گلکسی اس 20 اولترا

تمام رکورد هایی که گلکسی اس 20 اولترا جا به جا خواهد کرد

همانطور که می دانید، سامسونگ از سری جدید پرچمداران خود در روز 22 بهمن رونمایی خواهد کرد. داغ ترین گوشی که از بین محصولات جدید سامسونگ معرفی خواهد شد و کاربران زیادی پیگیر آن هستند، گلکسی اس 20 اولترا می باشد. بعد از معرفی گوشی های تاشو مثل گلکسی فولد و هواوی میت ایکس، به نظر می رسد که Galaxy S20 Ultra یکی از اسمارتفون های عادی در دنیای اندروید می باشد که ویژگی ها و رکورد های جدیدی با خود خواهد داشت. برای آشنایی با این ویژگی ها و رکورد ها در ادامه همراه سایمان دیجیتال باشید.

حاشیه های بسیار باریک نمایشگر و نسبت تصویر کشیده تر

گلکسی نوت 10 پلاس با نمایشگر 6.8 اینچی و آیفون 11 پرو مکس با نمایشگر 6.5 اینچی، بدنه ای عریض تر از گلکسی اس 20 اولترا خواهند داشت. چرا که سامسونگ در این گوشی از نمایشگری با نسبت تصویر 20:9 و حاشیه های باریک تر از نسل قبلی استفاده خواهند کرد تا S20 Ultra را بزرگترین گوشی با ارگونومی بسیار خوب به شمار بیاوریم.

گلکسی اس 20 اولترا

بیشترین عمر باتری بین تمام گوشی های سری S

گلکسی اس 20 اولترا بهترین تلاش سامسونگ در زمینه مدیریت باتری خواهد بود و این گوشی بیشترین شارژدهی را در بین تمام گوشی های پرچمدار این شرکت خواهد داشت. چرا باتری 5000 میلی آمپر ساعتی برای این محصول توسط FCC تائید شده است.

اگر به خاطر داشته باشید، پیش از این تصویری از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی سامسونگ منتشر شده بود که بر اساس شایعات؛ گفته می شد متعلق به گوشی گلکسی اس 20 اولترا می باشد. اما اکنون با تائیدیه FCC و لو رفتن مدل نامبر باتری، با اطمینان بیشتری می توان گفت که این گوشی در داخل خود یک پاوربانک دارد!

گذشته از این موارد، مدل EP-TA800 نشان می دهد که سامسونگ برای شارژ این باتری بزرگ، از آداپتور Type-C با توان 25 و تکنولوژی PD استفاده خواهد کرد که پیش از این نمونه آن را در گلکسی نوت 10 پلاس دیده بودیم.

اولین حسگر 108 مگاپیکسلی با پیکسل های 2.4 میکرونی

تمام شایعاتی که تا کنون از دوربین اصلی Galaxy S20 Ultra منتشر شده اند، حاکی از این هستند که تعداد پیکسل های موجود در سنسور آن، حدود 9 برابر بیشتر از نسل قبلی خواهد بود. اما همانطور که می دانید، رزولوشن بیشتر لزوما به معنای کیفیت بیشتر نمی باشد؛ چرا که برای قرار دادن پیکسل های بیشتر در سنسور هایی با اندازه نه چندان بزرگ، بایستی اندازه پیکسل های را کوچک تر کرد و هرچه اندازه پیکسل ها کوچتر باشد، قدرت جذب نور آن ها نیز کاهش پیدا می کند.

اما یک روش برای حل این مشکل وجود دارد که به اصطلاح “ترکیب پیکسل ها” شناخته می شود و با استفاده از این روش، نه تنها سایز نهایی تصویر کاهش پیدا می کند بلکه با استفاده از الگوریتم هایی می توان قید پیکسل های کوچک را زد.

سنسور 108 مگاپیکسلی که به طور اختصاصی برای گلکسی اس 20 اولترا توسعه داده شده است، به جای ترکیب 2×2 پیکسل ها، از ترکیب 3×3 استفاده خواهد کرد؛ بنابراین با این روش می توان 2 عکس 12 مگاپیکسل توسط سنسور بزرگ 108 مگاپیکسلی داشت که نتیجه آن، جزئیات بیشتر، رنج داینامیکی وسیع تر و اطلاعات رنگی بیشتر با پیکسل های بزرگ 2.4 میکرونی خواهد بود. (3×0.8=2.4)

گلکسی اس 20 اولترا

همچنین در مقایسه با پیکسل های 1.4 میکرونی در سنسور اصلی گلکسی اس 10 پلاس و پیکسل های 1.6 میکرونی حاصل از ترکیب پیکسلی در دوربین هایی با رزولوشن 48 و 64 مگاپیکسل، می توان انتظار داشت که دوربین اصلی گلکسی اس 20 اولترا در زمینه عکاسی در محیط های کم نور و زوم، بهبود های زیادی به خود دیده باشد.

