ساعت‌های هوشمند برای برقراری ارتباط با اسمارت‌فون، نیاز به نرم‌افزاری دارند. این نرم‌افزار برای ریلمی واچ RMA161، نرم‌افزار ریلمی لینک (Realme Link) است که به سادگی از گوگل پلی یا اپ استور قابل دریافت است. برای ورود به این نرم‌افزار لازم است در ابتدا اکانتی به صورت رایگان در سایت ریلمی ایجاد کنید. پس از انجام این کار، می‌توانید شروع به اتصال ساعت به نرم‌افزار بکنید. این فرآیند به سرعت انجام می‌شود و هیچ وقتی از کاربر را تلف نمی‌کند.

ارتباط بین ساعت و تلفن همراه به وسیله بلوتوث نسخه ۵ انجام می‌شود که برای ساعتی با این محدوده قیمتی، ویژگی بالایی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که حتی برخی از ساعت‌های بالارده نیز همچنان از بلوتوث ورژن ۴ استفاده می‌کنند.

در مبحث ارتباطات این ساعت، بهتر است به اتصال سریع و بدون وقفه آن به تلفن همراه تنها با روشن‌کردن بلوتوث اسمارت فون نیز اشاره کنیم. گاهی اوقات پیش می‌آید که حتی در ساعت‌های هوشمند بالارده، با وجود روشن‌بودن بلوتوث تلفن همراه، ساعت به طور اتوماتیک به موبایل متصل نمی‌شود و برای انجام این کار، باید آن را به شکل دستی انجام دهید. این ساعت چنین مشکلی را برای شما به وجود نخواهد آورد و به ‌طور اتوماتیک به تلفن همراه متصل خواهد شد.

در این نرم‌افزار اطلاعاتی در مورد شارژ باتری ساعت، میزان قدم‌های زده‌شده توسط کاربر، میزان کالری مصرف‌شده توسط او و میزان مناسب یا نامناسب‌بودن خواب کاربر و اطلاعات دیگری در مورد فعالیت‌های ورزشی انجام‌شده توسط کاربر نمایش داده می‌شود.

RMA161 فاقد وای فای و NFC است و برای انجام پرداخت‌های فروشگاهی توانا نیست.

صفحه نمایش

صفحه نمایش ساعت هوشمند ریلمی واچ
صفحه نمایش ساعت هوشمند ریلمی واچ

مانیتور دارای پنل IPS و به اندازه ۱.۴ اینچ در ریلی واچ مورد استفاده قرار گرفته است. رزولوشن این صفحه نمایش ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل است و تصاویر را به نسبت سایر پنل‌های IPS، رنگی‌تر نشان می‌دهد.

این ماینتور به حرکت‌های لمسی انگشتان به خوبی و به سرعت پاسخ می‌دهد. اگر به دنبال انیمیشن‌های صفحه نمایش اپل واچ هستید، این ساعت هوشمند آن‌ها را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. صفحه نمایش این ساعت، با کارایی دقیق و مطلوب خود می‌تواند جای آن انیمیشن‌ها را در ذهن شما به‌خوبی بگیرد.

همچنین صفحه نمایش این محصول، فاقد قابلیت روشنایی خودکار است، اما نباید این موضوع را به عنوان نقطه ضعف این ساعت در نظر گرفت. بنابراین، در این محدوده قیمتی، نباید انتظار چنین قابلیت‌هایی را داشت.

برای استفاده در محیط‌های باز نیز، ساعت ریلمی واچ می‌تواند بین یکی از گزینه‌های مناسب قرار گیرد. با نور ۱۰۰ درصدی صفحه نمایش این اسمارت واچ، متن‌های نمایش داده‌شده در صفحه نمایش خوانایی مطلوبی دارند.

مانیتور ساعت ریلمی واچ از نوع همیشه روشن نیست و برای روشن‌کردن آن یا باید دکمه کناری آن را بفشارید و یا دست خود را بالا بیاورید. قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن نیز از جمله ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند بالارده محسوب می‌شود که در این ساعت پایین‌رده، وجود آن تقریبا امری غیرممکن است. البته شناسایی بلندکردن دست برای روشن‌شدن صفحه نمایش به‌خوبی و به‌دقت انجام می‌شود و از این لحاظ مشکلی گریبان‌گیر کاربران نمی‌باشد.

