روتر شیائومی AX3600

معرفی روتر شیائومی Xiaomi Mi AIoT AX3600

شرکت‌های سازنده روتر در تلاش برای همراه شدن با سر و صدایی هستند که نسل پنجم شبکه همراه تولید کرده است. روتر شیائومی AX3600، پرچمدار شرکت چینی و اولین روتر آن با پشتیبانی از وای‌فای ۶ در عرصه اینترنت و روترها است. محصولی کامل، مجهز به جدیدترین نسل وای‌فای و تکنولوژی‌ها و با قیمتی بسیار کمتر از رقبا که در مدت زمان کمی که از عرضه آن می‌گذرد، توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده است.

طراحی

روتر شیائومی AX3600 ظاهری مانند یک منشور مثلثی شکل دارد. بدنه و آنتن‌های آن تمام مشکی و مات هستند که آن را شبیه دستگاهی از آینده می‌سازد. پایین آن دریچه تهویه هوا قرار گرفته است. با وجود 7 آنتن، این روتر را نمی‌توان کوچک و قابل حمل دانست. جز آداپتور برق، کابل شبکه و دفترچه راهنما، چیزی در جعبه قرار ندارد، اما ابعاد بزرگش از بسته‌بندی نیز مشخص است.

روتر شیائومی AX3600

بالا و کناره‌های منشور هم می‌توان حفره‌هایی مشاهده کرد که به خنک سازی و خارج کردن گرما می‌پردازند. یک نوار فلزی مس رنگ نیز بالای منشور قرار گرفته که به انتقال گرما از داخل به بیرون کمک می‌کند. قسمت جلویی روتر، دو چراغ برای سیستم و اینترنت قرار دارند که هنگام اتصال بدون مشکل، به رنگ آبی در می‌آیند.

روتر شیائومی AX3600

قسمت پشتی روتر سه پورت LAN و یک پورت WAN را داریم. طراحی مینیمال که پنل پشتی را شلوغ نمی‌کند و اجازه لذت بردن از بدنه مات و مشکی دستگاه را می‌دهد.

روتر شیائومی AX3600

باند‌ها و سخت افزار روتر شیائومی AX3600

دو آنتن با تراشه QCN5024 کوالکام و فرکانس 2.4 گیگاهرتز روی کناره‌ها و پنج آنتن با تراشه QCN5054 کوالکام و فرکانس 5 گیگاهرتز روی قسمت پشتی سوار شده‌اند. آنتن هوشمند اینترنت اشیاء با تراشه QCA9889 در مرکز قرار گرفته است. به طور خلاصه، روتر شیائومی AX3600 از جدیدترین تکنولوژی آنتن‌های شرکت مشهور کوالکام بهره می‌برد.

روتر شیائومی AX3600

برای باندهای معرفی شده، شش تقویت کننده سیگنال خارجی استفاده شده است. هدف باندهای فرکانس 2.4 گیگاهرتز، انتقال در مسافت بیشتر برای پوشش بهتر و نفوذپذیری بهتر در مقابل دیوار است. این دو باند به تشدید کننده قدرت یا Power Amplifier مجهز هستند.

از طرفی باندهای فرکانس 5 گیگاهرتز (منهای اینترنت اشیاء) با افزایش حساسیت به سیگنال، می‌توانند سیگنال‌های ضعیف‌تر و دورتر را دریافت کنند. این نوع تقویت کننده سیگنال خارجی، LNA نام دارد. این باعث می‌شود تداخل کم و سرعت زیادی را برای پخش روان فیلم HD و تجربه روان‌تر هنگام انجام بازی‌های بزرگ آنلاین فراهم ‌کنند.

گذشته از باندها، نسل ششم وای‌فای یا 802.11ax برای روتر استفاده شده که ارتقاء بزرگی از نسل پنجم است. وای‌فای نسل ۶ آخرین نسل در استاندارد Wi-Fi است که شیائومی روتر جدیدش را به آن مجهز کرده است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای با نسل ۵ داشته باشیم، میزان انتقال داده، پوشش آنتن و تأخیر انتقال داده از مهم‌ترین مواردی هستند که در وای‌فای نسل ۶ بسیار مرتفع شده‌اند. این بهبود زمانی برای شما قابل‌لمس خواهد بود که چندین دستگاه را به روتر متصل کنید.

