برنامه یادداشت سامسونگ

راه‌هایی برای استفاده بهتر از برنامه یادداشت سامسونگ

همه‌ی ما کم و بیش در طول روز از برنامه‌های یادداشت برداری استفاده می‌کنیم تا جریانات ذهنی یا اتفاقات روزانه را در آن‌ها ثبت کنیم. حال در این مطلب قصد داریم ۱۵ راهی را معرفی کنیم که با انجام آن‌ها می‌‌توانید از برنامه یادداشت گوشی‌های سامسونگ استفاده بهتر و حرفه‌ای تری داشته باشید. پس مثل همیشه در ادامه با سایمان دیجیتال همراه شوید.

۱) حالت rich text را خاموش کنید

در برنامه یادداشت سامسونگ شما می‌توانید نوشته‌ها را بزرگ کنید، زیر آن‌ها خط بکشید، لیست درست کنید و نوشته‌ها را وسط چین یا چپ چین کنید و خیلی قابلیت‌های دیگر. تمام این قابلیت‌ها از طریق نوار ابزار بالای کیبورد گوشی امکان‌پذیر است‌.

اما اگر از جمله افرادی هستید که استفاده زیادی از این قابلیت‌ها ندارید یا این که ترجیح می‌دهید فضای برنامه‌ای که در آن یادداشت می‌کنید ساده و خلوت‌تر باشد می‌توانید با انتخاب سه نقطه‌ی بالا سمت راست گزینه turn off rich text را انتخاب کنید تا این نوار ابزار از بالای کیبور گوشی در برنامه یادداشت برداشته شود.

۲) داخل این برنامه یادآور درست کنید

خود برنامه یادداشت قابلیت اضافه کردن یادآور را ندارد ولی می‌توانید با طی کردن مراحل زیر این کار را انجام دهید. ابتدا وارد یادداشت مورد نظر شده ولی وارد حالت ویرایش نشوید، سپس با انتخاب سه نقطه بالا گزینه send to reminder را انتخاب کنید. حال وارد برنامه remainder گوشی شوید و جزئیات آن را کامل کنید.

۳) یادداشت‌های مورد علاقه را مشخص کنید

ممکن است که شما از آن دسته‌ای باشید که تعداد زیادی یادداشت در برنامه دارند پس برای مدیریت بهتر یادداشت‌های خود بهتر است آن‌هایی که مهم‌تر هستند را به لیست مورد علاقه اضافه کنید. برای این کار کافیست علامت ستاره‌ی بالای هر یادداشت را انتخاب کنید تا این مورد به لیست favorite اضافه شود. حالا به روی سه خط بالا سمت چپ که کلیک کنید و وارد بخش favorite شوید می‌توانید این نوع یادداشت‌ها را مشاهده کنید.

۴) یادداشت‌های مورد علاقه را به بالای برنامه بچسبانید

در بخش قبل توضیح دادیم که چگونه یادداشت‌ها را به بخش Favorite اضافه کنید، ولی در این بخش قصد داریم چگونگی اضافه کردن این نوع یادداشت‌ها به بالای لیست کلی نوشته‌ها را آموزش دهیم.

برای انجام این کار از صفحه اول برنامه note قسمت سه نقطه بالا را انتخاب کرده و سپس به قسمت sort بروید. پس از آن در این صفحه تیک pin favorites to top را روشن کنید تا نوشته‌های مورد علاقه از این پس به بالای لیست نوشته‌ها بچسبند.

۵) دسته‌بندی سریع با رنگ‌ها

احتمالا همه‌ی شما می‌دانید که در این برنامه می‌شود دسته‌ بندی‌های مختلف تشکیل داد و هر یادداشت را به دسته مخصوص خود منتقل کرد. ولی نکته‌ای که احتمالا به آن توجه نکرده‌اید این است که می‌توانید در هنگام تشکیل دسته‌ی جدید رنگ آن را انتخاب کنید و این کار به شما کمک می‌کند تا از همان صفحه اصلی برنامه بتوانید رنگ یادداشت‌های مورد نظر خود را تشخیص دهید.

