اپلیکیشن چک لیست

معرفی ۱۱ اپلیکیشن چک لیست برای اندروید و iOS به همراه لینک دانلود

۳۰ اکتبر هر سال به عنوان روز جهانی چک لیست شناخته می‌شود. تعیین روزی برای این مفهوم در بین ۳۶۵ روز سال نشان از اهمیت این نرم‌افزارها در زندگی شلوغ روزمره انسان امروزی دارد. با نصب چنین اپلیکیشن‌هایی در تلفن همراه خود دیگر هیچ جلسه‌ای را از دست نمی‌دهید، هیچ کاری را فراموش نمی‌کنید و تمام فعالیت‌های خود را سر موقع و به نحو احسن انجام می‌دهید. در این متن سعی داریم ۱۱ اپلیکیشن چک لیست محبوب را برای کاربران اندروید و iOS معرفی کنیم.

۱) مایکروسافت تو دو (Microsoft To Do)

همگی شرکت مایکروسافت را با ویندوزش می‌شناسیم. ولی در کنار آن، برای سیستم عامل اندروید و iOS نیز نرم‌افزارهایی توسط این شرکت تولید شده است که استفاده از تلفن همراه را بیش از پیش ساده‌تر می‌کنند. یکی از این نرم‌افزارها مایکروسافت تو دو است که در حوزه چک لیست‌ یکی از مطرح‌ترین‌ها به حساب می‌آید.

این اپلیکیشن چک لیست که جزو اپلیکیشن‌های رایگان نیز محسوب می‌شود، برای سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است. با کمک این نرم‌افزار می‌توان کارهای مختلفی را تعریف کرد و روی آن‌ها عملیات مورد نظر را اعمال کرد. از جمله این عملیات می‌توان به یادآوری اجرای کارها در زمان معینی اشاره کرد. مایکروسافت تو دو را می‌توانید با اکانت مایکروسافت خود نیز ادغام کنید و از دریافت اطلاعات کارهای خود روی ایمیل مایکروسافت‌تان لذت ببرید. لازم به ذکر است که برای استفاده از این نرم‌افزار الزامی به داشتن اکانت مایکروسافت نیست.

اما اگر اکانت Microsoft 365 داشته باشید، می‌توانید با مایکروسافت تو دو همگام‌سازی کرده و از تمام اطلاعات خود به صورت یکجا استفاده کنید.

دانلود نرم‌افزار مایکروسافت تو دو برای اندروید

دانلود نرم‌افزار مایکروسافت تو دو برای iOS

۲) ۲ دو (2DO)

جایگاه دوم لیست بهترین اپلیکیشن چک لیست ، به نرم‌افزار ۲ دو اختصاص دارد. این اپلیکیشن هم دارای نسخه رایگان و هم پولی است. یکی از مزایای این نرم‌افزار، در دسترس بودن آن برای اندروید، iOS و حتی WatchOS ساعت‌های هوشمند اپل است. با استفاده از ۲ دو نه تنها می‌توانید کارهای مورد نظر خود را به لیست‌تان اضافه کنید، بلکه می‌توانید یادآورهایی هم برای آن‌ها تعریف کرده و نوشته‌هایی نیز برای آن‌ها در نظر بگیرید.

شاید یکی از معایب این نرم‌افزار، ظاهر نه چندان جذاب آن باشد، اما خوشبختانه، این ظاهر، با کارایی بالای نرم‌افزار قابل چشم‌پوشی است. ۲ دو قابلیت کارکردن روی یک پروژه توسط افراد مختلف را نیز ممکن می‌کند و از این رو می‌تواند کارایی بالایی داشته باشد. همچنین، مانند مایکروسافت تو دو، می‌توانید روی نرم‌افزار خود قفل نیز بگذارید تا کارهای‌تان توسط دیگر مشاهده نشود.

