بررسی هواوی Y9 2019

گوشی هواوی Y9 2019 از جدیدترین محصولات میان رده کمپانی چینی می باشد که به نوعی قویترین نسخه بین گوشی های سری Y نیز به شمار می آید. Y9 2019 رقیب جدی گوشی نوا 3i و honor 8X محسوب می شود؛ چرا که با داشتن مشخصات تقریبا مشابه، قیمت پایین تری دارد و به باتری بزرگتر 4000 میلی آمپر ساعتی هم مجهز شده است؛ بنابراین Y9 2019 پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یکی از پر فروش ترین محصولات مقرون به صرفه هواوی دارد، اما عملکرد آن در دنیای واقعی چگونه خواهد بود؟ در ادامه با بررسی هواوی Y9 2019 همراه سایمان دیجیتال باشید تا به طور مفصل تر با بخش های محتلف این گوشی آشنا شویم.

طراحی

گوشی هواوی وای 9 نه تنها زیباترین محصول بین تمام گوشی های سری Y به شمار می آید، بلکه این محصول به عنوان یک محصول میان رده هم، دستگاهی با طراحی کاملا بروز و البته دوست داشتنی است. اما شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که چرا Y9 2019 با وجود داشتن مشخصاتی تقر یبا مشابه با گوشی های nova 3i و Honor 8X قیمت پایین تری دارد؟ یکی از اصلی ترین دلایل این موضوع، استفاده از پلاستیک در ساختار بدنه است.

Y9 2019

استفاده از پلاستیک نه تنها هزینه های نهایی را کاهش داده، بلکه باعث شده است که Y9 2019 با وجود داشتن باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و ابعاد بزرگ، تنها 173 گرم وزن داشته باشد. پنل پشتی هم از جنس پلاستیک می باشد که به دلیل داشتن ظاهر براق، شبیه به پنل های شیشه ای است؛ با این وجود، پنل پلاستیکی در مقایسه با پنل های شیشه ای مقاومت کمتری در برابر خط و خش دارد، هر چند که احتمال شکستن آن پایین تر است. استفاده از بدنه پلاستیکی یک مزیت کوچک دیگری هم دارد نیاز به استفاده از خطوط تقویت آنتن را از بین برده و به طراحی یکپارچه تر محصول کمک می کند. اما از تمامی این موارد که بگذریم، بدنه پلاستیکی به هیچ عنوان نمی تواند حس و حال گوشی های شیشه و فلزی یا تمام فلزی را به کاربران منتقل کند.

Y9 2019

در قسمت جلوی Y9 2019 نمایشگر بزرگ 6.5 اینچی با حاشیه های کوچک وجود دارد که در قسمت بالای آن، ناچ یا بریدگی به چشم می خورد. قسمت بریدگی نمایشگر این گوشی محل قرار گیری دوربین سلفی دوگانه است و در قسمت بالای آن نیز اسپیکر مکالمه قرار گرفته است. هواوی برخلاف چیزی که در آنر 10 لایت دیده بودیم، چراغ اعلان را از قسمت بالا حذف نکرده و آن را در داخل اسپیکر مکالمه جای داده است.

Y9 2019

در قسمت پشتی هم دوربین دوگانه با چینش عمودی قرار داده شده است که خوشبختانه برآمدگی بسیار ناچیزی دارد. سنسور اثر انگشت نیز در قسمت میانی پنل پشتی قرار داده شده است که محل بسیار خوبی بوده و استفاده از آن آسان می باشد. همچنین این حسگر از دقت و سرعت بسیار خوبی برخوردار می باشد که سرعت شناسایی آن کمی بهتر از نسخه بکار رفته در آنر 10 لایت است.

Y9 2019

نمایشگر

گوشی هواوی Y9 2019 همانند اکثر گوشی های این کمپانی از نمایشگر IPS LCD استفاده می کند که کوچکترین حاشیه بین تمام گوشی های سری Y را دارد. گوشه های نمایشگر و بریدگی کاملا گرد هستند و هواوی همانند چیزی که در آیفون XR اپل دیده ایم، از تکنولوژی پیشرفته ای برای این موضوع استفاده نکرده است؛ به همین دلیل قسمت های گوشه نمایشگر به ویژه در هنگام نمایش محتوای روشن، کمی تیره تر (سایه دار) به نظر می رسند. البته این موضوع آزار دهنده نبوده و تاثیر بدی روی تجربه کاربری نخواهد داشت.

Y9 2019

رزولوشن پنل بکار رفته در این گوشی 1080×2340 می باشد که تراکم پیکسلی 396 PPi را در اندازه 6.5 اینچی و نسبت تصویر 19:5:9 در اختیار می گذارد. همچنین این نمایشگر حدود 83 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده است که رقم بسیار خوبی برای یک محصول میان رده به شمار می آید.

