ساعت هوشمند آمازفیت bip s lite

بررسی ساعت هوشمند آمازفیت bip s lite

ساعت‌های هوشمند با داشتن قابلیت‌های ارزشمند توانسته‌اند در طی چند سال اخیر به جایگاه خوبی در بازار محصولات هوشمند دست پیدا کنند. شرکت آمازفیت یکی از تولیدکنندگان دست‌بندها و ساعت‌های هوشمند است که به داشتن امکانات مناسب در کنار قیمت پایین شهرت دارد و در این مطلب قصد داریم به بررسی ساعت هوشمند آمازفیت bip s lite بپردازیم تا ببینیم که این ساعت هوشمند مقرون به صرفه چقدر ارزش خرید دارد. پس با ما در سایمان دیجیتال همراه شوید.

پیش از پرداختن به متن شما می‌توانید بررسی ساعت آمازفیت T-Rex ، بررسی ساعت آمازفیت Gts و بررسی ساعت آمازفیت Verge را در وبلاگ سایمان دیجیتال مطالعه کنید.

طراحی

در نگاه اول به این ساعت هوشمند قادر به تشخیص آن از برادر بزرگ‌تر یعنی bip s نخواهید بود چرا که این دو ساعت دقیقا طراحی مشابه دارند. آمازفیت bip s lite تنها ۳۰ گرم وزن دارد که باعث می‌شود بسته‌ بودن طولانی آن به روی دست ناراحتی ایجاد نکند و شما بتوانید در تمام طول روز حتی هنگام خواب از آن بهره ببرید.

ساعت هوشمند آمازفیت bip s lite
ساعت هوشمند آمازفیت bip s lite

بدنه‌ی این ساعت از جنس پلی‌کربنات ساخته شده و در سمت راست آن هم دکمه‌ای فیزیکی از جنس فولاد ضد زنگ دیده می‌شود که در ادامه به کاربردهای آن می‌پردازیم. بند این محصول هم طول متغیر ۸۵ الی ۱۱۰ میلی متری و عرض ۲۰ میلی متری دارد و بسته به رنگی که خریداری می‌کنید می‌تواند از جنس Tpu یا سیلیکون باشد.

این بند انعطاف پذیر و راحت که امکان جداسازی از بدنه‌ را هم داراست در رنگ مشکی دارای جنس Tpu و در رنگ صورتی و آبی دارای جنس سیلیکونی می‌باشد. در قسمت جلوی این دستگاه یک نمایشگر ۱.۲۸ اینچی قرار گرفته که در پایین آن لوگوی آمازفیت خودنمایی می‌کند.

ساعت هوشمند آمازفیت bip s lite
ساعت هوشمند آمازفیت bip s lite

قسمت پشتی آمازفیت bip s lite هم میزبان درگاه شارژ بوده و حسگر سنجش ضربان قلب نیز به روی یک دایره کمی بالاتر از سطح پشتی قرار گرفته است. شایان ذکر است که این محصول می‌تواند تا عمق ۵۰ متری در برابر نفوذ آب مقاومت کند‌ که برای یک ساعت هوشمند نکته مهمی به حساب می‌آید.

صفحه نمایش

این ساعت هوشمند از یک نمایشگر ۱.۲۸ اینچی از نوع transflective ( تکنولوژی که در محیط باز از نور محیط برای نمایش محتوا استفاده می‌کند و این موضوع باعث می‌شود محتوای صفحه نمایش چه در محیط‌های تاریک چه محیط‌های روشن به خوبی قابل مشاهده باشد و همچنین در مصرف باتری صرفه جویی شود) با رزولوشن ۱۷۶×۱۷۶ استفاده می‌کند و آمازفیت برای محافظت از آن از گوریلاگلس نسخه ۳ بهره برده است.

نمایشگر
نمایشگر

به لطف استفاده از این نوع صفحه نمایش آمازفیت bip s lite برای کسانی که بیرون از خانه زیاد ورزش می‌کنند گزینه بسیار خوبی به حساب می‌آید چرا که بدون روشن کردن نور پس زمینه قادر هستند محتوای ساعت در حین ورزش را مشاهده کنند.