همانطوری که گفتیم، این نرم‌افزار دارای نسخه پولی نیز می‌باشد. هزینه استفاده از نسخه پولی نرم‌افزار ۲ دو ۲۰ دلار در سال است و با استفاده از آن، می‌توانید کارهای مورد نظرتان را اکانت دراپ باکس یا iCloud، روی یک سرور خارجی نیز همگام‌سازی کنید. علاوه بر آن، توانایی افزودن آلارم‌های متفاوت برای یک کار نیز با پرداخت ۲۰ دلار در سال برای این نرم‌افزار فعال می‌شود. در نهایت باید به افزودن مکان روی تسک‌ها اشاره کنیم. در چنین حالتی در صورت رسیدن به مکان از قبل تعیین شده، فعالیت قابل انجام در آن مکان، برای‌تان یادآوری خواهد شد.

دانلود نرم‌افزار ۲ دو برای اندروید

دانلود نرم‌افزار ۲ دو برای iOS

۳) اِنی دو (Any.Do)

یکی دیگر از نرم‌افزارهای چک لیست رایگان و دارای نسخه پولی، نرم‌افزار انی دو است. از مزایای این نرم‌افزار باید به کراس پلتفرم بودن آن و رابط کاربری ساده اشاره کنیم. به عبارت دیگر، می‌توانید فعالیت‌های‌تان را روی موبایل‌تان تعریف و در کامپیوتر خود آن‌ها را مشاهده و ویرایش کنید. همچنین اعلانات این نرم‌افزار با دستیار صوتی الکسا و سیری اپل نیز قابل همگام‌سازی است. با استفاده از سیری می‌توانید کاری را در نرم‌افزار انی دو تعریف و برای آن، اعلانی در نظر بگیرید.

هزینه نسخه پولی این اپلیکیشن چک لیست برای اندروید به ازای هر ماه ۳.۵ دلار و برای iOS سه دلار در نظر گرفته شده است. با پرداخت این هزینه کاربران قادر خواهند بود به فضای ۱۰۰ گیگابایتی ابری دسترسی داشته باشند، از اضافه‌کردن نامحدود کارها لذت ببرند و از تگ‌های رنگی و لیبل‌های مختلف نیز برای کارهای خود استفاده کنند.

همچنین این نرم‌افزار در نسخه جدید خود برای iOS 14، تعداد بیشتر ویجت‌ها، قابلیت جستجوی فعالیت‌ها، نرم‌افزار انی دو اپل واچ، و قابلیت Snooze را نیز اضافه کرده است.

دانلود نرم‌افزار انی دو برای اندروید

دانلود نرم‌افزار انی دو برای iOS

۴) گوگل تسکز (Google Tasks)

نرم‌افزار گوگل تسکز یکی از مشهورترین نرم‌افزارهای حوزه چک لیست است.

این نرم‌افزار دارای رابط کاربری ساده‌ای است و کاربران می‌توانند به خوبی و راحتی تسک‌های خود را ایجاد و مدیریت کنند. کاربران در گوگل تسکز  توانایی افزودن تسک‌های زیر مجموعه‌ یک تسک کلی را نیز دارند. این ساده بودن نرم‌افزار باعث شده است تا انجام جزئیات خیلی ریز در گوگل تسکز ممکن نباشد. اگر از نسخه اینترنتی جیمیل استفاده کنید، با استفاده از گوگل تسکز، نسخه‌ای اجمالی از فعالیت‌های خود را می‌توانید در سمت راست جیمیل خود مشاهده کنید.

