لمس فشاری

لمس فشاری فناوری جالب آیفون در گوشی های اندرویدی

مدتی قبل ما در مورد برندی سخن به میان آوردیم که برای اولین بار از صفحه‌نمایش حساس به فشار درگوشی‌های پرچم‌دار خود استفاده کرده بود. بله درست حدس زدید این گوشی هوشمند همان آیفون 6اس معروف می‌باشد. شرکت هواوی گوشی Mate s را با نوع دیگری از لمس فشاری را یک هفته قبل از معرفی لمس سه‌بعدی برای آیفون توسط شرکت اپل منتشر کرده. اما درواقع عرضه Mate s به بازار توسط شرکت هواوی بسیار زمان‌بر بود.

تکنولوژی لمس فشاری در گوشی های آینده اندرویدی

اما بهتر است درباره‌ی آینده این فناوری صحبت کنیم. ازنظر تحلیلگران لمس فشاری در سال 2016 یک ویژگی محبوب درگوشی‌های هوشمند که حامل سیستم‌عامل اندروید هستند خواهد شد. درواقع انتظار می‌رود که  25 درصد گوشی‌های امسال به‌اجبار از لمس فشاری استفاده خواهند کرد. این‌طور به نظر می‌رسد، تکنولوژی‌ای که در سال 2016 تولیدکنندگان گوشی‌های همراه روی آن مانور خواهند داد لمس فشاری باشد. اگرچه همه کاربران گوشی‌های هوشمند از فواید لمس فشاری بهره نخواهند برد، اما بیشتر تولیدکنندگان برای اینکه در این رقابت از رقیبان خود عقب نمانند، از این فناوری در محصولات خود بهره خواند برد. همه‌ای این گفته‌ها به این معنی است که شاید در فکر خریدن یک گوشی هوشمند اندرویدی با تکنولوژی جدید حساس به فشار، فقط به خاطر تجربه شخصی و یا ارزیابی این فناوری باشید. می‌توان گفت که تهیه کردن این گوشی‌های هوشمند اندرویدی که با سیستم حساس به فشار کار می‌کنند بسیار کم بوده اما یافتن آن‌ها محال هم نیست و در آینده نزدیک می‌توان آن‌ها را خریداری کرد. اما شایعاتی هم در مورد بعضی از پرچم‌داران اندرویدی که در ماه‌های  آینده با تکنولوژی  لمس فشاری روانه بازار خواهند شد وجود دارد. که به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

Huawei Mate S

همان طور که قبلا گفتیم شرکت هواوی گوشی هوشمند خود یعنی  میت اس را با فناوری لمس فشاری روانه بازار قابت با پرچم‌داران کرده است. البته ناگفته نماند که اگر خواهان خرید میت اس با این فناوری هستید باید مدل 128 گیگابایتی را خریداری کنید. که به‌سختی در بازار پیدا می‌شود و قیمت آن چیزی در حدود 900 تا 1050 دلار می‌باشد. اگر مایل به خرید این محصول هستید بهتر است مدل‌ها و مشخصات فنی هواوی میت اس را مطالعه فرمایید.

ZTE Axon Mini

گوشی ZTE Axon Mini که سال پیش ما را با مشخصات فنی بالا هیجان زد کرد، یک پرچم‌دار با سیستم‌عامل اندروید است که به‌طورکلی عمل کرد قابل‌توجهی نسبت به قیمتش دارد. البته ناگفته نماند که ZTE Axon Mini با مشخصات فنی بالا آن‌قدر هم کوچک نیست. قیمت این گوشی در حال حاضر در حدود 500 دلار می‌باشد.

لمس فشاری

به‌زودی و شایعات

Samsung Galaxy S7

پرچم‌دار 2016 شرکت سامسونگ  یا بهتر بگویم پرچم‌داران شرکت سامسونگ در مدل‌های اچ و پلاس با تمام شایعات موجود در مورد مجهز بودنشان به صفحه‌نمایش باقابلیت لمس فشاری، قرار است در اواخر فوریه و یا اواست مارس رونمای شوند. ازآنجای که این شرکت در رابطه با ساخت صفحه‌نمایش حساس به فشار تلاش‌های زیادی انجام داده و همچنین با دیدن رقیبی مانند اپل که هم‌اکنون از این فناوری درگوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده است، به نظر ما دلیلی برای به تأخیر انداختن استفاده از این تکنولوژی در پرچم‌داران بعدی سامسونگ وجود ندارد، مگر این‌که یک ایراد و اشکال فنی در استفاده از لمس فشاری در پرچم‌داران سامسونگ به وجود آید. همچنین شایعاتی حاکی از اینکه همه مدل‌های گوشی اس7 از جنس فلز منیزیم  خواهد بود و قلب تپنده‌ی این پرچم‌داران Exynos 8890  یا Snapdragon 820  است که بسته به ناحیه و مدل عرضه خواهند شد.لمس فشاری لمس فشاری

Xiaomi Mi 5

حتماً تا حالا اسم شرکت شیائومی به گوشتان خورده است. این شرکت که تولیدکننده گوشی‌های هوشمند است تاکنون در مقابل پرچم‌داران بنام و معروف شرکت‌های چندین ساله پیشرفت خوبی داشته. این شرکت گوشی‌های خود را با مشخصات فنی و سخت‌افزاری  بالا طراحی زیبا و رابط کاربری اندرویدی سبک وارد بازار گوشی‌های همراه کرد است. مصداق ما برای گفته‌های خود گوشی هوشمند Mi 4 شرکت شیائومی می‌باشد. با توجه به شایعات اخیر، 5 Xiaomi Mi  با پردازشگر Snapdragon 820 و تکنولوژی صفحه‌نمایش حساس به فشار در نیمه اول 2016 قفسه‌های فروشگاه‌ها را پر خواهد کرد. مشخصات فنی Mi 5 را مطالعه فرمایید.

درنهایت ما منتظریم تا شرکت و تولیدکنندگان دیگر از این تکنولوژی استفاده کرده و شاهد پیشرفت تکنولوژی گوشی‌های هوشمند در این زمینه باشیم. پیگیر خبرهای ما باشید.

لمس فشاری

 

منبع: phonearena

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