بررسی موتو زد 2 فورس به همراه ماژول ها

با گذشت زمان گوشی های هوشمند باید ضعف های خود را پوشش دهند؛ آن ها باید تصاویر بهتری بگیرند، عملکرد سریع تری داشته باشند، باتری قدرتمند تری داشته باشند و … اما موتورولا با گوشی های سری فورس نشان داده است که به دنبال پوشش ضعف دیگری است که آن هم مقاومت بالای نمایشگر در برابر شکستن می باشد. موتو زد 2 فورس آخرین گوشی از این سری است که با داشتن مشخصات خوب و پشتیبانی از ماژول های جذاب موتورولا، می تواند طرفداران زیادی را سمت خود جذب کند. در ادامه به بررسی موتو زد 2 فورس به همراه معرفی کامل ماژول های آن خواهیم پرداخت و قبل از هر چیز شما را به تماشای ویدئوی جعبه گشایی محصول، دعوت می نماییم.

طراحی

موتو زد 2 فورس نسبت به نسل قبلی خود، تغییرات انقلابی در زمینه طراحی نداشته است. این گوشی، بسیار شبیه به موتو زد 2 پلی می باشد که به معنی بدنه فلزی تخت با گوشه های گرد و دوربین دایره ای بر آمده از بدنه است. موتو زد 2 فورس در مقایسه با موتو زد، در زمینه طراحی بهبود هایی به خود دیده است؛ اما به دلایل کاملا عمدی، تغییرات قابل توجه در آن ایجاد نشده است. موتورولا با هدف اینکه تمام ماژول های قبلی، با محصول جدیدش سازگار باشند، تغییرات عمده ای در طراحی به وجود نیاورده که البته هدفِ قابل ستایشی است.

بدنه یکپارچه فلزی این محصول، کیفیت و استحکام مناسبی به آن بخشیده است که در هنگام به دست گرفتن آن، حس کالای کاملا مرغوب را به کاربر منتقل می کند. پنل پشتی، برخلاف نسل قبلی، توسط برس، صیقل داده شده است که جلوه زیبایی به آن بخشیده است. بدنه گوشی همچنان باریک است و به رقم فوق العاده 6.1 میلی متر می رسد که البته به معنی استفاده از باتری کوچک 2730 میلی آمپر ساعتی در آن نیز می باشد. با این حال تصمیم موتورولا در ساخت این گوشی با ضخامت بسیار کم، کار عاقلانه ای به نظر می رسد؛ چرا که در هنگام استفاده از ماژول ها، ضخامت محصول به مراتب افزایش خواهد یافت.

موتو زد 2 فورس

در قسمت پایینی نمایشگر، سنسور اثر انگشت بیضوی شکل قرار گرفته است که به عنوان کلید پاور (جهت قفل صفحه) نیز کاربرد دارد. این سنسور به دلیل فرو رفته بودن و داشتن لبه های برجسته، امکان استفاده آسان را فراهم می کند و به نظر می رسد که سرعت شناسایی آن در مقایسه با نسل قبلی، بهبود یافته است. کلید های پاور و تنظیم صدا، روی لبه راست دستگاه قرار گرفته اند که دکمه پاور با باقتی متفاوت، از سایر کلید ها، مجزا شده است. موتورولا جک هدفون را از موتو زد 2 فورس حذف کرده است که قطعا دلیل آن، ضخامت باریک دستگاه نمی باشد. با این حال تبدیل پورت تایپ سی به جک هدفون در داخل جعبه قرار دارد که امکان استفاده از هدفون های سیمی را در اختیار می گذارد.

موتو زد 2 فورس

موتورولا با استفاده از پوشش نانو، این محصول را در برابر پاشش قطرات آب مقاوم ساخته است؛ اما همچنان خبری از استاندارد IP در کار نمی باشد. خوشبختانه گوشی موتو زد 2 فورس از دوسیمکارت پشتیبانی می کند و از جایگاه سیمکارت دوم آن می توان به عنوان درگاه کارت حافظه جانبی استفاده کرد که امکان ارتقا حاظه تا 512 گیگابایت را در اختیار می گذارد.

