برنامه های جانبی اینستاگرام

برنامه های جانبی اینستاگرام ؛ ابزارهایی که برای ارتقاء کیفیت پیج خود نیاز دارید

اینستاگرام با یک میلیارد کاربر ماهانه تبدیل به بخشی از زندگی روزمره روی این کره خاکی (آبی ?) شده است. استفاده از این برنامه به خودی خود کار ساده‌ای است؛ اما اگر بخواهید یک اینستاگرامر واقعی شوید، کار کمی پیچیده‌تر است.

در این مطلب قصد معرفی بهترین برنامه های جانبی اینستاگرام را داریم که همه می‌توانند با بهره بردن از این اپلیکیشن‌ها محتوای جذاب‌تری خلق کنند.

ویرایش و طراحی عکس

عکس را حذف کنید؛ از اینستاگرام چه چیزی باقی می‌ماند جز تعدادی کد؟ روح اینستاگرام عکس‌هایی هستند که به اشتراک می‌گذاریم. پس چه بهتر که روح زیبا و جذاب‌تری را به دنیا نمایش دهیم.

۱) (Canva (Android, web, iOS

ویرایش عکس برنامه های جانبی اینستاگرام

Canva یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که می‌توانید برای طراحی و تولید عکس‌های شخصی‌سازی شده‌ی منحصر به فرد و جذاب برای پست‌ها یا استوری‌های‌تان از آن استفاده کنید. این ابزار امکان ویرایش و تولید گستره‌ی وسیعی از محتوا مانند پوسترهای تبلیغاتی، ویدیو،‌ گزارش و غیره استفاده کرد.

خصوصا صاحبان مشاغل می‌توانند از نمودارهای قدرتمند و زیبای آن بهره‌مند شوند. دسترسی به امکانات حرفه‌ای‌تر مانند همکاری و طراحی گروهی، فونت‌های شخصی، ساخت گیف و انیمیشن و … نیاز به پرداخت ۱۲.۹۵ دلار حق اشتراک ماهانه دارد. با این حال نسخه رایگان آن اکثر ابزارهایی که نیاز داریم را در اختیارمان می‌گذارد. این برنامه در فروشگاه گوگل پلی از ۳.۸ میلیون رای نمره ۴.۷ و در اپ استور اپل امتیاز ۴.۹ را دارد.

۲) (VSCO (Android, iOS

ابزار قدرتمند دیگری که می‌توانید به عنوان یکی از برنامه های جانبی اینستاگرام از آن استفاده کنید برنامه VSCO است. این نرم افزار با طراحی ساده، فیلترهای باکیفیت و امکاناتی که برای ویرایش عکس نیاز دارید در اختیارتان می‌گذارد. علاوه بر ویرایش عکس و ویدیو، VSCO خود شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوا نیز می‌باشد. این اپلیکیشن به صورت رایگان قابل دانلود است اما برای دسترسی به کتاب‌خانه همه فیلترها و ابزارهای قدرتمند آن، باید حق اشتراک سالانه ۲۰ دلاری پرداخت کرد.

۳) (Adobe Photoshop Express (Android, iOS, Windows

آدوبی فوتوشاپ نیازی به معرفی ندارد. با وجود این که ورژن اندروید و iOS آن همه امکانات نسخه ویندوز را ندارند، فوتوشاپ اکسپرس از بهترین اپ‌های ویرایش عکس و از بهترین برنامه های جانبی اینستاگرام است. از ویژگی‌های برنامه می‌توان به رایگان بودن، فیلترهای مختلف، قالب‌های از پیش طراحی شده و تنظیمات بهینه اشاره کرد.

