اپ های آیفون روی مک‌بوک

اپ های آیفون روی مک‌بوک

اپل برای خلق اکوسیستمی قدرتمند به خود می‌بالد و از به رخ کشیدن آن هم واهمه‌ای ندارد. تنها چیزی که می‌توانست گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای شخصی اپل را حتی بیش از پیش به یک دیگر نزدیک کند اجرای اپ های آیفون رو مک‌بوک بود. اتفاقی که با نزدیک‌تر شدن مهندسی لپ‌تاپ‌های اپل به آیفون‌ها با Arm64 و همچنین روندی که سیستم عامل macOS در سال‌های اخیر طی کرده بود حتمی الوقوع به نظر می‌رسید.

فرایند نصب اپلیکیشن‌های مک‌بوک شباهت بسیاری به iOS دارد. اپ استور را باز می‌کنید و برنامه مورد نظر را جستجو، پیدا و نصب می‌کنید. نصب برنامه‌ها نیاز به اپل آیدی دارد. هنگام اضافه‌ کردن آن‌ها به حساب خود حتی اگر رایگان باشند نیاز به تأیید هویت خود دارید. روی مک‌بوک‌های جدیدتر این کار را می‌توان از طریق تاچ آیدی انجام داد.

اگر گوشی آیفون یا تبلت آیپد دارید، پیدا کردن اپ های مورد علاقه‌تان از این هم آسان‌تر است. داخل اپ استور روی اکانت خود (گوشه پایین-چپ) کلیک کنید. اپلیکیشن‌هایی که با اپل آیدی خود خریداری یا دریافت کرده‌اید در دو بخش Mac Apps و iPhone & iPad Apps قرار دارند. روی iPhone & iPad Apps کلیک کنید. اکنون فهرست اپلیکیشن‌های آیفونی یا آیپدی خود را که به صورت رسمی برای macOS قابل دریافت هستند مشاهده خواهید کرد.

در حالی که به طور پیش‌فرض تمام اپ های آیفون و آیپد روی مک‌بوک‌های M1 قابل اجرا هستند -یا به عبارت دیگر باید قابل اجرا باشند- متوجه خواهید شد که همه اپلیکیشن های مورد نظر را روی اپ استور اپل پیدا نخواهید کرد. این موضوع به دلیل انتخاب ناشر و توسعه دهنده آن اپلیکیشن راجع به حذف آن از فروشگاه مک بوک بوده است.

نصب تمام اپ های آیفون روی مک‌بوک

پس از معرفی تراشه M1، برخی از توسعه دهندگان تصمیم گرفتند عرضه اپلیکیشن‌های خود روی مک‌بوک را تا زمان بهینه سازی متوقف کنند. در حالی که همانطور که گفتیم، همه اپ های آیفون و آیپد امکان اجرا روی macOS را دارا هستند.

با این وجود روش دیگری برای نصب اپ های آیفون روی مک‌بوک های M1 وجود دارد. این روش رسمی نیست و اگر شناختی از اپل داشته باشید، می‌دانید که تا چه حد با روش‌های غیر رسمی نصب برنامه‌ها مشکل دارد. به همین خاطر در ماه ژانویه سال 2021 گزارش‌هایی مبتنی بر مسدود شدن این راه توسط وب‌سایت‌های معتبری چون The Verge و غیره منتشر شد.

با این حال برخی کاربران ادعا می‌کنند این روش همچنان برای آن‌ها کارساز است. به نظر می‌رسد اپلیکیشن‌هایی که پیش از منع اپل نصب شده‌اند بدون مشکل قابل اجرا و حتی نصب دوباره باشند. همین موضوع باعث می‌شود امیدوار باشیم اپل بیخیال سخت گیری های خود شود و این روش را دوباره بتوان استفاده کرد.

برای نصب اپ های iOS روی مک‌بوک نیاز به یک آیفون یا آیپد دارید.
همچنین توجه داشته باشید که غیر رسمی بودن این روش به معنای غیر قانونی بودن آن نیست. در واقع این کار در ابتدا به منظور پشتیبان گرفتن از اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد روی مک‌بوک انجام می‌شود و کاملاً بی‌خطر است.

  1. اپلیکیشن iMazin را روی مک‌بوک ایر یا پرو M1 خود نصب و اجرا کنید و سپس آیفون یا آیپد خود را با کابل به لپ‌تاپ متصل کنید.
  2. اتصال را درصورت پرسیده شدن تأیید کنید و backup را رد کنید.
  3. روی نام دستگاه در سمت چپ پنجره iMazin کلیک کنید تا فهرستی از گزینه‌ها برای‌تان نمایان شود.
  4. گزینه Apps را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا همه اپلیکیشن‌ها بارگذاری شوند.
  5. پایین صفحه روی Manage Apps کلیک و اپل آیدی و رمز آن را هنگام نیاز وارد کنید.
  6. بالای لیست اپلیکیشن‌های نصب شده گزینه Library را انتخاب کنید.
  7. روی اپ های آیفون که قصد نصب روی مک‌بوک خود دارید دو بار کلیک کنید تا دانلود آن‌ها آغاز شود.
  8. پس از پایان دانلود، روی اپلیکیشن دانلود شده در لیست راست-کلیک (کلیک با دو انگشت روی ترک‌پد) کنید و گزینه Export ipa را انتخاب کنید.
  9. مکانی برای ذخیره فایل‌های دانلود شده انتخاب کنید. برای راحتی پیدا کردن فایل‌های ipa می‌توانید آن‌ها را داخل دسکتاپ ذخیره کنید.
  10. در پایان روی فایل ipa. دو بار کلیک کنید تا نصب برنامه آغاز شود. اپلیکیشن‌های iOS مانند اپ‌های macOS در پوشه Applications مک‌بوک قابل مشاهده خواهند بود.