نمایشگر

موتو زد 2 فورس به نمایشگر 5.5 اینچی مجهز شده است که همانند بیشتر پرچمداران امروزی، دارای رزولوشن QHD می باشد. اما نقطه قوت اصلی این نمایشگر، نه اندازه آن است و نه رزولوشن آن؛ بلکه این طراحی نشکن نمایشگر می باشد که موتو زد 2 فورس را تبدیل به محصول متمایزی کرده است. مشابه چیزی که در موتو زد فورس دیده بودیم، موتورولا در ساختار نمایشگر اولد موتو زد 2 فورس نیز به جای شیشه محافظ از پلاستیک فشرده استفاده کرده است که باعث می شود هنگام سقوط گوشی، به راحتی تن به شکست(ن) ندهد 🙂

اما در زمینه کیفیت صفحه نمایش باید گفت که موتورولا عملکرد خوبی داشته است. به لطف استفاده از رزولوشن QHD، تصاویر واضح هستند و رنگ های به نمایش گذاشته شده در آن نیز، شاداب به نظر می رسند. با این حال در حالت پیش فرض (vibrant)، رنگ های به نمایش گذاشته شده، کمی اشباع شده به نظر می رسند که با در نظر گرفتن آمولد بودن پنل، امری طبیعی به حساب می آید. همچنین این نمایشگر با توجه به اولد بودن، عملکرد بسیار خوبی در زمینه زاویه دید و کنتراست از خود به نمایش می گذارد اما امکانات اضافی همچون تغییر رزولوشن، برای آن در نظر گرفته نشده است.

موتو زد 2 فورس

حداکثر روشنایی اما موردی است که نمایشگر موتو زد 2 فورس عملکرد عالی در آن ندارد. زمانی که به صورت دستی، روشنایی را در میزان حداکثری قرار دهید، متوجه خواهید شد که به خوبی پرچمداران سامسونگ و … نمی باشد؛ با این وجود، این میزان روشنایی در حالت خودکار به حدود 500 نیت افزایش می باشد که برای استفاده در فضاهای باز، مناسب به نظر می رسد.

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، نمایشگر موتو زد 2 فورس به دلیل استفاده از پلاستیک به جای شیشه، در برابر شکستن مقاوم می باشد؛ اما این گوشی در برابر افزایش قیمت (به دلیل استفاده از این تکنولوژی) مقاومتی نداشته است. علاوه بر این ها، مقاومت بالا در برابر ضربات احتمالی، به معنای مقاومت بالا در برابر خط و خش نیست و روکش پلاستیکی این گوشی به راحتی خش پذیر است؛ بنابراین استفاده از ضدخش های پلاستیکی برای افراد حساس، توصیه خواهد شد.

دوربین

موتورولا یکی از آخرین کمپانی هایی است که رو به استفاده از دوربین دوگانه در محصولات خود آورده و موتو زد 2 فورس اولین گوشی پرچمدار این شرکت به شمار می آید که به دوربین دوگانه مجهز شده است. دوربین دوگانه این محصول، همانند بیشتر پرچمداران امروزی، از دو سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می کند؛ اما بر خلاف آن چه در سیستم های دوربین دوگانه اپل، ال جی، سامسونگ و … دیده ایم، این گوشی همانند برخی از محصولات هوآوی، از دوربین دوم مونوکروم (سیاه و سفید)، به جای دوربین تله فوتو یا عریض، استفاده می کند. هر دو دوربین از لنزی مشابه با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0 برخوردار هستند و هیچ یک از آن ها به لرزشگیر اوپتیکال مجهز نشده اند که یک نکته منفی برای محصول پرچمدار، تلقی می شود.

علاوه بر فوکوس لیزری، دوربین دوگانه موتو زد 2 فورس از تشخیص فاز نیز برای فوکوس خودکار استفاده می کند. برای فوکوس روی سوژه هایی که فاصله چندانی با دوربین ندارند، تابش لیزر به کمک افزایش سرعت فوکوس خواهد آمد و برای فوکوس روی سایر نقاط، تکنولوژی تشخیص فاز، کار آمد خواهد بود. نرم افزار دوربین، طراحی ساده ای دارد که استفاده از آن برای بیشتر کاربران، آسان خواهد بود. برای استفاده از حالت های مختلف دوربین، می توان از سوایپ کردن روی صفحه استفاده کرد. تنظیمات دوربین هم در قسمت منوی حالت های محتلف قرار گرفته است که دسترسی به آن کمی دشوار به نظر می رسد. حالت دستی دوربین نیز اجازه تنظیم ایزو، سرعت شاتر، وایت بالانس و … را در اختیار می گذارد.

موتو زد 2 فورس یک محصول مرغوب است و برچسب قیمتی آن، گواهی بر این موضوع می باشد.اما آیا عملکرد دوربین آن، به خوبی پرچمداران هم رده خود همچون گوگل پیکسل و یا اچ تی سی یو 11 می باشد؟ پاسخ تقریبا منفی است!! عملکرد این گوشی در زمینه دوربین، کاملا راضی کننده است و تصاویر ثبت شده با دوربین آن در سطح قابل قبولی قرار می گیرد؛ اما عملکرد کلی آن را نمی توان عالی داست.

