مزایا و معایب جاروبرقی‌های رباتیک

جاروبرقی رباتیک چه مزایا و معایبی دارد؟

جاروبرقی‌‌‌ها سال‌هاست که به جزئی جدایی‌ناپذیر از لوازم خانه و محل کار ما تبدیل شده‌اند. تاکنون انواع مختلفی از این وسیله به بازار عرضه شده که هرکدام خصوصیات خاص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب جاروبرقی رباتیک را بررسی کنیم. بنابراین اگر در خرید این دستگاه مردد هستید، پیشنهاد می‌کنم در ادامه با ما همراه باشید.

جاروبرقی رباتیک چیست و چگونه کار می‌کند؟

شاید بد نباشد قبل از این‌که به بررسی مزایا و معایب جاروبرقی‌های رباتیک بپردازیم، ابتدا ببینیم این دستگاه چیست و چگونه کار می‌کند؟

جاروبرقی رباتیک، یک دستگاه هوشمند برای جارو کردن محیط است. این دستگاه که معمولاً به شکل یک صفحه‌ی دایره‌ای ساخته می‌شود، بدون دخالت کاربر می‌تواند محیط موردنظر را جارو بکشد و تمیز کند. جاروبرقی‌های رباتیک به دلیل سیستم هوشمندی که دارند، هنگام جارو کردن محیط به موانع برخورد نمی‌کنند. هم‌چنین طراحی این دستگاه به گونه‌ای است که به راحتی می‌تواند اطراف پایه‌های میز، زیر صندلی و گوشه‌های اتاق را جارو کند. 

انواع مختلفی از جاروبرقی‌های رباتیک در بازار موجودند که هر کدام ویژگی خاصی دارند. برای مثال برخی از آن‌ها علاوه بر جارو کردن، می‌توانند برای تِی کشیدن کف زمین نیز مورد استفاده قرار گیرند و برخی دیگر، برای جارو کردن موی حیوانات خانگی مناسب‌ترند. با در نظر گرفتن قابلیت‌های هر جاروبرقی رباتیک، می‌توانید به راحتی مدل موردنظر خود را انتخاب کرده و تهیه کنید.

مزایای جاروبرقی‌های رباتیک

جاروبرقی‌های رباتیک به دلیل مزایایی که دارند، به شکل انبوه تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. در ادامه، به چند نمونه از مزایای این دستگاه اشاره کرده‌ایم.

تمیز کردن محیط بدون نیاز به دخالت کاربر

بدون شک مهم‌ترین دلیل محبوبیت جاروبرقی‌های رباتیک، اتوماتیک بودن آن‌هاست. برخلاف جاروبرقی‌های معمولی که باید آن‌ها را به شکل دستی کنترل کنید، جاروبرقی‌های رباتیک به شکل هوشمند کل محیط موردنظر را جارو می‌کشند.

اگر شاغل هستید و در بیرون از خانه کار می‌کنید، هنگام خروج از خانه می‌توانید جاروبرقی رباتیک خود را روشن کنید و وقتی برمی‌گردید خانه‌ای تمیز تحویل بگیرید! این خاصیت برای افرادی که از مشکلات حرکتی رنج می‌برند نیز مفید است، چون نیازی به کنترل دستی جارو نخواهند داشت.

صرفه‌جویی در زمان

جارو کردن محیط‌، کاری خسته‌کننده و وقت‌گیر است. جاروبرقی‌های رباتیک می‌توانند زحمت جارو کردن را برای شما به صفر برسانند. دیگر لازم نیست وقت خود را با جارو کردن گوشه و کنار خانه هدر دهید، جاروبرقی رباتیک خود را روشن کنید و خودتان با خیال راحت بنشینید و استراحت کنید! با جاروبرقی رباتیک، کل زمانی که به جارو کردن اختصاص می‌دادید، مال خودتان خواهد بود.