۴) (Snapseed (Android, iOS, iPadOS

Snapseed از محصولات شرکت گوگل است. این برنامه رایگان، امکنات زیادی را در دل خود دارد. از فیلترهای بسیار تا امکان شخصی‌سازی فیلتر‌ها و ذخیره آن‌ها گرفته تا ۳۸ نوع فونت برای اضافه کردن نوشته‌های زیبا و خاص کردن عکس و استوری‌هایتان، همه و همه همراه با این نرم‌افزار می‌آیند. ممکن است در آغاز کار کردن با منوها و ابزار‌ها کمی دردسر باشد اما Snapseed ارزش یادگیری را دارد

۵) (Square Sized (iOS

عملکرد این برنامه بسیار ساده است. می‌توانید از Square Sized برای ویرایش اندازه تصویر و مغایر کردن آن با اندازه مورد نیاز برای پست اینستاگرام استفاده کنید. این برنامه برای iOS رایگان است.

۶) (No Crop and Square (Android

مشابه Square Sized، اما برای اندروید. این برنامه علاوه بر تغییر اندازه عکس، قابلیت ویرایش و کولاژ ساده‌ای نیز دارد. چه بهتر!

ویرایش ویدیو

ویدیو نیز عضوی جدانشدنی از محتوای اینستاگرام است. بنابراین، دور از ذهن نیست که بخشی از برنامه های جانبی اینستاگرام مختص ابزارهای ویرایش ویدیو باشد.

۱) (Boomerang (Android, iOS

اینستاگرام برنامه Boomerang را در سال ۲۰۱۵ میلادی منتشر کرد. این برنامه همچنان از پر استفاده‌ترین برنامه های جانبی اینستاگرام است و بیشتر از صد میلیون دانلود در گوگل پلی دارد. امکانات و نحوه استفاده از آن ساده است و ممکن است از پیش با آن آشنایی داشته باشید. این برنامه تا ده فریم را ضبط می‌کند، سرعت ویدیو را بالا می‌برد و بعد آن را در حلقه می‌اندازد. ساده، کاربردی.

۲) InShot

InShot برنامه‌ای رایگان اما قدرتمند برای ویرایش ویدیو و فیلم است. امکانات آن تمام چیزهایی که از یک برنامه برای اینستاگرام نیاز دارید را در بر می‌گیرند؛ و شاید از آن هم فراتر بروند. از ویژگی‌های آن می‌توان به برش بخشی از ویدیو، تلفیق دو کلیپ، اضافه/حذف کردن موسیقی، نوشتن متن و بسیاری امکانات دیگر اشاره کرد.

۳) (Hyperlapse from Instagram (iOS

نرم افزاری دیگر از اینستاگرام؛ Hyperlapse توانایی ضبط ویدیو‌های تایم‌لپس قدرتمندی دارد. ابزارهای این برنامه در اولین نگاه بسیار ساده هستند، ویرایش ویدیو در این برنامه قرار نگرفته است و تنها خدماتی که ارائه می‌کند ضبط ویدیو تا ۴۵ دقیقه و انتخاب سرعت پخش آن تا ۱۲ برابر سرعت اصلی است. سال‌ها از زمانی که اینستاگرام وعده انتشار این برنامه روی پلتفرم گوگل را داد می‌گذرد و همچنان خبری از آن نیست. کاربران iOS اما باید نگاهی به این برنامه داشته باشند. جالب است بدانید موزیک ویدیو آهنگ Centuries از گروه Fall Out Boy با استفاده از این نرم افزار تولید شده بود.

۴) (Microsoft Hyperlapse Mobile (Android

عادلانه نبود از نرم افزاری برای iOS نام ببریم و مشابه آن را برای اندروید معرفی نکنیم. Hyperlapse پاسخ مایکروسافت به اینستاگرام بود، حتی نام یکسانی هم برای آن انتخاب شد؛ با یک تفاوت و آن هم این که این برنامه برای پلتفرم‌های اندروید و ویندوز فون منتشر شده است. این اپلیکیشن عملکردی مشابه با برادر اینستاگرامی خود دارد با این تفاوت که حداکثر سرعت آن به ۳۲ برابر می‌رسد و اجازه ویرایش ویدیوهای از پیش گرفته شده را می‌دهد.

