معرفی گوشی‌های اقتصادی با دوربین خوب

معرفی گوشی‌های اقتصادی با دوربین خوب

دوربین گوشی‌های هوشمند یکی از بخش‌هاییست که شرکت‌های بزرگ با تمرکز به روی آن سعی دارند هرچه بیشتر بازار را در بازه‌های قیمتی مختلف در دست بگیرند. این موضوع را می‌توان به سادگی از اضافه شدن زوم ۱۰۰ برابری به پرچمداران و استفاده از دوربین چهارگانه در میانرده‌ها مشاهده کرد.

از همین رو تصمیم گرفتیم گوشی های اقتصادی با دوربین خوب را در این مطلب به شما معرفی کنیم تا اگر دوربین جزو اولویت‌های مهم شما قرار دارد بهتر بتوانید محصول مناسب خود را پیدا کنید.

پیش از پرداختن به این لیست توجه داشته باشید که اولا لیست شامل گوشی‌های اقتصادی می‌شود و دلیل نبود برخی محصولات گران‌تر همین موضوع می‌باشد و ثانیا گوشی‌های موجود در این لیست دوربین‌های بهتری نسبت به دیگر گوشی‌ها در این بازه قیمتی دارند و این بدان معنا نیست که با دوربین‌های خیلی باکیفیتی روبرو هستیم، چرا که در بازه قیمتی گوشی‌های اقتصادی نمی‌توان انتظار خیلی زیادی از محصولات داشت.

۱) ردمی نوت ۹

ردمی نوت ۹ ارزان‌ترین گوشی این سری شامل نوت ۹، نوت ۹ اس، نوت ۹ پرو و نوت ۹ پرو مکس می‌باشد که مانند برادران بزرگ‌تر خود از چهار دوربین عریض، فوق عریض، ماکرو و عمق میدان در یک قاب مربعی شکل با چینش 2×2 استفاده می‌کند.

ردمی نوت ۹ در مطلب گوشی‌های اقتصادی با دوربین خوب
ردمی نوت ۹ در گوشی های اقتصادی با دوربین خوب

دوربین اصلی

دوربین اصلی از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه ‍۱/۲.۰ اینچی و اندازه پیکسلی ۰.۸ میکرونی بهره‌مند بوده و لنزی دیافراگم F/۱.۸ و فوکوس خودکار تشخیص فاز برای آن در نظر گرفته شده است. عکس‌های ثبت شده با این دوربین در نور روز رنگ‌هایی زنده و شارپنس خوب داشته و نویز تا حد خوبی پایین نگه داشته می‌شود اما رنج دینامیکی و جزئیات در حد کاملا معمولی هستند و سایه‌ها کمی نرم ثبت می‌شوند.

تصاویر ثبت شده در شب برخلاف تصور، کیفیت بسیار خوبی داشته و بعضا از نمونه‌های گرفته شده در روز بهتر هستند که بخش زیادی از آن به حالت شب (night mode) این دوربین برمی‌گردد که به نوعی کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و در نتیجه عکس‌های شب دارای رنج دینامیکی واید، رنگ‌های پویا و کنتراست خوبی می‌باشند، هرچند نباید انتظار جزئیات خیلی زیاد و نویز کم از این تصاویر داشته باشید، چرا که با مقداری زوم این تصاویر حالت آبرنگی به خود می‌گیرند.

متاسفانه این گوشی قادر به ضبط ویدئو در نهایت کیفیت Full Hd 30fps بوده و 4k و حتی Full Hd 60fps برای آن در نظر گرفته نشده است. ویدئو‌های ضبط شده با دوربین اصلی کیفیت معمولی دارند، چرا که عملکرد خیلی خوبی را در زمینه رنج دینامیکی و جزئیات شاهد نیستیم و همین باعث می‌شود این ویدئوها کمی حالت نرم پیدا کنند.

