بررسی وان پلاس 6T

وان پلاس یکی از شرکت های نو پا در زمینه ساخت گوشی های هوشمند می باشد که شروع قدرتمندی داشته و سال به سال پیشرفت کرده است. این شرکت مدعی است که گوشی های خود را بر پایه مشتری مداری طراحی و تولید می کند و استفاده کنندگان از گوشی های این برند، نوعی تعلق خاطر به آن دارند. این کمپانی هر ساله 2 پرچمدار معرفی و روانه بازار می کند که کار بسیار دشواری به شمار می آید؛ چرا که شما هر 6 ماه باید تکنولوژی های جدید تری را به محصول جدید خود بیفزایید و اشتباه در این زمینه می تواند باعث کاهش فروش هر دو محصول گردد. کمپانی وان پلاس از سال 2016 و تولید گوشی 3T، هر سال دو اسمارتفون پرچمدار تولید می کند؛ ولی اعلام کرده است که تولید گوشی های سری T از نظم خاصی پیروی نمی کند. این شرکت بر این باور است زمانی که تکنولوژی به میزان کافی پیشرفت کند و محصول قبلی نیاز به بهبود داشته باشد، نوبت به تولید دستگاهی از سری T خواهد رسید و گوشی وان پلاس 6T نیز از قاعده مستثنی نمی باشد که پیشرفت های خوبی در مقایسه با وان پلاس 6 به خود دیده است. در ادامه با بررسی وان پلاس 6T همراه شما خواهیم بود و پیش از هر چیز شمارا به تماشای ویدئوی جعبه گشایی این محصول جذاب، دعوت می نماییم.

جعبه گشایی از Oneplus 6T

طراحی

تولید وان پلاس 6 در اوایل سال 2018، نقطه عطفی برای طراحی گوشی های وان پلاس به شمار می رفت. ترکیب با ظرافت شیشه و فلز، لبه های خمیده، ضخامت کم از گوشی وان پلاس 6 دستگاه زیبایی ساخت و کلید سویچ صدا در لبه سمت راست، به نوعی آن را از سایر گوشی های اندرویدی جدا می کرد. وان پلاس 6T نیز از ویژگی های مشابهی بهره می برد که تفاوت های کوچک اما تاثیر گذاری در آن ایجاد شده است. اولین موردی که به چشم می آید، بریدگی قطره ای بالای نمایشگر می باشد که به مراتب از بریدگی نمایشگر وان پلاس 6 کوچکتر می باشد و این کوچکتر شدن بریدگی، باعث از دست رفتن چراغ اعلان نیز شده است. مورد بعدی، بزرگ شدن اندازه نمایشگر می باشد که در کنار بریدگی کوچک بالای نمایشگر و حاشیه پایینی باریک تر، باعث زیباتر شدن ظاهر جلویی دستگاه شده است. و اما مورد آخر که مربوط به حذف شدن سنسور اثر انگشت از پنل پشتی می باشد که اکنون در زیر نمایشگر قرار گرفته و یکی از اصلی ترین تغییرات وان پلاس 6T نسبت به نسل قبلی به حساب می آید.

وان پلاس 6T

وان پلاس 6T همانند نسل قبلی در دو رنگ اصلی مشکی آینه ای و مشکی نیمه شب روانه بازارهای جهانی شده است. مشکی نیمه شب دارای پنل شیشه ای مات است که حس و حال نرم تری را در اختیار می گذارد و در عین حال، کمتر در معرض کثیف شدن  و سر خوردن می باشد؛ اما مشکی آینه ای همانطور که از اسم آن پیداست، شکل و شمایلی کاملا براق دارد که به شدت، جاذب لکه اثر انشگت است. البته یک رنگ جدید دیگر با نام thunde purple برای این گوشی معرفی شده است که گرادیانی از بنفش و خاکستری بوده و مخصوص بازار های خاصی است.

موردی که نسبت به قبل، بدون تغییر مانده، عدم مقاومت کامل این گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار می باشد. به گفته وان پلاس، این گوشی در برابر پاشش قطرات آب، مقاوم می باشد و دور پورت یو اس بی C و اسپیکر آن، واشر پلاستیکی برای جلوگیری از نفوذ آب قرار دارد؛ اما دستگاه همچنان کاملا مقاوم نبوده و نباید از آن در زیر آب استفاده کرد. عدم پشتیبانی از شارژ بی سیم، مورد بعدی است که بدون تغییر مانده و این دو مورد شاید برای پرچمداری با قیمت مناسب، ایراد محسوب نشود؛ اما در هر صورت جزو مواردی است که وان پلاس 6T را ضعیف تر از بیشتر پرچمداران 2018 جلوه می دهد.