خوشبختانه این نمایشگر از قابلیت always on display (صفحه نمایش همیشه روشن) پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود بتوانید به صورت دائمی مانند ساعت‌های کلاسیک و بدون روشن کردن ساعت از زمان مطلع شوید. آمازفیت bip s lite به صورت پیش فرض از 5 watchface برخوردار است که ۲ عدد از آن‌ها قابلیت شخصی سازی داشته و به شما امکان می‌دهد از بین گزینه‌های مختلف قابل نمایش محتوای دلخواه را انتخاب کنید.

نمایشگر
نمایشگر

اگر هم این 5 watchface باب میل شما نیست می‌توانید از داخل برنامه آمازفیت به 150 مورد دیگر دسترسی داشته باشید. البته توجه داشته باشید که استفاده از watchface غیر از 5 مورد پیش فرض می‌تواند روی شارژ دهی ساعت تاثیر منفی داشته باشد.

نرم افزار

متصل کردن این ساعت هوشمند به گوشی کار بسیار ساده‌ای است و کافیست که نرم افزار Zepp را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کرده و با اسکن QR کد به روی ساعت این دو را به هم متصل کنید (این فرآیند بار اول کمی زمان‌بر است چون ساعت به صورت خودکار به آخرین نسخه از سیستم عامل بروزرسانی می‌شود).

برنامه Zepp تمام تنظیمات و امکانات لازم برای یک ساعت هوشمند را داراست ولی ایرادی که می‌توان از آن گرفت پیچیدگی عجیب آن است به طوری که برخی قابلیت‌ها در چند جای مختلف دیده می‌شوند و از طرفی بعضی امکانات هم که برای این ساعت قابل استفاده نیست برای آن نمایش داده می‌شود و به نوعی شاید کمی طول بکشد تا به تنظیمات این برنامه مسلط شوید.

آمازفیت bip s lite از سیستم عامل Amazfit OS استفاده می‌کند که عملکرد خوب و ساده‌ای داشته و با سوایپ کردن به بالا به بخش نوتیفیکیشن‌های دریافتی، با سوایپ کردن به پایین به بخش کنترل سنتر (که شامل حالت DO NOT DISTURB، قفل ساعت، کنترل موزیک و تنظیم نور صفحه نمایش می‌شود) و با سوایپ کردن به چپ و راست به دیگر قابلیت‌های این ساعت از جمله هواشناسی، سنجش ضربان قلب، فعالیت‌های ورزشی و … دسترسی پیدا می‌کنید.

دکمه فیزیکی سمت راست هم در منو‌ها عمل بازگشت به منو قبلی را انجام داده و برای فعالیت‌های ورزشی حکم شروع و توقف را داراست، همچنین می‌توان برای آن میان‌بر تعریف کرد که مثلا با نگه داشتن این دکمه فعالیت ورزشی به خصوصی شروع شود.

قابلیت‌ها و عملکرد

آمازفیت bip s lite به عنوان یک ساعت هوشمند مقرون به صرفه امکانات خوبی دارد که سعی می‌کنیم همه‌ی آن‌ها را در زیر لیست کرده و توضیح دهیم‌‌.

۱.سنجش ضربان قلب: خوشبختانه این ساعت از قابلیت سنجش ضربان قلب بهره‌مند است و شما می‌توانید به صورت دستی یا طبق برنامه مشخصی از ضربان قلب خود آگاه شوید. یعنی می‌توانید در تنظیمات برنامه zepp تایم 1 دقیقه یک‌بار، 5 دقیقه یک‌بار، 10 دقیقه یک‌بار و 30 دقیقه یک‌بار را انتخاب کنید تا این حسگر در زمان مشخص به کار مشغول شود.

حسگر سنجش ضربان قلب
حسگر سنجش ضربان قلب

همه‌ی این اطلاعات در برنامه ذخیره شده و قابل دست‌یابی هستند ولی پیشنهاد نمی‌شود از این داده‌ها برای سنجش وضعیت سلامت خود استفاده کنید. شایان ذکر است که هرچه تعداد دفعات استفاده از این حسگر بیشتر شود ساعت هوشمند شما سریع‌تر به شارژ مجدد نیاز پیدا می‌کند.

