میت بوک هواوی

میت بوک هواوی ، تبلت است یا لپ تاپ ؟

هواوی با معرفی این محصول کنگره جهانی موبایل را متعجب کرد…

شرکت هواوی با معرفی یک دستگاه به نام میت بوک هواوی (Huawei Matebook) که شبیه به تلفن همراه نیست ولی یک تبلت است، کنگره جهانی موبایل را مورد تعجب قرار داد. بله در واقع نمی توان نام آن را به طور کامل تبلت نامید زیرا این محصول هواوی دارای سیستم عامل ویندوز 10 می باشد که با یک کیبورد منحصر به خود کامل می گردد. بله اگر تا به حال نتوانسته اید حدس بزنید که این چه نوع دستگاهی است؟ بنابراین اجازه بدهید به شما بگوییم که این محصول هواوی شبیه سرفیس پرو 4 مایکروسافت می باشد. بیایید باهم به جزئیات و ویژگی های این محصول و همچنین تفاوت های آن با اولین تبلت لب تاپ گونه مایکروسافت بپردازیم.

طراحی و ساخت میت بوک هواوی

هواوی تلاش خود را انجام داده است تا این تبلت را با ضخامت بسیار نازک 6.9 میلی متر و وزن بسیار سبک 640 گرم توسعه دهد. این محصول جدید هواوی بسیار نازک تر و سبک تر نسبت به مایکروسافت سرفیس پرو 4 است. این تبلت هواوی از صفحه نمایش 12 اینچی برخوردار می باشد و همانطور که در قسمت بالا گفتیم دارای یک کیبورد اختصاصی و به همراه یک قلم استایلوس بوده و موجب تکامل بیش از پیش این محصول می شود.

تمام قسمت های تبلت از طراحی مناسبی برخوردار می باشند و همچنین از جنس فلزی برای ساختار بدنه این محصول استفاده شده است. زمانی که این دستگاه در حالت لپ تاپ گونه قرار دارد، شما کلید آماده به کار(روشن-خاموش) را در سمت راست، در قسمت بالا، مشاهده می کنید. به طوری که این کلید دقیقا در کنار بلندگو های این محصول قرار دارد. بر روی لبه سمت راست شما کلیدهای تنظیم صدا(ولوم) را مشاهده می کنید در عین حال نیز بر روی لبه سمت چپ، در بخش بالایی شما جک 3.5 میلی متری را می توانید ببینید. در قسمت پایین آن یک کانکتور آهنربایی وجود دارد که موجب می گردد تا تبلت از آن قسمت به کیبورد متصل شود.

Image61

قلم این محصول به نام میت پن (MatePen) ازجنس پلاستیک می باشد و این طور که به نظر می رسد در مقایسه با قلم سرفیس پرو 4، آن چنان چنگی به دل نمی زند. این قلم بر روی بدنه خود سه کلید دایره ای را دارد که حکم راست کلیک و چپ کلیک ماوس لپ تاپ را دارند. در انتهای مخالف میت پن یک نشانگر لیزری وجود دارد که با فشار دادن کلید در نیمه بالای قلم این نشانگر لیزری روشن می گردد.

کیبورد میت بوک هواوی بسیار زیبا به نظر می رسد اما از نظر مکان قرار گیری تبلت بر روی آن، این طراحی بیشتر شبیه به طراحی اوریگامی کاور آی پد پرو اپل است و در عین حال پیش زمینه ای از حالت ایستاده سرفیس پرو 4 مایکروسافت را نیز دارا می باشد. باما متاسفانه باید گفت که شما نمی توانید در داخل کاور حالت های مختلف زاویه نمایش میت بوک را تنظیم نمایید.

Image41

صفحه نمایش

میت بوک هواوی دارای صفحه نمایش 12 اینچی با کیفیت 1440×2160 پیکسل می باشد. نوع صفحه نمایش آن IPS LCD است که باعث می شود تا تصاویر کاملا شفاف تر به نظر برسند. لبه های بدنه این محصول جدید هواوی آن چنان ضخامتی ندارند. در واقع این فیزیک بدنه، به اندازه ی صفحه، ظاهر مناسبی می بخشد. در عین حال طراحی خوش دست این محصول باعث شده است تا به راحتی به عنوان یک تبلت در دست افراد جا بگیرد. رنگ ها و متن ها در آن واضح و شفاف ظاهر می شوند. اما اگر واقعا بخواهیم از طراحی مناسب صفحه نمایش میت بوک هواوی مطلع گردیم، بایستی نمونه هایی از فیلم های HD را در آن مشاهده کنیم.