دوربین فوق عریض

سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با اندازه ۱/۴.۰ اینچی و اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرونی قادر است تصاویری ۱۱۸ درجه‌ای به ثبت برساند که این تصاویر مطابق انتظار از کیفیت پایین‌تری نسبت به دوربین اصلی برخوردار بوده و جزئیات کمتر و نویز بیشتری در آن‌ها دیده می‌شود، اما نکته مثبت این تصاویر ثبت صحیح سوژه‌ها در لبه‌های تصویر می‌باشد.

عکس‌های فوق عریض در شب اما خیلی قابل استفاده نیستند، چرا که نویز به شدت افزایش یافته و رنگ‌ها بی‌روح ثبت می‌شوند و مهم‌تر این که night mode هم برای این دوربین درنظر گرفته نشده تا شرایط را کمی بهبود ببخشد.

دوربین ماکرو

دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو دیافراگم F/۲.۴ داشته و خوشبختانه فوکوس خودکار نیز برای آن در نظر گرفته شده که باعث می‌شود تا به راحتی بتوانید از سوژه مورد نظر عکس‌برداری کنید و نیازی نباشد تا حتما در فاصله مشخصی از آن قرار بگیرید. کیفیت این تصاویر اما به خاطر سنسور ۲ مگاپیکسلی خیلی خوب نیست و نباید انتظار جزئیات خیلی زیادی داشته باشید، هرچند در حالت کلی به لطف استفاده از فوکوس خودکار عملکرد کلی این دوربین مثبت ارزیابی می‌شود.

پرتره

دوربین عمق میدان 2 مگاپیکسلی هم که به خودی خود کارایی نداشته و برای ثبت تصاویر پرتره به کمک دوربین اصلی می‌آید. پرتره‌های گرفته شده با این گوشی کیفیت تحسین برانگیز‌ی در این رنج قیمتی دارند، چرا که رنگ‌ها نزدیک به واقعیت ثبت شده و شارپنس و رنج دینامیکی در حد خوبی قرار دارند و از همه مهم‌تر برش سوژه از پس‌زمینه دقیق انجام شده و پس‌زمینه هم به اندازه کافی تار می‌شود.

دوربین سلفی

آخرین دوربین این گوشی هم سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/۲.۳ است که اندازه سنسور ۱/۳.۱ اینچی و اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرونی دارد. سلفی‌های ردمی نوت ۹ در زمینه شارپنس و جزئیات در حد معمولی بوده و در زمینه رنگ‌ و رنج دینامیکی عملکرد خوبی دارند (در صورت روشن بودن HDR تصاویر سلفی بسیار بهتر ثبت می‌شوند و رنج دینامیکی به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد) و در کل باید گفت که سلفی‌های این دستگاه راضی کننده هستند.

نقاط مثبت

  • دوربین اصلی خوب
  • عکس‌های شب با کیفیت
  • فوکوس خودکار دوربین ماکرو
  • پرتره‌های با کیفیت

نقاط منفی

  • دوربین فوق عریض در شب
  • فیلم‌برداری می‌توانست بهتر باشد
  • نبود 4k و Full Hd 60 fps

۲) ریلمی 6i

ریلمی 6i هم مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند در این بازه قیمت از چهار دوربین در قاب پشتی بهره می‌برد.

ریلمی 6i در مطلب گوشی‌های اقتصادی با دوربین خوب
ریلمی 6i در گوشی های اقتصادی با دوربین خوب

دوربین اصلی

دوربین اصلی دارای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۲.۲۵ اینچی و اندازه پیکسل‌ ۰.۸ میکرونی بوده و در پس یک لنز ۲۸ میلی متری با دیافراگم F/۱.۸ قرار گرفته است. این سنسور به سبب بهره‌گیری از فیلتر Quad Bayer به صورت پیش‌فرض تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌کند که البته امکان استفاده از کیفیت اصلی هم وجود دارد.