دانلود نرم‌افزار گوگل تسکز برای اندروید

دانلود نرم‌افزار گوگل تسکز برای iOS

۵) تودوایست (Todoist)

اگر به دنبال اپلیکیشن چک لیست را رابط کاربری ساده هستید، می‌توانید نگاهی هم به سمت Todoist بیاندازید. تنها چیزی که برای استفاده از این نرم‌افزار نیاز است، داشتن اکانت فیس بوک یا گوگل است. با Todoist می‌توانید تسک‌های خود را اضافه کنید، تاریخ انقضای آن‌ها را مشخص نمایید و به آن‌ها اولویت مورد نظرتان را اختصاص دهید. در صورت به اتمام رساندن تسک‌ها نیز تیک کنار تسک را باید بزنید و به کار خاتمه دهید. همه این موارد، قسمت رایگان اپلیکیشن است و در قسمت پولی، توانمندی‌های کاربر افزوده می‌شود.

در نسخه پولی که به ازای هر ماه ۴ دلار و برای یک سال ۳۶ دلار هزینه در بر دارد، قابلیت‌هایی چون افزودن یادآورها برای تسک‌ها، افزودن کامنت برای هر تسک و گرفتن نسخه پشتیبان از تسک‌های ایجاد شده برای کاربران فراهم می‌شود.

این نرم‌افزار نیز مانند انی دو، در نسخه ۱۴ سیستم عامل iOS دارای ویجت‌های جذاب و خاص برای کاربران است.

دانلود نرم‌افزار Todoist برای اندرویددانلود نرم‌افزار Todoist برای iOS

۶) اورنوت (Evernote)

یکی از قدیمی‌های لیست بهترین اپلیکیشن چک لیست ، اورنوت است. از نسخه‌های ابتدایی اندروید، این اپلیکیشن برای تنظیم‌کردن کارها  در دسترس کاربران می‌باشد. در این نر‌م‌افزار مدل‌های متفاوتی برای افزودن تسک در نظر گرفته شده است. از جمله این مدل‌ها، می‌توانیم به ضبط صدا یا تصاویر و ویدیوها اشاره کنیم.

این نرم‌افزار در تمام پلتفرم‌ها در دسترس است و هر بار که تسکی را اضافه می‌کنید، در تمام نسخه‌های آن افزوده می‌شود.

علاوه بر آن، اگر علاقمند هستید به فایل‌های تسک‌های خود به صورت آفلاین نیز دسترسی داشته باشید یا از فضای ذخیره‌سازی بیشتری برای تسک‌های خود بهره ببرید و روی تسک‌های خود قفل بگذارید، باید سراغ نسخه پولی اورنوت بروید. هزینه نسخه پولی این نرم‌افزار نیز برای هر ماه ۸ دلار و برای یک سال ۸۰ دلار در نظر گرفته شده است.

دانلود نرم‌افزار اورنوت برای اندروید

دانلود نرم‌افزار اورنوت برای iOS

۷) تیک تیک (TickTick)

یکی دیگر از نرم‌افزارهای قدرتمند در حوزه چک لیست که دارای قابلیت همگام‌سازی در پلتفرم‌های مختلف است، تیک تیک (TickTick) می‌باشد. در کنار ابتدایی‌ترین قابلیت‌های اپلیکیشن چک لیست ، با استفاده از این نرم‌افزار، کاربران قادر خواهند بود با سیری نیز از نرم‌افزار استفاده کنند.

تیک تیک رایگان است، اما از نسخه پولی نیز بهره می‌برد که قابلیت‌های گسترده‌تری مانند به اشتراک‌گذاری لیست تسک‌ها با دیگران را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هزینه این نسخه برای هر ماه ۳ دلار و برای یک سال ۲۸ دلار در نظر گرفته شده است. همچنین در نسخه ۱۴ سیستم عامل iOS این نرم‌افزار ویجت تازه‌ای را در دسترس کاربران قرار می‌دهد که کارایی تیک تیک را بیش از پیش می‌کند.

دانلود نرم‌افزار تیک تیک برای اندروید

دانلود نرم‌افزار تیک تیک برای iOS

۸) ریممبر دِ میلک (Remember the milk)

شاید برای هر مادری پیش آمده باشد که شیر دادن به کودکش را فراموش کرده باشد. در این شرایط، می‌توان روی اپلیکیشن چک لیست شیر را فراموش نکن (remember the milk) حساب ویژه‌ای باز کرد. نه تنها با این اپلیکیشن تسک‌های فراوانی را می‌توان به لیست خود افزود، بلکه قابلیت دریافت اعلانات آن‌ها از شبکه‌های مختلف اجتماعی مانند توییتر نیز فراهم است.