با توجه به رده قیمتی وای 9 باید گفت که نمایشگر آن از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و چیزی کمتر از نمایشگر بکار رفته در گوشی های honor 8X و نوا 3i ندارد. حداکثر روشنایی پنل این گوشی حدود 450 نیت می باشد که برای استفاده در فضاهای باز، مناسب به نظر می رسد. زاویه دید نمایشگر هم با توجه به LCD بودن پنل، قابل قبول ارزیابی می شود؛ اما کنتراست و عمق رنگ مشکی را نمی توان به خوبی پنل های اولد نمی باشد.

Y9 2019

در قسمت تنظیمات نمایشگر، دو حالت مختلف Vivid و normal قرار داده شده است که در حالت اول، رنگ های به صورت شاداب تری به نمایش گذاشته می شوند و در حالت دوم نیز دقت رنگ های به نمایش گذاشته شده، افزایش می یابد. نا گفته نماند که حداقل روشنایی نمایشگر این گوشی به حدود 4 نیت می رسد که در کنار ویژگی eye comfort برای فیلتر نور آبی، راحتی استفاده از گوشی در محیط های کم نور را به دنبال خواهد داشت. گزینه دیگری که در قسمت تنظیمات نمایشگر به چشم می خورد، امکان مخفی کردن ناچ (بریدگی) به صورت نرم افزاری است که هواوی برای کاربرانی که هنوز با آن کنار نیامده اند، در نظر گرفته است.

دوربین

امروزه امکان این که گوشی هوشمندی از جانب هواوی معرفی شود و کمتر از سه دوربین (در مجموع) داشته باشد، تقریبا صفر است. دوربین های دوگانه رفته رفته جای خود را بین گوشی های هوشمند پیدا کردند و کمپانی هواوی جزو شرکت هایی است که بیشترین استفاده از سیستم دوربین های دوگانه داشته است. بنابراین استفاده از دوربین دوگانه در گوشی Y9 2019 موضوعی کاملا طبیعی است؛ اما جالب است بدانید که این گوشی در هر دو قسمت خود دارای دوربین دوگانه بوده و در مجموع از 4 دوربین استفاده می کند.

دوربین اصلی این گوشی از سنسور 13 مگاپیکسلی استفاده می کند که در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. این دوربین برای فوکوس خودکار از سیستم تشخیص فازی استفاده می کند و فاقد لرزششگیر اوپتیکال می باشد. دوربین دوم هم که صرفا برای سنجش عمق صحنه ها کاربرد دارد، به سنسور 2 مگاپیکسلی مجهز شده است. گفتنی است که دوربین Y9 2019 نیز از هوش مصنوعی برای تشخیص صحنه ها و اعمال تنظیمات مربوط به هرصحنه پشتیبانی می کند و هنگام روشن بودن این ویژگی، رزولوشن دوربین به 12 مگاپیکسل، کاهش پیدا خواهد کرد.

Y9 2019

رابط کاربری دوربین طراحی نسبتا ساده ای دارد و استفاده از آن برای عموم کاربران، آسان خواهد بود. در سمت بالای رابط کاربری گزینه هایی مانند فعال/غیر فعال کردن هوش مصنوعی، تصاویر متحرک و فلاش LED به چشم می خورد و از قسمت تنظیمات دوربین هم می توان به مواردی چون رزولوشن، برچسب مکان، خطوط راهنما و … دسترسی داشت. حالت های مختلف همانند عکاسی پرتره، فیلمبرداری، دیافراگم و … نیز در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با سوایپ کردن به سمت راست و چپ می توان بین آن ها سویچ کرد. متاسفانه هیچ حالت خودکاری برای HDR در نظر گرفته نشده و حتی گزینه فعال کردن آن نیز در قسمت More رابط کاربری قرار داده شده است که به هیچ عنوان تصمیمی منطقی به نظر نمی رسد.

y9 2019

در محیط های روشن عملکرد دوربین Y9 2019 راضی کننده می باشد. این دوربین در هنگام خاموش بودن هوش مصنوعی، تصاویری با رنگ های طبیعی و جزئیات مطلوب به ثبت می رساند که البته محدوده پویایی آن ها را نمی توان عالی دانست. بعد از ثبت عکس، رابط کاربری دوربین، کاربر را به ثابت نگه داشتن دستگاه جهت ثبت تصویر شارپ تر دعوت می کند و همین موضوع (افزایش شارپنس به صورت نرم افزاری) باعث می شود که نویز تصاویر در چنین محیط هایی به خوبی کنترل نشود؛ با این حال این موضوع چندان آزار دهنده نبوده و تاثیر منفی روی تجربه کاربری نخواهد گذاشت.