اعلانات

 شاید یکی از دلایلی که کاربران ساعت‌های هوشمند، به خرید این محصولات علاقمند شده‌اند، مشاهده اعلانات گوشی در ساعت هوشمند باشد. اسمارت واچ ریلمی نیز در این زمینه، می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. تمام اعلانات نمایش داده‌شده در تلفن همراه در این ساعت نیز نمایش داده می‌شوند و متن آن‌ها نیز خوانایی قابل قبولی دارد. البته جواب‌دادن به آن‌ها یا آرشیو کردن ایمیل‌هایی که در ساعت برای‌تان نمایش داده می‌شود، ممکن نخواهد بود. که این مورد نیز اصلا برای محدوده قیمتی این ساعت مورد انتظار نیست.

علاوه بر این نوع از اعلانات، اگر با تلفن همراه شما تماسی گرفته شود، در ساعت ریلمی واچ ، این تماس به شما نمایش داده خواهد شد. امکاناتی که برای تماس‌ها در این ساعت هوشمند ممکن است، رد‌کردن آن‌ها و یا بی‌صدا‌کردن تماس است. این ساعت، فاقد میکروفون است و به همین دلیل هم توانایی پاسخ‌دادن به تماس وارده، توسط ساعت، ممکن نیست.

کنترل تلفن همراه

استفاده از ساعت ریلمی واچ
استفاده از ساعت ریلمی واچ

ساعت ریلمی واچ RMA161 نیز مانند سایر ساعت‌های هوشمند، توانایی کنترل برخی از فعالیت‌های قابل انجام در تلفن همراه را دارد. یکی از فعالیت‌های کنترلی، کنترل موسیقی در حال پخش در تلفن همراه است. با در دست داشتن RMA161 کاربران قادر خواهند بود موسیقی را متوقف کنند و یا آن را پخش نمایند. توانایی تعویض موسیقی و بلند‌کردن و کم‌کردن صدای موسیقی نیز توسط ساعت ریلمی واچ ممکن است.

البته این ویژگی از ساعت ریلمی واچ برای همه نرم‌افزارهای استریم موسیقی در دسترس نیست. به عنوان مثال، ریلمی واچ با نرم‌افزار پخش موسیقی گوشی سازگار است، در حالی‌که با نرم‌افزار پادکست گوگل سازگاری ندارد.

یکی دیگر از جذابیت‌های ساعت ریلمی واچ ، ممکن‌کردن گرفتن تصاویر به شکل ریموت است. به عبارت ساده‌تر، می توانید این ساعت را به گوشی متصل نمایید و دوربین گوشی را به سمت خود بگیرید. سپس با لمس صفحه نمایش ساعت ریلمی واچ ، دوربین را وادار به گرفتن تصاویر نمایید.

اسمارت واچ ریملی فاقد حافظه داخلی است و از این لحاظ نمی‌توان نرم‌افزار خارجی را بر روی آن نصب کرد. البته نرم‌افزارهای تعبیه‌شده در ساعت به وسیله آپدیت‌های انجام‌شده توسط نرم‌افزار ساعت هوشمند، قابلیت آپدیت هستند و حتی احتمالا ویژگی‌های جدیدتری نیز در آینده به این ساعت هوشمند اضافه شود.

سنسورها

سنسورهای ساعت ریلمی واچ rma 161
سنسورهای ساعت ریلمی واچ rma 161

ساعت ریلمی واچ RMA161 دارای سنسورهای شتاب‌سنج، شناسایی ضربان قلب و اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون است که می‌تواند در بیشتر مواقع، کمک‌حال کاربر آن باشد. علاوه بر این سنسورها، توانایی پیگیری وضعیت خواب نیز در این محصول از شرکت ریلمی ممکن شده است.

اگر به دنبال آرامش‌دادن به خود هستید، می‌توانید روی ساعت ریلمی واچ حساب ویژه‌ای بکنید. این ساعت با دارابودن حالت MEDITATION می‌تواند برای چندین وقت، با ارائه راهنمایی‌هایی در مورد دم و بازدم، زمان آرامی برای شما رقم بزند.

در این بین، بهتر است به غیرممکن‌بودن فراخوانایی دستیار صوتی تلفن همراه با استفاده از این ساعت اشاره کنیم. همان‌طور که ذکر کردیم، ساعت ریلمی واچ فاقد میکروفون است و به همین دلیل هم نمی‌تواند با دستیار صوتی ارتباطی برقرار کند.