موتو زد 2 فورس

در شرایط نوری ایده آل، دوربین موتو زد 2 فورس تصاویر بسیار خوبی را باز تولید می کند. داینامیک رنج یا محدوده پویایی هنگام فعال بودن HDR خودکار، در سطح قابل قبولی قرار می گیرد و جزئیات و رنگ های خوبی در تصاویر به چشم می خورند؛ هر چند در برخی موارد پیش می آید که رنگ های باز تولید شده، اشباع شده هستند و یا در برخی موارد حتی کمی بی جان به نظر می رسند. به لطف استفاده از دوربین دوم مونوکروم که باعث افزایش روشنایی و جزئیات در محیط های کم نور می شود، موتو زد 2 فورس عملکرد راضی کننده ای برای عکاسی در محیط های کم نور در اختیار می گذارد؛ اما نبود لرزشگیر اوپتیکال گاهی اوقات منجر به ثبت تصاویر تار می گردد.

همانطور که گفتیم، دوربین دوگانه این گوشی، امکان عکاسی پرتره را در اختیار می گذارد؛ اما متاسفانه عملکرد موتو زد 2 فورس در زمینه تشخیص لبه های سوژه، به خوبی سایر پرچمداران نبوده و نیازمند توسعه بیشتری است.

موتو زد 2 فورس

دوربین سلفی موردی است که در مقایسه با موتو زد، بدون تغییر مانده و از همان سنسور 5 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت بهره می برد. این دوربین از تشخیص چهره افراد برای تنظیم بهتر نور، HDR و فیلتر های زیبایی پشتیبانی می کند و تنها مورد جدیدی که به آن افزوده شده است، فلاش LED دوم است که توانایی آن در ثبت تصاویر بهتر و با رنگ های طبیعی تر در محیط های کم نور را افزایش خواهد داد.

عملکرد و اسپیکر

شاید از نگاه شما دلایل خرید گوشی موتو زد 2 فورس، پشتیبانی از ماژول های جذاب یا نمایشگر نشکن آن باشد؛ اما مشخصات سخت افزاری قدرتمند این محصول، در آمار فروش آن بی تاثیر نخواهد بود. این محصول همانند بیشتر پرچمداران سال 2017، از تراشه هشت هسته ای اسنپدراگون 835 بهره می برد که با لیتوگرافی 10 نانومتری ساخته شده است.

حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی در کنار 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم، مشخصات سخت افزاری این محصول را تکمیل می کنند و نتایج ثبت شده در بنچمارک ها نشان می دهند که موتو زد 2 فورس یکی از قدرتمندترین محصولات سال 2017 به شمار می رفته است.

موتو زد 2 فورس

ترکیب سخت افزاری قدرتمند در کنار رابط کاربری نزدیک به اندروید خالص، از گوشی موتو زد 2 فورس یک محصول سریع ساخته است که به راحتی از پس انجام اموری چون گشت و گذار در رابط کاربری، استفاده از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی، وبگردی، ویرایش فیلم و عکس و … بر می آید و حتی سنگین ترین بازی های اندرویدی نیز با نرخ فریم مناسبی در آن به اجرا در می آیند.

موتو زد 2 فورس از اسپیکر تک گانه ای استفاده می کند که در محل اسپیکر مکالمه (بالای نمایشگر) قرار گرفته و در مقایسه با نسل قبلی، بهبود های بسیار خوب به خود دیده است. با وجود این که این گوشی از اسپیکر تک کاناله بهره می برد، اما حجم صدای آن در سطح بالایی قرار داد و محل قرار گیری آن بسیار مناسب ارزیابی می شود. این اسپیکر بیس نسبتا عمیقی را هم در اختیار می گذارد و کیفیت صدای آن حتی در حجم های بالا حفظ می شود.

نرم افزار و رابط کاربری

گوشی های موتورولا حتی قبل از تصاحب این شرکت توسط گوگل در سال 2013، همیشه به رابط کاربری نزدیک به اندروید خالص مجهز بوده اند که خوشبختانه این روند بعد از تصاحب لنوو نیز ادامه یافته است. بنابراین، رابط کاربری یکی از ویژگی های دیگری است که روی آمار فروش موتو زد 2 فورس تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

گوشی moto Z2 force به طور پیش فرض با اندروید 7.1.1 روانه بازار شده است که در حال حاضر قابل ارتقا به اندروید 8 اوریو نیز می باشد. البته باید در نظر داشته باشید که برای آپدیت این محصول در داخل ایران، بایستی از تغییر IP استفاده شود. این گوشی آپدیت های امنیتی را نیز با نظم خوبی دریافت می کند و به گفته موتورولا، اندروید 9 نیز برای آن عرضه خواهد شد.