عملکرد AI یا هوش مصنوعی هم مشابه سایر گوشی های هواوی یا آنر بوده و قادر به تشخیص صحنه هایی چون گیاه، آسمان، حیوانات خانگی، غذا و … می باشد که بیشترین تغییر آن مربوط به افزایش کنتراست و شادابی رنگ ها است. روشن بودن ویژگی AI در برخی مواقع باعث بهبود رنج داینامیکی می شود اما همانطور که در تصاویر پایین مشاهده می کنید، ویژگی AI رنگ ها را بیش از حد شاداب و غیر طبیعی، جلوه می دهد. ناگفته نماند که دوربین دوگانه این محصول در زمینه ثبت تصاویر پرتره عملکرد راضی کننده ای دارد و تشخیص لبه های سوژه (به خصوص سوژه های انسانی) در بیشتر مواقع به خوبی انجام می گیرد.

همانطور که پیش بینی می شد؛ روی عکاسی در محیط های کم نور نمی توان انتظار زیادی از این گوشی داشت. تصاویر ثبت شده در چنین محیط هایی، به دلیل الگوریتم های کاهش نویز، جزئیات خود را از دست می دهند و نبود لرزشگر اوپتیکال در برخی مواقع باعث ثبت تصاویر تار می شود. هوش مصنوعی هم کار خاصی انجام نمی دهد و به دادن توصیه ثابت نگه داشتن گوشی جهت ثبت تصاویر شارپ تر، بسنده می کند. با این وجود عکاسی در حالت شب، نتایج بهتری را در اختیار می گذارد. این حالت بدون دادن اهمیت به افزایش نویز، تصویر شارپ تری به ثبت می رساند که از تصاویر ثبت شده در حالت معمولی، قابل استفاده تر می باشد.

دوربین دوگانه سلفی نیز در شرایط نوری مناسب، تصاویری با جزئیات مطلوب و رنگ های طبیعی به ثبت می رساند؛ با این حال وضوح تصاویر را نمی توان در حد انتظار از سنسور 16 مگاپیکسلی دانست.

سخت افزار و عملکرد

Y9 2019 همانند honor 8x و nova 3i به تراشه جدید کیرین 710 مجهز شده است که در واقع جانشین تراشه کیرین 659 می باشد. این تراشه میان رده در اواسط سال 2018 معرفی شده است که دارای پردازنده مرکزی هشت هسته ایِ متشکل از 4 هسته قدرتمند cortex-A73 و 4 هسته کم مصرف cortex-A53 می باشد. این پردازنده از معماری BigLittle کمپانی ARM استفاده می کند و با لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده است که نوید بخش مصرف بهینه آن می باشد.

پردازنده گرافیکی هم از نوع Mali-G51 MP4 می باشد که به هیچ عنوان قابل مقایسه با پردازنده گرافیکی گوشی های پرچمدار نیست. شاید نوع پردازنده مرکزی این تراشه مشابه با تراشه هایی چون کیرین 960 و 970 باشد اما فرکانس کاری نسخه بکار رفته در کیرین 710 در سطح پایین تری قرار دارد. نا گفته نماند که این تراشه از حافظه رم دو کاناله LDDR4 پشتیبانی می کند و سرعت مودم LTE آن 600 مگابیت برای دانلود و 150 مگابیت برای آپلود اعلام شده است.

y9 2019

به گفته هواوی پردازنده مرکزی کیرین 710 در مقایسه با نسل قبلی، تا 75 درصد در زمینه عملکرد تک هسته ای و تا 68 درصد در زمینه عملکرد چند هسته ای پیشرفت کرده و به لطف استفاده از لیتوگرافی 12 نانومتری مصرف باتری آن نیز تا 30 درصد بهبود داشته است. پردازنده گرافیکی هم در مقایسه با نسل قبلی از نظر توان پردازشی تا 1.3 برابر و از نظر مصرف باتری نیز تا 2 برابر بهبود داشته است.

انجام کارهای معمولی مانند گشت و گذار در رابط کاربری، جا به جایی بین اپلیکیشن ها و … به خوبی و بدون لگ و تاخیر خاصی در این گوشی انجام می گیرد و به لطف استفاده از 4 گیگابایت حافظه رم، چند وظیفگی دستگاه نیز در سطح خوبی قرار می گیرد. در زمینه اجرای بازی ها باید بگوییم که Y9 2019 از پس اجرای بازی های سنگینی چون آسفالت 9 و fifa بر می آید اما به عنوان مثال اگر تنظیمات گرافیکی بازی آسفالت را در حد نهایت بگذاریم، متوجه خواهیم شد که قدرت پردازشی آن در حد گوشی های پرچمدار نمی باشد.