شخصی‌سازی، افزایش جذابیت ساعت هوشمند

از لحاظ جذابیت، این محصول از شرکت ریلمی، چیزی کم ندارد و در کنار این جذابیت، ارائه‌دهنده ۱۲ واچ فیس گوناگون نیز می‌باشد تا کاربران با استفاده از آن‌ها، این جذابیت را تا حد بیشتری افزایش دهند. یکی از زیباترین و کلاسیک‌ترین واچ فیس‌های این اسمارت واچ، واچ فیس ساعت‌های کلاسیک کاسیو است که می‌تواند برای افراد علاقمند به چنین مواردی، جذابیت ویژه‌ای داشته باشد. برخی از این واچ فیس‌ها ساعت‌های دیجیتالی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و برخی دیگر، ساعت‌های آنالوگ را. این شمایید که باید هر آنچه که دوست دارید را از ساعت درخواست کنید.

هیچ کدام از واچ فیس‌های ذکرشده و قابل استفاده RMA161 قابل شخصی‌سازی نیستند و هر طور که هستند باید از آن‌ها استفاده نمایید. در حال حاضر، تعداد واچ فیس‌های ساعت ریلمی واچ در مقایسه با سایر ساعت‌های هوشمند بالارده و حتی بندهای هوشمند پایین‌رده مانند شیائومی می بند ۴ کمتر است. امیدواریم که در آینده ریلمی، تعداد این واچ فیس‌ها را برای ساعت خود افزایش خواهد داد یا خیر.

فعالیت‌های ورزشی

فعالیت‌های ورزشی در ریلمی واچ rma 161
فعالیت‌های ورزشی در ریلمی واچ rma 161

یکی از مهم‌ترین وظایف اسمارت واچ‌ها، شناسایی فعالیت‌های ورزشی و پیگیری آن‌هاست. ساعت ریلمی واچ نیز در کنار سایر محصولات، این وظیفه را به خوبی انجام می‌دهد و از ۱۴ ورزش مختلف پشتیبانی می‌کند. این ورزش‌ها عبارتند از تنیس روی میز، بدمینتون، کریکت، بسکتبال، فوتبال، ورزش‌های قدرتی، پیاده‌روی، دویدن در فضای باز، دویدن روی تردمیل، دوچرخه‌سواری، ایروبیک، دوچرخه‌سواری روی دستگاه، یوگا و Elliptical.

در کنار این ویژگی، اندازه‌گیری قدم‌های کاربر نیز در این ساعت پشتیبانی می‌شود. اندازه‌گیری ضربان قلب کاربر استفاده‌کننده از ساعت ریلمی واچ به طور ۲۴ ساعت انجام می‌شود که می‌تواند کاربر را از سلامتی خود مطمئن کند.

اگر ضربان قلب شما از یک مقدار مشخصی پایین‌تر یا بالاتر رود، ساعتی که به دست بسته‌اید، شرایط نامناسب جسمانی‌تان را به شما اطلاع خواهد داد.

متاسفانه این ساعت در ثبت و ضبط فعالیت‌های ورزشی گاها دچار مشکل می‌شود و ممکن است پس از ۳۰ دقیقه انجام ایروبیک، متوجه شوید که ساعت اصلا چیزی به اسم فعالیت ورزشی یوگا را ثبت نکرده است. این مشکل می‌تواند با آپدیتی از سوی شرکت ریملی حل شود.

پردازش و تراشه

با اینکه انتظار چندانی از ساعت ریلمی واچ RMA161 برای انجام کارهای خود به صورت سریع نمی‌رود، این ساعت با پردازنده مدیاتک خود می‌تواند عملیات مورد انتظار کاربر را به نحو احسن انجام دهد و او را راضی کند.

باتری

منبع تغذیه این ساعت از نوع لیتیوم یونی و با حجم ۱۶۰ میلی‌آمپرساعت است. با یک بار شارژ باتری این ساعت می‌توان از این ساعت با روشن‌بودن تمام ویژگی‌های آن (مانند بیشترین میزان روشنایی صفحه نمایش، حالت تشخیص بالابردن دست برای روشن‌شدن صفحه نمایش و …) به مدت ۴ روز بدون وقفه استفاده کرد. این میزان کارکرد با یک بار شارژ شاید بهترین حالت برای باتری نباشد، اما می‌تواند از اغلب ساعت‌های هوشمند بازار عملکرد بهتری در این حوزه داشته باشد. البته باید به خاطر داشته باشید که با روشن‌بودن تمام ویژگی‌های ساعت باتری به مدت ۴ روز کارایی دارد و اگر استفاده معمولی از آن به عمل آید، این مقدار خیلی بیشتر نیز می‌شود.