۵) (Quik by GoPro (Android, iOS

برنامه Quik مختص ویرایش ویدیوهای دوربین‌های GoPro طراحی شده است اما با هر ویدیویی در سبک آن‌ها کار می‌کند. این برنامه با استفاده از الگوریتم‌های خاص خود لحظات هیجان انگیز ویدیو را پیدا کرده و با موسیقی همگام می‌کند. Quik برای افرادی که ویدیوهای اکشن و سریع ضبط می‌کنند یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش ویدیو است. علاوه بر هدف اصلی برنامه، فیلترها و ابزارهای ساده‌ای برای ویرایش بصری ویدیو نیز در برنامه تعبیه شده‌اند.

۶) (Hype-Type (iOS

اگر می‌خواهید استوری‌هایتان را جذاب‌تر کنید و به آن‌ها روح تازه‌ای بدمید، و البته کاربر iOS هستید، Hype-Type در انتظار شما است. با استفاده از این برنامه می‌توانید نوشته‌های متحرک بسازید، اگر موسیقی روی عکس/ویدیو باشد می‌توانید نوشته را با آن همگام کنید به علاوه امکانات ویرایش عکس ساده‌ای مانند فیلتر‌ها در این برنامه در دسترس خواهند بود. کار با Hype-Type نهایت سادگی است، اما شما را از سادگی فونت‌های اینستاگرام رها می‌کند.

۶.۱) (Hype Text (Android

باری دیگر توازن اندروید و iOS را حفظ کردیم (Perfectly balanced as all things should be). این برنامه با بیش از ۵۰۰ انیمیشن، شخصی‌سازی را به مرحله بعد می‌برد و با آن می‌توانید از منحصر به فرد بودن استوری‌هایتان یقین پیدا کنید.

تعامل با مخاطبان

بخش مهمی از اداره کردن یک کسب و کار اینترنتی بررسی و دنبال کردن آمار صفحه است. تعداد لایک و کامنت‌ها، اشتراک گذاری و موفقیت در هشتگ‌ها مواردی هستند که صاحبان مشاغل باید در نظر بگیرند و موفقیت یا عدم موقیت خود را بسنجند. البته بهبود تعامل با مخاطب تنها به موارد مذکور ختم نمی‌شود. برنامه های جانبی اینستاگرام که جلوتر معرفی خواهیم کرد به کاربر کمک می‌کنند کسب و کار خود را بهتر مدیریت کند و نتیجه بهتری بگیرد.

۱) (Repost for Instagram (Android, iOS

اینستاگرام اپلیکیشن رسمی برای repost کردن از طرف خود منتشر نکرده است. در عوض نرم افزارهای متعددی از شرکت‌های ثالث برای این منظور منتشر شده‌اند و در اینجا لینک دو تا از محبوب‌ترین‌های آن‌ها روی پلتفرم‌های اندروید و iOS را قرار خواهیم داد. ری‌پست کردن یکی از ابتدایی‌ترین کارهایی است که می‌توان برای افزایش تعامل با مخاطب انجام داد.

۲) (AutoHash (Android

AutoHash با پردازش هوش مصنوعی فهرستی از بهترین هشتگ‌های مناسب عکس را تهیه می‌کند. در اینستاگرام هشتگ‌ها نقش مهمی در پیدا کردن مخاطبین جدید ایفا می‌کنند و به همین خاطر پیدا کردن هشتگ مناسب اهمیت زیادی دارد.

۳) (Display Purposes (Web

برنامه های جانبی اینستاگرام

Display Purposes کنترل بیشتری در انتخاب هشتگ به کاربر می‌دهد. کافی است کلیدواژه مورد نظر یا یک هشتگ به برنامه بدهید تا فهرستی از هشتگ‌های مربوطه به شما تحویل دهد. از آنجایی که Display Purposes تحت وب است، روی هر پلتفرمی می‌توان از آن استفاده کرد. برای آغاز کافی است از لینک زیر وارد شوید. توجه داشته باشید که دسترسی به این وب‌سایت نیازمند اتصال وی‌پی‌ان می‌باشد.

