بررسی گلکسی نوت ۲۰

شرکت سامسونگ امسال هم دو نسخه از سری نوت‌های خود به نام‌های گلکسی نوت ۲۰ اولترا و گلکسی نوت ۲۰ را معرفی کرد که قبل‌تر در وبلاگ سایمان دیجیتال به بررسی نوت ۲۰ اولترا پرداختیم. در این مطلب اما قصد داریم به سراغ نسخه ارزان‌تر نوت برویم، گوشی که از ابتدا برچسب گران بودن خورد. این که آیا این محصول به نسبت امکاناتش گران است یا نه و این که به طور کلی تا چه حد ارزش خرید دارد، سوالاتی است که می‌خواهیم در ادامه به آن‌ها پاسخ دهیم.

تعداد سیم کارتدو سیم کارت
ابعاد۸.۳×۷۵.۲×۱۶۱.۶ میلی‌متر
وزن۱۹۲ گرم
ساختار بدنهبدنه پلاستیکی، فریم آلومینیومی
تراشه(+Exynos 990 (7 nm
پردازنده ‌ی مرکزیهشت هسته‌ای (2×2.73 GHz Mongoose M5 & 2×2.50 GHz Cortex-A76 & 4×2.0 GHz Cortex-A55)
پردازنده ‌ی گرافیکیMali-G77 MP11
نوع صفحه نمایشSuper AMOLED Plus
اندازه صفحه نمایش۶.۷ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل فول اچ‌دی+
تراکم پیکسلی صفحه نمایش۳۹۳ پیکسل بر اینچ
محافظت صفحه نمایشگوریلاگلس ۵
سایر قابلیت‌ها صفحه نمایشHDR10+
حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت
مقدار RAM۸ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیخیر
شبکه های ارتباطی2G / 3G / 4G (دارای نسخه 5G)
شبکه 2GGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 – SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3GHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 32, 38, 39, 40, 41, 66
فن‌آوری‌های ارتباطیوای فای، بلوتوث نسل ۵
WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
bluetooth5.0, A2DP, LE, aptX
GPSA-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
Radioندارد
درگاه ارتباطیUSB Type-C 3.2
دوربیندوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل، اندازه سنسور ۱/۱.۷۶، اندازه پیکسل ۱.۸ میکرونی، لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی، دیافراگم f/1.8
دوربین تله فوتو ۶۴ مگاپیکسل، اندازه سنسور ۱/۱.۷۲، اندازه پیکسل ۰.۸ میکرونی، فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال، زوم ۳ برابری هیبریدی، دیافراگم f/2.0
دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل، اندازه سنسور ۱/۲.۵۵ اینچی، اندازه پیکسل ۱.۴ میکرونی، زاویه ۱۲۰ درجه‌ای، دیافراگم f/2.2
سایر قابلیت‌های دوربینپاناروما، auto-HDR، فلاش LED
فیلمبرداری8K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 720p@960fps, HDR10+
دوربین سلفی۱۰ مگاپیکسل (f/2.2)
جک ۳.۵ میلی‌متریندارد
سیستم عاملاندروید ۱۰
One Ui 2.5
حس‌گرهاحسگر اثر انگشت (اولترا سونیک زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج
مشخصات باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت، شارژ سریع ۲۵ وات
جدول مشخصات گوشی گلکسی نوت ۲۰

طراحی: پلاستیک ۱۰۰۰ دلاری!

از یک گوشی گران قیمت و به اصطلاح پرمیوم چه انتظاراتی داریم؟ قطعا یکی از چیزهایی که در نظرمان می‌آید، استفاده از مرغوب‌ترین مواد در ساخت بدنه است. سامسونگ اما خیلی با حرف ما موافق نبوده و برای نوت ۲۰ به سراغ بدنه‌ای از جنس پلاستیک رفته است.

بدنه‌ی پلاستیکی به طور کلی شاید نکته‌ای منفی نباشد، چون مزایای خاص خودش را دارد که در مطلب کدام یک از این ماده‌ها برای بدنه گوشی مناسب تر است؟ به آن پرداخته‌ایم، اما زمانی که این جنس بدنه را در کنار قیمت و نام بلند بالای نوت ۲۰ قرار دهیم شاید استفاده از پلاستیک کمی عجیب به نظر برسد. هرچند ناگفته نماند که قاب پلاستیکی پشتی طراحی مات داشته و به همین خاطر، هم هنگام در دست گرفتن حس خوبی را منتقل می‌کند و هم در برابر ضربه مقاومت مناسبی دارد.