متاسفانه هیچ یک از سنسور ها نمی توانند از تمام اطلاعاتی که لنز در اختیار آن ها می گذارد، استفاده کنند و با توجه به ماژول بزرگ دوربین در پرچمدار جدید کره ای ها، امیدواریم سامسونگ توجه زیادی به اوپتیک دوربین های جدید خود نیز داشته باشد.

بیشترین دامنه زوم در گوشی هوشمند

  • زوم اوپتیکال 5 برابر
  • زوم هیبریدی 10 برابر
  • زوم دیجیتالی 100 برابر “Space Zoom”

برخلاف چیزی که در شایعات منتشر می شود، گلکسی اس 20 اولترا زوم اوپتیکال 10 برابر نخواهد داشت که دلایل آن به شرح زیر می باشد:

  • تامین کنندگان دوربین پیروسکوپ سامسونگ در حال توسعه منشور برای بزرگمایی 5 برابری هستند.
  • سامسونگ پیش از این دوربین پیروسکوپ با قابلیت زوم 5 برابر اوپتیکال معرفی کرده است.
  • مینگ چی کو اعلام کرده است که اولین دوربین پیروسکوپی با قابلیت زوم 10 برابر در گوشی هواوی پی 40 پرو بکار خواهد رفت و نه در سری اس 20 سامسونگ

در حالی که اکثر گوشی های پرچمدار مثل آیفون، گلکسی ها و وان پلاس از دوربین های تله فوتو با قابلیت زوم اوپتیکال 2 یا 3 برابری بهره می برند، گلکسی اس 20 اولترا همانند چیزی که برای اولین بار در پی 30 پرو دیده بودیم، از دوربین پیروسکوپی با قابلیت زوم اوپتیکال 5 برابری استفاده خواهد کرد.

گذشته از این موارد، سامسونگ در بهار گذشته سهام یکی از بزرگترین شرکت های فعال در زمینه دوربین موبایل با نام Corephotonics را خریداری کرد و اوایل ماه سپتامبر بود که کره ای ها ویدئویی از دوربین پیروسکوپی با اوپتیک تاشو منتشر کردند که احتمال استفاده از چنین ماژولی را در گلکسی اس 20 اولترا افزایش می دهد.

گلکسی اس 20 اولترا

شایعات منتشر شده پیرامون گلکسی اس 20 اولترا، اسم رمزی هابل را برای یکی از دوربین های آن نشان می دادند و با توجه به اینکه سامسونگ نام تجاری Space Zoom را در اتحادیه اختراعات اروپا به ثبت رسانده است؛ و با نگاه به تصاویر منتشر شده می توان انتظار داشت که این گوشی از قابلیت زوم دیجیتال تا 100 برابر پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین با توجه به اینکه هواوی در پی 30 پرو با استفاده از دوربین پیروسکوپی و ترکیب اطلاعات آن با دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی، توانست زوم 50 برابری برای عکاسی از سوژه های در فاصله دور مثل کره ماه، رونمایی کرد؛ به نظر می رسد که انتخاب اسم Space Zoom برای دوربین S20 Ultra بی منظور نبوده است.

اولین حافظه رم 16 گیگابایتی از نوع DDR5

همانطور که می دانید، سامسونگ چندی پیش از حافظه رم 12 گیگابایتی DDR5 رونمایی کرد که به گفته آن ها برای بهبود قابلیت های هوش مصنوعی و شبکه 5G توسعه داده شده است. با توجه به این که فرصتی برای استفاده از این حافظه رم در گلکسی نوت 10 پلاس وجود نداشت، به نظر می رسد که سری اس 20 برای اولین بار میزبان این تکتولوژی خواهند بود و نسخه 512 گیگابایتی گلکسی اس 20 اولترا به عنوان اولین اسمارتفونی شناخته خواهد شد که از حافظه رم 16 گگیابایتی از نوع DDR5 استفاده می کند. همچنین سامسونگ پیش از این اعلام کرده بود که زمان استفاده از این فناوری، در اسمارتفون های سال 2020 می باشد.

