معرفی برنامه سلامت سامسونگ

چطور از برنامه سامسونگ Health به بهترین نحو استفاده کنیم؟

سامسونگ برنامه‌های مختلفی به صورت پیش فرض به روی گوشی‌های خود نصب می‌کند که ما بخش زیادی از آن‌ها را نادیده گرفته و استفاده نمی‌کنیم. یکی از این برنامه‌ها health است که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم و شما را با ۱۵ کاری که باید در این برنامه برای استفاده بهتر انجام دهید، آشنا کنیم. پس با سایمان دیجیتال همراه باشید.

سامسونگ health چیست؟

سامسونگ health برنامه پیگیری وضعیت سلامت است و قابلیت‌های متعددی دارد که بخش زیادی از آن‌ها برای همگان قابل استفاده و بخش کمی از آن برای استفاده‌های تخصصی‌تر می‌باشد.

خوشبختانه این برنامه برای تقریبا همه‌ی گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده بوده ولی بخشی از قابلیت‌ها فقط برای گوشی‌های سامسونگ فعال هستند. این برنامه می‌تواند وزن، میزان کالری، قدم‌ها، دویدن، ضربان قلب، سطح استرس، میزان کافئین، فشار خون، گلوکوز خون، وضعیت خواب و … را پیگیری کند.

البته توجه داشته باشید که بخشی از این قابلیت‌ها نیاز به دستگاه‌های جانبی مانند ساعت هوشمند دارد.

صفحه اصلی سامسونگ health

در ابتدای وارد شدن به برنامه با صفحه Me روبرو می‌شوید که کار آن پیگیری وضعیت سلامت شما بوده و احتمالا بیشتر زمان خود را در این صفحه صرف کنید چون تمام قابلیت‌هایی که اکثر کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند در صفحه Me جمع آوری شده‌اند.

در این صفحه شما تعداد گام‌ها، زمان دویدن و راه رفتن، کالری سوزانده شده و وزن خود را مشاهده می‌کنید که البته این صفحه قابلیت شخصی سازی داشته و می‌توانید با انتخاب گزینه manage items گزینه‌های زیر را بنا به استفاده‌ی خود به صفحه مذکور اضافه کنید.

صفحه together سامسونگ health

دیگر صفحه‌ای که ممکن است برای شما جذاب باشد و شما را به فعالیت بیشتر و مداوم‌تر تشویق کند صفحه together است.

این صفحه با ذخیره فعالیت‌های روزانه شما از آن نمودار درست کرده و مثلا میانگین تعداد قدم‌های روزانه شما را حساب می‌کند و از همه مهم‌تر، این فعالیت را به حالت رقابتی درآورده و به شما می‌گوید که در حال حاضر بین افرادی که درحال استفاده از برنامه و چالش‌های آن هستند چه رتبه‌ای دارید که این کار می‌تواند موجب فعالیت هرچه بیشتر شما شود.

این توضیحات ارائه شد تا شما بیشتر با کلیت این برنامه آشنا شوید، در ادامه به ۱۵ موردی می‌پردازیم که برای استفاده‌ی بهتر از این برنامه باید آن‌ها را انجام دهید‌.

۱) برای برنامه مدت زمان فعالیت مشخص کنید

از آنجایی که اشخاص مختلف توانایی‌های فیزیکی متفاوتی دارند پس طبیعتا زمان فعالیت بدنی آن‌ها هم باید متفاوت باشد. برنامه سامسونگ health به صورت پیش فرض زمانی را برای فعالیت‌های روزانه در نظر گرفته که ممکن است برای شما مناسب نبوده و کم یا زیاد باشد پس بهتر است تا این قسمت را بنا به میزان فعالیت فیزیکی خود تنظیم کنید.

برای این کار کافیست بعد از ورود به برنامه به قسمت active time مراجعه کرده و از سه نقطه بالا سمت راست گزینه set target را انتخاب کنید.