بررسی گلکسی نوت ۲۰
قاب پشتی در بررسی گلکسی نوت ۲۰

گذشته از جنس بدنه، نوت ۲۰ از نظر طراحی شباهت زیادی با برادر بزرگ‌تر خود داشته و این یعنی با محصولی بزرگ روبرو هستیم که ۱۹۲ گرم وزن و ۸.۳ میلی متر ضخامت دارد. با وجود ابعاد بزرگ، این گوشی به لطف بهره‌گیری از نسبت ۲۰ به ۹ و همچنین خمیدگی‌های‌ کم در لبه‌های پشتی به خوبی در دست جای می‌گیرد.

قاب پشتی گلکسی نوت ۲۰
قاب پشتی گلکسی نوت ۲۰

به روی قاب پلاستیکی پشتی که خوشبختانه در برابر جذب اثرانگشت مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد، لنز دوربین‌ها با بیرون زدگی کم و لوگوی سامسونگ در پایین دیده می‌شود. قاب جلویی هم که از یک نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی میزبانی می‌کند که حدود ۸۹ درصد از این پنل را به خود اختصاص داده و در بالای آن هم دوربین سلفی به صورت حفره کوچک قرار گرفته است (این حفره از نسخه اولترا بزرگ‌تر شده و بیشتر به چشم می‌آید).

سامسونگ برای محافظت از صفحه نمایش این گوشی، گوریلاگلس Victus استفاده شده در نوت ۲۰ اولترا را به گوریلاگلس ۵ تقلیل داده ولی همچنان از فریم آلومینیومی برای اطراف گوشی استفاده کرده است.

فریم آلومینیومی در بررسی نوت ۲۰
فریم آلومینیومی در بررسی نوت ۲۰

این فریم در لبه‌ی سمت راست دکمه‌های پاور و ولوم، بالا درگاه سیم‌کارت و میکروفون دوم و پایین اسپیکر تکی، میکروفون اصلی، درگاه Type C و قلم S pen را شامل می‌شود.

لبه‌ی پایینی گلکسی نوت ۲۰
لبه‌ی پایینی گلکسی نوت ۲۰

در آخر بد نیست بدانید که گلکسی نوت ۲۰ گواهی IP68 را از برادر بزرگ‌تر خود به ارث برده و به همین واسطه می‌‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متر در برابر نفوذ آب مقاومت کند. شایان ذکر است که این محصول در رنگ‌های سبز، مسی، خاکستری، قرمز و آبی تولید شده و در دسترس قرار دارد.

نمایشگر: نه QHD و نه ۱۲۰ هرتز!

به طور کلی به نظر می‌رسد که سیاست‌های شرکت سامسونگ کمی تغییر کرده است، چرا که در سال قبل شاهد حضور دو گوشی نوت به نام‌های نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس بودیم که به نوعی نوت ۱۰ نسخه کوچک‌تر پرچمدار این شرکت به حساب می‌آمد. امسال اما این رویه تغییر کرده و باید نوت ۲۰ را نسخه ضعیف‌تر نوت ۲۰ اولترا بدانیم که در ادامه بهتر متوجه این حرف خواهید شد.

انتخاب‌های سامسونگ برای این گوشی در هر بخش عجیب‌تر از قبل می‌شود و در نوت ۲۰ شاهد حضور یک نمایشگر ۶.۷ اینچی تخت از نوع سوپر آمولد با رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ یا همان Full Hd+ هستیم. این رزولوشن باعث می‌شود تا صفحه نمایش در هر اینچ ۳۹۳ پیکسل تراکم را ارائه کند.

نمایشگر در بررسی گلکسی نوت ۲۰
نمایشگر در بررسی گلکسی نوت ۲۰

عجیب‌تر از انتخاب نکردن رزولوشن QHD برای این گوشی، انتخاب نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی می‌باشد که عملا نمایشگر نوت ۲۰ را از دیگر پرچمداران موجود یک رده پایین‌تر قرار می‌دهد. سوالی که به واقع در این قسمت پیش می‌آید این است که با نبود رزولوشن QHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، نمایشگر این پرچمدار چه برتری نسبت به میان‌رده‌های خود سامسونگ دارد؟

گفته‌های بالا اصلا و ابدا به معنای کیفیت بد این صفحه نمایش نیست و با نمایشگری با کیفیت، زنده و پر نور مواجه هستیم که به جرات می‌توان آن را بهترین صفحه نمایش Full Hd بازار نامید. تمام حرف ما این است که داشتن این مشخصات با قیمت این محصول همخوانی لازم را نداشته و به نوعی در این بخش با یک میان‌رده روبرو هستیم تا پرچم‌دار!