گلکسی اس 20 اولترا

با توجه به تمامی مطالب ذکر شده، می توان گفت که Galaxy S20 Ultra یکی از چشمگیرترین اسمارتفون های سال 2020 خواهد بود که از سایر ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • mmWave 5G
  • سریعترین استاندارد حافظه UFS 3.0
  • فیلمبرداری 8K و فیلمبرداری 4K با 120 فریم در ثانیه
  • پشتیبانی از شارژ سریع 45 وات
  • استاندارد IP68 و مقاومت در عمق 5 متری(16 فیت)

نظر شما در مورد گلکسی اس 20 اولترا چیست؟

منبع: PhoneArena

۴ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیییی پویا اروم پیاده شو باهم بریم. سامسونگ رقیب داره درسته اما هیچ کدوم از این شرکت هایی که تو گفتی کیفیت سامسونگ و ندارن ، در ضمن سامسونگ با همین اسنپدراگون های ۸۵۵ یا اگزینوس ۹۸۲۵ تقریبا توان رقابت با اپل و ایفون را داره .
بعدا ، اول خودت تحقیق بعد بیا اینجا نظر بده

سامسونگ همیشه از اول بهترینه بوده هست و خواهد بود و رقیبی نداره از لحاظ کیفیت و کارایی البته این وسط یه بنجل های چینی هم وجود دارن که فقط ارزونی دارن و نه کیفیت و نه کارایی دارن هیچوقت پرچمداراشون به پای پرچمدار سامسونگ نمیرسه البته اینو اگه هر کدومو با پرچمدار سامسونگ تست کنید میفهمید نه اعداد و ارقام بنچ مارک و غیره…..

چرا الکی سامسونگ رو بزرگ میکنی؟ کی گفته رقیبی نداره؟ آیا تحقیق کردی که این حرفو زدی؟ سامسونگ فقط و فقط پول اسم و برندش رو داری میدی!درصورتی که گوشی های چینی مانند شیائومی یا حتی انر پول کیفیت و کارایی و سخت افزار قدرتمند(اسنپ دراگون) رو داری میدی ! از لحاظ دوربین هم شیائومی گوشی های بی نظیری میزنه از نظر کیفیت دیس پلی هم اپل حرف اولو میزنه از نظر چیپست هم شیائومی با استفاده از اسنپدراگون های ۸۵۵،۸۵۵پلاس یا ۸۶۵ حرف اولو میزنه پس هیچوقت نگید سامسونگ بهترینه! سامسونگ فقط پول برنده

پویا جان تعصب الکی به خرج نده شرکت های شیائومی و انر از اون گوشی هایی هستند که خود مردم چین هم دستشون نمی گیرن،خودت گوشیت از این بنجولاست زورت میاد ،زمانی که سامسونگ موبایل تولید می کرد سازنده شیائومی … نبود. حالا هم که با تحریم ها دیگه حتا گوگل هم بهشون خدامت نمی ده می بینی که ساموسونگ خیلی از شرکت ها از جمله نوکیا،سونی … از میدان انداخته بیرون سامسونگ همیشه تو معرفی گوشی ها با قابلیت جدید اولین نفر بوده. تازه شیائومی و هواوی حتا اپل بعضی از قطعاتشون رو از سامسونگ تهیه می کنند .?‍?

مطالب بیشتر

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱

بررسی گلکسی M52 5G سامسونگ + [ویدئو]

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 فایوجی را در ادامه‌ی این مطلب، از نظر طراحی، نمایشگر، اسپیکر،...

مهدی حیدری time-alt ۲ دی ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی واچ سری۴؛ آیا بالاخره رقیب اندرویدی اپل واچ از راه رسیده است؟

در بررسی گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ 4 کلاسیک به‌وضوح می‌توان دید که یک رقیب جدی برای اپل واچ پیدا...

مهدی حیدری time-alt ۲۹ مهر ۱۴۰۰

آن‌چه که تاکنون از آیفون 13 می‌دانیم؛ بررسی شایعات و احتمالات پرچمداران ۲۰۲۱ اپل

خانواده آیفون 13، فردا، سه‌شنبه ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران معرفی خواهند شد؛ پس بررسی دوباره...

مهدی حیدری time-alt ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

سامسونگ پای دوربین 200 مگاپیکسلی را به گوشی‌ها باز کرد؛ معرفی دو سنسور دوربین جدید ایزوسل HP1 و GN5

دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ سرانجام رونمایی شد. این سنسور ایزوسل HP1 اولین سنسور 200...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

نقد و بررسی گلکسی A22 5G

در بازار رقابتي گوشي‌هاي موبايل، ارزان‌ترين گوشي با قابليت پشتيباني از تكنولوژي 5G، امروزه...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات ردمی 10 شیائومی فاش شدند؛ بهبودهای قابل توجه نسبت به ردمی 9؟

مشخصات ردمی 10 شیائومی به صورت آنلاین فاش شده است که نشان از دو ارتقای خوب در بخش سخت‌افزاری...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۰