وان پلاس 6T

موردی که در طراحی وان پلاس 6T دوست داشتنی است، توجه شرکت سازنده به جزئیات می باشد؛ به عنوان مثال، تمام کلید های فیزیکی، از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و دکمه تنظیم حالت صدا که دارای بافتی مخصوص است، بسیار کاربردی خواهد بود. پورت USB Type-C و اسپیکر تک گانه نیز در لبه پایینی قرار دارند و همانطور که شما هم متوجه شده اید، این گوشی فاقد جک هدفون بوده و برای استفاده از هدفون های سیمی، نیاز به تبدیل خواهید داشت که وان پلاس، آن را در داخل جعبه قرار داده است.

سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر

سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر از جدیترین و شاید اصلی ترین ویژگی های گوشی وان پلاس 6T به شمار می آید. آنچه که وان پلاس در گوشی 6T استفاده کرده است، در واقع اسکنر نوری اثر انگشت می باشد. یک حسگر کوچک شناسایی اثر انگشت در زیر نمایشگر قرار گرفته است که با استفاده از نور زیاد، اشکال و نقشه های انگشت را شناسایی می کند. 

درست است که سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، بسیار جذاب به نظر می رسد، اما باید بدانید که دقت و سرعت آن در حد سنسور های معمولی نمی باشد. برای این که سنسور اقدام به شناسایی کند، باید انگشت خود را به مدت بیشتری روی نمایشگر قرار دهید و برخی موارد پیش می آید که این سنسور در بار اول، نمی تواند اثر انگشت را شناسایی کند. البته هرچه در هنگام شناسایی اولیه انگشت، دستگاه را به طرز صحیحی در دست گرفته باشید و با دقت و حوصله این کار را انجام دهید، سنسور اثر انگشت عملکردی به مراتب بهتر و نزدیک به سنسور های معمولی خواهد داشت.

[sd_special_text class=”d-inline-block float-none” text=”سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر وان پلاس 6T با گذشت زمان سریع تر عمل خواهد کرد.”]

وان پلاس به تازگی با توضیح دلایل علمی، مدعی شده است که حسگر اثر انگشت بکار رفته در گوشی Oneplus 6T به مرور زمان، سریع تر خواهد شد. این کمپانی اعلام کرده است که آن ها برای اولین بار حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را در وان پلاس 5T مورد بررسی قرار دادند و چون نتایج راضی کننده ای از آن حاصل نشد، یک سال دیگر برای تسعه و بهبود آن تلاش کردند تا عملکرد رضایت بخشی در 6T به نمایش بگذارد.

هنگامی که کاربر انگشت خود را روی نمایشگر می گذارد، نور سبز رنگ با انیمیشن ها جذاب، در ناحیه ای که سنسور قرار دارد، به چشم میخورد و وان پلاس دریافته است که نور سبز، بهترین عملکرد برای شناسایی اثرانگشت را در اختیار قرار خواهد داد. اطلاعات کسب شده توسط انعکاس نور سبز، توسط حسگر پایین نمایشگر، خوانده خواهد شد و اگر این اطلاعات، با اطلاعات ذخیره شده در پلتفرم اسنپدراگون 845، خوانایی داشته باشد، قفل گوشی باز خواهد شد.

وان پلاس 6T

“هربار که کاربر با موفقیت قفل گوشی را توسط انگشت خود باز کند، قسمت هایی از انگشت که در شناسایی اولیه، شناسانده نشده اند، به عنوان داده های جدید بر روی داده های قبلی افزوده خواهند شد تا بدین صورت نقشه اثر انگشت، کامل و کامل تر شود. به این ترتیب با گذشت زمان، سنسور اثر انگشت عملکرد سریع تری خواهد داشت و الگوریتم های شناسایی باعث خواهند شد که این سنسور در مواقع غیر طبیعی مانند مرطوب بودن و یا زخمی بودن انگشت، به عملکرد طبیعی خود ادامه دهد.”