نمایشگر در بررسی گلکسی نوت ۲۰
نمایشگر در بررسی گلکسی نوت ۲۰

برای درک بهتر موضوع بد نیست بدانید که اس ۲۰ پلاس خود سامسونگ در بخش نمایشگر، هم از رزولوشن QHD برخوردار است و هم نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی (در صورت استفاده از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی رزولوشن به FHD کاهش پیدا می‌کند). حتی عجیب‌تر این که اس ۲۰ اف ای که میان‌رده این شرکت محسوب می‌شود نیز نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتری دارد و همین نکته باعث می‌شود که سامسونگ را به خاطر صفحه نمایش نوت ۲۰ ملامت کنیم.

در زمینه امنیتی گلکسی نوت ۲۰ از دو روش مرسوم حسگر اثرانگشت و تشخیص چهره به کمک دوربین سلفی برخوردار است. به لطف استفاده از نمایشگر امولد سامسونگ از حسگر اثرانگشت اولترا سونیک زیر نمایشگر بهره برده که سرعت و دقت خوبی دارد و می‌تواند راه ایمن و سریعی برای باز کردن قفل صفحه باشد.

حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر در بررسی گلکسی نوت ۲۰
حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر در بررسی گلکسی نوت ۲۰

تشخیص چهره هم سرعت خوبی دارد، اما از آن جهت که به کمک دوربین سلفی و دو بعدی انجام می‌گیرد امنیت خیلی بالایی نداشته و بهتر است آن را روش اصلی باز کردن قفل صفحه قرار ندهید.

نرم افزار و سخت افزار

این محصول در زمینه نرم‌افزاری از One Ui 2.5 بر پایه‌ی اندروید ۱۰ بهره می‌برد ‌و در بخش سخت افزاری به تراشه اگزینوس ۹۹۰ مجهز شده است. این دستگاه در تک نسخه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت حافظه رم ساخته شده و در دسترس قرار دارد.

گیمینگ در بررسی گلکسی نوت ۲۰
گیمینگ در بررسی گلکسی نوت ۲۰

برای جلوگیری کردن از تکرار مکررات به این دو بخش نمی‌پردازیم، زیرا این گوشی با نوت ۲۰ اولترا مشخصات یکسانی دارد و شما با مطالعه این دو بخش در بررسی نوت ۲۰ اولترا می‌توانید به توضیحات لازم دسترسی پیدا کنید.

قلم اس پن

امسال سامسونگ تاخیر قلم اس پن نوت ۲۰ اولترا را به لطف استفاده از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی تا ۹ میلی ثانیه کاهش داد که این کار باعث جذاب‌تر شدن نوشتن و طراحی کردن با این قلم شده و حس کار کردن با اس پن را وارد مرحله‌ی جدیدی کرد.

در نوت ۲۰ اما به خاطر نمایشگر ۶۰ هرتزی، این تاخیر ۲۶ میلی ثانیه می‌‌باشد. این یعنی حس روان بودن بسیار زیاد قلم برادر بزرگ‌تر را ندارد ولی به قدری سریع هست که اگر آن را در مقام مقایسه با نسخه اولترا قرار ندهید کاملا مناسب و جذاب باشد.

قلم اس پن را قطعا می‌‌توان یکی از دلایل اصلی موفقیت سری نوت دانست و به همین دلیل هم سامسونگ هر ساله آن را به روز کرده و بر قابلیت‌های آن می‌افزاید که برای آگاهی از آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم بررسی نوت ۲۰ اولترا را مطالعه کنید.

دوربین

رابط کاربری دوربین در بررسی گلکسی نوت ۲۰

پیکسل‌های دوربین اصلی نوت ۲۰ هم مطابق انتظار نسبت به نسخه اولترا کاهش داشته و برای دوربین اصلی از ۱۰۸ مگاپیکسل به ۱۲ مگاپیکسل رسیده است، اما آیا واقعا این اختلاف در عمل هم بین این دو برادر مشاهده می‌شود؟ به گفته‌ی سایت مشهور Dxomark نه! چرا که در تست‌های انجام گرفته نوت ۲۰ با اختلاف جزئی پشت سر نوت ۲۰ اولترا قرار می‌گیرد.

چیدمان دوربین‌ها

در ادامه با مشاهده عکس‌های این گوشی در حالات مختلف درباره‌ی کیفیت تصاویر صحبت می‌کنیم تا ببینیم واقعا این محصول با وجود کاهش کیفیت سنسور می‌تواند عملکرد خوب برادر بزرگ‌تر خود را تکرار کند یا نه.

