راهنمای خرید اسپیکرهای بی سیم

راهنمای خرید اسپیکرهای بی سیم

در تاریخ صنعت صدا، چند محصول وجود داشته است که به سرعت پیشرفت کرده و در بین مردم محبوب شده اند. یکی از محصولاتی که به طور چشمگیری پیشرفت داشته است، اسپیکرهای بی سیم می باشند. در چند سال گذشته، صنعت صدای بی سیم به قدری نوآوری داشته و شکوفا شده است که، بیشتر مردم رو به استفاده از آن رفته اند. تقریبا تمام دانشمندان بر این باور هستند که موسیقی تاثیر بسیار خوبی در زندگی افراد می گذارد و امروزه موسیقی، بخش جدا نشدنی از زندگی افراد مختلف می باشد. اسپیکر های بی سیم با طراحی خاص خود و این که قابل حمل می باشند، طرفداران زیادی را پیدا کرده اند؛ چرا که امکان پخش و اشتراک گذاری موسیقی در هرجا و هر زمانی را در اختیار قرار می دهند.

با محبوب شدن این فناوری، شرکت های بسیاری رو به تولید آن رفتند و امروزه اقیانوسی از انواع اسپیکرهای بی سیم در بازار موجود می باشد. به همین منظور در این مقاله قصد داریم با ذکر نکاتی، شما را در انتخاب بهترین گزینه راهنمایی کرده باشیم.

مزایای اسپیکر های بی سیم

اشتراک گذاری آسان موسیقی

برای برگزاری یک مهمانی در فضای خانه، در محیط های باز مانند پارک، برای تماشای فیلم های تلوزیونی و سینمایی، دوچرخه سواری طولانی مدت، پیاده روی با دوستان، گوشی دادن به کتاب صوتی و … انواع و اقسام اسپیکرهای بی سیم در اندازه و رنگ بندی های متنوع وجود دارد که می توانید بر اساس سلیقه خود، آن ها را خریداری نمایید. اسپیکر های مقاوم در برابر آب هم، محدوده مکان هایی که شما می توانید از آن استفاده کنید را افزایش می دهد و می توانید در محیط های مرطوب مانند استخر های شخصی، کنار ساحل و یا در روز های بارانی از آن ها استفاده کنید.

تجربه صدای باکیفیت

اکثر اسپیکرهای بی سیم، کیفیت صدای خروجی را کاهش نمی دهند. با این که اسپیکر های بی سیم از طراحی جمع و جوری برخوردار بوده و قابل حمل می باشند؛ اما بیشتر آن ها دارای تقویت کننده داخلی می باشند که باعث می شود هر زمان که بخواهید، صدای کامل و باکیفیتی در اختیار قرار گیرد.

 

اتصال کاملا بی سیم به دستگاه شما

اتصال این نوع اسپیکر ها به تلفن هوشمند، تلوزیون، پخش کننده MP3، کنسول بازی قابل حمل، تبلت، لپ تاپ و … به راحتی از طریق بلوتوث و یا وای فای انجام می گیرد. حتی برخی از اسپیکر های بی سیم برای پخش صدای فراگیر تر و پیشرفته تر، می توانند به یکدیگر نیز وصل شوند. برای استفاده از اسپیکرهای بی سیم، نیازی به داشتن نرم افزار یا سخت افزار خاصی نمی باشد و کافی است بلوتوث یا وای فای هر دو دستگاه را روشن کنید. با این حال برخی از برند ها برای در اختیار گذاشتن امکانات بیشتر و تجربه بهتر، نرم افزاری برای اسپیکرهای خود در نظر گرفته اند که به طور کلی تجربه کاربری را بهتر می کند.

ویژگی های اضافی

کنترل با صدا:

برخی از اسپیکرهای بی سیم ، علاوه بر وظیفه ی اصلی خود، قادر به انجام کارهای بیشتر نیز می باشند که از طریق دستیار های صوتی مختلف، از جمله مایکروسافت کورتانا، آمازون الکسا، سیری و گوگل اسیستنت، صورت می گیرد. بنابراین علاوه بر گوشی دادن به موسیقی، می توانید با استفاده از دستیار شخصی خود، از آخرین اخبار، وضعیت آب و هوا اطلاع پیدا کنید و یا از طریق آن، لوازم خانگی هوشمند خود را کنترل کنید.

مقاوم در برابر آب و شرایط آب و هوایی

برخی از اسپیکرهای بی سیم ، طراحی و بدنه مقاوم تری دارند؛ بنابراین می توان از آن ها در محیط های بیشتری ازجمله کنار ساحل، یا استخر های شخصی استفاده کرد. همچنین در روز های بارانی یا برفی، مشکلی برای این اسپیکر ها به وجود نخواهد آمد. برخی از اسپیکرها هم وجود دارند که حتی با غوطه ور شدن در آب، مشکلی برایشان به وجود نخواهد آمد.

شارژ کردن دستگاه شما

اگر به پریز برق دسترسی نداشته باشید، می توانید به وسیله اسپیکر قابل حمل خود، گوشیتان را شارژ کنید. برخی از اسپیکر ها، باتری قدرتمندی دارند که با استفاده از پورت USB می توانند به عنوان پاوربانک عمل کرده و دستگاه شما را شارژ نمایند.