کیفیت اپ های رسمی iOS روی مک‌ بوک

آیا اپ های آیفون یا آیپد روی macOS بدون ایراد اجرا می‌شوند؟ همانطور که در بررسی مک بوک پرو و مک بوک ایر گفتیم، تعداد اپلیکیشن‌های پشتیبانی شده رسمی همچنان کم است. اما نفوذ اپل هر روز توسعه‌دهندگان بیشتری را ایجاب به استفاده از زبان برنامه نویسی Swift و در نتیجه توسعه اپلیکیشن برای همه پلتفرم‌های خود می‌کند.

براساس تجربه می‌توانیم بگوییم سازگاری iOS و macOS با تراشه M1 کمتر از شگفت آور نیست. Rossetta 2 اولین زبان ترجمه برنامه‌نویسی جهان نیست و به همین خاطر می‌توانیم بگوییم از بهترین ها در نوع خود است. اپ های رسمی آیفون و آیپد که در اپ استور مک‌بوک به صورت رسمی قابل دریافت هستند، همگی در یک سطح قرار نمی‌گیرند. برخی اپلیکیشن‌ها بسیار نزدیک به بی‌نقص هستند. شاید کم نقص عبارت بهتری باشد. اگر crash های ناگهانی را از معادله حذف کنیم، بسیاری از اپ‌ها به حدی خوب اجرا می‌شوند که گویا از آغاز با زبان معماری macOS توسعه یافته اند.

برای مثال اپلیکیشن Apollo for Reddit که از بهترین اپ‌های iOS به شمار می‌رود و در فهرست بهترین اپلیکیشن‌های انحصاری iOS ما نیز جایی برای خود بدست آورده بود، با کیبورد و ترک‌پد معجزه می‌کند. رابط کاربری آن همچنان برای Aspect Ratio آیفون‌ها طراحی شده اما تجربه استفاده از آن به نوعی حتی از نسخه اصلی بهتر است. تا این‌که ناگهان بدون اخطار قبلی crash می‌کند و مجبور می‌شوید دوباره آن را اجرا کنید.

در مورد بازی‌ها اوضاع کمی متفاوت است. از آن جایی که بازی‌های آیفون و آیپد با هدف بهره گیری از صفحه نمایش لمسی طراحی شده‌اند، حداقل در حال حاضر تجربه مشابهی روی مک‌بوک‌ها ارائه نمی‌کنند. برای مثال بازی محبوب Among Us در حال حاضر حتی امکان تایپ کردن با کیبورد لپ‌تاپ را ندارد. اکثر بازی‌ها سعی می‌کنند ترک‌پد لپ‌تاپ را جایگزین صفحه لمسی آیفون کنند که همانطور که می‌توانید پیش بینی کنید، ایده جالبی نیست.

اپ های غیر رسمی چطور؟

بالاتر روشی برای sideload کردن یا نصب غیر رسمی اپ‌ های آیفون روی مک‌بوک های جدید آموزش دادیم. جدا از این که آیا این روش همچنان قابل انجام است یا نه، می‌تواند ارتباط و نزدیکی iOS و macOS با تراشه‌های مبتنی بر Arm اپل را بهتر به نمایش بگذارد. اگر بین اجرا و تجربه کاربری تمایز قائل شویم، می‌توانیم بگوییم اپ های آیفون روی مک‌بوک بدون بهینه سازی، نمره بسیار بالایی در بخش اجرا می‌گیرند. اما بخشی که در آن تقلا می‌کنند مربوط به رابط کاربری‌ست.

این موضوع باید برای طرفداران اپل و کاربران مک‌بوک (تراشه‌های اپل) خوشحال کننده باشد. چرا که نوید بخش آن است که منتظر ماندن برای نسخه بهینه شده اپلیکیشن‌های مورد علاقه خود، ارزش صبر کردن را دارد.

تا به حال از اپ های آیفون یا آیپد روی مک‌بوک خود استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

گواهی MFi اپل در لوازم جانبی چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر صاحب محصولات اپل مثل آیفون یا آیپد باشید، مهم است که از چه لوازم جانبی روی آن‌ها استفاده...

معین کریمی time-alt ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

فناوری های PowerIQ و VoltageBoost در پاوربانک‌های برند انکر چه کاربردی دارند؟

با پیشرفت سریع توسعه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها، مشتریان به دنبال راه‌هایی سریع‌تر و...

معین کریمی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰

شارژ وایرلس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از فناوری شارژ بی سیم بسیار گسترده‌تر از سالیان گذشته شده است و تولیدکنندگان گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲۴ مهر ۱۴۰۰

بهترین گوشی‌های قاتل پرچمدار تا ۱۶ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۰)

با توجه به قیمت بسیار بالای محصولات دیجیتال و به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، دیگر امکان خرید...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۱ مهر ۱۴۰۰

جاروبرقی رباتیک چه مزایا و معایبی دارد؟

جاروبرقی‌‌‌ها سال‌هاست که به جزئی جدایی‌ناپذیر از لوازم خانه و محل کار ما تبدیل شده‌اند....

آریا مقدم time-alt ۱۹ مهر ۱۴۰۰

مقایسه iOS 15 با iOS 14؛ به iOS 15 سوییچ کنیم یا نه؟

آیا حتماً باید گوشی خود را به آی او اس 15 به‌روزرسانی کنیم؟ اگر همچنان از آی او اس 14 استفاده...

مهدی حیدری time-alt ۷ مهر ۱۴۰۰

HFR به چه معناست و چه تاثیری بر گیمینگ دارد؟

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در سال‌های اخیر، تحولات عظیمی در زمینه‌ی کیفیت تصویر رخ داده است....

آریا مقدم time-alt ۲۲ شهریور ۱۴۰۰