مهندس نرم افزاری وان پلاس (Yale liu)

وان پلاس نکاتی هم برای استفاده از این تکنولوژی ذکر کرده است که به شرح زیر می باشد:

  • قبل از شناسایی انگشت، مطمئن باشید که دستگاه به آخرین نسخه سیستم عامل بروز شده است.
  • در نظر داشته باشید که دمای دستگاه، بیش از حد بالا و یا پایین نباشد.
  • بهتر است انگشت خود را در محیط های نه چندان روشن و در صورت امکان، در محیط های تاریک انجام دهید.
  • قبل از استفاده از حسگر اثر انگشت، مطمئن باشید که نمایشگر و انگشت شما تمیز است.
  • انگشت خود را دقیقا در محل مشخص شده قرار دهید و از محافظ های نمایشگر ساخت وان پلاس، استفاده نمایید.
وان پلاس 6T

نمایشگر

صفحه نمایش حتی بالاتر از اسپیکر های استریو و سایر موارد، جزو اصلی ترین ویژگی هایی است که رابطه مستقیمی با تجربه کاربری دارد. وان پلاس نشان داده که کاملا از این موضوع آگاه است و استفاده از نمایشگر 6.4 اینچی امولد که اکنون دارای حاشیه های باریک تری است، گواهی بر این موضوع می باشد. اندازه 6.41 اینچی، بزرگترین رقم بین تمام گوشی های وان پلاس به شمار می آید و نسبت تصویر 19:5:9 آن، برای استفاده از محتواهای عمودی مانند وب، شبکه های اجتماعی و فهرست ها، بسیار ایده آل است. رزولوشن این پنل همانند نسل قبل و برخلاف بیشتر پرچمداران امروزی، 2340×1080 (فول اچ دی) می باشد که هم جنبه کاهش هزینه دارد و هم برای مصرف بهینه تر باتری نیز موثر خواهد بود. این رزولوشن، تراکم پیکسلی 402 پیکسل در هر اینچ را در اختیار می گذارد که وضوح بسیار خوبی به تصاویر می بخشد و تشخیص پیکسل ها از یکدیگر، کار چندان آسانی نخواهد بود.

وان پلاس 6T

طبق گفته وان پلاس، پنل این گوشی یکی از روشن ترین پنل های موجود در بازار است؛ اما با در نظر گرفتن حداکثر روشنایی حدود 460 نیت، این موضوع نقض می شود. با این حال روشنایی 460 نیت در کنار نسبت کنتراست بی نهایت و مشکی عمیق، باعث شده است که نمایشگر وان پلاس 6T یکی از بهترین نمونه های بازار به شمار آید. حداکثر روشنایی پنل باعث می شود که استفاده از آن در فضاهای باز، بدون مشکل انجام گیرد؛ اما این گوش همانند برخی پرچمداران گران قیمت مانند گلکسی های سامسونگ و ال جی جی 7، هنگام قرار گرفتن در محیط های پر نور، حداکثر روشنایی را تقویت نمی کند.

وان پلاس 6T

نام Optic Amoled برای نمایشگر وان پلاس 6T نشان می دهد که این کمپانی از نمایشگر های سامسونگ راضی بوده و دوباره رو به استفاده از آن در جدیدترین محصول خود آورده است. این پنل از فناوری HDR پشتیبانی نمی کند که باتوجه به قیمت محصول، امری طبیعی به شمار می آید؛ با این حال، شرکت چینی امکانات شخصی سازی خوبی را در قسمت تنظیمات نمایشگر قرار داده است که توسط آن می توان نوع نمایش رنگ ها را به دلخواه تنظیم کرد. در حالت پیش فرض یا Defult، رنگ های به نمایش گذاشته شده، حالت زنده تر و شاداب تری دارند. حالت Adaptive یا تطبیقی بر اساس نور محیط، دمای رنگ ها را تنظیم خواهد کرد و دو حالت sRGB و DCI-P3 نیز برای علاقه مندان به رنگ های دقیق تر، مناسب خواهد بود.

وان پلاس 6T

اسپیکر

در لبه پایینی Oneplus 6T اسپیکر تک کاناله ای قرار گرفته است که صدای با کیفیتی را در اختیار می گذارد. صدای خروجی از این اسپیکر، از حجم بالا، بیس نسبتا عمیق و شفافیت بسیار خوب برخوردار است و اصلی ترین مشکل این اسپیکر، به محل قرار گیری آن بر می گردد که باعث می شود در برخی مواقع توسط دست پوشانده شود.

اما بزرگترین کمبود وان پلاس 6T در زمینه صدا، به فقدان جک هدفون بر می گردد. این شرکت با حفظ جک هدفون در گوشی های قبلی خود، ادعا می کرد که بر اساس خواسته های 90 درصد از کاربران، اقدام به حذف آن نکرده و به نوعی خود را پایبند به مشتری مداری دانسته است. اکنون در جدید ترین گوشی این کمپانی، جک 3.5 میلی متری حذف شده است که به دلیل قرار دادن باتری بزرگتر، آن را توجیه کرده اند.