نگهداری ارزان و راحت

کافیست هر چند‌ وقت‌ یک‌ بار، دستی به سر و روی جاروبرقی رباتیک خود بکشید تا مدتی طولانی برای‌تان کار کند. برخی از جاروبرقی‌های رباتیک موجود در بازار، پس از جارو کشیدن محیط می‌توانند خود را به شارژ بزنند و مخزن زباله‌ی خود را تخلیه کنند. این یعنی لازم نیست برای نگهداری از جاروبرقی خود کار خاصی انجام دهید. جاروبرقی رباتیک وسیله‌ای بی‌دردسر و کم‌توقع است!

تمیز کردن زیر وسایل خانه

یکی از سختی‌های جارو کشیدن، تمیز کردن زیر وسایلی مانند مبل، تخت و میزهاست. جاروبرقی‌ رباتیک به دلیل ارتفاع کمی که دارد، می‌تواند خیلی راحت به زیر وسایل خانه برود و همه‌جا را تمیز کند. برس‌هایی که زیر جاروبرقی‌ رباتیک تعبیه شده، باعث می‌شود این دستگاه بتواند به راحتی گوشه و کنار خانه و زیر وسایل را گردگیری کند. با خرید این وسیله، دیگر لازم نیست برای جارو کردن زیر مبل و صندلی، آن‌ها را جابه‌جا کنید.

عملکرد مناسب روی زمین‌های سخت

جاروبرقی رباتیک عملکرد بسیار خوبی روی سطوح سخت دارد. بنابراین اگر کف محل کار یا زندگی شما از سنگ یا پارکت است، خرید این وسیله را به شما پیشنهاد می‌کنیم. جاروبرقی رباتیک به آسانی می‌تواند روی این سطوح حرکت کند و آن را از گردوغبار و زباله‎‌های ریز پاک کند.

معایب جاروبرقی‌های رباتیک

جاروبرقی‌های رباتیک در کنار مزایای خود معایبی نیز دارند که بهتر است قبل از خرید مورد توجه قرار گیرند. در ادامه به چند نمونه از این معایب اشاره کرده‌ایم.

عدم توانایی در تمیز کردن پله‌ها

جاروبرقی‌های رباتیک، گزینه‌ای عالی برای محیط‌های مسطح به شمار می‌روند، اما متاسفانه نمی‌توانند از پله‌ها بالا بروند. ارتفاعات کوتاه‌تر خللی در عملکرد این دستگاه به وجود نمی‌آورند اما شکل ظاهری این وسیله به گونه‌ای است که اجازه‌ی بالا رفتن از ارتفاعات بلند را به این دستگاه نمی‌دهد.

قدرت پاک‌کنندگی کمتر نسبت به جاروبرقی‌های معمولی

با این‌که استفاده از جاروبرقی‌های رباتیک زمان باعث ذخیره‌ی زمان و راحتی کار می‌شوند، اما باید این را نیز در نظر داشت که قدرت پاک‌کنندگی این جاروها، نسبت به برخی جاروبرقی‌های معمولی کم‌تر است. به علاوه، ممکن است جاروبرقی رباتیک شما مابین سیم‌های برق یا موانع مشابه گیر کند و لازم باشد آن را جابه‌جا کنید تا به کار خود ادامه دهد. این موضوع گاهی باعث می‌شود جاروبرقی رباتیک نتواند همه‌جای محیط موردنظر را به خوبی جارو بکشد و عملکرد ضعیف‌تری نسبت به جاروبرقی‌های معمولی از خود نشان دهد.

قیمت بالا

به طور کلی جاروبرقی‌های رباتیک، نسبت به جاروبرقی‌های معمولی گران‌ترند و برای خرید یک جاروبرقی رباتیک خوب، باید بودجه‌ی مناسبی در نظر بگیرید. البته از آن‌جایی که استفاده از این جاروها از هدر رفتن زمان و انرژی شما جلوگیری می‌کند، پرداخت پول بیشتر برای خرید این وسیله در طولانی مدت به نفع شما تمام می‌شود.