موتو زد 2 فورس

رابط کاربری این گوشی، بسیار شبیه به گوشی های پیکسل گوگل بوده و تجربه تقریبا مشابهی را هم از نظر سرعت و عملکرد، در اختیار می گذارد. به غیر از اپلیکیشن دوربین و اپلیکیشن های moto و moto z market، تمام پلیکیشن های این گوشی توسط گوگل توسعه داده شده اند که به یکنواختی رابط کاربری منجر شده است.

در واقع این ایپلیکیشن های موتورولا هستند، چند ویژگی بیشتر و البته کاربردی را به این رابط کاربری افزوده است. اپلیکیشین موتو زد مارکت در واقع فروشگاهی از ماژول های موتورولا می باشد که برای خرید به سایت این کمپانی متصل خواهد شد. اما اپلیکیشن moto چند ویژگی جذاب را به این رابط کاربری می افزاید که در سه دسته moto actions، moto Display و moto voice تقسیم بندی می شود. moto actions کاربردی ترین قسمت می باشد که به وسیله آن می توان توسط ژست های حرکتی مختلف، کارهای متفاوتی را انجام داد.

حتی به وسیله این ویژگی می توان ژست های حرکتی مختلفی برای سنسور اثر انگشت تعریف کرد که کاربر را از کلید های ناوبری نرم افزاری، بی نیاز می سازد. به عنوان مثال کشیدن انگشت (روی سنسور اثر انگشت) به سمت چپ، عمل بازگشت را انجام می دهد و تکرار این عمل به صورت برعکس، اپلیکیشن های در حال اجرا را در اختیار می گذارد. moto actions ژست های حرکتی دیگری را هم در اختیار می گذارد که ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت:

  • دوبار چرخاندن گوشی برای باز کردن دوربین
  • سوایپ کردن برای فعال کردن حالت استفاده با یک دست
  • تکان دادن برای روشن کردن فلاش LED
  • برداشتن گوشی برای فعال سازی حالت بی صدا
  • برگرداندن گوشی برای فعالسازی حالت عدم مزاحمت

night Display و moto Display نیز به ترتیب ویژگی فیلتر نور آبی و ویژگی مشابه با always On را برای نمایشگر در اختیار می گذارند. moto Voice هم نوعی دستیار صوتی البته با امکانات کم می باشد که با دستور صوتی show me اماکاناتی چون به نمایش گذاشتن تقویم، آب و هوا و باز کردن اپلیکیشن ها را در اختیار می گذارد.

معرفی ماژول ها

اما برسیم به یکی از جذابترین قسمت های این گوشی که پشتیبانی از ماژول های موتورولا می باشد و به وسیله آن ها، امکانات گوشی چند برابر خواهد شد.

موتو زد 2 فورس

ماژول دوربین HASSELBLAD

تفاوت آشکار زوم دیجیتالی با زوم اوپتیکال

به وسیله زوم 10 برابری این ماژول، می توان از فواصل دور، بر روی سوژه فوکوس کرد و تصاویری با جزئیات بالا و بدون نگرانی از کاهش رزولوشن، به ثبت رساند. همچنین طراحی خاص این ماژول، حس و حال در دست گرفتن دوربین را در اختیار می گذارد و دکمه فیزیکی شاتر و زوم، به جذابیت های استفاده از آن، افزوده است. علاوه بر این ها ماژول دوربین hasselblad به فلاش زنون مجهز شده است که به گفته موتورولا موجب ثبت تصاویر شفاف و غیر تار در محیط های کم نور خواهد شد. نا گفته نماند که این ماژول به سنسور 12 مگاپیکسلی BSI CMOS مجهز شده است که اندازه پیکسل های آن، 1.55 میکرون بوده و دیافراگم لنز آن، f3.5-6.5 است.

ماژول JBL SOUNDBOOST 2

صدای فراگیر استریو

ماژول sound boost 2 موتورولا از دو اسپیکر با کیفیت JBL استفاده می کند که هر یک از آن ها دارای توان خروجی 3 واتی بوده و در مجموع می توانند صدایی به بلندی 80 دسی بل را تولید کنند. اسپیکر های 27 میلی متری این ماژول صدای فراگیر استریو را در اختیار می گذارند که لذت تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی را دو چندان می کند. نا گفته نماند که ماژول اسپیکر موتورولا به باتری 1000 میلی آمپر ساعتی مجهز می باشد که به گفته موتورولا، شارژدهی 10 ساعته را در اختیار خواهد گذاشت.

