جاروبرقی رباتیک

راهنمای خرید جاروبرقی رباتیک: چیز‌هایی که باید بدانید

به سبب پیشرفت دائمی تکنولوژی هر روزه وسایل بیشتری به داخل خانه‌های ما راه پیدا می‌کنند. یکی از این وسایل جاروبرقی رباتیک است که به شما در تمیز کردن کف خانه کمک شایانی کرده و می‌تواند بسیار کاربری باشد. در حال حاضر جاروبرقی های رباتیک زیادی تولیده شده که هر کدام ویژگی ‌های خاص خود را داشته و با توجه به قیمت متفاوت برای دسته‌ای از خریداران مناسب هستند. پس اگر قصد دارید یکی از این دستگاه ها تهیه کنید در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهم خرید یک جاروبرقی رباتیک را با هم مرور کنیم.

چرا خرید جاروبرقی رباتیک ؟

یکی از دلایل اصلی این است که:

چون ربات ها خود آینده هستند.

اگر بیشتر دقت کنیم در حال حاضر ماشین‌های خودران، پهبادهایی که پرواز می‌کنند و همین جاروبرقی های رباتیک نمونه‌هایی از آینده می‌باشند و چه بهتر که بتوانیم با این تغییرات و پیشرفت‌ها حرکت کنیم.

جاروبرقی رباتیک
جاروبرقی رباتیک

و از همه مهم تر یک جاروبرقی رباتیک به شما کمک می‌کند که کف خانه رو مرتبا تمیز کنید و دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشید، هرچند باید توجه کنید که این دستگاه نمی‌تواند جایگزین تمیز کردن عمیق کف خانه شود ولی می‌تواند در جمع کردن خرده‌های غذا، گرد و خاک و خرده موهای روی زمین کمک شایانی کند.

جاروبرقی رباتیک
جمع آوری خاک

این ربات ها این قابلیت را دارند که به آن‌ها برنامه دهید تا چند بار در روز یا چند بار در هفته به طور خودکار مشغول تمیزکاری شوند و همچنین اگر به گرد و خاک حساسیت دارید می‌توانید مدل‌های با فیلتر هوا را تهیه کنید تا مشکلی از این بابت نداشته باشید.

متراژ خانه

یکی از مهم ترین نکاتی که پیش از خرید باید مد نظر داشته باشید متراژ خانه است چون برخی مدل‌ها در خانه‌های کوچک و آپارتمانی کاربرد بیشتر و بهتری دارند و برخی برای محیط های بزرگ‌تر طراحی شده‌اند.

نکته‌ی دیگری که حتما باید توجه کنید قطر این دستگاه است زیرا برخی با قطر کمتر به راحتی می‌توانند در فضاهای کوچک مانند زیر مبل یا تخت فعالیت کنند پس حتما باید متناسب با وسایل خانه اقدام به خرید یکی از این ربات‌ها کنید.

جاروبرقی رباتیک
جاروبرقی رباتیک

جنس پوشش کف خانه

پیش از خرید این دستگاه باید در نظر داشته باشید که قرار است آن را برای چه سطحی استفاده کنید، هرچند تقریبا تمام جاروبرقی های رباتیک توانایی تمیز کردن سطوح مختلف را دارند ولی هر کدام برای سطح خاصی طراحی شده و بهترین عملکرد خود را در آن سطح دارند.

جاروبرقی رباتیک
عملکرد بهتر در سطوح صاف

ربات های گران قیمت ‌تر از توانایی تشخیص سطح و تنظیم قدرت مکش و دیگر ویژگی‌ها متناسب با آن برخوردار بوده و می‌توانند تمام سطوح را به بهترین شکل تمیز کنند‌. در حالت کلی هم دستگاه هایی که برای سرامیک و کاشی ساخته شده‌اند قیمت به مراتب کمتری نسبت به ربات‌های مناسب برای فرش دارند.

حیوان خانگی

خوشبختانه جاروبرقی های رباتیک زیادی وجود دارند که یکی از کاربرد‌های آن ها تمیز‌ کردن موهای حیوانات خانگی می‌باشد، هرچند که مشکل آن ها این است که باید به طور مداوم برخی قطعه‌ها را تعویض کنید ولی در حالت کلی اگر حیوان خانگی دارید می‌توانند بسیار مثمر ثمر واقع شوند.

جاروبرقی رباتیک هوشمند

حقیقتا اینترنت چیز باشکوهی است زیرا نه تنها میان انسان ها به راحتی ارتباط برقرار می‌کند بلکه کمک می‌کند که با وسایل خانه هم در ارتباط باشید.

دسته‌ای از این ربات‌ها به وسیله اپلیکیشن مخصوص خود و اینترنت قابلیت کنترل از راه دور را دارند که می‌تواند بسیار کاربری باشد، به عنوان مثال تصور کنید که در محل کار هستید و قرار است مهمان ناگهانی برای شما بیاید در این حالت به راحتی می‌توانید از همان محل کار به این ربات دستور تمیز کردن خانه را بدهید و یا حتی با فرمان صوتی این کار را انجام دهید.

البته شایان ذکر است که این دسته از جاروبرقی های رباتیک هوشمند قیمت بالایی داشته و شاید مناسب همگان نباشد ولی دسته‌ی دیگری وجود دارد که قابلیت کنترل به وسیله‌ی ریموت از داخل خانه را دارند که همین قابلیت هم می‌تواند کارهای بسیار زیادی داشته باشد.

عمر باتری

عمر باتری جاروبرقی های رباتیک معمولا مسئله‌ی خیلی مهمی نیست مگر این که خانه خیلی بزرگی داشته باشید زیرا تقریبا تمام مدل‌ها می‌توانند بین ۱.۵ تا ۲ ساعت به تمیز کردن بپردازند که تقریبا همیشه کافی بنظر می‌رسد و حتی برخی مدل‌ها قادر هستند در صورت اتمام باتری به جایگاه خود برگردند و بعد از شارژ مجدد به ادامه تمیز کردن برگردند.

قیمت

مانند تمام وسایل هوشمند دیگر جاروبرقی های رباتیک هم به نسبت هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید امکانات و کارایی متفاوتی ارائه می‌کنند. به عنوان مثال مدل‌های گران‌تر بهتر می‌توانند ابعاد اتاق را تشخیص داده و خیلی مرتب‌تر و سریع‌تر تمیز کنند در حالی که مدل‌های ارزان معمولا به طور شلخته و تصادفی به تمیز کردن می‌پردازند.

منبع: Tomsguide

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

شارژر فندکی چیست و بهترین شارژرهای فندکی بازار کدامند؟

ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به تلفن های همراه خود متکی هستیم. بسیاری از ما در سفرهای...

معین کریمی time-alt ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین کابل شارژ گوشی موبایل و تبلت

کابل‌های شارژر متنوعی در بازار وجود دارد که با رنج قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند. از کابل‌های...

معین کریمی time-alt ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین پاور بانک در رده‌های قیمتی مختلف

اگر به چند سال قبل برگردیم قطعا به خاطر دارید که تلفن‌های همراه تا چند هفته شارژ دهی می‌کردند...

معین کریمی time-alt ۱۷ فروردین ۱۴۰۱