گلکسی اس 20 اولترا

دوربین 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 20 اولترا چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که می دانید، شرکت سامسونگ در روز 22 بهمن، طی مراسم آنپکد، از پرچمداران 2020 خود با نام های گلکسی اس 20، گلکسی اس 20 پلاس و گلکسی اس 20 اولترا رونمایی کرد. جذاب ترینِ این محصولات، مطابق انتظار گلکسی اس 20 اولترا می باشد که به نوعی نسخه پرو از پرچمداران سامسونگ به شمار می آید. این گوشی از ویژگی های جالبی مثل نمایشگر 6.9 اینچی با نرخ بازسازی تصویر 120 هرتز، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 45 وات، 16 گیگابایت حافظه رم از نوع LDDR5، تراشه اسنپدراگون 865 یا اگزینوس 990 و … برخوردار است.

اما یکی از جذاب ترین ویژگی های گلکسی اس 20 اولترا ، دوربین اصلی با سنسور جدید 108 مگاپیکسلی می باشد. سامسونگ الکترونیک به عنوان یکی از پیشروان فناوری نیمه هادی ها در دنیا، چندی پیش از حسگر 108 مگاپیکسلی خود با نام ISOCELL Bright HM1 رونمایی کرد. این حسگر با طیفی وسیعی از فناوری های تقویت کننده جذب نور، مثل nonacell ، Smart-ISO و HDR آنی، عکس های روشن تر و واضح تر 108 مگاپیکسلی به همراه ویدئوهای بسیار شفاف 8K با نرخ فریم 24fps را در شدیدترین شرایط نوری، در اختیار می گذارد.

گلکسی اس 20 اولترا

یونجین پارک، قائم‌ مقام اجرایی کسب‌ و‌ کار حسگر شرکت سامسونگ الکترونیکس، در رابطه با ایزوسل برایت HM1 می‌گوید: سامسونگ برای ثبت لحظات خاطره انگیز زندگی، نوآوری هایی در زمینه پیکسل تصویر ایجاد کرده است که نتیجه آن، ثبت تصاویر حیرت انگیز با سنسور های ISOCELL ،حتی در محیط های کم نور می باشد. حسگر 108 مگاپیکسلی ایزوسل برایت نیز با استفاده از فناوری های نوناسل و ایزوی هوشمند، می تواند تصاویری با وضوح و کیفیت بالا در انواع شرایط نوری به ثبت برساند.

حسگر ایزوسل Bright HM1 دارای اندازه 1/1.33 با 108 میلیون پیکسل 0.8 میکرونی می باشد که برای اولین بار با استفاده از فناوری بسیار پیشرفته نوناسل (nonacell) تصاویر روشنی را در محیط های کم نور در اختیار می گذارد. سال 2017 سامسونگ از فناوری tetracell برای آرایه 2×2 ها جهت تشکیل پیکسلی بزرگ تر رونمایی کرد که در آن، هر چهار پیکسل مجاور هم، با هم تشکیل یک پیکسل بزرگ می دادند. نوناسل، نسخه پیشرفته تر تتراسل می باشد که آرایه پیکسلی 3×3 را به ارمغان می آورد. سنسور جدید HM1 با استفاده از آرایه نوناسل در ترکیب پیکسل های 0.8 میکرونی، می تواند تصاویر 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بسیار بزرگ 2.4 میکرون به ثبت برساند که قدرت جذب نور این پیکسل ها، تا دو برابر بیشتر از حالت تتراسل می باشد.

گلکسی اس 20 اولترا

هر چه تعداد پیکسل های مجاور بیشتر باشد، احتمال تداخل رنگ ها نیز افزایش پیدا می کند و باعث می شود که استفاده از چینش 3×3 پیکسل ها، بسیار چالش بر انگیز باشد. این مشکلات باعث شده بودند که طراحی نوناسل در سنسور HM1 با محدودیت ها و دشواری های زیادی رو به رو باشد. اما سامسونگ با استفاده از فناوری ایزوسل پلاس، مقابل این چالش ها ایستاده و این اتفاق باعث شده تا نه تنها تداخل رنگ ها به حداقل برسد، بلکه میزان از دست رفتن نور و یا انعکاس نور نیز به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