دوربین

گوشی های وان پلاس همیشه جزو سریع ترین های بازار بوده اند که استفاده از آن ها برای کاربران، لذت بخش می باشد؛ اما آیا جدید ترین گوشی این کمپانی می تواند در زمینه دوربین نیز رقابت تنگاتنگی با سایر پرچمداران داشته باشد و لقب شایسته قاتل پرچمداران را به خود بگیرد؟

در قسمت پشتی وان پلاس 6T، همانند نسل قبلی از دوربین دوگانه استفاده شده است؛ دوربین اصلی این گوشی، از سنسور 16 مگاپیکسلی سونی IMX519 استفاده می کند که در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.7 و فاصله کانونی 25 میلی متری قرار گرفته است و این لنز از لرزشگیر اوپتیکال، پشتیبانی می کند. دوربین دوم هم از سنسور 20 مگاپیکسلی سونی IMX376K بهره می برد که همانند دوربین اصلی از لنزی با دیافراگم f/1.7 و فاصلی کانونی 25 میلی متری استفاده می کند.

وان پلاس 6t

اما با توجه به اینکه هیچکدام از دوربین ها به لنز تله فوتو مجهز نشده اند واین گوشی، زوم 2 برابری را به صورت نرم افزاری در اختیار می گذارد، دوربین دوم چه کاربردی خواهد داشت؟ به گفته وان پلاس، این دوربین برای ثبت اطلاعات مربوط به عمق تصویر جهت ثبت عکس های پرتره کاربرد دارد. با توجه به این که شرکت هایی مانند گوگل، به وسیله یک دوربین در گوشی های خود امکان عکاسی پرتره را فراهم کرده اند؛ به نظر می رسد که وان پلاس تصمیم جالبی در مورد دوربین دوم اتخاذ نکرده و استفاده از لنز تله فوتو یا لنز عریض می توانست مفید تر واقع شود.

رابط کاربری دوربین در مقایسه با نس قبلی، تغییر چندانی به خود ندیده و نسخه تکامل یافته از نمونه بکار رفته در وا پلاس 5 تی می باشد. برخی از حالت های اصلی مانند، ویدئو، عکس، حالت شب و پرتره، در قسمت بالایی دکمه شاتر چیده شده اند که باسوایپ کردن به سمت راست و چپ، می توان بین آن ها سویچ کرد.حالت های بیشتر مانند پاناروما، اسلوموشن، تایم لپس و … نیز در منوی جدگانه ای قرار دارند که با کشیدن انگشت به سمت بالا، در اختیار قرار خواهد گرفت از قسمت بالایی رابط کاربری هم می توان تنظیمات مروبط به فلاش، نسبت تصویر و تایمر را انجام داد. حالت پرو یا دستی نیز امکاناتی چون کنترل ایزو، دمای رنگ ها، سرعت شاتر، فوکوس، نتظیم نور و خروجی فرمت RAW را در اختیار می گذارد.

در محیط هایی با نور کافی، دوربین وان پلاس 6T تصاویر باکیفیت و البته دوست داشتنی را به ثبت می رساند. HDR خودکار این گوشی، دامنه پویایی را به شکل بسیار خوبی گسترش می دهد و جزئیات بسیار خوبی درتصاویر به چشم می خورد. زمانی که در تصاویر زوم کنید، متوجه مقداری نویز حتی در ایزوی خودکار خواهید بود که البته میزان آن، آزار دهنده نیست. دوربین وان پلاس 6T رنگ ها را به صورت طبیعی باز تولید می کند و به نظر می رسد که در مقایسه با نسل قبلی، رنگها کمی شاداب تر شده اند.

در محیط های کم نور نیز دوربین این گوشی به عملکرد خوب خود ادامه می دهد. هر چند عملکرد آن را نمی توان به خوبی گوشی هایی چون گلکسی نوت 9 و پیکسل 3 دانست اما تصاویر ثبت شده در چنین محیط هایی دارای جزئیات مناسب و رنگ های شادابی هستند که نویز آن ها به خوبی کنترل می شود.