۲) برای برنامه تعداد گام مشخص کنید

دقیقا توضیحات بالا برای بخش گام شمار این برنامه‌ هم صادق است و شما باید این قسمت را مناسب با فعالیت بدنی خود تنظیم کنید تا در صورت فعالیت کمتر برنامه این موضوع را به شما گوشزد کند. برای این کار به بخش step count مراجعه کرده و با انتخاب سه نقطه بالا گزینه set target را تغییر دهید‌.

۳) شمارنده گام را در مواقع خاص خاموش کنید

گوشی با تکان‌های مختلف و با استفاده از الگوریتم‌ها تعداد قدم‌های شما را شمارش می‌کند. پس برای این که به نتیجه دقیق‌تری برسید و برنامه به اشتباه تعداد گام‌هاش شما را بیشتر حساب نکند بهتر است تا در هنگام دوچرخه سواری یا هنگام استفاده از وسایل نقلیه قابلیت شمارش گام را متوقف کنید.

برای این کار باید در بخش steps سه نقطه بالا را انتخاب کرده و به روی گزینه pause counting steps کلیک کنید (مشابه عکس‌های زیر). زمانی هم که تصمیم به فعال کردن دوباره‌ی این قابلیت گرفتید، باز هم باید مراحل را بار دیگر طی کنید.

۴) تعداد گام‌ها را به نوتیفیکیشن گوشی اضافه کنید

اگر از قابلیت شمارش گام‌ سامسونگ health استفاده می‌کنید حتما می‌دانید که برای مشاهده‌ی تعدام قدم‌های برداشته شده باید هر بار برنامه را باز کرده و نتایج را ببینید.

برای حل این مشکل شما می‌توانید این قسمت را به نوتیفیکیشن پنل خود منتقل کنید تا هر بار بدون باز کردن برنامه بتوانید تعداد گام‌ها را مشاهده کنید. برای این کار هنگام باز کردن برنامه از همان صفحه اصلی سه نقطه بالا را انتخاب کرده و به قسمت settings بروید و در آنجا با روشن کردن گزینه show steps on noti. panel این قابلیت برای شما فعال می‌شود (مراحل در تصویر).

۵) دوستان خود را به چالش بکشید

یکی از موضوعاتی که در فعالیت بدنی تأثیر به سزایی دارد انگیزه است که این انگیزه با رقابتی دوستانه میان شما و دوستان یا اعضای خانوده‌تان می‌توانید به مراتب بیشتر شود. خوشبختانه سامسونگ هم این نکته را در برنامه health در نظر گرفته و به شما امکان می‌دهد تا بتوانید دوستان خود را به چالش دعوت کنید و در کنار هم به رقابتی دوستانه بپردازید.

برای این کار کافیست به صفحه together مراجعه کرده و آیکون challenges را انتخاب کنید و سپس با در نظر گرفتن اسم دلخواه برای چالش شما قادر خواهید بود دوستان خود را به آن دعوت کنید. شایان ذکر است که پس از ایجاد رقابت زمانی که به این قسمت مراجعه کنید برنامه وضعیت شما و دوستتان را نمایش می‌دهد.

۶) در چالش‌های جهانی شرکت کنید

به غیر از چالش‌های تکی با دوستانتان شما می‌توانید در چالش‌های ایجاد شده توسط خود سامسونگ هم شرکت کرده و با کل افراد جهان که در این چالش هستند رقابت کنید. برای وارد شدن به این رقابت باز هم باید به قسمت together بروید و به روی کلمه “join” چالشی که قصد انجام دادن آن را دارید کلیک کنید.

۷) در طول فعالیت ورزشی باتری بیشتری ذخیره کنید

اگر قصد انجام فعالیت‌های بدنی طولانی دارید این موضوع به خاطر روشن بودن مداوم صفحه برای نمایش اطلاعات، می‌تواند تأثیر به سزایی روی مصرف شارژ گوشی شما داشته باشد و مدت زمان شارژ دهی آن را کاهش دهد.