وصل شدن به اسپیکر های دیگر

تجربه گوش دادن به موسیقی را با اسپیکر های بی سیمی که به یک دیگر متصل می شوند، ارتقا دهید. این ویژگی به ویژه در زمانی که تعداد افراد حاضر در مهمانی بیشتر باشند و یا فضایی که قرار است موسیقی در آن پخش شود، بزرگ باشد، بسیار کاربردی خواهد بود.

داشتن میکروفون

اکثر اسپیکرهای بی سیم ، دارای میکروفون می باشند که به شما اجازه می دهند، بدون قطع کردن بلوتوث، به مکالمه تلفنی بپردازید.

اسپیکرهای بی سیم

بیشتر در چه محیطی از اسپیکر خود استفاده خواهید کرد؟

اگر در محیط های بیرونی از اسپیکر خود استفاده خواهید کرد، پیشنهاد می شود که اسپیکری مقاوم در برابر آب و شرایط آب و هوایی خریداری نمایید. اگر فضاهای بسیار بزرگ، محلی است که از اسپیکر بی سیم خود استفاده خواهید کرد، اسپیکرهایی با حجم صدای بالا، مناسب شما خواهد بود. اما اگر بیشتر در خانه از اسپیکر خود استفاده خواهید کرد، باید به زیبایی آن و کیفیت صدایش توجه بیشتری داشته باشید.

اسپیکر های قابل حمل، در طرح ها و وزن های مختلف طراحی شده اند که می توانند در جیب یا کیف شما قرار گیرند و یا به وسیله مخصوصی، جابه جا شوند. برخی از اسپیکر ها هم جلوه های نوری جذابی دارند که امکان شخصی سازی را افزایش می دهند.

بلوتوث، وای فای یا هردو؟

اکثر بلوتوث های بی سیم، از دو روش بلوتوث یا وای فای برای اتصال استفاده می کنند. اسپیکر های وای فای، بیشتر به شبکه های خانگی وصل می شوند و معمولا قدرت خود را از جریان متناوب می گیرند. اسپیکرهای بلوتوث اما، به طور مستقیم به دستگاهی مانند تلفن یا تبلت وصل می شوند. بیشتر آن ها طراحی جمع و جوری دارند و قابل حمل تر هستند و قدرت خود را از باتری می گیرند. در این بین، اسپیکرهایی هم وجود دارند که از هر دو اتصال وای فای و بلوتوث برخوردار می باشند.

 

اسپیکر های بلوتوث

اکثر اسپیکر های بی سیم قابل حمل، از اتصال بلوتوث برای استریم موزیک استفاده می کنند.
نقاط مثبت: اکثر دستگاه ها از جمله گوشی های اندرویدی و آیفون، به راحتی به این اسپیکر ها متصل می شوند و این نوع اسپیکر ها معمولا قیمت کمتری در مقایسه با نسخه های وای‌فای دارند.
نقاط منفی: حداکثر می توان از طریق یک اسپیکر، صدا را به اشتراک گذاشت و معمولا نباید فاصله دستگاه پخش کننده و اسپیکر، به بیش از 10 متر برسد.

 

 

 

 

اسپیکر های وای فای

اسپیکر های وای فای، سیگنال قوی تر و پایدارتری را در اختیار قرار می دهند.
نقاط مثبت: با اسپیکر های وای فای، می توانید به طور همزمان به چند اسپیکر وصل شوید و این اسپیکر ها محدوده بیشتری در مقایسه با اسپیکر های بلوتوثی را پوشش می دهند.
نقاط منفی: سیگنال های وای فای دیگر می توانند برای این نوع اسپیکر ها، مزاحمت ایجاد کنند.

 

 

 

 

اسپیکر های بلوتوث و وای فای

تعداد این نوع اسپیکر ها، کمتر از دو مورد ذکر شده در بالا می باشد.
نقاط مثبت: محدود نبودن به پهنای باند و یا نوع دستگاهی که قرار است به اسپیکر متصل شود.
نقاط منفی: قیمت بالاتر

 

 

 

نظر شما در مورد راهنمای خرید اسپیکرهای بی سیم چیست؟

خرید انواع اسپیکر بی سیم

منابع: bestbuy   |   consumerreports

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

گواهی MFi اپل در لوازم جانبی چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر صاحب محصولات اپل مثل آیفون یا آیپد باشید، مهم است که از چه لوازم جانبی روی آن‌ها استفاده...

معین کریمی time-alt ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

شارژر فندکی چیست و بهترین شارژرهای فندکی بازار کدامند؟

ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به تلفن های همراه خود متکی هستیم. بسیاری از ما در سفرهای...

معین کریمی time-alt ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

فناوری های PowerIQ و VoltageBoost در پاوربانک‌های برند انکر چه کاربردی دارند؟

با پیشرفت سریع توسعه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها، مشتریان به دنبال راه‌هایی سریع‌تر و...

معین کریمی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۱