با این حال، ترکیب سخت افزاری این گوشی، پاسخگوی اکثر نیاز های کاربران بوده و می تواند آن ها را راضی کند. نا گفته نماند که این گوشی از ویژگی GPU Turbo هواوی بهره می برد که به گفته هوآوی باعث بهبود عملکرد و کارایی بیشتر گوشی در هنگام اجرای بازی ها خواهد شد؛ با این حال، این ویژگی در حال حاضر برای دو بازی محبوب PUBG و Mobile legends در دسترس بوده و سایر بازی ها از آن پشتیبانی نمی کنند.

نرم افزار

Y9 2019 همانند نوا 3i به سیستم عامل اندروید 8.1 مجهز شده است که رابط کاربری EMUI 8.2 روی آن نصب می باشد. این در حالی است که گوشی آنر 10 لایت با اندروید 9 روانه بازار شده و اصولا برای اسمارتفونِ اندرویدی که از پسوند 2019 استفاده می کند؛ اندروید 8.1 کمی ناامید کننده به نظر می رسد.

صفحه اصلی رابط کاربری هواوی، ظاهر ساده ای دارد و به طور پیش فرض، تمامی اپلیکیشن ها همانند ios در این صفحه چیده شده اند؛ اما یک گزینه دیگر برای فعال کردن منوی اپلیکیشن ها وجود دارد. با این حال منوی اپلیکیشن های این رابط کاربری کمی قدیمی به نظر می رسد و همچنان ژست معروف بالا کشیدن صفحه برای دسترسی به این منو، در دسترس نبوده که باعث می شود برای استفاده از آن، مجبور به زدن دکمه اپلیکیشن ها باشیم.

رابط کاربری هواوی، هیچگونه فریمی برای یکنواخت شدن ظاهر آیکون ها در نظر نمی گیرد که می تواند طرفداران و مخالفان خاص خود را داشته باشد. همچنین با نگه داشتن طولانی مدت انگشت روی آیکون برخی اپلیکیشن ها، می توان از میانبرهای مفیدی استفاده کرد. پنل اعلانات به صورت پیش فرض، ظاهر تیره دارد، با این حال در برخی تم های دیگر، ظاهری روشن تر به خود می گیرد. با کشیدن انگشت به سمت پایین، منوی جست و جو در اختیار گذاشته می شود و برای دسترسی آسان تر به پنل نوتیفیکیشن ها، می توان از سنسور اثر انگشت کمک گرفت.

y9 2019

ژست های حرکتی جایگزین کلید های ناوبری که پیش از این نمونه آن را در گوشی آیفون 10 دیده بودیم در گوشی هواوی Y9 2019 نیز وجود دارد و مشابه چیزی که در ios اپل دیده ایم، با کشیدن انگشت به سمت بالا، منوی هوم در اختیار قرار می گیرد، کشیدن به بالا و نگه داشتن انگشت، اپلیکیشن های در حال اجرا را در اختیار می گذارد و کشیدن انگشت از طرفین هم عمل بازگشت را انجام می دهد.

در برخی موارد مانند اپلیکیشن پیام ها و مرورگر، هواوی تصمیم به استفاده از اپلیکیشن های گوگل گرفته است. اما همچنان اپلیکیشن های زیادی مانند موسیقی، گالری، ایمیل، مدیریت فایل و … وجود دارد که توسط هوآوی توسعه داده شده اند و در کنار اپلیکیشن های مشابه گوگل قرار گرفته اند. بنابراین انتظار می رود هواوی با گذشت زمان، تعداد اپلیکیشن های پیش فرض خود را به صفر برساند؛ چرا که به نظر می رسد گوگل مشکلی با وجود اپلیکیشن هایی با کاربرد یکسان، ندارد.

از این موارد که بگذریم، رابط کاربری هواوی همانند نسخه های بکار رفته در سایر گوشی های این شرکت، از طراحی سردرگمی برخوردار است. به عنوان مثال اپلیکیشن هایی چون messages از الگوریتم های طراحی گوگل استفاده می کنند؛ در حالی که آیکون ها، منوی تنظیمات، قسمت آب و هوا، اپلیکیشن سلامتی هواوی و … به کلی الهام گرفته از ios می باشند و همین موضوع باعث شده است که رابط کاربری هواوی ظاهر یکنواختی نداشته باشد.

باتری

Y9 2019 همانند یکی از پرچمداران امسال هوآوی یعنی میت 20 به باتری 4000 میلی آمپر ساعت مجهز شده است که در کنار پردازنده بهینه جدید می تواند نوید بخش شارژدهی بسیار خوبی آن باشد. به گفته هواوی این گوشی با یک بار شارژ کامل می تواند به طور مداوم 9 ساعت به پخش فیلم یا اجرای بازی، 65 ساعت پخش موسیقی و یا 14 ساعت به وبگردی با شبکه 4G بپردازد. بنابراین می توان گفت که Y9 2019 در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی به راحتی 1 روز را دوام خواهد آورد. در زمینه شارژ باتری هم باید گفت که متاسفانه هواوی برای این باتری بزرگ، پشتیبانی از هیچگونه شارژ سریع را در دستور کار قرار نداده و شارژ کامل آن با آداپتور 10 واتی داخل جعبه، کمی بیشتر از 2 ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