قلب تپنده روتر شیائومی AX3600

در واقع، ۲۴۸ دستگاه می‌توانند به صورت هم‌زمان به این روتر متصل باشند. این مهم به دلیل استفاده از سخت افزار قدرتمند ممکن است. روتر شیائومی AX3600، مجهز به تراشه شش هسته‌ای کوالکام IPQ8071A است. این تراشه از چهار پردازنده مرکزی ۶۴ بیتی Cortex-A53 با فرکانس 1.0 گیگاهرتز و دو پردازنده عصبی با فرکانس 1.7 گیگاهرتز بهره می‌برد. این سخت افزار پردازش سریع اطلاعات و شبکه عصبی، عملکرد خوب آنتن هوشمند اینترنت اشیاء را تضمین می‌کنند. شرکت شیائومی مدعی است که الگو سخت‌افزاری در نظر گرفته شده برای این روتر باعث می‌شود، ۲۰ درصد انتقال داده سریع‌تر، ۳۳ درصد عملکرد بهتر، ۳۶ درصد تأخیر کم و در نهایت اتصال پایداری را در اختیار داشته باشید.

از فناوری OFDMA (ارسال اطلاعات به چند دستگاه از طریق یک موج) هم پشتیبانی می‌شود که از ویژگی‌های جذاب روتر شیائومی AX3600 به شمار می‌رود.

فناوری‌ها

فناوری OFDMA یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های بین روتر شیائومی AX3600 و روترهای سنتی است که به AX3600 اجازه می‌دهد داده‌ها را به چندین دستگاه انتهایی فقط با یک انتقال ارسال کند (حداکثر تا هشت دستگاه)، درحالی‌که با روترهای سنتی هم‌زمان فقط داده‌های یک کاربر قابل انتقال است. OFDMA امکان انتقال بسیار کارآمد و کاهش تأخیر را فراهم می‌کند، بنابراین می‌توان از چندین دستگاه به طور هم‌زمان، بدون تاثیر در کیفیت استفاده کرد.

فناوری MU-MOIMO به آنتن‌های متعدد روتر شیائومی AX3600 اجازه می‌دهد به دستگاه‌های متعدد بپردازند و به هر دستگاه اولویت بالایی بدهند بدون این‌که از سرعت اینترنت کم بشود. فناوری‌های OFDMA و MU-MOIMO از دلایل جذابیت و ارزشمند بودن این روتر هستند که بهترین تجربه را حتی در شبکه شلوغ فراهم می‌کنند.

فناوری دیگری که در روتر شیائومی AX3600 شاهد هستیم، Beamforming (فناوری تبدیل پرتو برای سیگنال‌های افزایش جهت) است. Beamforming به طور خودکار محل دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های همراه و رایانه‌ها را در شبکه شناسایی می‌کند و سیگنال را در آن مکان افزایش می‌دهد تا پوشش مؤثر Wi-Fi را در محدوده وسیعی و با کیفیت سیگنال پایدار فراهم ‌کند.

هوش مصنوعی/اینترنت اشیاء | AIoT به چه معناست

تعداد خانه‌های هوشمند در چند سال اخیر به لطف اینترنت اشیاء و لوازم خانگی هوشمند رشد سریعی داشته است. شرکت بین المللی داده‌ها یا IDC پیش‌بینی می‌کند تا سال 2025 حدود 55.7 میلیارد دستگاه به اینترنت متصل و 75 درصد آن‌ها اینترنت اشیاء خواهند بود. ما در سایمان دیجیتال با معرفی محصولاتی مانند اسپیکر شیائومی می اسمارت، دستگاه تصفیه هوا شیائومی و اتو بخار چندکاره، تلاش کردیم مسیر شما به خانه هوشمند رویایی‌تان را تا حد ممکن آسان کنیم. روتر شیائومی AX3600 می‌تواند کلیدی باشد که تمام این محصولات هوشمند و ارزنده شرکت شیائومی را به هم متصل کند.

روتر شیائومی AX3600

آنتن هوشمند AIoT دستگاه را می‌توانید از چراغ آبی بالای آن به راحتی تمایز دهید. این آنتن که به صورت مستقل عمل می‌کند، تمام محصولات اینترنت اشیاء شیائومی را به راحتی تشخیص می‌دهد. با استفاده از اپلیکیشن (Mi Home (Mijia می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید و کنترل کاملی روی آن‌ها داشته باشید.

امنیت

بحث خانه‌های هوشمند به اینجا ختم نمی‌شود و روتر‌های هوشمند اینترنت اشیاء باید ایمنی بالایی داشته باشند. خوشبختانه از نظر ایمنی، با روتر کاملی رو به رو هستیم. از اکوسیستم خانگی به خوبی حفاظت می‌شود و خود روتر از پروتکل رمزگذاری WPA3 استفاده می‌کند که امنیت بالایی دارد.