تصاویر ثبت شده با این دوربین در نور روز کیفیت خوبی دارند و جزئیات، دقت رنگ و کنتراست در حد خوب قرار می‌گیرد. رنج دینامیکی هم به قدری وسیع است که کمتر به استفاده از HDR احتیاج پیدا می‌کنید. اما زمانی که نور محیط کاهش پیدا کند تصاویر این دوربین هم به طبع با افزایش نویز همراه شده و حالت آبرنگی به خود می‌گیرند، هرچند قابلیت night mode برای این دوربین در نظر گرفته شده ولی این قابلیت با وجود بهبود عکس‌ها به آن‌ها حالت غیر طبیعی می‌بخشد.

ریلمی 6i می‌تواند در نهایت کیفیت Full Hd 30fps فیلم‌برداری کند ولی خوشبختانه کیفیت این ویدئوها خوب بوده و رنج دینامیکی وسیع و جزئیات زیادی را شاهد هستیم.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی این گوشی هم قادر است تصاویر ۱۱۹ درجه‌ای خوب با رنج دینامیکی وسیع و کنتراست مناسب ثبت کند و به نوعی از خیلی رقبای هم قیمتی عملکرد بهتری دارد، البته قابل ذکر است که رنگ‌ها کمی اغراق شده به نمایش گذاشته می‌شوند.

دوربین ماکرو

ثبت تصویر با دوربین ماکرو ریلمی 6i کمی دشوار است چون حتما باید در فاصله‌ی ۴ سانتی متری سوژه قرار بگیرید تا فوکوس انجام شود و در نهایت هم که موفق به این امر شوید عکس‌های خیلی با کیفیتی را دریافت نمی‌کنید، چرا که سنسور ۲ مگاپیکسلی نمی‌تواند جزئیات فراوانی را به ثبت برساند.

پرتره

پرتره‌های این گوشی هم با دوربین اصلی و به کمک سنسور ۲ مگاپیکسلی عمق میدان گرفته می‌شود ولی برش سوژه از پس زمینه خیلی دقیق نبوده و گاهی اوقات قسمت‌هایی از سوژه هم تار می‌شود که این می‌تواند این تصاویر را بلااستفاده کند.

دوربین سلفی

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم که درون ناچ قطره‌ای در بالای نمایشگر قرار گرفته و قادر است در نور روز تصاویری با کنتراست و دقت رنگ مناسب ثبت کند، هرچند که جزئیات خیلی زیاد نبوده و نباید انتظار زیادی داشته باشید ولی در نهایت می‌توان سلفی‌های خوبی با ریلمی 6i به ثبت رساند.

نقاط مثبت

  • کیفیت خوب فیلم‌برداری
  • عملکرد دوربین اصلی در نور روز
  • عملکرد خوب دوربین فوق عریض

نقاط منفی

  • برش نه‌چندان خوب سوژه از پس‌زمینه در تصاویر پرتره
  • طبیعی عمل نکردن night mode
  • نبود 4k و Full Hd 60 fps
  • نبود فوکوس خودکار در دوربین ماکرو

۳) گلکسی A21s

شرکت سامسونگ نیز برای گوشی اقتصادی خود چهار دوربین در نظر گرفته تا بتواند پا به پای رقبا حرکت کرده و با آن‌ها رقابت کند.

گلکسی A21s در مطلب گوشی‌های اقتصادی با دوربین خوب
گلکسی A21s در گوشی های اقتصادی با دوربین خوب

دوربین اصلی

گلکسی A21s نیز مانند دو گوشی بالا از دوربین اصلی با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، سنسوری که با اندازه ۱/۲.۰ اینچی و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرونی در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با دیافراگم F/۲.۰ قرار گرفته است. از مشخصات این دوربین که بگذریم، تصاویر ثبت شده به وسیله‌ی آن در نور روز از شارپنس، رنج دینامیکی، دقت رنگ و کنتراست بسیار خوبی برخوردار هستند و نویز هم به خوبی کنترل می‌شود، تنها ایراد آن‌ها را می‌توان جزئیات متوسط تصاویر عنوان کرد.