مثلا می‌توانید بخش شعر در یادداشت‌های خود را به رنگ سبز دربیاورید تا در کنار آن‌ها در صفحه اصلی نقطه سبز رنگ کوچکی به نمایش دربیاید. برای این کار کافیست از صفحه اصلی سه خط بالا سمت چپ را انتخاب کرده و به روی گزینه manage catagories کلید کنید، سپس در این صفحه رنگ هر دسته را بنا به سلیقه خود انتخاب کنید.

۶) یادداشت‌های حذف شده را بازیابی کنید

برنامه یادداشت سامسونگ این قابلیت را دارد که یادداشت‌های حذف شده را دوباره بازیابی کنید چون به عنوان مثال ممکن است که شما به اشتباه نوشته‌ای مهم را پاک کرده باشید. یا از طرف دیگر ممکن است نوشته‌ای را پاک کرده باشید و نمی‌خواهید کسی به آن دسترسی پیدا کند پس بهتر است پس از حذف از صفحه اصلی آن را از صفحه بازیابی هم حذف کنید.

برای دسترسی به این صفحه کافیست سه خط بالا سمت چپ را انتخاب کرده و به روی گزینه recycle bin کلیک کنید و سپس در این صفحه یادداشت مورد نظر را بنا به توضیحات بالا restore یا delete کنید.

۷) قلم مورد علاقه را اضافه کنید

اگر از تنظیمات خاصی (اندازه قلم، مدل، رنگ و …) برای قلم خود در برنامه یادداشت استفاده می‌کنید بهتر است یک بار برای همیشه آن را در قسمت مورد علاقه ذخیره کرده تا هربار نیاز به تنظیم مجدد آن پیدا نکنید.

برای انجام این کار باید به روی آیکون دوم از بالا کلیک کنید تا پنل بخش writing باز شود، سپس با انتخاب نوع قلم و دیگر مشخصات آن، شخصی سازی قلم را کامل کنید و در انتهای کار علامت ستاره بالای این پنل را انتخاب کرده تا این قلم به بخش مورد علاقه اضافه شود‌.

۸) رنگ‌ مناسب برای قلم پیدا کنید

اگر رنگ‌های فسمت شخصی سازی قلم در بخش قبل باب میل شما نیست می‌توانید با انتخاب گزینه نمایش داده شده در عکس رنگ دقیق دلخواه را انتخاب کنید یا با کلیک به روی بخش دوم نشان داده شده سبک رنگی مد نظر خود را به جای رنگ‌های موجود قرار دهید.

۹‌) استایل قلم را در حالت طراحی تغییر دهید

در قسمت طراحی یا همان drawing mode اندازه و شدت رنگ قلم را انتخاب کنید تا بتوانید کنترل بیشتری به روی شکل در حال طراحی داشته باشید. برای این کار کافیست به روی قلم کلیک کنید تا حالت‌ها، اندازه و شدت رنگ برای شما نمایان شود (مشابه شکل زیر).

انتخاب قلم مناسب برای طراحی
انتخاب قلم مناسب برای طراحی

۱۰) حالت پاک‌کن را تغییر دهید‌

به صورت پیش فرض معمولا پاک‌کن ها به صورت خطی پاک می‌کنند ولی شما می‌توانید این گزینه را به روی حالتی بگذارید که پاک‌کن یه قسمتی از طراحی را پاک کند، برای این کار کافیست دو بار روی علامت پا‌ک‌کن در انتهای صفحه کلیک کنید تا گزینه‌ها نشان داده شود.

۱۱‌) از selection tool استفاده کنید

زمانی که از برنامه یادداشت سامسونگ استفاده برای طراحی استفاده می‌کنید، قادر خواهید بود هر شکلی را به اندازه و جهت دلخواه خود در بیاورید، یعنی به عنوان مثال یک دایره کوچک بکشید سپس آن را انتخاب کنید پس از آن قادر خواهید بود اندازه این دایره را تا حد دلخواه بزرگ یا کوچک کنید که در طراحی کردن خیلی قابلیت کاربری خواهد بود.