این نرم‌افزار با جیمیل، تقویم گوگل، توییتر و اورنوت نیز همگام‌سازی می‌شود. این نسخه نیز در عین رایگان بودن، دارای نسخه پولی با هزینه ۴۰ دلار برای یک سال است.

با در دست داشتن نسخه پولی، کاربران قادر خواهند بود از نرم‌افزار ساعت هوشمند این اپلیکیشن نیز بهره ببرند. علاوه بر آن، استفاده از تگ‌های رنگی، حافظه نامحدود و همگام‌سازی با مایکروسافت آتلوک (Microsoft Outlook) در نسخه پولی برای کاربران در نظر گرفته شده است. سازندگان این اپلیکیشن چک لیست نسخه جدید سیستم عامل iOS را نیز در نظر داشته‌اند و برای آن ویجت‌های جذابی طراحی کرده‌اند.

دانلود نرم‌افزار شیر را فراموش نکن برای اندروید

دانلود نرم‌افزار شیر را فراموش نکن برای iOS

۹) بییِر (bear)

خرس (در عین خشن بودن!) برای جمع‌آوری یکجای نوشته‌ها و تسک‌های‌تان یک گزینه مطلوب است. در این نرم‌افزار همچنین می‌توانید از هشتگ‌ها برای نوشته‌ها و تسک‌های خود استفاده کنید و آن‌ها را به راحتی بیابید.

در لیست ما، این نرم‌افزار تنها اپلیکیشن چک لیست است که فقط برای iOS ارائه شده است. اپلیکیشن خرس رایگان است، اما اگر علاقمند به همگام‌سازی نوشته‌ها و تسک‌های‌تان بین دستگاه‌های مختلف باشید، باید نسخه پولی آن را به ارزش ۱۵ دلار برای یکسال تهیه کنید.

دانلود نرم‌افزار خرس برای iOS

۱۰) Ike

ظاهرا مدل مدیریتی تسک‌ها در این نرم‌افزار، از مدل مدیریتی رئیس جمهور دوایت آیزنهاور(Dwight Ike Eisenhower) الهام گرفته شده است. در این اپلیکیشن چک لیست ، مهم‌ترین تسک، اولویت بالاتری دارد. به عبارت ساده‌تر، ماتریکس اولویت در این نرم‌افزار مورد استفاده قرار دارد.

همچنین توانایی افزودن صدا، تصاویر و فیلم نیز روی تسک‌ها در این نرم‌افزار فراهم شده است. اگر دوست دارید از مکان نیز در تسک‌های‌تان استفاده کنید، Ike یکی از مطلوب‌ترین گزینه‌ها برای شماست.

البته باید به خاطر داشته باشید که در صورت علاقمندی به استفاده از ویژگی‌های جذاب ذکرشده، باید هزینه ۲ دلار را برای یکبار پرداخت کنید و از قابلیت‌های فراوانی مانند اضافه‌کردن صدا و لوکیشن و تغییر تم نرم‌افزار برای همیشه بهره ببرید.این نرم‌افزار نیز فقط برای سیستم عامل اندروید ارائه شده است.

دانلود نرم‌افزار Ike برای اندروید

۱۱) هبیتیکا (Habitica)

شاید انجام دادن تسک‌ها به صورت بازی و گیم علاوه بر اجرای وظایف، در تسریع این روند تاثیر بسزایی داشته باشد. 

در این نرم‌افزار، تسک‌ها را تحت عنوان یک بازی جلو می‌برید. به این صورت که فعالیتی را برای خود تعریف می‌کنید و سپس با اجرای آن، شخصیت بازی شما، پول و تجربه به دست می‌آورد و از این طریق می‌توانید آیتم‌های داخل بازی را خریداری کنید. 

