گوشی مناسب سالمندان

راهنمای انتخاب گوشی مناسب سالمندان

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده‌ی همه‌گیر از تلفن‌های همراه هوشمند، نیاز به استفاده از آن‌ها حتی برای سالمندان نیز ضروری شده است. تعدادی از این افراد دارای مشکلات جسمی و روحی هستند و مراقبت از آن‌ها با استفاده از گوشی‌های هوشمند راحت‌تر و بهتر انجام می‌شود. علاوه بر آن، گوشی‌های هوشمند می‌توانند برای سرگرمی این افراد نیز مفید باشند و از کلافگی آن‌ها خودداری کنند. همچنین با استفاده مداوم از تلفن همراه و یادگیری موارد جدید در این حوزه، مغز این افراد پویاتر می‌شود و روند ابتلا به بیماری‌هایی نظیر زوال عقل و آلزایمر در آن‌ها کندتر از قبل می‌شود.

اغلب افراد پر سن‌وسال، به دلیل ناآشنایی با وسایل مبتنی بر تکنولوژی و به خصوص گوشی‌های هوشمند، علاقه‌ای به استفاده از آن‌ها ندارند و سنت را به مدرنیته ترجیح می‌دهند که اتفاقی کاملاً طبیعی است. اما بهتر است ما به عنوان راهنمایی برای آن‌ها باشیم و به نحوی این افراد را با گوشی‌های هوشمند آشنا کنیم تا آن‌ها نیز از قافله تکنولوژی عقب نمانند. همانطور که اشاره شد، اغلب سالمندان دارای مشکلات روحی و جسمانی از قبیل مشکلات بینایی و مشکلات حافظه هستند. در این بین، تلفن‌های همراه هوشمند می‌توانند بهترین کمک را در این زمینه به آن‌ها بکنند. به همین منظور، در این مطلب ویژگی‌های متفاوتی از تلفن‌های همراه را با توجه به نیازهای سالمندان به شما معرفی خواهیم کرد تا با در نظر گرفتن آن‌ها، خرید گوشی مناسب سالمندان برای شما آسان‌تر شود و بهترین انتخاب را بتوانید در این حوزه انجام دهید.

دکمه‌های بزرگ؛ پس‌زمینه ذهنی سالمندان از تلفن همراه

همانطور که در ابتدا مطلب اشاره شد، اکثر سالمندان از مشکلات بینایی مانند پیرچشمی رنج می‌برند و استفاده از گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش کاملاً لمسی و دکمه‌های کوچک برای آن‌ها سخت است. به همین علت در خرید تلفن همراه برای این افراد باید سعی شود مدل‌هایی با دکمه‌های بزرگ را انتخاب کرد تا تجربه استفاده از آن‌ها برای این افراد خوشایند و مطلوب باشد. اما با توجه به پیشرفت فناوری در حوزه تلفن‌های همراه، کمتر گوشی هوشمندی را می‌توان یافت که از دکمه در طراحی آن استفاده شده باشد. برای حل چنین مشکلی، تلفن‌های همراه لمسی دارای دکمه‌های بزرگ می‌توانند به عنوان گوشی مناسب سالمندان قلم‌داد شوند.

گوشی مناسب دارای دکمه‌های بزرگ برای سالمندان

  • نوکیا ۶۳۱۰
  • نوکیا ۱۲۵
  • نوکیا ۲۱۶

تلفن‌های همراه با صفحه نمایش بزرگ

گوشی مناسب سالمندان
صفحه نمایش بزرگ، از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی مناسب سالمندان

از دیگر مشکلاتی که سالمندان با گوشی‌های هوشمند دارند، ابعاد کوچک صفحه نمایش آن‌ها است. گوشی‌های کوچک به این افراد آزادی عمل کافی را نمی‌دهند. همچنین با توجه به ضعف بینایی آن‌ها، استفاده از صفحه نمایش کوچک گوشی‌ها برای آن‌ها سخت است. برای این مورد هم راه‌حلی وجود دارد؛ تلفن‌های همراه هوشمند با صفحه نمایش بزرگ می‌توانند برای این افراد انتخابی مناسب باشند. در این بین تلفن‌های همراه هوشمند تاشو می‌توانند صفحه نمایش بزرگی را به کاربران ارائه دهند و تا حد زیادی برای مشکل بینایی کارساز باشند. علاوه بر این گوشی‌ها، گوشی های دیگری نیز موجود هستند که دارای صفحه نمایش بزرگی هستند و می‌توانند براس سالمندان مفید باشند.