تصاویر ثبت شده در شب اما کیفیت خیلی عالی ندارند، چرا که نویز افزایش یافته و جزئیات هم کاهش پیدا می‌کند و بخش زیادی از تصاویر به صورت تاریک و نرم ثبت می‌شود و مهم‌تر این که برای این گوشی قابلیت night mode در نظر گرفته نشده تا به بهبود شرایط کمک کند. در نهایت عکس‌های شب را می‌توان در شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار داد ولی نسبت به دو رقیب بالا در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد.

نمایند سامسونگ هم مانند رقبای ذکر شده در بالا توانایی ضبط ویدئو در نهایت کیفیت Full Hd 30fps را دارد اما خوشبختانه کیفیت این ویدئوها برای این رنج قیمتی تحسین برانگیز بوده و جزئیات زیاد، رنگ‌های دقیق، رنج دینامیکی وسیع و کنتراست عالی در آن‌ها مشاهده می‌شود.

دوربین فوق عریض

تصاویر گرفته شده با سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض توانایی ثبت زاویه ۱۲۳ درجه‌ای را دارا بوده و کیفیت آن‌ها هم مناسب ارزیابی می‌شود و در همه‌ی موارد به جز شارپنس در سطح قابل قبولی قرار می‌گیرند.

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو گلکسی A21s نیز مانند ریلمی 6i فاقد فوکوس خودکار بوده که این ثبت تصویر با آن را به کار دشواری بدل می‌کند، اما اگر درنهایت موفق به ثبت تصویر با فوکوس صحیح شدید، کیفیت آن‌ها در حد مناسبی قرار گرفته و از نظر دقت رنگ و کنتراست در حد خوبی قرار می‌گیرند.

پرتره

در این محصول هم ثبت پرتره‌ها با دوربین اصلی و به کمک دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق میدان انجام می‌گیرد، و در نهایت سوژه به خوبی از پس زمینه جدا شده و کنتراست و جزئیات این تصاویر خوب ارزیابی می‌شود و می‌توانید عکس‌های پرتره خوبی با آن ثبت کنید.

دوربین سلفی

دوربین سلفی این دستگاه قطعا جزو نقاط ضعف آن به حساب می‌آید، چرا که تصاویر ثبت شده توسط سنسور ۱۳ مگاپیکسلی آن جزئیات زیادی نداشته و رنگ پریده به نظر می‌رسند و همچنین کنتراست آن‌ها هم خوب نبوده و در نهایت باید گفت که از این نظر گلکسی A21s خیلی حرفی برای گفتن ندارد.

نقاط مثبت

  • کیفیت بسیار خوب دوربین اصلی در ضبط ویدئو
  • عملکرد خوب دوربین اصلی در نور روز
  • عملکرد مناسب دوربین فوق عریض
  • پرتره‌های باکیفیت

نقاط منفی

  • نبود قابلیت night mode
  • عملکرد دوربین سلفی
  • نبود 4k و Full Hd 60 fps
  • نبود فوکوس خودکار برای دوربین ماکرو

اگر قصد خرید گلکسی A21s را دارید، بد نیست ابتدا بررسی کامل آن را در وبلاگ سایمان دیجیتال مطالعه کنید.

۴) موتورولا وان هایپر

اگر شما هم از دسته کاربرانی هستید که داشتن چهار دوربین برایتان کارایی ندارد ولی در عوض به دنبال دوربین اصلی با توانایی زیاد در روز و شب هستید باید گفت این گوشی می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد، چرا که تعداد دوربین‌ها را به دو عدد (اصلی و فوق عریض) کاهش داده و در عوض از دوربین اصلی با سنسور ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کرده است، عددی که کمتر در این رنج قیمتی با آن روبرو می‌شویم.