Y9 2019

نقاط قوت

  • طراحی زیبا
  • وزن مناسب باتوجه به ابعاد بدنه
  • نمایشگر بسیار خوب
  • عملکرد خوب در زمینه شارژدهی
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • عملکرد نه چندان خوب دوربین در محیط های کم نور
  • بدنه پلاستیکی
  • عدم پشتیبانی از شارژ سریع
  • استفاده از پورت میکرو یو اس بی

نظر شما در مورد گوشی Y9 2019 چیست؟

۱۱۵ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار ساله دارم استفاده میکنم آخ نگفته ، دوام باطریش خوبه ، رابط کاربیرش روان و آسون هست و توی این چهار سال هنگ نکرده ، برای استفاده روز مره عالیه دوربینش هم در مقایسه با دوربین گوشی های شائومی ارزان قیمت بهتره و عکس ها رو خیلی سر زنده تر ثبت میکنه

دنبال گوشی دسته دوم هستی حتما برو بخرش

چرا هواوی y9 2019 خرکت اهسته ندارد

چرا y9 2019 حرکت اهسته ندارد یا نمیتونم اضافه کنم

گوشیه بدی نیست من که راضی ام ازش

سلام این گوشی هاواوی وای 9 2019 خیلی گوشی مناسبی هست من خودم یه سالو نیمس میشه که دارم و هنوز هیچی نشده با اینکه بازی هاای سنگینی رو مث پابجی موبایل بازی میکردم البته تو شارز هنوز هیچ مشکلی برام پیش نیومده و البته این گوشی گوگل پلی هم داره که خیلی خوبهفقط جنس خوبی نداره و پلاستیک

سلام سایمان
من میخوام گوشی بخرم
قیمتش زیاد بالا نباشه تا همین5تومن باشه
ترجیح میدم هواوی/هانر باشه
رام و حافظه خیلی برام مهمه-مثلا رام:3به بالا حافظه:64به بالا
چون میخوام بازی های مثل کالاف،پابجی و فیفا بکنم
زیبا باشه و حداقل دو دوربینه باشه
بنظرتون چه گوشی خوب هست
خودم بینy8s-y9-y7 praim-هانر10لایت موندم
شنیدم برای بازیy8sخوبه
میشه راهنمایی بکنی

سلام، اپدیت جدید گوشیم(y9prime) اومده ولی میترسم ارتقاش بدم، نتونه اجراش کنه، لطفا جواب بدید که ارتقاش بدم یا نه؟

سلام.توصیه میشه به هیچ وجه پولتون رو خرج گوشی های هوآوی و علی الخصوص این مدل y9 2019 نکنید.تاکید میشه به هیچ وجه! این گوشی ها کلا مادربرد شون ضعیفه بعد از یه مدت هم بویژه توی این مدل خاموش میشن و دیگه روشن نمیشن(مثل اینکه مکررا و به دفعات این موضوع دیده شده و مشکل از خود تولید این سری گوشی هاست)!! خدمات پس از فروش هم افتضاحه الان حدود سه ماهه با این وضعیت گارانتی الاف مون کردن! لطفا اینو نخرید…

من که نزدیک 4 سال Y9 2019 دارم حتی یک بارم هنگ نکرده

سلام من شیش ماهه y9 2019 خریدم ولی تا الان دوبار به یه مشکل عجیب برخوردم اگه میشه راهنمایی کنید بار اولی ک برای گوشیم رم 32 GB خریدم بعد دو هفته فایل های رمم به کلی پاک شدن بجای اون فایلها علامت هایی عجیبی نوشته شده بعد رمم رو گذاشتم کنار فکر کردم مشکل از رم هست دوباره یک رم دیگه خریدم این هم بعد سه هفته اینجوری شد البته اینبار کم کم پاک میکرد ک امروز به کلی تمام فایل های رمم از اهنگ و فیلم و عکس پاک شدند لطفا راهنمایی کنید چرا اینجوریه

سایمان عمر آنر تن لایت بیشتره یا وای نه؟
منظورم اینه برای چیزایی مثل بروز رسانی کدوم زود تر از رده خارج میشن؟

سایمان دیجیتال7
۲۷ فروردین ۱۳۹۹ در ۰۹:۰۸

درود
دوست عزیز، به سال ساخت این محصولات توجه فرمائید.
سپاس از شما

سایمان جان میتونم بپرسم از چه نظر وای نه عملکرد بهتری داره؟
آخه توی بنچمارک های Antutu هم امتیاز آنر تن لایت بیشتره