پردازنده ، رم و اتصالات

توجه داشته باشید که این محصول هواوی اولین دستگاهی است که جایگزین لپ تاپ می باشد. این محصول دارای پردازنده جدید سری اینتل Core m می باشد که شامل سری های ام 3، ام 5 و ام 7 است. با یک نگاه کردن به صفحه نمایش متوجه خواهید شد که از پردازنده نوع ام 7 در آن استفاده شده است. زیرا نازک بودن میت بوک گواه بر این موضوع است. این یک تفاوت عمده میت بوک با سرفیس پرو 4 مایکروسافت می باشد.

Image81

میت بوک هواوی از رم 4 و 8 گیگا بایت برخوردار می باشد و از کارت حافظه جانبی با حافظه های 128GB/256GB/512GB پشتیبانی می کند. از لحاظ درگاه های ارتباطی، این میت بوک هواوی از یو اس بی نوع سی برخوردار است و وای فای 802.11ac بلوتوث نسخه 4.1 و … یپشتیبانی می کند.

نتیجه گیری

شرکت هواوی با معرفی تبلت مبتنی بر ویندوز 10 گام بسیار بزرگی را در صنعت موبایل برداشته است و این در حالی است که ابر قدرت هایی مانند مایکروسافت در این فضا بی ادعا و ساکت هستند. این طور که انتظار می رود میت بوک هواوی با قیمت 699 الی 1599 دلار به فروش برسد. البته این رنج قیمت با توجه به نوع پیکر بندی که شما انتخاب می کنید، تغییر می کند. قیمت این محصول نسبت به سرفیس پرو 4 مایکروسافت مقرون به صرفه می باشد. البته به این نکته توجه کنید که میت بوک هواوی با پردازنده سری ام به هیچ عنوان قابل قیاس با پردازنده سری آی سرفیس مایکروسافت پرو 4 نمی باشد.

منبع: Tech2

 

 

 

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر به همراه تبلت‌های پرچمدارش معرفی شدند

یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های 2021 شیائومی امروز در چین برگزار شد که طی آن این شرکت از گوشی Mi...

مهدی حیدری time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

گلکسی S21 اولترا جایزه بهترین گوشی هوشمند سال را بدست آورد

پس از غیبتی یک ساله مراسم جوایز جهانی موبایل ( GLOMO 2021) در کنگره جهانی موبایل برگزار شد و...

احسان نیک‌پی time-alt ۱۱ تیر ۱۴۰۰

اپل از iOS 15 در WWDC 2021 رونمایی کرد

به دلیل شرایط پاندمی کرونا، همایش جهانی توسعه دهندگان در دو سال اخیر بدون حضور توسعه دهندگان...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

انتظارات به سر رسید؛ به هارمونی، سیستم عامل جدید هوآوی سلام کنید

الوعده وفا! پس از تبعید هوآوی (اژدهای خاور دور که داشت به سرعت کره خاکی را زیر پا می‌گذاشت)...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

سامسونگ در نمایشگاه SID 2021 از جدیدترین پنل‌های نمایشگر تاشوی خود رونمایی می‌کند

بخش دیسپلی شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی، دو تا از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های صفحه‌نمایش در جهان،...

مهدی حیدری time-alt ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

در کنفرانس جهانی توسعه‌‎دهندگان 2021 اپل چه خواهد گذشت

رویداد WWDC اپل در سال 2021 که با شعار "بدرخش و ببین" به طور رسمی رونمایی شده بود، حالا کم‌تر...

مهدی حیدری time-alt ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

مروری بر لپ تاپ‌های تازه معرفی شده‌ی سامسونگ

طی روزهای اخیر در یک مراسم حدود 1 ساعته، شرکت کره‌ای از لپ تاپ‌های جدید خود تحت عنوان گلکسی...

احسان نیک‌پی time-alt ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

محصولات جدید اپل در رویداد Spring Loaded معرفی شدند

31 فروردین، شب به یاد ماندنی برای طرفداران آیپد و کامپیوترهای دسکتاپ iMac خواهد بود. اما در...

پارسا جهانبانی time-alt ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

لپ تاپ‌های جدید شیائومی معرفی شدند

شیائومی در مراسم معارفه روز قبل دو لپ تاپ جدید معرفی کرد تا با قدرت بیشتری به دنیای لپ تاپ‌ها...

احسان نیک‌پی time-alt ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

معرفی سه محصول جدید و متفاوت از شیائومی

در کنار پادشاه اندروید و گوشی‌های دیگر خانواده می 11، شیائومی از سه محصول خانگی جدید خود نیز...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۱ فروردین ۱۴۰۰