برای رفع این مشکل می‌توانید در هنگام ورزش علامت قفل را در پایین صفحه (مانند تصویر زیر) بزنید تا نمایشگر گوشی به رنگ مشکی درآمده و فقط اطلاعات مورد نظر را نمایش دهد.

این عمل باعث کاهش مصرف باتری می‌شود چون که نمایشگرهای امولد در هنگام تولید رنگ مشکی به حالت خاموش درمی‌آیند که این موضوع می‌تواند مصرف باتری در طول فعالیت ورزشی شما را کاهش دهد.

۸) به صورت دستی غذاهای مورد استفاده را به لیست اضافه کنید

برنامه سامسونگ health یکی از جامع‌ترین برنامه‌ها در زمینه داشتن غذاهای متنوع است ولی قطعا غذاهایی هستند که شما نمی‌توانید آن‌ها را در این برنامه پیدا کنید (اکثر غذاهای ایرانی در این لیست وجود ندارند و شما حتما باید مطابق توضیحاتی که در ادامه داده می‌شود به صورت دستی آن‌ها را به لیست اضافه کنید تا ذخیره شده و هربار به راحتی بتوانید از آن‌ها استفاده کنید) و باید به صورت دستی اقدام به وارد کردن اسم، کالری و ارزش غذایی آن‌ها کنید.

برای اضافه کردن غذا در صفحه اصلی به روی یکی از گزینه‌های Breakfast، Lunch یا dinner (صبحانه، ناهار، شام) کلیک کنید سپس به قسمت my food بروید و گزینه add new food را انتخاب کنید. در نهایت صفحه‌ای باز می‌شود که به شما اجازه می‌دهد نام غذا و سایر اطلاعات آن را وارد کرده و در نهایت گزینه save را در بالا انتخاب کنید. در آخر این غذا به لیست وعده‌های غذایی اضافه شده و به شما امکان انتخاب آن را می‌دهد.

۹) مقدار وعده‌ی غذایی را مشخص کنید

حالا که طبق توضیحات قسمت ۸ غذا و میزان کالری و دیگر اطلاعات آن را وارد کردید، باید پس از هر وعده میزان خوراک خود را به برنامه بدهید تا بتواند خیلی دقیق‌تر کالری، کربوهیدرات و دیگر مشخصات را حساب کند. برای این کار به روی اسم غذا که کلیک کنید وارد صفحه‌ای می‌شوید که به شما امکان می‌دهد حجم خوراک خود را وارد کنید.

۱۰) عکسی از غذای مصرفی اضافه کنید

اضافه کردن تصور از وعده‌های غذایی باعث می‌شود که خیلی بهتر و راحت‌تر در منو‌ها بتوانید آن‌ها را پیدا کنید و جلوه‌ی برنامه و قسمت غذا را هم بسیار بهتر می‌کند. برای اضافه کردن تصویر به وعده‌های غذایی کافیست به قسمت log meals بروید و وعده مورد نظر را انتخاب کنید سپس روی add image کلیک کنید تا برنامه به شما امکان آپلود تصویر را بدهد.

۱۱) بخش کافئین مصرفی را به صفحه اصلی اضافه کنید

در ابتدای این متن توضیح دادیم که شما می‌توانید صفحه اصلی این برنامه را بنا به استفاده‌ی خود شخصی سازی کرده و موارد مختلف را حذف، اضافه و یا جابجا کنید.

یکی از این بخش‌ها که کاربردی بوده و اگر مصرف قهوه‌ی بالایی دارید قطعا به کارتان می‌آید بخش میزان کافئین دریافتی است که حتما پیشنهاد می‌کنیم بخش caffeine را در قسمت manage items به صفحه اصلی اضافه کنید تا بتوانید کنترل بهتر و منظم‌تری به روی مصرف کافئین داشته باشید.

