می‌ بند ۵ معرفی شد: تغییراتی جذاب در مقایسه با نسخه‌ی قبلی

امروزه گجت‌های پوشیدنی از جمله لوازم الکترونیکی قابل استفاده توسط کاربران هستند. یکی از این گجت‌های پوشیدنی می بندها هستند. بعد از ماه‌ها انتظار شیائومی می بند ۵ امروز معرفی شد و به نسبت می بند ۴ پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. در این متن به معرفی این دستبند سلامتی و بررسی تفاوت‌های آن با می بند ۴ می‌پردازیم.

با گشت‌و‌گذار در بازار، به این نتیجه خواهید رسید که دستبندهای هوشمند شیائومی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند. نسخه‌ی جدید این محصول دارای دو نسخه است. نسخه‌ی دارای NFC و نسخه‌ی بدون NFC. نسخه‌ی دارای NFC، قیمت ۳۰ دلار و نسخه‌ی بدون NFC، حدود 45 دلار قیمت دارد.

این نسخه از می بند، مانند نسخه‌ی قبلی خود دارای صفحه نمایش آمولد است، اما کمی بزرگتر از آن است. شیائومی می بند ۵ صفحه نمایشی به بزرگی ۱/۱ اینچ دارد که به نسبت صفحه نمایش ۰/۹۵ اینچی نسخه‌ی قبلی خود، یعنی می بند ۴ کمی بزرگتر شده است. همانند نسخه‌های قبلی این دستبند سلامتی، این نسخه نیز می‌تواند توسط قالب‌های آماده برای صفحه نمایش، شخصی‌سازی شده و نظر کاربر را به خود جلب کند.

سنسورهای شیائومی می بند ۵
سنسورهای شیائومی می بند ۵

مجموعه سنسورهای می بند ۵ نسبت می بند ۴ تغییری نداشته است. این محصول دارای سنسور شتاب سنج، سنسور اندازه‌گیری کننده‌ی ضربان قلب، فشار سنج و ژیروسکوپ است. البته شایعاتی نیز مبنی بر وجود سنسور SpO2 (سنسور اندازه‌گیری کننده‌ی میزان اشباع اکسیژن) در این دستبند وجود دارد که چندان درست به نظر نمی‌رسد.

این دستبند سلامتی، توانایی بررسی جزئیات دقیق سلامتی انسان است. به طور مثال، امکان ردیابی ۵ نوع شنای مخصوص در این اسمارت بند وجود دارد که در حین انجام شنا توسط کاربر، توسط دستبند شناسایی و اندازه‌گیری می‌شود. با داشتن قابلیت PAI یا هوش فعالیت شخصی، فعالیت‌های بدنی روزمره‌ی کاربر با دقت هر چه بهتر شناسایی و اندازه‌گیری می‌شود. لازم به ذکر است که خود این دستبند، توانایی تحمل فشار آب تا ۵۰ متر را دارد.

سنسور اندازه‌گیری کننده‌ی ضربان قلب، به نسبت سنسور موجود در می بند ۴، ۵۰ درصد بهینه‌تر و دقیق‌تر شده است. علاوه بر این، در صورت استفاده از این سنسور، حین داشتن ضربان قلب نامنظم یا غیرعادی، هشداری به کاربر داده می‌شود ( مثل کاری که اپل واچ انجام می‌دهد).

شیائومی می بند ۵
شیائومی می بند ۵

همان طور که اطلاع دارید، این دستبندهای هوشمند، توانایی درک میزان خواب و کیفیت آن را دارند. در می بند ۵، شرکت شیائومی، گامی فراتر گذاشته و امکان استخراج اطلاعات خواب REM را نیز در این دستبند ارائه کرده است.