۲.شمارش گام‌ها: همانطور که از یک ساعت هوشمند انتظار می‌رود bip s lite هم می‌تواند گام‌های شما را شمارش کرده و آن‌ها را در قسمت تنظیمات خود ساعت یا برنامه گوشی به نمایش بگذارد. در برنامه امکان دسترسی به داده‌های روز، هفته، ماه و سال وجود داشته و می‌توانید از آن برای پیشرفت هرچه بیشتر خود بهره ببرید. البته باید توجه داشته باشید که این ساعت ممکن است تعداد گام‌های شمارش شده را با درصدی از خطا و کمی بیشتر نمایش دهد.

۳.سنجش وضعیت خواب: سنجش وضعیت خواب این ساعت هوشمند هم دقت خوبی داشته و می‌تواند در سه حالت بیداری، خواب سبک و خواب سنگین اطلاعات را به صورت نمودارهایی جذاب در برنامه به نمایش دربیاورد. این برنامه با سنجش وضعیت خواب شما به آن نمره اختصاص داده و راه‌کارهایی را برای بهبود وضعیت آن ارائه می‌دهد.

۴.پیگیری فعالیت‌های ورزشی: در زمینه پیگیری فعالیت‌های ورزشی هم با یک محصول خوب روبرو هستیم چرا که این ساعت از 14 نوع فعالیت ورزشی از جمله دویدن، تردمیل، دوچرخه سواری، پیاده روی، یوگا، طناب زنی، پینگ پونگ، کریکت، بسکتبال و قایقرانی پشتیبانی می‌کند.

فقط نکته‌‌ی عجیبی که وجود دارد نبود شنا در بین ورزش‌های بالاست که با توجه به ضد آب بودن ساعت تا عمق 50 متر کمی دور از انتظار تلقی می‌شود. ساعت bip s lite از GPS داخلی بی‌بهره مانده و برای پیگیری ورزش‌ها در محیط باز از GPS گوشی کمک می‌گیرد که این بدان معناست که باید حتما گوشی خود را در طی این فعالیت‌ها همراه داشته باشید.

۵.دریافت نوتیفیکیشن و تماس دریافتی: خوشبختانه این ساعت می‌تواند نوتیفیکیشن‌ها و تماس‌های دریافتی را نمایش داده و در صورت نیاز آن را ساکت یا رد کند. هرچند آیکون همه‌ی برنامه‌ها به صورت درست نمایش داده نمی‌شود ولی در کل می‌توان وجود این قابلیت را بسیار مفید و کاربردی به حساب آورد.

۶.دیگر قابلیت‌ها: از دیگر قابلیت‌های آمازفیت bip s lite می‌توان به ثانیه شمار، یادآور، هواشناسی (که حالا کامل‌تر شده و غیر از دما ساعت طلوع و غروب خورشید و همچنین رطوب را هم نمایش می‌دهد)، هشدار فعالیت کم، پیدا کردن گوشی، آلارم، ساعت جهانی و کنترل موسیقی اشاره کرد.

باتری

این ساعت هوشمند از یک باتری با ظرفیت ۲۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند و می‌تواند بسته به استفاده شما را بین یک تا سه هفته همراهی کند که عدد بسیار خوبی برای یک ساعت هوشمند به حساب می‌آید.

نحوه شارژ شدن
نحوه شارژ شدن

این باتری همچنین در زمان کمتر از ۲ ساعت از صفر تا ۱۰۰ شارژ می‌شود که زمان منطقی برای آن تلقی می‌شود. درکل قطع به یقین می‌توان شارژ دهی این محصول را از نقاط قوت اصلی آن به شمار آورد.

جمع بندی

ساعت هوشمند آمازفیت bip s lite
ساعت هوشمند آمازفیت bip s lite

اگر به دنبال خرید ساعت هوشمندی هستید که بتواند نیازهای روزمره شما از جمله دریافت نوتیفیکیشن، پیگیری وضعیت خواب، پیگیری فعالیت‌های ورزشی، سنجش قلب و … را به خوبی انجام دهد و از طرفی نمی‌خواهید هزینه گزافی برای آن پرداخت کنید حتما خرید آمازفیت bip s lite به شما پیشنهاد می‌شود.