گوشی مناسب دارای صفحه‌ی نمایش بزرگ برای سالمندان

تلفن‌های همراه با وزن کم

معرفی ویژگی‌های گوشی مناسب سالمندان

اغلب تلفن‌های همراه امروزی، به علت جنس مواد استفاده شده در ساخت آن‌ها و تعدد قطعات سخت‌افزاری موجود در آن‌ها، وزن بالایی دارند. این وزن بالا، برای افراد سالمند آزاردهنده است و در طولانی مدت باعث خستگی آن‌ها می‌شود. از طرفی، سالمندان توان بدنی پایینی دارند و استفاده از تلفن‌های همراه سنگین برای آن‌ها خوشایند نیست و این افراد در استفاده از آن‌ها احساس راحتی نمی‌کنند و به مرور از کار کردن با آن‌ها زده می‌شوند. برای جلوگیری از این موضوع، بهتر است تلفن‌های هوشمند سبکی که در بخش زیر معرفی می‌کنیم را در اولویت خرید برای سالمندان قرار دهید.

گوشی با وزن کم برای سالمندان

تلفن‌های همراه با باتری‌های بزرگ و شارژدهی خوب

شارژ کردن گوشی هوشمند از اصلی ترین مواردی است که باعث عدم علاقه افراد سالمند به استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌شود. افراد سالمند برای شارژ تلفن‌های همراه خود معمولاً دچار مشکل می‌شوند و این فرآیند را وقت‌گیر و گیج‌کننده می‌شناسند. نحوه اتصال کابل شارژ به گوشی، تشخیص شارژ شدن کامل باتری و مشکلاتی از این قبیل، باعث افزایش نگرانی‌های سالمندان می‌شوند و در نهایت باعث خودداری آن‌ها از استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌شود.

طبق آمار تحقیقاتی که موجود است، ۴۱ درصد از افراد بالای ۵۵ سال، نیاز به شارژ کردن مداوم را به عنوان یکی از دلایل عدم علاقه‌ی آن‌ها به استفاده از گوشی‌های هوشمند بیان کرده‌اند. بنابراین استفاده از تلفن‌های همراه با ظرفیت بالا باتری، برای این افراد مناسب‌تر است.

گوشی مناسب دارای عمر باتری طولانی و حجم باتری قابل قبول برای سالمندان

رابط کاربری ساده؛ موثرترین مورد در استفاده سالمندان از گوشی‌های هوشمند

راحتی استفاده تلفن همراه برای سالمندان
راحتی استفاده از تلفن همراه برای سالمندان

اغلب تلفن‌های همراه موجود در بازار، با توجه به قابلیت‌های جدیدی که دارند، برای استفاده‌ی سالمندان مقداری پیچیده هستند. این پیچیدگی باعث می‌شود که سالمندان در استفاده از آن‌ها دچار مشکل شوند و یادگیری استفاده از آن‌ها برای آن‌ها زمان‌بر و خسته‌کننده باشد. به همین خاطر، برای افراد سالمند، تلفن‌های همراهی باید انتخاب شوند که رابط کاربری ساده‌ای دارند و استفاده از آن‌ها برای سالمندان راحت باشد تا سالمندان را ترغیب به استفاده از آن‌ها کند.

تلفن‌های همراه مقاوم و بادوام

سالمندان به‌خاطر تمرکز کمتر و مشکلاتی از قبیل لرزش دستان، وسایل خود را نمی‌توانند به خوبی نگهداری کنند. به همین منظور، وسایل آن‌ها بیشتر در معرض آسیب فیزیکی، شکستگی و مشکلاتی از این قبیل هستند. تلفن‌های همراه نیز از این گفته مستثنی نیستند. به همین منظور بهتر است گوشی‌های هوشمندی با دوام و مقاوم را برای سالمندان انتخاب کنید تا هم از ضررهای مالی جلوگیری شود و هم این دستگاه‌ها طول عمر بیشتری را داشته باشند.