سایمان دیجیتال7
۲۳ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۸

درود
دوست عزیز در عملکرد کلی محصول جدا از رتبه بندی بنچمارک های معتبر، مشخصات فنی گوشی نظیر ظرفیت باتری و نسخه بلوتوث استفاده شده نیز مد نظر قرار گرفته شده است،
سپاس از شما

سایمان جان لطفا هر چه سریعتر جواب بده.من بین این موبایل و آنر تن لایت موندم.کدوم بهتره؟
در ضمن آنر تن لایت اندرویدش پای هست و باتری لیتیوم پلیمری داره ولی وای نه باتریش لیتیوم یونی هست و اندرویدش مدل اریو هست.به نظرتون کدوم بهتره؟
چن سالی میخوام استفاده کنم بازی هایی مثل پابجی هم میکنم

سایمان دیجیتال7
۱۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۳

درود
دوست عزیز، گوشی هواوی y9 عملکرد بهتری دارد.
سپاس از شما

آیا y9 2019 ضد آب است یا در برابر آب مقاومت دارد. فیلمی منتشر شده که آن را درون ظرف آب میگزارند. این فیلم در آپارات موجود است.

آیا رابط کاربری EMUI 10 برای این گوشی عرضه خواهد شد،در ضمن اگر شارژ اولیه را بجای ۴ ساعت تاحدی بگذاریم که شارژ ۱۰۰ درصد شود، آیا مشکلی برای باتری گوشی پیش خواهد آمد یا خیر؟ ممنون از سایت خوبتون

سلام گوشی من زبانش فارسی نمیشه و هنذفری هم با مدل تو جعبه ویدیو تون فرق میکنه علتش چیه؟

سایمان دیجیتال7
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۶:۰۳

درود
دوست عزیز، موجودی روز این محصول عموما به صورت پلمپ می باشد و محتویات درون جعبه، بنا به موجودی روز و منطقه هر موجودی می تواند متفاوت باشد.
سپاس از شما

با سلام
من برای خرید بین Y9 و شیائومی redmi note 7 گیر کردم خواستم بدون کدوم بهتره.

با سلام
من چند جا شنیدم این گوشی بعد چند ماه میسوزه میخواستم ببینم حقیقت داره
دوم اینکه در زمینه بازی و دوام باتری در دراز مدت y9 2019 یا honor10ilte

همش الکی من الان 1 ساله دارم

سلام میخواستم بگم گوشی y9 2019 را برای شارژ کامل چند ساعت ساعت باید شارژ کنم؟؟؟

دوساعت 15دقیقه

سلام و درود
خیییییلی زیاااد بین این گوشی و nova 3i موندم
میشه کمک کنید؟؟

سلام گوشی y9 2019 زد آب هست

سلام خسته نباشید این گوشی otg ساپورت میکنه؟ممنون

سلام من میخواستم مدت زمان روشنایی صفحه نمایشگرو بیشتر کنم اما داخل تنظیمات موجود نیست

سلام بازی انتقام سلاطین رو گوشی هواوی وی 9 اجرا نمیشه قبلا میشد اما الان نمیتونم آپدیت کنم لطفا راهنمایی کنید سپاس

سلام دوستان یه سوال ایا این گوشی بهتره یا ردمی نوت هفت من بیشتر با گوشی بازی های سنگین مثل پابجی.critical opsبازی میکنم ایاy9برای این بازی ها جوابگو هست و روون اجراشون میکنه یا اینکه ردمی که گرون تره بگیرم!! و یهوچیز دیگه اینکه بالاترین قیمت ممکن y9چنده!! و کدوم رام برای بازی کردن مناسبه لطفا قیمتشو بگین باتشکر فراوان?

بین گوشی Y9 و M30سامسونگ و سامسونگA30 و انر 8 و پی سی لایت کدام بهتره؟
از نظر سخت افزار و دوربین

سایــمان دیــجیتال
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۳:۴۴

با سلام
دوست عزیز گوشی هواوی پی 30 لایت در مجموع گزینه بهتری می باشد.
با تشکر

سلام خسته نباشین میخواستم بدونم هواوی y9بازی pubg رومیاره

Y9

با درود و سپاس
بین گوشی Y9 و M30سامسونگ و سامسونگA30 و انر 8 و پی سی لایت کدام بهتره؟
از نظر سخت افزار و دوربین و در کل ارزش خرید کدام بیشتره؟

سایــمان دیــجیتال
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۳:۵۵

با سلام
دوست عزیز گوشی هواوی پی 30 لایت در مجموع گزینه بهتری می باشد.
با تشکر

بین گوشی Y9 و M30سامسونگ و سامسونگA30 و انر 8 و پی سی لایت کدام بهتره؟

سایــمان دیــجیتال
۲۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۰

با سلام
دوست عزیز لطفا ملاک های خود از خرید گوشی را مشخص فرمایید.
با تشکر

بین این گوشی و گوشی A50 سامسونگ‌کدام یک ارزش خرید ببشتری دارد ؟؟

سایــمان دیــجیتال
۲۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۰

با سلام
دوست عزیز گوشی گلکسی A50 در مجموع گزینه بهتری می باشد.
با تشکر

سلام میخواستم ببینم گوشی y9 زد آب است؟!