قابلیت selection tool
قابلیت selection tool

۱۲) حذف طراحی‌ها و دستخط‌های اضافه در نوشته‌ها

زمانی که بین نوشته‌های خود دستخط و طراحی اضافه کرده باشید نیازی نیست برای پاک کردن این طراحی‌ها یا دستخط‌ها کل نوشته را پاک کنید، تنها کافیست به روی علامت (–) نشان داده شده در عکس کلیک کنید.

حذف طراحی‌های اضافه از یادداشت‌ها
حذف طراحی‌های اضافه از یادداشت‌ها

۱۳) خاموش کردن حالت hiperlinks

این برنامه به صورت پیش فرض لینک‌ها را به صورت آبی رنگ و با قابلیت کلیک به روی آن‌ها نمایش می‌دهد. اگر این موضوع باب میل شما نیست می‌توانید از همان صفحه اصلی سه خط بالا سمت چپ را انتخاب کرده و به روی علامت چرخ‌دنده نشان داده شده در تصویر کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات منتقل شوید، سپس در این صفحه گزینه show links in notes را خاموش کنید.

۱۴) به یادداشت‌های خود عکس و صدا اضافه کنید

زمانی که در حال نوشتن در برنامه یادداشت سامسونگ هستید می‌توانید با انتخاب علامت نشان داده شده در عکس به نوشته‌ی خود عکس، وویس و فایل صوتی اضافه کنید. این قابلیت کاربرد فراوانی دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا یادداشت‌های خود را به حالت خیلی کامل‌تری دربیاورید.

۱۵) یادداشت‌ها را با فرمت‌های مختلف به اشتراک بگذارید

شما می‌توانید یادداشت‌های این برنامه را در قالب‌های مختلف عکس، pdf، microsoft word و یا فایل متنی به اشتراک بگذارید. برای این کار وارد نوشته‌ی دلخواه شوید و بدون وارد شدن به حالت ویرایش به روی گزینه علامت اشتراک گذاری در بالا کلیک کنید تا این یادداشت به برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید ارسال شود.

چطور از برنامه سامسونگ Health به بهترین نحو استفاده کنیم؟

منبع: Guidingtech

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱

بررسی گلکسی M52 5G سامسونگ + [ویدئو]

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 فایوجی را در ادامه‌ی این مطلب، از نظر طراحی، نمایشگر، اسپیکر،...

مهدی حیدری time-alt ۲ دی ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی واچ سری۴؛ آیا بالاخره رقیب اندرویدی اپل واچ از راه رسیده است؟

در بررسی گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ 4 کلاسیک به‌وضوح می‌توان دید که یک رقیب جدی برای اپل واچ پیدا...

مهدی حیدری time-alt ۲۹ مهر ۱۴۰۰

سامسونگ پای دوربین 200 مگاپیکسلی را به گوشی‌ها باز کرد؛ معرفی دو سنسور دوربین جدید ایزوسل HP1 و GN5

دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ سرانجام رونمایی شد. این سنسور ایزوسل HP1 اولین سنسور 200...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

نقد و بررسی گلکسی A22 5G

در بازار رقابتي گوشي‌هاي موبايل، ارزان‌ترين گوشي با قابليت پشتيباني از تكنولوژي 5G، امروزه...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

نگاه اولیه به Galaxy Buds2 جدیدترین هندزفری بی‌سیم سامسونگ؛ مشخصات نهایی + ویدیو

11 آگوست 2021 برای سامسونگ روز بزرگی خواهد بود، چراکه یکی از مهم‌ترین رویدادهای این شرکت در...

مهدی حیدری time-alt ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

جعبه گشایی گلکسی A22 5G

گلکسی A22 5G نژادی از سری A کهکشانی‌های سامسونگ است که به تازگی رونمایی شده و بعد از گلکسی A32...

حسین هاشمی time-alt ۱۲ مرداد ۱۴۰۰