تمیز کردن اتو

تمیز کردن اتو با ۱۰ ترفند ساده و موثر

بعد از انتخاب و خرید اتو نوبت به نحوه‌ی نگهداری صحیح از آن می‌رسد. این روزها که قیمت اتو در انواع مختلف بسیار بالاست، نگهداری صحیح از اتو می‌تواند یک ارزش مهم برای شما باشد.

بنابراین در این مقاله، ده ترفند موثر برای تمیز کردن اتو را برای‌تان گردآوری کرده‌ایم. با دانستن این ترفندها، می‌توانید سطح اتوی خود را مانند روز اول تمیز کنید تا به لباس‌های مورد علاقه‌تان آسیبی نرسد و همیشه لباس‌هایی آراسته و مرتب داشته باشید. اما اگر هنوز در مرحله‌ی انتخاب یک اتوی خوب هستید، نگاهی به محصولات ما بیندازید.

استفاده از آب و جوش شیرین

یکی از روش‌های رایج و قدیمی برای تمیز کردن اتو، استفاده از آب و جوش شیرین است. جوش شیرین یک ترکیب قلیایی است که می‌تواند سطح اتوی شما را از آلودگی‌های مختلف پاک کند. برای استفاده از این روش، کافی است کمی جوش شیرین را در آب حل کنید تا خمیر ایجاد شود. سپس این خمیر را با استفاده از یک تکه دستمال پارچه‌ای یا حوله بر روی سطح اتو بمالید. برای پاک کردن این خمیر، می‌توانید از یک دستمال پارچه‌ای تمیز و نم استفاده کنید. حواس‌تان باشد که ردی از این خمیر روی اتو نماند. وقتی از تمیزی سطح اتو اطمینان پیدا کردید، بگذارید سطح اتو خشک شود. حالا می‌توانید اتو را به برق بزنید و از آن استفاده کنید!

استفاده از اسفنج‌های ظرف‌شویی

اگر سطح اتوی شما چرب شده، می‌توانید کمی مایع ظرف‌شویی را روی یک اسفنج‌ ظرف‌شویی بریزید و آن را روی سطح اتوی خود بکشید. پیشنهاد می‌کنیم از اسکاچ برای این کار استفاده نکنید، چرا که می‌تواند باعث ساییدگی سطح اتو شود. پس از اتمام کار، سطح اتو را بشویید و خشک کنید. برای ایمنی کار، مواظب باشید آب روی سیم برق اتو نریزد. صابون و مایع ظرف‌شویی گزینه‌هایی مناسب برای تمیز کردن اتو از چربی هستند.

استفاده از روزنامه

این روش شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما به کمک آن می‌توانید به خوبی سطح اتوی خود را پاک کنید. کافی است دمای اتوی خود را تا آخرین درجه‌ی ممکن بالا ببرید. سپس چند لایه روزنامه را روی هم بگذارید و اتو را روی آن بکشید. البته می‌توانید یک جفت دست‌کش فر دست‌تان کنید و با احتیاط یک تکه روزنامه را روی سطح اتو بکشید. اگر در خانه روزنامه ندارید، می‌توانید از پاکت‌های کاغذی قهوه‌ای رنگ نیز استفاده کنید. جنس کاغذ روزنامه برای تمیز کردن اتو بسیار مناسب و کاراست.

استفاده از استون

استون ماده‌ای است که برای پاک کردن لاک ناخن به کار می‌رود. اما جالب است بدانید از همین ماده می‌توان برای تمیز کردن اتو نیز استفاده کرد. برای این روش نیز لازم است که اتوی شما کاملاً داغ باشد. بنابراین برای احتیاط بیشتر پیشنهاد می‌کنیم دست‌کش فر دست‌تان کنید. یک تکه پنبه یا دستمال حوله‌ای را آغشته به استون کنید و با ضربه‌هایی آرام، آن را روی سطح اتو بزنید. استون خیلی زود بخار می‌شود، اما برای پاک کردن بسیاری از آلودگی‌ها مناسب است.

استفاده از نمک

می‌توانید کمی نمک را روی یک تکه کاغد بپاشید و اتوی داغ را روی آن بکشید. این روش برای تمیز کردن اتو از لکه‌ها به کار می‌رود. حتی می‌توانید روش سوم، یعنی استفاده از روزنامه را با این روش ترکیب کنید. به این شکل که کمی نمک روی روزنامه بپاشید و اتوی داغ را به شکل دایره‌ای روی سطح روزنامه بکشید.

استفاده از خمیردندان

خمیردندان نیز یک ترکیب قلیایی مناسب برای تمیز کردن اتو است. با کمی خمیر دندان و یک تکه پارچه یا حتی یک مسواک تمیز، می‌توانید نقاطی از سطح اتو که آلوده شده را تمیز کنید. پس از اتمام کار، با حوله‌ای نم خمیردندان را به شکل کامل از سطح اتو پاک کنید. سپس اتو را به برق زده و با استفاده از دکمه‌ی بخار دستگاه، از پاک شدن خمیردندان از سطح اتو اطمینان حاصل کنید. حالا می‌توانید لباس موردنظرتان را اتو کنید!