گوشی y9 2019 آیا زد آب است؟؟؟؟؟

سایــمان دیــجیتال
۱۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۰

با سلام
دوست عزیز این محصول فاقد استاندارد لازم برای مقاومت در برابر نفوذ آب می باشد.
با تشکر

سلام
از نظر قدرت پردازش و هنگ نکردن و طراحی،y9 بهتره یا a30?
ممنون

سایــمان دیــجیتال
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۰۹:۵۳

با سلام
دوست عزیز بهتر بودن طراحی یک محصول به سلیقه شخصی شما بستگی دارد و در سایر زمینه های مورد نظر شما، این دو گوشی عملکردی نزدیک به هم در اختیار می گذارند.
با تشکر

سلام
درمجموع y9 بهتر است یا انر 10لایت؟
ممنون

سایــمان دیــجیتال
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۰۹:۵۴

با سلام
دوست عزیز به طور کلی تفاوت فاحشی بین دو محصول دیده نمی شود.
با تشکر

سلام ممنون از سایت خوبتون که اطلاعت رو به طور کامل در اختیار ما قرار میده.
میخواستم بدونم بین mi a3 و y9 2019 کدوم بهتره؟
در ضمن بازی های مثل فیفا موبایل و پابجی رو هم انجام میدم و همچنین درباره دوربین هم میخواستم بدون کدوم عملکرد بهتری رو داره.
با تشکر

سایــمان دیــجیتال
۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۶

با سلام
دوست عزیز گوشی شیائومی Mi A3 در مجموع گزینه بهتری می باشد.
با تشکر

آیا گوشی A20 چراغ اعلان داره ممنون

سایــمان دیــجیتال
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۰۹:۳۶

با سلام
دوست عزیز این محصول فاقد چراغ اعلان می باشد.
با تشکر

سلام ببخشید می خواستم بدونم که اگر اندروید این گوشی رو به 9 آپدیت کنیم مصرف باتری زیاد
میشه ؟

سایــمان دیــجیتال
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۲

با سلام
دوست عزیز برای راهنمایی در این زمینه، منتظر پاسخ کاربران این محصول بمانید.
با تشکر

سلام. خسته نباشید. به نظرتون بین این گوشی و nova3i کدوم گزینه بهتریه؟!

سلام میخواستم بدون برای برای بازی گوشی Samsung a20 بهتره یا HUAWEI Y7 PRIME؟

سایــمان دیــجیتال
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۳:۵۱

با سلام
دوست عزیز در زمینه قدرت سخت افزاری تفاوت فاحشی بین دو گوشی دیده نمی شود. با این وجود گوشی A20 دارای نمایشگر بهتری می باشد.
سپاس از شما

سلام
ببخشید بین Y9 و honor 8 کدوم بهتره؟ممنون میشم، جواب بدید.

سایــمان دیــجیتال
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۰۹:۴۴

درود خدمت شما
دوست عزیز گوشی Y9 2019 در مجموع گزینه بهتری می باشد.
با تشکر

سلام. بین a50 . Y9?

سایــمان دیــجیتال
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۰۹:۵۳

درود خدمت شما
دوست عزیز گوشی گلکسی A50 به طور کلی گزینه بهتری می باشد.
با تشکر

سلام خسته نباشید من این گوشیو خریدم ولی شارژرش باشارژری که تو فیلمهای جعبه گشایی اون دیدم فرق داشت علت چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سایــمان دیــجیتال
۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۰۹:۴۱

با سلام
دوست عزیز نوع شارژر با توجه به منطقه عرضه، متفاوت می باشد.
با تشکر

احمد سوارزاده
۲۴ تیر ۱۳۹۸ در ۱۴:۲۷

با عرض سلام وخسته نباشی
گوشی هواوی y9 خریداری کردم وطبق بررسی هایی که انجام دادم دستگاه شارژ باید سه کله باشد ولی متاسفانه شارژره من دو کله است به کجا باید مراجعه کنم در ضمن من ساکن مشهد میباشم

سایــمان دیــجیتال
۲۵ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۰

با سلام
دوست عزیز نوع شارژر بسته به منطقه عرضه، متفاوت می باشد.
با تشکر

سلام خسته نباشید در مورد گوشی سه گوشی هانر ۱۰ و Y9 و A30کدوم رو پیشنهاد میکنید کیفیت صفحه و دوربین و کیفیت و کارایی کلی گوشی برام مهم است و اینکه گوشی خوبی باشه اگه در این رنج قیمت گوشی بهتری هم هست ممنون میشم پیشنهاد کنید با تشکر

سایــمان دیــجیتال
۲۲ تیر ۱۳۹۸ در ۰۹:۳۳

درود خدمت شما
دوست عزیز گوشی آنر 10 در مجموع گزینه بهتری می باشد.
سپاس از همراهی شما

سلام. بین این گوشی و p30 lite کدوم برای اجرای بازی مثل PUBG مناسب تر هستن؟!

