بررسی دسته بازی سونی

بررسی دسته بازی دوال سنس پلی استیشن 5

دنیای بازی‌ها روز به روز جذاب‌تر می‌شود و حالا به نقطه‌ای رسیده‌ایم که به سختی می‌توان یک بازی را از یک فیلم سینمایی تشخیص داد. این مهم به کمک گرافیک بسیار بالا و طبیعی بازی‌های جدید، به دست آمده است. همان طور که بازی کردن این بازی‌های با گرافیک بالا لذت بخش است، از طرفی باید سیستم کافی برای اجرای آن‌ها داشته باشید. باید گفت که به همین دلیل هم کنسول‌های بازی به وجود آمده‌اند.

کنسول‌های بازی صرفا برای اجرای بهینه بازی‌های مختلف پدید آمده‌اند و شرکت‌های سازنده آن‌ها تلاش می‌کنند تا سخت افزار و امکاناتی بسیار عالی را با قیمتی منطقی به کاربران خود ارائه دهند. قیمت این کنسول‌ها از آن جهت منطقی است که اگر بخواهید سیستم کامپیوتری مشابه با آن‌ها برای خود تهیه کنید باید هزینه‌ی به مراتب بیشتری متحمل شوید.

از این صحبت‌ها که بگذریم، جدیدترین نسل از کنسول‌های بازی یعنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس از راه رسیده‌اند تا تجربه بازی کردن را به مرحله‌‌ی جدیدی ارتقا دهند. در مطلب مقایسه‌ی جامع پلی استیشن ۵ و پلی استیشن ۴ : هر آن‌چه که باید بدانید به مقایسه دو نسل از کنسول‌های سونی پرداخته‌ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

در این مطلب اما قصد داریم تا به سراغ دوال سنس یعنی دسته بازی جدید شرکت سونی برویم. که به همراه پلی استیشن 5 به بازار عرضه شده تا حس و حال بهتر و تجربه بازی جذاب‌تری را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه به جنبه‌های مختلف این دسته بازی خواهیم پرداخت و به نکات مثبت و منفی آن اشاره خواهیم کرد.

طراحی دوال سنس

طراحی دسته پلی استیشن 5 نسبت به نسل قبل به طور کلی تغییر کرده است. این تغییر هم در ظاهر و هم در ارگونومی و حس در دست گرفتن تأثیر به سزایی داشته است. این دسته حالا از ترکیب رنگ مشکی و سفید ساخته شده است. به طوری که بخش پایینی و شوک‌ها به رنگ مشکی درآمده و دیگر قسمت‌ها به صورت یکدست سفید می‌باشد.

بررسی دسته بازی سونی دوال سنس
بررسی دسته بازی سونی دوال سنس

این دسته بازی به لطف طراحی بهتر حالا بسیار بهتر در دست قرار می‌گیرد. بازی‌ کردن طولانی مدت با آن کمتر شما را خسته می‌کند. قسمت‌های پایینی دسته که شما در دست خواهید گرفت دارای پترن می‌باشد. این موضوع باعث می‌شود دسته بهتر در دست بنشیند و با عرق کردن دست کمتر جابجا شود. این پترن‌ها را اگر از فاصله‌ی خیلی نزدیک نگاه کنید به شکل علامت‌های روی دسته می‌باشند. که در نوع خود جالب و جذاب است.

پترن‌های روی دوال سنس در مطلب بررسی دسته بازی سونی
پترن‌های روی دوال سنس در مطلب بررسی دسته بازی سونی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک دسته بازی دکمه‌های آن می‌باشد. شما به طور مداوم با آن‌ها در ارتباط هستید. در این نسل این دکمه‌ها و حس کار کردن با آن‌ها بهتر شده است. در واقع هنگام کار با دکمه‌ها و فشار دادن آن‌ها حسی که به شما منتقل می‌شود این است که با دسته با کیفیت‌تری مواجه هستید. و دکمه‌ها به این زودی قرار نیست، حالت خوب خود را از دست بدهند.