موتورولا وان هایپر در مطلب گوشی‌های اقتصادی با دوربین خوب
موتورولا وان هایپر در مطلب گوشی های اقتصادی با دوربین خوب

دوربین اصلی

دوربین اصلی موتورولا وان هایپر از سنسور 64 مگاپیکسلی با اندازه ۱/۱.۷۲ اینچی و اندازه پیکسل‌ ۰.۸ میکرونی استفاده می‌کند. برای این دوربین دیافراگم F/۱.۸ و برای آن قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری در نظر گرفته شده است.

تصاویر ثبت شده با این دوربین در نور روز از جزئیات بسیار زیادی برخوردار بوده و شارپنس، کنتراست و رنج دینامیکی آن‌ها هم خوب ارزیابی می‌شود و به نوعی می‌توان عملکرد این دوربین در روز را بی‌نقص به حساب آورد (در این بازه قیمتی و در مقایسه با رقبا).

با فرا رسیدن شب باز هم عملکرد قابل ستایشی را از این دوربین شاهد هستیم، چرا که به لطف night mode با عملکرد بسیار خوب، نویز در حد پایین نگه داشته شده و همچنین سایه‌ها به خوبی به نمایش گذاشته می‌شوند و نمی‌توان ایراد خاصی از این تصاویر گرفت.

این دوربین برعکس سه گوشی بالا توانایی ضبط ویدئوهای 4k 30fps و Full Hd 60fps را دارا بوده که کیفیت آن‌ها هم بسیار خوب است و جزئیات زیاد و در عین حال نویز کمی در این ویدئوها مشاهده می‌شود.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی اما نمی‌تواند موفقیت دوربین اصلی را تکرار کند، چون تصاویر ثبت شده توسط آن نویز زیادی داشته و رنگ پریده ثبت می‌شوند و مهم‌تر از همه این که در لبه‌های تصویر همه‌ی جزئیات در هم آمیخته شده و تصویر خوبی نمایش داده نمی‌شود.

دوربین سلفی

موتورولا در این گوشی از دوربین سلفی پاپ آپ استفاده کرده تا نمایشگر بدون بریدگی را در اختیار کاربران قرار دهد، این دوربین سنسور ۳۲ مگاپیکسلی داشته و قادر است تصاویری با جزئیات زیاد و رنگ‌های نزدیک به واقعیت ثبت کند و از این نظر هم وان هایپر به راحتی می‌تواند با گوشی‌های هم‌قیمت رقابت کرده و حتی از آن‌ها پیشی بگیرد.

در آخر توجه داشته باشید که نبود دوربین سنجش عمق میدان به معنای ناتوانی این گوشی در ثبت تصاویر پرتره نیست و موتورولا وان هایپر می‌تواند با استفاده از دوربین اصلی و الگوریتم‌های خاصی به ثبت تصویر پرتره بپردازد، فقط نکته اینجاست که نباید همیشه انتظار برش خیلی دقیقی از آن داشته باشید.

نقاط مثبت

  • کیفیت خوب ویدئوهای دوربین اصلی در روز
  • عملکرد بسیار خوب دوربین اصلی در روز و شب
  • قابلیت ضبط ویدئوهای 4k
  • دوربین سلفی باکیفیت

نقاط منفی

  • عملکرد ضعیف دوربین فوق عریض
  • نبود دوربین ماکرو

۵) ردمی نوت ۸

از آنجایی که مشخصات دوربین‌های این گوشی دقیقا مشابه با ردمی نوت ۹ می‌باشد از تکرار مکررات پرهیز کرده و به تنها تفاوت (ناگفته نماند که ردمی نوت ۸ فاقد فوکوس خودکار در دوربین ماکرو می‌باشد) آن‌ها یعنی برخورداری این گوشی از فیلم‌برداری 4k 30fps (برای دوربین اصلی) می‌پردازیم.