علاوه بر این، اگر سالمندی راضی به استفاده از تلفن‌های همراه شود، به سختی قبول می‌کند که این محصول را با محصول جدیدی تعویض کند. چرا که ترس از عدم راحتی استفاده از آن را دارد. تلفن‌های همراه با دوام، به دلیل اینکه اغلب دیرتر دچار مشکلات فنی می‌شوند، کمتر به تعویض شدن نیاز دارند و از این بابت انتخاب امن‌ و مناسب‌تری نسبت به دیگر گوشی‌ها هستند.

تلفن‌های همراه معرفی شده در این بخش، با توجه به ویژگی‌هایی نظیر ضد آب و ضد گرد و خاک بودن و مقاومت قابل قبول صفحه نمایش در برابر شکستگی، برای استفاده سالمندان توصیه می‌شوند.

گوشی مقاوم و با دوام مناسب برای سالمندان

حافظه داخلی بالا؛ از مهم‌ترین مشخصه‌های گوشی مناسب سالمندان

کارت حافظه گوشی
حافظه داخلی بالا؛ از مهم‌ترین مشخصه‌های یک گوشی مناسب برای سالمندان

‘چرا حافظه گوشی من پر شده؟’، این جمله محتمل‌ترین سؤالی است که یک سالمند یا فرد میانسال می‌تواند درباره گوشی‌اش از شما بپرسد. سالمندان و افراد میانسال با توجه به دایره گسترده دوستان و آشنایانی که دارند، با افراد بیشتری در فضای مجازی در ارتباط هستند و به این واسطه تعداد فایل‌ها، تصاویر و ویدیوهای بیشتری را نیز دانلود و تماشا می‌کنند. به همین علت، حافظه داخلی گوشی این افراد به سرعت پر می‌شود و آن‌ها را با مشکلاتی مواجه می‌کند. این موضوع از شایع‌ترین و مهم‌ترین مشکلات سالمندان در استفاده از تلفن همراه به شمار می‌آید و باعث کلافگی بسیاری از این افراد می‌شود.

برای حل این مشکل، دو راه‌حل وجود دارد. راه‌حل ساده‌تر برای رفع این معضل استفاده از کارت حافظه جانبی برای گوشی‌های این افراد است. راه‌حل دوم هم خرید نسخه‌های پرحجم از گوشی‌های مختلف موجود در بازار است که کمی پرهزینه‌تر از روش قبلی است. به عنوان مثال، هنگام خرید پوکو F3 برای سالمندان، بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن را به جای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی خریداری کنید تا نگرانی از بابت پر شدن حافظه داخلی گوشی برای این افراد به وجود نیاید.

بهترین کارت حافظه‌های بازار

  • سامسونگ ایوو پلاس (Evo Plus)
  • سامسونگ پرو پلاس
  • سن‌دیسک اکستریم
  • سن‌دیسک اولترا

قیمت تلفن همراه؛ دغدغه اصلی سالمندان

بیشتر از هر عامل دیگری در انتخاب گوشی هوشمند، قیمت آن برای اغلب کاربران مهم است. سالمندان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این افراد با توجه به سن‌و‌سال بالا و بی‌علاقگی به این لوازم، حساسیت بیشتری از نسل جوان به قیمت این محصولات هستند و همیشه به دنبال گوشی‌هایی با قیمت مناسب و معقول هستند.

نکته مهم دیگر که در انتخاب گوشی مناسب سالمندان باید در نظر داشته باشید، نوع استفاده آن‌ها از گوشی‌ها است. اغلب سالمندان از گوشی‌های هوشمند فقط برای تماس و حضور در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و کاربری آن‌چنان سنگین و حرفه‌ای از این محصولات ندارد. به همین دلیل در انتخاب گوشی برای این افراد نباید مشخصات فنی را در نظر گرفت. چرا که قدرت سخت‌افزاری حداقلی گوشی‌های اقتصادی نیز می‌توانند پاسخگوی نیازهای آن‌ها باشند.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