دوربین اصلی

دوربین اصلی نوت ۲۰ در نور روز قادر است عکس‌هایی در قد و قامت یک پرچمدار واقعی به ثبت برساند که دقت رنگ، شارپنس، رنج دینامیکی، کنتراست و جزئیات بالایی در آن‌ها دیده می‌شود. ایراد خیلی جزئی که از تصاویر روز دوربین اصلی می‌توان گرفت این است که دوربین در ثبت تصاویر با شاخ و برگ زیاد یا چمن کمی به مشکل برمی‌خورد و نمی‌تواند به طور کامل آن‌ها را از یکدیگر تفکیک کند (این ایراد در استفاده معمول به چشم نمی‌آید و همچنین این گوشی اولین پرچمداری نیست که در این قسمت کمی مشکل دارد).

همان طور که در زیر مشاهده می‌کنید، دوربین اصلی نوت ۲۰ در ثبت سوژه‌هایی مانند گل نیز عملکرد مثال زدنی دارد، چرا که هم دقت رنگ بسیار خوب و نزدیک به واقعیت ثبت شده و هم این که جزئیات و شارپنس کاملا مناسبی را شاهد هستیم.

زمانی که هوا تاریک می‌شود همان طور که انتظار داریم، رنج دینامیکی و جزئیات کاهش پیدا کرده و نویز تصاویر افزایش پیدا می‌کند. خوشبختانه سامسونگ برای نوت ۲۰ قابلیت نایت مود در نظر گرفته که با روشن کردن آن رنج دینامیکی تصاویر بسیار بهتر می‌شود و نویز هم تا حد زیادی کاهش می‌یابد و حتما پیشنهاد می‌کنیم از این قابلیت در شب استفاده کنید.

فوق عریض

از دوربین فوق عریض نباید انتظار کیفیت دوربین اصلی را داشته باشیم و عکس‌های گرفته شده با آن هم گواه همین موضوع هستند. در این تصاویر کاهش شارپنس و جزئیات به وضوح مشاهده می‌شود و با کمی زوم کردن به افزایش نویز پی می‌بریم.

به طور کلی اما دوربین فوق عریض عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد و می‌توان برای ثبت تصاویر عریض روی آن حساب باز کرد. اتفاقا همین زاویه‌ی بسیار عریض دوربین فوق عریض را می‌توان از جمله نکات مثبت این بخش به حساب آورد. (ناگفته نماند که دقت رنگ هم به خوبی دوربین اصلی به ثبت نمی‌رسد که با دقت در تصاویر متوجه این نکته خواهید شد)

زمانی که شب فرا می‌رسد و از نور محیط کاسته می‌شود، نویز به طرز چشمگیری در عکس‌های فوق عریض افزایش پیدا می‌کند. اما با روشن شدن نایت مود تا حدی از نویز تصاویر کاسته شده و به لطف افزایش رنج دینامیکی وضعیت سایه‌های موجود در عکس بهتر می‌شود.

تله فوتو

تصاویر تله فوتو ثبت شده با نوت ۲۰ در نور روز کاملا مطلوب هستند و در بخش‌های مختلف از جمله جزئیات و رنج دینامیکی عملکردی در حد و اندازه‌های پرچمدار به نمایش می‌گذارند. دوربین تله فوتو عملکرد خوب خود را در شب هم حفظ می‌کند و با وجود کاهش جزئیات و افزایش نویز همچنان با تصاویری مناسب (به خصوص در حالت روشن بودن نایت مود) روبرو هستیم.

سلفی

دوربین سلفی این گوشی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در نور روز و شرایط مناسب قادر است تا عکس‌هایی با جزئیات، کنتراست و دقت رنگ خوب به ثبت برساند. در این تصاویر هم سوژه خوب ثبت می‌شود و هم جزئیات پس‌زمینه تا اندازه خوبی دقیق به ثبت می‌رسد. سلفی پرتره نوت ۲۰ نیز کیفیت مطلوبی دارد و سوژه به خوبی از پس‌زمینه برش خورده و جدا می‌شود.

مطابق انتظار در شب کیفیت عکس‌های سلفی کم می‌شود و نویز آن‌ها افزایش می‌یابد اما همچنان می‌توان آن‌ها را به عنوان تصاویری قابل استفاده به حساب آورد.

باتری و ارتباطات

سامسونگ ظرفیت باتری را از ۴۵۰۰ نسخه اولترا به ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت کاهش داده اما در دیگر بخش‌ها مانند شارژ سریع ۲۵ وات، شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ معکوس ۴.۵ وات شرایط بین دو برادر کاملا یکسان است. این گوشی به خاطر نداشتن نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و اندازه کوچک‌تر با وجود کاهش ظرفیت باتری عملکرد بهتری نسبت به نوت ۲۰ اولترا داشته و می‌تواند یک روز کامل نسبتا سنگین شما را همراهی کند.