نکته جالب این نرم‌افزار هم زمانی ظاهر می‌شود که نتوانید فعالیت‌های خود را به انجام برسانید. در چنین حالتی شخصیت شما آسیب می‌بیند و دچار صدمه می‌شود.

در نهایت باید به رایگان بودن هبیتیکا به عنوان یکی دیگر از مزایای آن اشاره کنیم.

دانلود نرم‌افزار هبیتیکا برای اندروید

دانلود نرم‌افزار هبیتیکا برای iOS

اگر شما نیز برای سامان‌دهی به تسک‌ها و فعالیت‌های خود در گوشی از نرم‌افزار خاصی استفاده می‌کنید، در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

منبع: Digitaltrends

۲ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از پست مفیدتون. نرم افزارهای فارسی مثل behtime.ir هم چک لیست دارند.

با تشکر

مطالب بیشتر

معرفی و راهنمای استفاده از اپلیکیشن سلامتی adidas Training

با پاندمی کرونا، بسیاری به اپلیکیشن‌های ورزشی و سلامتی روی آوردند. یکی از این اپلیکیشن‌ها که...

پارسا جهانبانی time-alt ۶ خرداد ۱۴۰۰

معرفی اپلیکیشن های پرورش و مراقبت از گل و گیاه

پرورش و نگهداری از گیاهان برای بسیاری از مردم آرامش بخش است، اما شاید آن‌طور که به نظر می‌رسد،...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

معرفی اپ های کنترل کننده میزان استفاده از گوشی

وابستگی شدیدی به گوشی هوشمند خود دارید؟ شاید استفاده از یک اپلیکیشن برای کنترل زمان استفاده از...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۰

آیا کلاب هاوس به میزان کافی امن هست؟

به احتمال بسیار زیاد اسم کلاب هاوس به گوش‌تان خورده است و حداقل هیاهویی که این برنامه در چند...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

برنامه های جانبی اینستاگرام ؛ ابزارهایی که برای ارتقاء کیفیت پیج خود نیاز دارید

اینستاگرام با یک میلیارد کاربر ماهانه تبدیل به بخشی از زندگی روزمره روی این کره خاکی (آبی ?)...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۶ آذر ۱۳۹۹

اپلیکیشن‌های والپیپر اندروید به همراه لینک دانلود

گوشی هوشمند در حال حاضر به وسیله‌ای بدل شده که درصد زیادی از تایم افراد را به خود اختصاص داده...

احسان نیک‌پی time-alt ۱۴ آبان ۱۳۹۹

10 اپلیکیشن کاربردی برای اندروید

امروزه شاهد اپلیکشن های زیادی برای گوشی های هوشمند هستیم و بالغ بر 2 میلیون اپلیکیشن در گوگل...

mahdi time-alt ۲۰ فروردین ۱۳۹۸

معرفی اپلیکیشن های برتر شماره گیر و مخاطب برای اندروید

اپلیکیشن های شماره گیر و مخاطب، معمولا طرفداران زیادی ندارند. در اغلب موارد، اپلیکشین های شماره...

هادی غنی‌زادگان time-alt ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

معرفی 5 اپلیکیشن جدید و رایگان برای کاربران iOS

همانطور که اطلاع دارید، اکثر اپلیکیشن های iOS پولی می باشند و ما کاربران ایرانی از دانلود کردن...

سارا صباح پور time-alt ۱۸ فروردین ۱۳۹۷

دانلود بهترین بازی های مرد عنکبوتی برای موبایل

مرد عنکبوتی یکی از قدیمی ترین کمیک های کمپانی مارول به شمار می آید. شخصیت مردعنکبوتی با داستان...

هادی غنی‌زادگان time-alt ۱۶ اسفند ۱۳۹۶