همانطور که ذکر کردیم، می بند ۵ دارای NFC هم تولید خواهد شد. این قابلیت، به منظور پرداخت در این دستبند قرار داده شده است. به طور مثال، حین خرید از یک فروشگاه، تنها کار لازم برای پرداخت، استفاده از دستبند هوشمند در مقابل درگاه NFC فروشگاه است. با این کار، به طور اتوماتیک، پول از حساب متصل به دستبند هوشمند شما کسر خواهد شد.

می بند ۵، همچنین دارای دستیار صوتی است. اما مشخص نیست که در بیرون از کشور چین، این دستیار به چه شکلی کار خواهد کرد. به عنوان نکته‌ی قوت دیگری از این دستبند، می‌توان به باتری آن اشاره کرد. به گفته‌ی شرکت سازنده‌ی آن، با یک بار شارژ باتری می بند ۵، به مدت ۱۴ روز نیازی به شارژ پیدا نخواهید کرد.

شارژ مغناطیسی شیائومی می بند ۵
شارژ مغناطیسی شیائومی می بند ۵

یکی از معایبی که نسخه‌ی ۴ می بند داشت، لزوم جدا کردن بند دستبند، برای شارژ کردن دستگاه بود. اما در می بند ۵، این کار ضرورتی ندارد. چرا که با فناوری جدید که شیائومی در این دستبند تعبیه کرده است، توسط شارژر‌های مغناطیسی، امکان شارژ کردن دستبند وجود دارد. این شارژر مغناطیسی، به پشت سخت افزار دستبند متصل شده و فرآیند شارژ را انجام می‌دهد.

در نهایت این محصول با برچسب قیمتی CNY ۱۸۹ (یوان رن مین بی) برای نسخه‌ی بدون NFC و با برچسب قیمتی ۲۲۹ یوان رن مین بی برای نسخه‌ی دارای NFC در تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۲۰ شروع به عرضه به بازار می‌شود.

منبع: Gsmarena

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

چرا ساعت هوشمند Watch GT3 هوآوی را بخریم؟

ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال تکامل و پیشرفت چشم‌گیری هستند و در هر مدل جدیدی که معرفی...

ثنا جهاندار time-alt ۸ اسفند ۱۴۰۰

بهترین مچ بندهای هوشمند حال حاضر بازار به ترتیب قیمت

دستبندهای سلامتی محصولات جذابی هستند که دور مچ دست ما قرار می‌گیرند و مثل گوشی‌مان، در تمام...

معین کریمی time-alt ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

بهترین ساعت های هوشمند هر برند به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

بهترین ساعت های هوشمند سال از برندهای اپل، سامسونگ، شیائومی، آنر و هوآوی در این مقاله معرفی...

معین کریمی time-alt ۹ بهمن ۱۴۰۰

نقد و بررسی شیائومی 11 تی + [ویدئو]

در نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی به جوانب مختلف این گوشی خواهیم پرداخت و مشخصات جذاب روی کاغذ...

مهدی حیدری time-alt ۲۱ آذر ۱۴۰۰

جعبه گشایی شیائومی ۱۱ تی

با جعبه گشایی گوشی شیائومی ۱۱ تی در ادامه‌ی این مطلب، با شما همراه خواهیم بود تا بیشتر با ظاهر...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ آذر ۱۴۰۰

نقد و بررسی پوکو M3 پرو فایوجی؛ گوشی اقتصادی 5G

اگر به دنبال گوشی‌های اقتصادی و خوش‌قیمت باشید، حتماً نام محصولات برند پوکو را شنیده‌اید. پوکو...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

بررسی ویدئویی Mi 11 Ultra؛ آیا ادعاهای شیائومی در مورد بهترین گوشی هوشمندش درست است؟

می ۱۱ اولترا قوی‌ترین پرچمدار شیائومی در سال 2021 است که در این ویدئو به‌طور اختصاصی به بررسی...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر به همراه تبلت‌های پرچمدارش معرفی شدند

یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های 2021 شیائومی امروز در چین برگزار شد که طی آن این شرکت از گوشی Mi...

مهدی حیدری time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