یک حالت جدید به نام Night در رابط کاربری دوربین این گوشی به چشم می خورد که با افزایش زمان نوردهی و کاهش سرعت شاتر، کاری مشابه چیزی که پیش از این در گوشی هواوی پی 20 پرو دیده بودیم، انجام می دهد. این ویژگی در برخی مواقع برای ثبت تصاویر بهتر، موثر است؛ اما گاهی اوقات پیش می آید که از میزان شارپ بودن تصاویر کاسته می شود. به دلیل کم بودن سرعت شاتر در این حالت، ثابت نگه داشتن گوشی بسیار مهم خواهد بود و این موضوع باعث می شود که سوژه های در حال حرکت، به صورت تار ثبت شوند که البته در برخی موارد باعث جذابیت بیشتر نیز می شود.

همانطور که گفتیم، دوربین دوم این گوشی، صرفا برای ثبت تصاویر پرتره کاربرد دارد و خوشبختانه وان پلاس 6T در زمینه تشخیص لبه های سوژه های انسانی و غیر انسانی، عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد. 

این گوشی همانند نسل قبلی از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی استفاده می کند که به لنزی با گشودگی دهانه دیافرام f/2.0 و فاصله کانونی 20 میلی متری مجهز شده است.این دوربین، تصاویری با جزئیات بالا، رنگ های طبیعی و دامنه پویایی گسترده به ثبت می رساند و عملکرد آن در زمینه ثبت تصاویر پرتره نیز قابل قبول ارزیابی می شود.

در زمینه فیلمبرداری هم باید گفت که Oneplus 6T از فیلم برداری 60 فریم در ثانیه با رزولوشن های 4K و 1080P پشتیبانی می کند و لرزشگیر آن از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است. ویدئوهای صحنه آهسته نیز با رزولوشن 720P و 480 فریم در ثانیه به ثبت خواهند رسید.

وان پلاس 6T

سخت افزار و عملکرد

وان پلاس به ساخت گوشی هایی با سخت افزاری قدرتمند شهره دارد که قیمت آن ها به مراتب از سایر پرچمداران هم رده، کمتر است. گوشی وان پلاس 6T هم با استفاده از تراشه اسنپدراگون 845 و 8 گیگابایت حافظه رم، از این قاعده مستثنی نمی باشد. البته این مشخصات سخت افزاری، مشابه چیزی است که در نسل قبلی هم دیده بودیم با این تفاوت که در نسخه پایه این گوشی، به جای حافظه داخلی 64 گیگابایتی، از حافظه داخلی 128 گیگابایتی استفاده شده است که به لطف چیپ UFS 2.1، سرعت بیشتری را هم در اختیار می گذارد.

4 هسته پردازشی با فرکانس کاری 2.8 گیگاهرتز در کنار 4 هسته کم مصرف 1.7 گیگاهرتزی که در داخل تراشه 10 نانومتری اسنپدراگون 845 قرار گرفته اند، عملکردی مورد انتظار را در بنچمارک ها از خود به نمایش می گذارند و این گوشی در کنترل حرارت نیز عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد. پردازنده گرافیکی هم مطابق انتظار عملکرد بسیار خوبی دارد که اجرای نرم و روان تمام بازی ها را ممکن می سازد.

وان پلاس 6T

بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که وان پلاس 6T با این مشخصات سخت افزاری و رابط کاربری نزدیک به اندروید خالص، یکی از قدرتمندترین و سریع ترین گوشی های های حاضر بازار به شمار آید که به راحتی از پس انجام کارهایی چون وبگردی، استریم ویدئو، گشت و گذار در رابط کاربری، ویرایش فیلم و عکس و … بر می آید. یک ویژگی جدیدی که وان پلاس به این محصول اضافه کرده است، Smart Boost نام دارد که با ذخیره سازی برخی از داده های اپلیکیشن ها در حافظه رم و کنترل بهتر این حافظه، باعث افزایش سرعت دستگاه به میزان 5 الی 20 درصد خواهد شد.

نرم افزار

گوشی وان پلاس 6T به آخرین نسخه رابط کاربری شرکت چینی، یعنی Oxygen OS مجهز شده است که شکل و شمایلی نزدیک به اندروید خالص دارد و بر پایه اندروید 9.0 طراحی شده است.

سریع بودن این رابط کاربری یکی از اصلی ترین ویژگی های آن به حساب می آید و وان پلاس با قرار دادن تیم جداگانه ای برای توسعه و بهبود این رابط کاربری، نشان داده است که حتی میلی ثانیه هم برای آن ها با ارزش است و از این رو گوشی های وان پلاس عملکردی به خوبی و یا حتی بهتر از پیکسل های گوگل را در زمینه عدم لگ و تاخیر در اختیار می گذارند.