۱۲) تنظیمات بخش استرس

به صورت پیش فرض برنامه سامسونگ health اندازه گیری استرس را در کنار اندازه گیری اکسیژن خون و ضربان قلب انجام می‌دهد، ولی اگر می‌خواهید اندازه گیری استرس را به تنهایی انجام دهید باید وارد بخش stress شوید و سپس سه نقطه بالا را انتخاب کرده و در نهایت با باز شدن صفحه گزینه measure multiple را روشن کنید.

۱۳) ترتیب موارد در صفحه اصلی را شخصی سازی کنید

همان طور که در بالا توضیح داده شد شما در این برنامه می‌توانید قسمت‌های مختلف صفحه اصلی را بر حسب استفاده و اهمیت رتبه‌بندی کنید. یعنی مثلا اگر بخش شمارش گام‌ها برای شما از اهمیت بالاتری برخوردار است آن را به اول صفحه منتقل کنید.

۱۴) از بخش چک کردن علائم بیماری استفاده کنید

یکی از قابلیت‌های جذاب این برنامه چک کردن وضعیت سلامت و مبتلا نشدن شما به بیماری است. اگر وارد قسمت experts شوید گزینه symptom checker را مشاهده می‌کنید که با پرسیدن سوالاتی از شما وضع سلامتتان را چک کرده و در صورت مشاهده‌‌ی هر گونه مشکل یا علائم بیماری آن را به شما اطلاع می‌دهد تا در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

۱۵) در صورت انتقال به برنامه‌ای دیگر داده‌ها را پاک کنید

تصور کنید که مدت زیادی از این برنامه استفاده کرده‌اید و اطلاعات شخصی زیادی از شما در این برنامه موجود است و حالا تصمیم به انتقال به برنامه‌ی دیگری می‌گیرید و در نهایت ترجیح می‌دهید که اطلاعات‌تان از روی این برنامه و به طور کلی فضای ابری آن پاک شود.

برای انجام این کار کافیست از صفحه اصلی سه نقطه بالا را انتخاب کنید و به قسمت setting بروید. در انتهای بخش تنظیمات گزینه Erase personal data وجود دارد که با انتخاب آن تمام اطلاعات شما به طور کامل از این برنامه پاک می‌شود.

منبع: Gadgethacks

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حذف مخاطبین در برنامه سامسونگ health … چکار کنم مخاطبین حذف بشه فقط گزینه مسدود کردن داره … راهنمای کنید

مطالب بیشتر

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱

بررسی گلکسی M52 5G سامسونگ + [ویدئو]

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 فایوجی را در ادامه‌ی این مطلب، از نظر طراحی، نمایشگر، اسپیکر،...

مهدی حیدری time-alt ۲ دی ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی واچ سری۴؛ آیا بالاخره رقیب اندرویدی اپل واچ از راه رسیده است؟

در بررسی گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ 4 کلاسیک به‌وضوح می‌توان دید که یک رقیب جدی برای اپل واچ پیدا...

مهدی حیدری time-alt ۲۹ مهر ۱۴۰۰

سامسونگ پای دوربین 200 مگاپیکسلی را به گوشی‌ها باز کرد؛ معرفی دو سنسور دوربین جدید ایزوسل HP1 و GN5

دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ سرانجام رونمایی شد. این سنسور ایزوسل HP1 اولین سنسور 200...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

نقد و بررسی گلکسی A22 5G

در بازار رقابتي گوشي‌هاي موبايل، ارزان‌ترين گوشي با قابليت پشتيباني از تكنولوژي 5G، امروزه...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

نگاه اولیه به Galaxy Buds2 جدیدترین هندزفری بی‌سیم سامسونگ؛ مشخصات نهایی + ویدیو

11 آگوست 2021 برای سامسونگ روز بزرگی خواهد بود، چراکه یکی از مهم‌ترین رویدادهای این شرکت در...

مهدی حیدری time-alt ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

جعبه گشایی گلکسی A22 5G

گلکسی A22 5G نژادی از سری A کهکشانی‌های سامسونگ است که به تازگی رونمایی شده و بعد از گلکسی A32...

حسین هاشمی time-alt ۱۲ مرداد ۱۴۰۰