دکمه‌ها با کارایی بهتر در مطلب بررسی دسته بازی سونی دوال سنس
دکمه‌ها با کارایی بهتر در مطلب بررسی دسته بازی سونی دوال سنس

امکانات و تجربه بازی

در همین ابتدا به سراغ دو ویژگی جدید دسته‌های بازی جدید سونی برویم که به گفته‌ی این شرکت نقش به‌سزایی در حس بازی کردن شما دارد. باید ببینیم که این ادعای شرکت ژاپنی تا چه حد درست است.

قابلیت اول Haptic feedback (بازخورد لمسی) نام دارد. عملکرد آن به این صورت است که زمانی که شما به روی مثلا زمین شنی در بازی راه بروید دسته شروع به ویبره می‌کند، تا حس راه رفتن به روی شن را به شما منتقل کند. به گفته‌ی سونی این قابلیت حس خیلی خوبی به شما در حین بازی می‌دهد و باعث می‌شود تا حس کنید درون بازی هستید.

بررسی دسته بازی سونی دوال سنس
بررسی دسته بازی سونی دوال سنس

این ویژگی در بازی‌های مختلف می‌تواند کاربری‌های متفاوتی داشته باشد. که این به شرکت سازنده بازی برمی‌گردد که تا چه حد بتواند از این قابلیت استفاده کنند. و به کمک آن باعث شوند تا کاربر به جهان بازی وارد شود و حس واقعی بودن داشته باشد.

ویژگی دیگری که به دسته بازی جدید اضافه شده adaptive triggers نام دارد. این ویژگی فقط در تریگرهای L2 و R2 کاربرد دارد و باعث می‌شود زمانی که مثلا در یک بازی شوتر اقدام به شلیک با تفنگ می‌کنید حس لگد زدن تفنگ به شما منتقل شود و واقعا حس تیر اندازی داشته باشید. این قابلیت هم کاربرد‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد که باید در بازی‌های متفاوت با آن‌ها مواجه شد.

بررسی دسته بازی سونی دوال سنس

تاثیر ویژگی‌های جدید دسته بازی سونی بر تجربه بازی

حالا که این دو ویژگی را برای شما توضیح دادیم آیا در عمل هم تأثیری در حس بازی کردن ایجاد می‌کنند؟ یا همه این‌ها مربوط به بخش تبلیغات شرکت سونی می‌باشد؟ پاسخ یک بله ساده است! این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که گاهی در حین بازی با این دسته به وجد بیایید و فراموش کنید که واقعا در دنیای بازی حضور ندارید.

بررسی دسته بازی سونی دوال سنس

گذشته از این ویژگی‌ها عملکرد بهتر و نرم‌تر دکمه‌ها در کنار ارگونومی بهتر دسته همگی در کنار هم باعث شده‌اند که دوال سنس تجربه لذت بخشی از بازی برای شما به ارمغان بیاورد. درواقع این دسته با داشتن میکروفون داخلی، D-pad کارآمد و تغییر درگاه micro-USB به USB-C تلاش کرده است تا ایرادات نسل قبل را برطرف کرده و همچنین ویژگی‌های جدید و کاربردی را به ارمغان بیاورد.

باتری

قطعا یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف یا بهتر است بگوییم تنها نقطه ضعف این دسته را می‌توان شارژ دهی آن به حساب آورد. جایی که واقعا عملکرد خیلی خوبی را شاهد نیستیم. سونی نتوانسته به موفقیت خوبی دست پیدا کند. بگذارید تا این موضوع را بیشتر شرح دهیم.

عملکرد باتری در مطلب بررسی دسته بازی سونی دوال سنس
عملکرد باتری در مطلب بررسی دسته بازی سونی دوال سنس

شما با دسته‌های جدید سونی می‌توانید تنها 10 ساعت بازی کنید. این درحالی است که دسته نینتندو سویچ پرو می‌تواند 30 ساعت شارژ دهی را برای شما به ارمغان بیاورد. که در مقایسه با آن، 10 ساعت واقعا شارژ خوبی به حساب نمی‌آید.

به طور کلی شارژ دهی دوال سنس نسبت به نسل قبل بهتر شده است، اما هنوز در حدی نیست که بتوان آن را شارژ دهی خوب به حساب آورد.

منبع: TechRadar

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