استفاده از سرکه

برخلاف جوش شیرین، خمیردندان و مایع ظرف‌شویی، سرکه یک ترکیب اسیدی است. سرکه برای تمیز کردن اتو از جرم‌ها انتخابی عالی به شمار می‌رود. نصف مخزن آب اتو را با سرکه‌ی سفید تصفیه‌شده و نصف دیگر آن را با آب پر کنید. حالا اتو را روشن کرده و یک حوله‌ی بلااستفاده را اتو کنید.

در حین اتو کردن، چندین بار از دکمه‌ی بخار اتو استفاده کنید تا محلول آب و سرکه، منافذ بخار اتو را از جرم و آلودگی پاک کند. احتمالاً حوله‌ی شما کمی بوی سرکه خواهد گرفت، اما در عوض یک اتوی تمیز خواهید داشت!

استفاده از دستمال کاغذی و گوش‌پاک‌کن

اگر آلودگی سطح اتوی شما خیلی زیاد نیست، می‌توانید از ترکیب دستمال کاغذی و گوش‌پاک‌کن استفاده کنید. دمای اتو را روی حداقل بگذارید، به‌ گونه‌ای که دست‌تان را نسوزاند. سپس با چند لایه دستمال کاغذی نم، سطح اتو را پاک کرده و خشک کنید. از گوش‌پاک‌کن هم می‌توانید برای تمیز کردن منافذ بخاری اتو استفاده کنید. دستمال کاغذی و گوش‌پاک‌کن، راحت‌ترین روش تمیز کردن اتو از گرد و غبار است.

استفاده از قرص استامینوفن

یکی از عجیب‌ترین و در عین حال موثرترین راه‌ها برای تمیز کردن اتو، استفاده از قرص استامینوفن است. در این روش باز هم به دست‌کش فر احتیاج خواهید داشت. اتو را روشن کنید تا سطح آن به خوبی داغ شود. سپس قرص را روی محل آلودگی فشار دهید تا ذوب شود. استامینوفن ذوب‌شده مانند یک ژل جرم‌گیر عمل می‌کند و جرم‌ها را در خود حل می‌کند. این بهترین روش برای تمیز کردن اتو از آلودگی‌های نقطه‌ای است. فقط تاکید می‌کنم که مراقب دستان خود باشید!

استفاده از یخ

اگر یک تکه پلاستیک ذوب شده و به سطح اتوی شما چسبیده، می‌توانید از یخ برای تمیز کردن اتو استفاده کنید. اگر در هنگام اتو کشیدن، ترکیبی نفتی مانند پلاستیک به اتوی شما چسبید، بلافاصله اتو را از برق دربیاورید تا خنک شود. سپس یک ظرف را پر از یخ کرده و اتوی سردشده را داخل آن قرار دهید.

اگر محلی که پلاستیک به آن چسبیده زیاد بزرگ نیست، می‌توانید یک قطعه یخ را به مدت چند دقیقه روی آن نقطه نگه دارید. این کار باعث می‌شود پلاستیک سفت شده و راحت‌تر کَنده شود. حالا تنها چیزی که برای تمیز کردن اتو احتیاج خواهید داشت، ابزاری مانند چاقو یا کاردک است. با چاقو یا کاردک پلاستیک سفت شده را آرام از سطح اتو بخراشید. اتوی شما مانند قبل تمیز خواهد شد.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

گواهی MFi اپل در لوازم جانبی چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر صاحب محصولات اپل مثل آیفون یا آیپد باشید، مهم است که از چه لوازم جانبی روی آن‌ها استفاده...

معین کریمی time-alt ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

فناوری های PowerIQ و VoltageBoost در پاوربانک‌های برند انکر چه کاربردی دارند؟

با پیشرفت سریع توسعه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها، مشتریان به دنبال راه‌هایی سریع‌تر و...

معین کریمی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰

شارژ وایرلس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از فناوری شارژ بی سیم بسیار گسترده‌تر از سالیان گذشته شده است و تولیدکنندگان گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲۴ مهر ۱۴۰۰

بهترین گوشی‌های قاتل پرچمدار تا ۱۶ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۰)

با توجه به قیمت بسیار بالای محصولات دیجیتال و به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، دیگر امکان خرید...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۱ مهر ۱۴۰۰

جاروبرقی رباتیک چه مزایا و معایبی دارد؟

جاروبرقی‌‌‌ها سال‌هاست که به جزئی جدایی‌ناپذیر از لوازم خانه و محل کار ما تبدیل شده‌اند....

آریا مقدم time-alt ۱۹ مهر ۱۴۰۰

مقایسه iOS 15 با iOS 14؛ به iOS 15 سوییچ کنیم یا نه؟

آیا حتماً باید گوشی خود را به آی او اس 15 به‌روزرسانی کنیم؟ اگر همچنان از آی او اس 14 استفاده...

مهدی حیدری time-alt ۷ مهر ۱۴۰۰

HFR به چه معناست و چه تاثیری بر گیمینگ دارد؟

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در سال‌های اخیر، تحولات عظیمی در زمینه‌ی کیفیت تصویر رخ داده است....

آریا مقدم time-alt ۲۲ شهریور ۱۴۰۰