یکی از ویژگی های جدید این رابط کاربری، ژست های حرکتی است که برای اولین بار در اوایل سال 2018 با وان پلاس 6 معرفی شد. این ژست ها تقریبا مشابه چیزی است که گوگل نیز با اندروید 9 معرفی کرد و تماما از سمت پایین نمایشگر انجام می گیرد؛ به طوری که کشیدن انگشت از مرکز به سمت بالا، نقش کلید هوم و کشیدن و نگه داشتن انگشت نیز اپلیکیشن های در حال اجرا را در اختیار می گذارد. با این حال این ژست های حرکتی به خوبی چیزی که اپل و گوگل انجام می دهند نمی باشد و نکته عجیب این که در این حالت، هیچ روشی (به غیر از روش صوتی) برای فعالسازی دستیار صوتی گوگل وجود نخواهد داشت.

وان پلاس 6T

چند ویژگی مفید دیگر مانند حالت گیمینگ در این رابط کاربری وجود دارد. با روشن بودن این ویژگی، هنگام اجرای بازی ها، نوتیفیکیشن های مختلف، مزاحمتی ایجاد نخواهند کرد؛ در حالی که تماس های ورودی را نیز می توان به شکل بهتری کنترل کرد. علاوه بر این، وان پلاس 6T ، عملکرد سخت افزاری خود را در هنگام اجرای بازی های مختلف بهینه سازی می کند که باعث در اختیار گرفتن نرخ فریم بالا و تجربه بسیار خوب در زمینه گیمینگ می شود.

از دیگر ویژگی های رابط کاربری این گوشی، می توان به حالت شب (night mode)، حالت خواندن (Reading Mode) و حالت تاریک (ِDark Mode) اشاره کرد که به ترتیب برای فیلتر نور آبی، تبدیل نمایشگر به سیاه و سفید جهت راحتی چشم و مصرف بهینه تر باتری، کاربرد خواهند داشت.

باتری

حذف شدن جک 3.5 میلی متری هدفون باعث شده است که شرکت وان پلاس باتری بزرگتر 3700 میلی آمپر ساعتی را در این گوشی استفاده کند که با توجه به پردازنده بهینه 10 نانومتری، رابط کاربری سبک و نمایشگر اولد فول اچ دی، در استفاده نیمه سنگین و سنگین می تواند به راحتی تا 1 روز را دوام بیاورد. طبیعی است که با استفاده سبک تر، این گوشی حتی می تواند تا 2 روز شارژدهی را نیز تامین نماید؛ با این حال، طرز استفاده هر کس از گوشی خود متفاوت است و به طبع آن ارقام اعلام شده نیز می توانند متفاوت باشند.

وان پلاس 6T همانند گوشی های اخیر وان پلاس، از شارژ سریع اختصاصی این شرکت پشتیبانی می کند که فقط با کابل و شارژر مخصوص قرار گرفته در داخل جعبه، قابل استفاده خواهد بود. این شارژ سریع یکی از بهترین نمونه های بازار می باشد که باعث می شود شارژ کامل وان پلاس 6T در زمان تقریبی یک ساعت و 30 دقیقه انجام گیرد. اما نکته منفی که در این زمینه می توان به آن اشاره کرد، عدم پشتیبانی دستگاه از شارژ بی سیم با وجود استفاده از بدنه شیشه ای است که وان پلاس را یک قدم عقب تر از بیشتر پرچمداران 2018 قرار می دهد.

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا
  • عملکرد سریع و روان نرم افزار
  • مشخصات سخت افزاری قدرتمند
  • عملکرد متوسط به بالای دوربین
  • نمایشگر بزرگ با حاشیه های باریک
  • اثر انشگت زیر نمایشگر (ویژگی آینده نگرانه)
  • شارژدهی بسیار خوب باتری و پشتیبانی از شارژ سریع اختصاصی

نقاط ضعف

  • فقدان بدنه مقاوم در برابر نفوذ آب و گرد و غبار
  • نبود دوربین دوم با لنز تله فوتو یا عریض
  • عدم پشتیانی از کارت حافظه جانبی
  • عدم پشتیبانی از شارژ بی سیم

نظر شما در مورد وان پلاس 6T چیست؟

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون که اصلا از گوشی استفاده نمیکنین و راجع با باتری بررسی مینویسین 🙂 استفاده نیمه سنگین یه روز ؟
این گوشی تا 9 ساعت اسکرین میده

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