نگاه کلی به ساعت هوشمند آمازفیت bip s lite

اگر به دنبال خرید ساعت هوشمندی با شارژدهی بالا هستید که بتواند نوتیفیکیشن‌های دریافتی شما را نمایش داده و همچنین بتواند فعالیت های ورزشی را دنبال کرده و قادر باشد ضربان قلب شما را بسنجد و در کنار همه این‌ها قیمت بالایی نداشته باشد این ساعت مناسب شماست.

7.8
قابلیت‌ها
8
باتری
9.5
نرم‌افزار
7
نمایشگر
7
طراحی
7.5
ارزش خرید
8
مزایا
  • نمایشگر همیشه روشن
  • راحتی و وزن کم
  • مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق ۵۰ متر
  • نمایش نوتیفیکیشن های دریافتی
  • پیگیری ۱۴ نوع فعالیت ورزشی و سنجش ضربان قلب
  • شارژ دهی بسیار خوب
معایب
  • کیفیت نه چندان بالای نمایشگر
  • نداشتن GPS داخلی
  • برنامه Zepp می‌تواند گیج کننده باشد
2
0
0
0
0

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

چرا ساعت هوشمند Watch GT3 هوآوی را بخریم؟

ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال تکامل و پیشرفت چشم‌گیری هستند و در هر مدل جدیدی که معرفی...

ثنا جهاندار time-alt ۸ اسفند ۱۴۰۰

بهترین مچ بندهای هوشمند حال حاضر بازار به ترتیب قیمت

دستبندهای سلامتی محصولات جذابی هستند که دور مچ دست ما قرار می‌گیرند و مثل گوشی‌مان، در تمام...

معین کریمی time-alt ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

بهترین ساعت های هوشمند هر برند به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

بهترین ساعت های هوشمند سال از برندهای اپل، سامسونگ، شیائومی، آنر و هوآوی در این مقاله معرفی...

معین کریمی time-alt ۹ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای خرید ساعت‌های هوشمند ارزان؛ تا ۳ میلیون تومان (شهریور ۱۴۰۰)

با توجه به بازار اشباع شده‌ي امروزي از ساعت‌هاي هوشمند با مدل‌هاي مختلف، براي انتخاب يك ساعت...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

گلکسی واچ 4 سامسونگ نیازمند چه تغییراتی است؟

گلکسی واچ 3 مسلماً بهترین ساعت‌ هوشمند برای کاربران اندروید است. یکی از معدود گجت‌های پوشیدنی...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

معرفی ساعت هوشمند هواوی GT 2 PRO

ساعت هوشمند gt 2 pro سومین نسخه از سری ساعت‌های جی تی شرکت هواوی می‌باشد. همانطور که از اسمش...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

راهنمای استفاده از قابلیت پیگیری وضعیت خواب در اپل واچ

خواب بخش مهمی از سلامت هر شخصی را شامل می‌شود و پزشکان همیشه افراد را به داشتن خواب خوب و کافی...

احسان نیک‌پی time-alt ۹ اسفند ۱۳۹۹

معرفی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

به نقطه‌ای رسیده‌ایم که ساعت‌های هوشمند به انداره‌ی گوشی‌های هوشمند اهمیت پیدا کرده‌اند و...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

می بند 6 شیائومی ؛ هر آنچه از نسل بعدی مچ‌بند هوشمند محبوب می‌دانیم

محبوبیت سری می بند غیر قابل انکار است. مچ‌بند‌هایی که لمس و مزه تکنولوژی روز را با حداقل قیمت...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

مقایسه قابلیت های ساعت های هوشمند گلکسی واچ ۳ و اپل واچ ۶

صحبت که از ساعت‌های مچی هوشمند می‌شود، سخت است نام سامسونگ و اپل را به میان نیاوریم. هر دو از...

پارسا جهانبانی time-alt ۶ دی ۱۳۹۹