حسگر ایزوسل برایت HM1 در گلکسی اس 20 اولترا ، برای خروی بهتر در هر شرایط نوری، در کنار نوناسل از سایر تکنولوژی های پیکسلی مثل Smart-ISO استفاده می کند که تصاویر واضح و چشم نوازی را در اختیار می گذارد و این اتفاق از طریق انتخاب خودکار ISO به‌شکلی کاملا بهینه، صورت می‌گیرد. بد نیست بدانید که به طور معمول، برای عکاسی در محیط های کم نور از ISO های بالا استفاده می شود و به شکل برعکس، در محیط های پر نور برای جلوگیری از اشباع نور، ISO های پایین بکار گرفته می شود.

برای مقابله با چالش عکاسی در محیط هایی با شرایط نوری پیچیده و ترکیبی، سنسور HM1 رو به استفاده از فناوری HDR آنی می آوردکه با تنظیم بهتر نوردهی، ویدئو ها و تصاویری طبیعی تر و ثابت تر را به ارمغان می آورد. حسگر 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 20 اولترا با تخصیص زمان نوردهی برای هر پیکسل، قادر است چندین تصویر با نوردهی مختلف ثبت کند تا شاهد رنج داینامیکی وسیع در تصاویر باشیم. گذشته از این موارد، HM1 جهت ثبت عکس های واضح تر، از لرزشگیر دیجیتالی مبتنی بر ژیروسکوپ استفاده می کند و این سنسور با استفاده از Super-PD (تشخیص فاز پیشرفته) فوکوس بسیار سریع و دقیق را در اختیار می گذارد.

در نهایت بد نیست به این نکته اشاره کنیم که حسگر ISOCELL Bright HM1 در Galaxy S20 Ultra، قادر به بزرگنمایی سه برابری بدون افت کیفیت می باشد. دستیابی به قابلیت یاد شده به این دلیل امکان‌پذیر شده است که در سنسور جدید سامسونگ، پیکسل ها از طریق سیستم سخت افزاری اختصاصی تبدیل می شوند و این وظیفه بر عهده پردازده گوشی نمی باشد. بنابراین HM1 می تواند تصاویر 12 مگاپیکسلی با زوم 3 برابر را بدون عمل Up-Scale یا بزرگنمایی در اختیار بگذارد.

نظر شما در مورد گلکسی اس 20 اولترا و دوربین 108 مگاپیکسلی آن چیست؟

منبع: Samsung News Room

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱

بررسی گلکسی M52 5G سامسونگ + [ویدئو]

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 فایوجی را در ادامه‌ی این مطلب، از نظر طراحی، نمایشگر، اسپیکر،...

مهدی حیدری time-alt ۲ دی ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی واچ سری۴؛ آیا بالاخره رقیب اندرویدی اپل واچ از راه رسیده است؟

در بررسی گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ 4 کلاسیک به‌وضوح می‌توان دید که یک رقیب جدی برای اپل واچ پیدا...

مهدی حیدری time-alt ۲۹ مهر ۱۴۰۰

سامسونگ پای دوربین 200 مگاپیکسلی را به گوشی‌ها باز کرد؛ معرفی دو سنسور دوربین جدید ایزوسل HP1 و GN5

دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ سرانجام رونمایی شد. این سنسور ایزوسل HP1 اولین سنسور 200...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

نقد و بررسی گلکسی A22 5G

در بازار رقابتي گوشي‌هاي موبايل، ارزان‌ترين گوشي با قابليت پشتيباني از تكنولوژي 5G، امروزه...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

نگاه اولیه به Galaxy Buds2 جدیدترین هندزفری بی‌سیم سامسونگ؛ مشخصات نهایی + ویدیو

11 آگوست 2021 برای سامسونگ روز بزرگی خواهد بود، چراکه یکی از مهم‌ترین رویدادهای این شرکت در...

مهدی حیدری time-alt ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

جعبه گشایی گلکسی A22 5G

گلکسی A22 5G نژادی از سری A کهکشانی‌های سامسونگ است که به تازگی رونمایی شده و بعد از گلکسی A32...

حسین هاشمی time-alt ۱۲ مرداد ۱۴۰۰