۴) (Plann (Android, iOS

Plann منحصراً برای اینستاگرام طراحی شده و به همین خاطر ویژگی‌های خاصی دارد. این برنامه اجازه زمان‌بندی و مدیریت پست‌ها و همچنین استوری‌ها را می‌دهد. از دیگر امکانات ویژه Plann این است که با قابلیت drag-and-drop آن می‌توانید صفحه خود را قبل از پست کردن مشاهده کنید و به این ترتیب پیش چشمی به ظاهر آن داشته باشید و بهترین ترتیب را برای پست‌ها پیدا کنید. این برنامه برای تک کاربران رایگان است و برای کار حرفه‌ای‌تر، حق اشتراک آن ۱۲ دلار در ماه است.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

معرفی و راهنمای استفاده از اپلیکیشن سلامتی adidas Training

با پاندمی کرونا، بسیاری به اپلیکیشن‌های ورزشی و سلامتی روی آوردند. یکی از این اپلیکیشن‌ها که...

پارسا جهانبانی time-alt ۶ خرداد ۱۴۰۰

معرفی اپلیکیشن های پرورش و مراقبت از گل و گیاه

پرورش و نگهداری از گیاهان برای بسیاری از مردم آرامش بخش است، اما شاید آن‌طور که به نظر می‌رسد،...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

معرفی اپ های کنترل کننده میزان استفاده از گوشی

وابستگی شدیدی به گوشی هوشمند خود دارید؟ شاید استفاده از یک اپلیکیشن برای کنترل زمان استفاده از...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۰

آیا کلاب هاوس به میزان کافی امن هست؟

به احتمال بسیار زیاد اسم کلاب هاوس به گوش‌تان خورده است و حداقل هیاهویی که این برنامه در چند...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

اپلیکیشن‌های والپیپر اندروید به همراه لینک دانلود

گوشی هوشمند در حال حاضر به وسیله‌ای بدل شده که درصد زیادی از تایم افراد را به خود اختصاص داده...

احسان نیک‌پی time-alt ۱۴ آبان ۱۳۹۹

معرفی ۱۱ اپلیکیشن چک لیست برای اندروید و iOS به همراه لینک دانلود

۳۰ اکتبر هر سال به عنوان روز جهانی چک لیست شناخته می‌شود. تعیین روزی برای این مفهوم در بین ۳۶۵...

فرهاد سعادت time-alt ۷ آبان ۱۳۹۹

10 اپلیکیشن کاربردی برای اندروید

امروزه شاهد اپلیکشن های زیادی برای گوشی های هوشمند هستیم و بالغ بر 2 میلیون اپلیکیشن در گوگل...

mahdi time-alt ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

معرفی اپلیکیشن های برتر شماره گیر و مخاطب برای اندروید

اپلیکیشن های شماره گیر و مخاطب، معمولا طرفداران زیادی ندارند. در اغلب موارد، اپلیکشین های شماره...

هادی غنی‌زادگان time-alt ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

معرفی 5 اپلیکیشن جدید و رایگان برای کاربران iOS

همانطور که اطلاع دارید، اکثر اپلیکیشن های iOS پولی می باشند و ما کاربران ایرانی از دانلود کردن...

سارا صباح پور time-alt ۱۸ فروردین ۱۳۹۷

دانلود بهترین بازی های مرد عنکبوتی برای موبایل

مرد عنکبوتی یکی از قدیمی ترین کمیک های کمپانی مارول به شمار می آید. شخصیت مردعنکبوتی با داستان...

هادی غنی‌زادگان time-alt ۱۶ اسفند ۱۳۹۶