ردمی نوت ۸ در مطلب گوشی‌های اقتصادی با دوربین خوب
ردمی نوت ۸ در مطلب گوشی های اقتصادی با دوربین خوب

ویدئوهای 4k ضبط شده با این گوشی جزئیات و رنج دینامیکی متوسط و کنتراست و دقت رنگ خوبی دارند و همچنین تقریبا هیچ نویزی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود. در نهایت باید گفت که در زمینه فیلم‌برداری ردمی نوت ۸ از ردمی نوت ۹ عملکرد بهتری داشته و اگر این بخش برای شما با اهمیت می‌باشد، بهتر است به سراغ خرید این گوشی بروید.

نقاط مثبت

  • دوربین اصلی خوب
  • عکس‌های شب با کیفیت
  • امکان ضبط ویدئوهای 4k و Full Hd 120 fps
  • پرتره‌های با کیفیت

نقاط منفی

  • دوربین فوق عریض در شب
  • نبود فوکوس خودکار برای دوربین ماکرو

۶) ردمی ۹

ردمی ۹ شیائومی یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی بازار است، چرا که غیر از چهار دوربین، نمایشگر Full Hd و باتری پر ظرفیت را در یک گوشی با قیمت پایین جای داده است.

ردمی ۹ در مطلب گوشی‌های اقتصادی با دوربین خوب
ردمی ۹ در مطلب گوشی های اقتصادی با دوربین خوب

دوربین اصلی

دوربین اصلی این گوشی را یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۳.۱ اینچی و اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرونی در پس یک لنز ۲۸ میلی متری با دیافراگم F/2.2 تشکیل داده است که در نور روز توانایی ثبت تصاویری با رنج دینامیکی، جزئیات و کنتراست قابل قبول و نویز کم دارد.

در قسمت بالای منو دوربین می‌توانید حالت AI را روشن کنید که با روشن کردن این قابلیت دوربین تلاش می‌کند با تشخیص سوژه و به تناسب، رنگ و نور را به بهترین شکل ممکن تنظیم کند که در برخی مواقع این ویژگی منجر به افزایش غلظت رنگ‌ها می‌شود.

زمانی که نور محیط کاهش پیدا کند و شب فرابرسد، خیلی نمی‌توان روی عکس‌های گرفته شده با این گوشی حساب باز کرد، چون همه جزئیات نرم ثبت شده و رنج دینامیکی هم کاهش می‌یابد و عملا سایه‌ها بیشتر قسمت‌های تصویر را فرا می‌گیرند.

ویدئو‌های ضبط شده با دوربین اصلی در نور روز در نهایت کیفیت Full Hd 30fps گرفته شده و از جزئیات متوسط، نویز کم و رنج دینامیکی تقریبا وسیع برخوردار هستند و کیفیت آن‌ها برای محصولی با این قیمت خوب و مناسب ارزیابی می‌شود.

دوربین فوق عریض

دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض ردمی ۹ یکی از بهترین‌ها در رنج قیمتی خود به حساب می‌آید و تصاویر ثبت شده توسط این دوربین دارای جزئیات متوسط است در حالی که دقت رنگ‌ها تقریبا به خوبی دوربین اصلی بوده و رنج دینامیکی در سطح بسیار خوبی قرار می‌گیرد و از این‌ها گذشته نویز این عکس‌ها نیز به خوبی کنترل شده و به هم ریختگی در لبه‌های تصویر دیده نمی‌شود و در مجموع می‌توان عملکرد دوربین فوق عریض این گوشی را بسیار خوب به حساب آورد.

دوربین ماکرو

متأسفانه دوربین ماکرو این گوشی هم دارای فوکوس ثابت ۳ الی ۵ سانتی متری بوده و کمی کار کردن با آن دشوار است ولی درصورتی که موفق به ثبت صحیح سوژه شوید به لطف سنسور 5 مگاپیکسلی، عکس‌ها از جزئیات خوب و دقت رنگ مناسب برخوردار هستند و می‌توان ماکروهای جذابی با ردمی ۹ به ثبت رساند.