عمر کوتاه باتری

اکثر جاروبرقی‌های رباتیک، عمر باتری کوتاهی دارند. از طرف دیگر، این جاروها به زمان نسبتاً زیادی برای تمیز کردن کل محیط احتیاج دارند. این دو موضوع در کنار هم، گاهی باعث می‌شود باتری جاروبرقی رباتیک در میانه‌ی کار تمام شود. جاروبرقی‌های رباتیک به طور میانگین حدود دو ساعت شارژ نگه می‌دارند، اما به زمانی بیش از این برای شارژ مجدد احتیاج دارند. البته اگر محیط موردنظر شما خیلی بزرگ نباشد، همین میزان شارژدهی نیز می‌تواند کافی باشد.

خرید جاروبرقی رباتیک به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

با این‌که جاروبرقی‌های رباتیک می‌توانند کار جارو کردن محیط را بسیار ساده کنند، اما محدودیت‌هایی دارند که باعث می‌شود برای همه مناسب نباشند.

جاروبرقی‌های رباتیک روی سطوح سختی مانند سنگ یا پارکت، عملکرد بسیار خوبی دارند. در مورد سطوح نرم مانند فرش و موکت، قضیه کمی فرق می‌کند و این جاروها نمی‌توانند عملکرد خیلی خوبی روی این سطوح از خود نشان دهند. از طرف دیگر اگر موانع زیادی در محیط موردنظر شما وجود دارد، شاید جاروبرقی رباتیک نتواند آن‌چنان که باید و شاید آن محیط را تمیز کند. در عوض این جاروها در محیط‌هایی با دکوراسیون مینیمال‌تر، می‌توانند عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهند.

همان‌طور که بالاتر نیز اشاره کردیم، قیمت این جاروبرقی‌های رباتیک از نمونه‌های معمولی بیشتر است. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که قصد خرید مدل رباتیک را دارید، بودجه‌ی خوبی برای خرید آن اختصاص دهید، چراکه خرید نمونه‌های ارزان و کم‌کیفیت زیاد مقرون‌بصرفه نیست.

در نهایت، اگر مزایای ذکر شده در متن توجه شما را جلب کرده و می‌توانید با معایب اندکی که این دستگاه دارد کنار بیایید، مطمئن باشید از خرید جاروبرقی رباتیک پشیمان نخواهید شد و زمان و انرژی قابل‌توجهی را برای خود ذخیره خواهید کرد.

منبع: Zelect.in

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

گواهی MFi اپل در لوازم جانبی چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر صاحب محصولات اپل مثل آیفون یا آیپد باشید، مهم است که از چه لوازم جانبی روی آن‌ها استفاده...

معین کریمی time-alt ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

فناوری های PowerIQ و VoltageBoost در پاوربانک‌های برند انکر چه کاربردی دارند؟

با پیشرفت سریع توسعه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها، مشتریان به دنبال راه‌هایی سریع‌تر و...

معین کریمی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰

شارژ وایرلس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از فناوری شارژ بی سیم بسیار گسترده‌تر از سالیان گذشته شده است و تولیدکنندگان گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲۴ مهر ۱۴۰۰

بهترین گوشی‌های قاتل پرچمدار تا ۱۶ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۰)

با توجه به قیمت بسیار بالای محصولات دیجیتال و به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، دیگر امکان خرید...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۱ مهر ۱۴۰۰

مقایسه iOS 15 با iOS 14؛ به iOS 15 سوییچ کنیم یا نه؟

آیا حتماً باید گوشی خود را به آی او اس 15 به‌روزرسانی کنیم؟ اگر همچنان از آی او اس 14 استفاده...

مهدی حیدری time-alt ۷ مهر ۱۴۰۰

HFR به چه معناست و چه تاثیری بر گیمینگ دارد؟

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در سال‌های اخیر، تحولات عظیمی در زمینه‌ی کیفیت تصویر رخ داده است....

آریا مقدم time-alt ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

معرفی انواع همزن

همز‌ن از ابزار پرکاربرد در آشپزخانه است. اگر به شیرینی‌پزی و آشپزی علاقه داشته باشید، حتماً تا...

آریا مقدم time-alt ۲۰ شهریور ۱۴۰۰