ماژول پروژکتور INSTA-SHARE

تصاویر و ویدوئوهای خود را با اندازه 70 اینچ به اشتراک بذار

به وسیله این ماژول می توانید به راحتی و به سرعت، محتوای خود را با دوستان و آشنایان به اشتراک بگذارید. این ماژول به پروژکتوری با رزولوشن 480p مجهز شده است که در نسبت تصویر 16:9 و نسبت کنتراست 400:1، تصاویر را تا اندازه 70 اینچی روی سطوح صاف به نمایش می گذارد. ماژول پروژکتور دارای باتری داخلی است که تا یک ساعت بدون استفاده از باتری گوشی، به فعالیت می پردازد. ناگفته نماند که طراحی پایه این ماژول به گونه ای است که به راحتی می توان ارتفاع آن را تنظیم کرد. همچنین این ماژول دارای فن خنک کننده می باشد جلوی افزایش حرارت را خواهد گرفت.

ماژول دوربین 360

تصویر برداری از تمام زوایا در هر زمان

ماژول دوربین 360 موتورولا از دو دوربین با زاویه دید عریض استفاده می کند که می تواند تصاویر جذاب با زاویه دید 360 در جه را به ثبت برساند. همچنین این ماژول قادر به فیلمبرداری 360 درجه با رزولوشن 4K می باشد که در کنار ظبط صدای سه بعدی، برای استفاده با هدست های واقعیت مجازی، مناسب خواهد بود.

ماژول گیم پد

غرق در بازی شوید!

این ماژول با کلید های فیزیکی و طراحی ارگونیمیک، تجربه گیمینگ را بهبود خواهد بخشید و کلید های فیزیکی آن، حس و حالی مشابه با برخی کنسول ها مثل PSP را یاد آوری می کنند. ماژول گیم پد به باتری 1035 میلی آمپر ساعتی مجهز می باشد که می تواند تا 8 ساعت دوام بیاورد. گیم پد موتورولا به دلیل این که طراحی ماژولاری دارد و اتصال وای فای یا بلوتوث استفاده نمی کند، هیچگونه لگ و تاخیری در انتقال دستورات آن دیده نمی شود. ناگفته نماند که این ماژول به جک 3.5 میلی متری هدفون مجهز است و شارژ آن از طریق پورت تایپ سی با قدرت 5 وات انجام می گیرد. (لیست بازی های سازگار با این ماژول، در گوگل پلی و همچنین اپلیکیشن moto game explorer ذکر شده است.)

باتری

همانطور که گفتیم تصمیم موتورولا در ساخت گوشی موتو زد 2 فورس با بدنه باریک 6.1 میلی متری، نقاط مثبت زیادی داشته است که البته بدون هزینه هم نبوده است. اصلی ترین هزینه این تصمیم، به اندازه باتری بر می گردد که در مقایسه با باتری 3500 میلی متری نسل قبلی، کاهش داشته و به 2730 میلی آمپر ساعت رسیده است. با این حال اندازه باتری تنها مورد تعیین کننده به شمار نمی آید و این گوشی با استفاده از پردازنده بهینه 10 نانومتری و نمایشگر اولد، عملکرد خوبی در زمینه شارژدهی از خود به نمایش می گذارد.

در تست های پخش ویدئو به صورت مداوم این گوشی 7 الی 8 ساعت دوام میاورد که نشان می دهد در استفاده نیمه سنگین می توان تا یک روز از آن استفاده کرد. نا گفته نماند که این گوشی از شارژ سریع Quick Charge 2.0 کوالام و توربو شارژ موتورولا پشتیبانی می کند که باعث می شود شارژ کامل آن در زمان تقریبی 1.5 ساعت انجام گیرد. موتو زد 2 فورس به دلیل استفاده از بدنه فلزی، از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند، با این حال ماژول شارژ بی سیم برای آن وجود دارد که امکان استفاده از شارژر های بی سیم را در اختیار می گذارد.

موتو زد 2 فورس

نقاط قوت

  • بدنه باریک و سبک
  • کیفیت ساخت بالا
  • طراحی ماژولار
  • عملکرد خوب سخت افزاری
  • شارژدهی مناسب باتری و پشتیبانی از شارژ سریع
  • رابط کاربری نزدیک به اندروید خالص
  • نمایشگر نشکن

نقاط ضعف

  • عملکرد نه چندان خوب دوربین در محیط های کم نور
  • خش پذیری راحت نمایشگر
  • فقدان بدنه مقاوم در برابر نفوذ آب
  • نبود جک هدفون

نظر شما در مورد گوشی موتو زد 2 فورس چیست؟

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