روتر شیائومی AX3600

ویژگی خوب و کاربردی دیگر روتر شیائومی AX3600، امکان مدیریت زمان استفاده از اینترنت است. این ویژگی خصوصاً برای کودکان بسیار مفید است، چرا که علاوه بر محدود کردن زمان استفاده، دسترسی به وب‌سایت‌های دلخواه را نیز می‌توانید محدود کنید. ویژگی‌هایی مانند هشدارهای آفلاین در دستگاه‌های تعیین شده و خبرنامه‌های آنلاین روزانه می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد تجربه آنلاین کودک خود بیشتر بدانید. همه این‌ها از طریق اپلیکیشن Mi WiFi قابل اعمال و پیگیری است.

نصب و اتصال اولیه

اگر پیش‌تر از مودم شیائومی استفاده می‌کردید، فرایند آغاز به کار روتر AX3600 بسیار آسان است. در حالی که هر دو روتر روشن و به منبع برق متصل هستند، کابل شبکه را در درگاه WAN روتر قدیمی و LAN روتر شیائومی AX3600 وارد کنید. سپس از اپلیکیشن Mi WiFi، مراحل گفته شده را دنبال کنید. از آنجایی که رمزگذاری WPA3 جدیدتر است و ممکن است روتر قدیمیتان از آن پشتیبانی نکند، بهتر است پروتکل امنیتی را به آن تغییر دهید.

در غیر این صورت، پس از روشن کردن روتر به صورت بی‌سیم یا با کابل شبکه به آن متصل شوید. وای‌فای روتر در اول کار نامی به صورت Xiaomi_XXXX دارد. سپس از وب‌سایت miwifi.com، آدرس 192.168.31.1 یا اپلیکیشن Mi WiFi، نام کاربری و رمز عبوری که توسط سرویس‌دهنده اینترنت دریافت کرده‌اید را وارد کنید.

جمع بندی

روتر شیائومی AX3600، یکی از بهترین روترهایی است که در این بازی قیمتی و حتی گران‌تر می‌توانید پیدا کنید. با عملکرد عالی، سرعت بالا، ثبات، پوشش بالا و همه ویژگی‌های جذابی که معرفی کردیم، این روتر می‌تواند پاسخگوی هر نیازی باشد.

پشتیبانی از ۲۴۸ دستگاه همزمان آن هم با فناوری‌های پیشرفته، این روتر را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای اداره و محل کار تبدیل می‌کند. در خانه هم با آنتن هوشمند اینترنت اشیاء و ویژگی مدیریت کودکان، محصولی بسیار خوب برای خانواده مدرن است. گیمرها هم می‌توانند این روتر را مد نظر داشته باشند؛ چرا که خیالشان از بابت تاخیر یا کاهش سرعت هنگام استفاده همزمان اعضای خانواده راحت خواهد شد.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

نقد و بررسی شیائومی 11 تی + [ویدئو]

در نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی به جوانب مختلف این گوشی خواهیم پرداخت و مشخصات جذاب روی کاغذ...

مهدی حیدری time-alt ۲۱ آذر ۱۴۰۰

جعبه گشایی شیائومی ۱۱ تی

با جعبه گشایی گوشی شیائومی ۱۱ تی در ادامه‌ی این مطلب، با شما همراه خواهیم بود تا بیشتر با ظاهر...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ آذر ۱۴۰۰

نقد و بررسی پوکو M3 پرو فایوجی؛ گوشی اقتصادی 5G

اگر به دنبال گوشی‌های اقتصادی و خوش‌قیمت باشید، حتماً نام محصولات برند پوکو را شنیده‌اید. پوکو...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

بررسی ویدئویی Mi 11 Ultra؛ آیا ادعاهای شیائومی در مورد بهترین گوشی هوشمندش درست است؟

می ۱۱ اولترا قوی‌ترین پرچمدار شیائومی در سال 2021 است که در این ویدئو به‌طور اختصاصی به بررسی...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر به همراه تبلت‌های پرچمدارش معرفی شدند

یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های 2021 شیائومی امروز در چین برگزار شد که طی آن این شرکت از گوشی Mi...

مهدی حیدری time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات ردمی 10 شیائومی فاش شدند؛ بهبودهای قابل توجه نسبت به ردمی 9؟

مشخصات ردمی 10 شیائومی به صورت آنلاین فاش شده است که نشان از دو ارتقای خوب در بخش سخت‌افزاری...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

طراحی می میکس 4 شیائومی لو رفت؛ بدنه سرامیکی + اسنپدراگون 888 پلاس

با اینکه احتمال عرضه Mi MIX4 شیائومی به این زودی‌ها را کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند، اما...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

عرضه Mi MIX 4 شیائومی با MIUI 12.5 قطعی شد؛ احتمال رونمایی این گوشی در همین ماه

به نظر می‌رسد شیائومی سخت مشغول کار بر روی یکی از گوشی‌های پرچمدار خود تحت عنوان Mi MIX 4 برای...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۰