باتری ساعت ریلمی واچ در بر دارنده حالت ذخیره انرژی نیز می‌باشد که می‌تواند در مواقع دسترسی نداشتن به شارژ ساعت، بسیار کمک‌کننده باشد. این حالت به سادگی و با چند لمس روی صفحه نمایش ساعت قابل فعال‌شدن است. با روشن‌بودن این حالت، استفاده از ساعت فقط به مشاهده زمان ختم می‌شود و دریافت اعلانات یا استفاده از سایر ویژگی‌های آن ممکن نخواهد بود.

نقاط منفی و مثبت ساعت ریلمی واچ

نقاط منفینقاط مثبت
مشکلات پیگیری فعالیت‌های ورزشیطول عمر باتری بالا
نداشتن اصالت طراحیپیگیری وضعیت خواب
نیاز به بهینگی بیشتر در سیستم عاملاستاندارد IP68
وزن کم
قیمت پایین
سنسور سنجش اکسیژن خون
نقاط منفی و مثبت ساعت ریلمی واچ

نتیجه‌گیری

این محصول از شرکت چینی ریلمی با در نظر گرفتن قیمت آن، محصولی بسیار به صرفه است. البته واضح است که ساعت ریملی واچ تعدادی مشکل نیز دارد که با آپدیت‌هایی از سوی شرکت سازنده قابل حل‌شدن هستند.

نظر شما درباره این ساعت چیست؟

منبع: realme + gsmarena

7.2
طراحی
6
ویژگی‌ها
7
صفحه نمایش
8
سنسورها
7
قدرت پردازش
6
باتری
9
9
12
2
2
4

۲ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام
لطفا حدود قیمت و مراکز عرضه رو هم بفرمایین

باسلام و تشکر از سایت خوبتون لطفا تو بررسی های مربوط به ساعت و دستبند هوشمند پشتیبانی از زبان فارسی رو هم بگید مطمئنا واسه همه ما مهمه

مطالب بیشتر

چرا ساعت هوشمند Watch GT3 هوآوی را بخریم؟

ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال تکامل و پیشرفت چشم‌گیری هستند و در هر مدل جدیدی که معرفی...

ثنا جهاندار time-alt ۸ اسفند ۱۴۰۰

بهترین مچ بندهای هوشمند حال حاضر بازار به ترتیب قیمت

دستبندهای سلامتی محصولات جذابی هستند که دور مچ دست ما قرار می‌گیرند و مثل گوشی‌مان، در تمام...

معین کریمی time-alt ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

بهترین ساعت های هوشمند هر برند به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

بهترین ساعت های هوشمند سال از برندهای اپل، سامسونگ، شیائومی، آنر و هوآوی در این مقاله معرفی...

معین کریمی time-alt ۹ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای خرید ساعت‌های هوشمند ارزان؛ تا ۳ میلیون تومان (شهریور ۱۴۰۰)

با توجه به بازار اشباع شده‌ي امروزي از ساعت‌هاي هوشمند با مدل‌هاي مختلف، براي انتخاب يك ساعت...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

گلکسی واچ 4 سامسونگ نیازمند چه تغییراتی است؟

گلکسی واچ 3 مسلماً بهترین ساعت‌ هوشمند برای کاربران اندروید است. یکی از معدود گجت‌های پوشیدنی...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

معرفی ساعت هوشمند هواوی GT 2 PRO

ساعت هوشمند gt 2 pro سومین نسخه از سری ساعت‌های جی تی شرکت هواوی می‌باشد. همانطور که از اسمش...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

راهنمای استفاده از قابلیت پیگیری وضعیت خواب در اپل واچ

خواب بخش مهمی از سلامت هر شخصی را شامل می‌شود و پزشکان همیشه افراد را به داشتن خواب خوب و کافی...

احسان نیک‌پی time-alt ۹ اسفند ۱۳۹۹

معرفی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

به نقطه‌ای رسیده‌ایم که ساعت‌های هوشمند به انداره‌ی گوشی‌های هوشمند اهمیت پیدا کرده‌اند و...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

می بند 6 شیائومی ؛ هر آنچه از نسل بعدی مچ‌بند هوشمند محبوب می‌دانیم

محبوبیت سری می بند غیر قابل انکار است. مچ‌بند‌هایی که لمس و مزه تکنولوژی روز را با حداقل قیمت...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

مقایسه قابلیت های ساعت های هوشمند گلکسی واچ ۳ و اپل واچ ۶

صحبت که از ساعت‌های مچی هوشمند می‌شود، سخت است نام سامسونگ و اپل را به میان نیاوریم. هر دو از...

پارسا جهانبانی time-alt ۶ دی ۱۳۹۹