به لطف بهره‌گیری از شارژ سریع ۲۵ واتی، این محصول می‌تواند در مدت ۳۰ دقیقه به شارژ ۴۳ درصد و در مدت ۱ ساعت و ۲۳ دقیقه به شارژ کامل برسد که عملکردی خیلی سریع نیست (در مقایسه با پرچمدارانی مانند می ۱۰) اما می‌‌توان آن را مناسب و قابل قبول توصیف کرد.

در آخر بد نیست بدانید که سامسونگ برای این دستگاه، دو نسخه متفاوت با برخورداری از 5G و بدون آن در نظر گرفته است که این دو نسخه با هم اختلاف قیمت دارند و شما باید بنا به نیاز خود و همچنین با نیم نگاهی به آینده بین آن‌ها یکی را برگزینید.

جمع بندی: بخریم؟

گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ ایرادات خاص خودش را دارد، از پنل پشتی پلاستیکی گرفته تا نبود رزولوشن Qhd و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی! ولی راستش را بخواهید این‌ها هیچ کدام ایراد اساسی نوت ۲۰ نیستند، چرا که با نبود آن‌ها می‌توان کنار آمد و حتی اکثر کاربران به بودن این ویژگی‌ها اهمیت نمی‌دهند. بلکه ایراد اصلی و پایه‌ای این محصول در قیمت بالای آن نهفته است، جایی که سامسونگ گویی در جابجایی بین دنیای میان‌رده‌ها و پرچم‌داران فراموش کرده که قیمت مناسبی برای نسخه ضعیف‌تر نوت جدید خود انتخاب کند.

حال به نقطه‌ای می‌رسیم که پاسخ به سوال “تا چه حد نوت ۲۰ ارزش خریدن دارد” آسان می‌شود. اگر قصد خرید گوشی در بازه قیمتی این محصول را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که نگاهی به اس ۲۰ پلاس خود سامسونگ بیندازید، زیرا هم نمایشگر بهتر و باکیفیت‌تری نصیب‌تان می‌شود و هم این که از پنل پشتی پلاستیکی این گوشی رهایی پیدا می‌کنید.

تنها در یک حالت خرید نوت ۲۰ منطقی‌ به نظر می‌رسد، و آن هم این است که شما نیاز حتمی به قلم اس پن داشته باشید ولی از طرفی قصد هزینه کردن به اندازه‌ی قیمت نوت ۲۰ اولترا را نداشته باشید. در این صورت نوت ۲۰ می‌‌تواند با داشتن ویژگی‌هایی مانند نمایشگر آمولد باکیفیت، باتری با شارژ دهی خوب، سخت افزار قدرتمند و دوربین‌های مطلوب به انتخاب مناسبی برای شما بدل شود.

در نهایت نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ آیا قیمت آن را مناسب ارزیابی می‌کنید؟

نگاه اجمالی به گلکسی نوت ۲۰

گلکسی نوت ۲۰ که نسخه ضعیف‌تر نوت ۲۰ اولترا به حساب می‌آید در بخش‌های مختلف دچار کاستی شده است ولی همچنان از ویژگی‌های خوبی مثل نمایشگر بزرگ و باکیفیت امولد، دوربین مناسب، باتری با شارژ دهی خوب و سخت افزار قدرتمند بهره می‌برد. در نهایت به همه‌ی این مشخصات قلم دوست داشتنی اس پن سامسونگ را هم اضافه کنید.

8.4
طراحی
8
نمایشگر
8.5
نرم‌افزار
8.5
سخت افزار
9
باتری
8.8
دوربین
8.7
ارزش خرید
7.5
مزایا
  • نمایشگر سوپر امولد باکیفیت و پر نور
  • سخت افزار قدرتمند
  • قلم اس پن با کارایی زیاد
  • عملکرد خوب دوربین اصلی و تله فوتو
  • باتری با شارژ دهی خوب
معایب
  • نبود رزولوشن Qhd و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • استفاده از پنل پشتی پلاستیکی
  • قیمت بالا نسبت به امکانات
5
0
0
0
1

۴ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با غرض سلام ادب احترام خدمت شما
فکر کنم پادشاه سری آخر نوت سامسونگ 20 اولترا هست
سامسونگ دیگه تولید نمی کنه

تشکر فراوان برای نقد و بررسی فوق العا

بدترین نکته همون حفره سلفی است

چرا ؟؟؟؟؟ از پاپ پاپ و ناچ که بهتره

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