پرتره

دوربین ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق میدان هم وظیفه خود را به خوبی انجام داده و در هنگام ثبت تصاویر پرتره با دوربین اصلی به خوبی سوژه را از پس‌زمینه تشخیص داده و جدا می‌کند و همچنین پس‌زمینه به حد کفایت تار شده و در نهایت پرتره خوب با جزئیات مناسب تحویل می‌گیرید.

دوربین سلفی

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی ردمی ۹ که در ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر قرار گرفته، جزو بهترین‌های این لیست نیست ولی قطعا می‌تواند با عکس‌های سلفی شما را راضی کند، چرا که کنتراست، دقت رنگ و رنج دینامیکی در حد قابل قبولی قرار می‌گیرد.

نقاط مثبت

  • دوربین فوق عریض باکیفیت
  • دوربین اصلی با عملکرد مناسب در روز
  • پرتره‌های خوب در این بازه قیمتی
  • کیفیت خوب تصاویر ماکرو

نقاط منفی

  • نبود night mode
  • تصاویر در نور کم
  • نبود فوکوس خودکار برای دوربین ماکرو

شما می‌توانید بررسی کامل ردمی ۹ را در وبلاگ سایمان دیجیتال مطالعه کنید.

۷) هواوی Y6p

هواوی در Y6p برای کاهش هزینه‌ها دوربین ماکرو را حفظ کرده و استفاده از سه دوربین اصلی، فوق عریض و عمق میدان را منطقی‌تر دانسته است.

هواوی Y6p در مطلب گوشی‌های اقتصادی با دوربین خوب
هواوی Y6p در مطلب گوشی های اقتصادی با دوربین خوب

دوربین اصلی

سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دوربین اصلی در نور روز توانایی ثبت تصاویر با رنج دینامیکی وسیع، جزئیات خوب و شارپنس مناسب را داشته و کیفیت کلی عکس‌ها با توجه به قیمت محصول بسیار خوب ارزیابی می‌شود. در نور شب هم عملکرد این دوربین قابل قبول بوده و تصاویر جزئیات مناسبی دارند ولی از آنجایی که night mode برای آن در نظر گرفته نشده است، سایه‌ها نرم ثبت شده و جزئیات در این بخش‌ها درهم و آبرنگی می‌شوند.

دوربین اصلی نیز مانند بسیاری دیگر از گوشی‌های این لیست می‌تواند در نهایت کیفیت Full Hd 30fps به ضبط ویدئو بپردازد و نتیجه نهایی در نور روز قابل قبول بوده ولی عالی نیست.

دوربین فوق عریض

دوربین 5 مگاپیکسلی فوق عریض هم تصاویری کاملا عادی ثبت کرده و عکس‌ها از جزئیات و رنج دینامیکی به مراتب کمتری نسبت به دوربین اصلی برخوردار هستند ولی می‌توان در شرایط نوری خوب تصاویر قابل قبولی با آن ثبت کرد.

پرتره

پرتره‌های ثبت شده با هواوی Y6p به کمک دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق میدان گرفته شده و کیفیت آن‌ها هم در حد مناسبی به نسبت رنج قیمتی خود قرار می‌گیرد و همچنین برش نسبتا خوبی را در این تصاویر شاهد هستیم.

دوربین سلفی

آخرین دوربین این گوشی هم دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است که درون ناچ قطره‌ای در بالای نمایشگر قرار گرفته و تصاویر سلفی ثبت شده با آن کاملا معمولی هستند و نباید انتظار خیلی زیادی از آن‌ها داشته باشید، چرا که جزئیات زیاد نبوده و رنج دینامیکی، شارپنس و دقت رنگ هم متوسط است.

نقاط مثبت

  • تصاویر باکیفیت دوربین اصلی در نور روز
  • پرتره‌های مناسب

نقاط منفی

  • نبود night mode
  • نبود دوربین ماکرو

شما می‌توانید بررسی کامل هواوی Y6p را در وبلاگ سایمان دیجیتال مطالعه کنید.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