سایــمان دیــجیتال
۲۲ تیر ۱۳۹۸ در ۰۹:۴۰

با سلام
دوست عزیز تفاوت چندانی بین قدرت پردازشی دو گوشی مورد نظر شما وجود ندارد.
با تشکر

سلام خسته نباشید

من گوشی میخوام که کیفیت دوربینش واقعا خوب باشه… باتری و صفحه نمایش خوبی داشته باشه چند سال بتونم ازش استفاده کنم

اهل بازی با گوشی هم نیستم ولی استفاده زیادی از گوشی میکنم.

بین y9 2019
nova 3
آنر ده لایت
میت ده لایت
سامسونگ a30
آنر 8x
کدوم برام بهتره .. تشکر

سایــمان دیــجیتال
۲۰ تیر ۱۳۹۸ در ۰۹:۵۷

درود خدمت شما
دوست عزیز گوشی نوا 3 در مجموع گزینه بهتری می باشد.
با تشکر

سلام .میخاستم بدونم سرعت اش تو بازی ها چطوره مثلا GTA هنگ نمیکنه یا گوشی داغ نمیشه با بازی های سنگین

سایــمان دیــجیتال
۱۹ تیر ۱۳۹۸ در ۰۹:۴۶

با سلام
دوست عزیز لطفا نقد و بررسی را مطالعه فرمایید.
با تشکر

ببخشید این گوشی برای بازی های سنگین مثل PUBG چطوره؟

سایــمان دیــجیتال
۱۸ تیر ۱۳۹۸ در ۰۹:۵۲

درود خدمت شما
دوست عزیز قدرت سخت افزاری این محصول برای اجرای بازی های سنگین با کیفیت بالا، کافی نمی باشد.
سپاس از شما

با سلام خدمت سایمان دیجیتال
میخواستم بگم عکس شارژر که سه کله ای هستش برای گوشی من فرق داره و اون نیست میخواستم بدونم برای همه همینطوریه یا نه برم عوضش کنم

سایــمان دیــجیتال
۱۶ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۹

با سلام
دوست عزیز نوع شارژر با توجه به منطقه عرضه، متفاوت می باشد.
سپاس از شما

سلام به نظرتون گوشی y9(2019)بهتره یا شیائومیredmi s2؟؟یا y7)۲۰۱۹(

سایــمان دیــجیتال
۱۵ تیر ۱۳۹۸ در ۰۹:۲۵

با سلام
دوست عزیز گوشی Y9 2019 در مجموع گزینه بهتری می باشد.
با تشکر

سلام آیا گوشی های وای 9 2019 به شارژ اولیه نیاز دارد؟. چند ساعت؟

سایــمان دیــجیتال
۱۵ تیر ۱۳۹۸ در ۰۹:۴۱

با سلام
دوست عزیز به طور کلی شارژ اولیه 4 ساعت مناسب می باشد. همچنین برای اطلاعت بیشتر و دقیق تر، لطفا به دفترچه راهنمای داخل جعبه محصول، مراجعه فرمایید.
با تشکر

رضا طاهرخانی
۶ تیر ۱۳۹۸ در ۱۳:۳۴

متن نظر*سلام آیا گوشی y9 2019مجهز به NFCمیبلشد درضمن بین این گوشیy9 2019و M20 64GBکدام بهتره کمک کنید با تشکر

سایــمان دیــجیتال
۹ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۹

با سلام
دوست عزیز گوشی Y9 2019 فاقد NFC بوده و در مقایسه با گلکسی M20، گزینه بهتری می باشد.
سپاس از شما

سلام این گوشی به اندروید9 و 9emui اپدیت میشه؟؟؟

سایــمان دیــجیتال
۶ تیر ۱۳۹۸ در ۰۹:۵۳

با سلام
بله دوست عزیز بروزرسانی اندروید 9 برای این گوشی عرضه خواهد شد.
سپاس از شما

سلام دوستان
من بین گوشی honor 10 lite و y9 2019 گیر کردم کدوم رو بخرم من گوشی ای میخوام که بازی pubgرو راحت و بدون لگ اجرا کنه از نظر شما دوستان و سایمان دیجییتال کدوم بهتره ممنون میشم اگر جواب بدید سپاس و تشکر✋✋

سایــمان دیــجیتال
۳ تیر ۱۳۹۸ در ۰۹:۵۲

با سلام
دوست عزیز گوشی های مورد نظر شما از نظر قدرت پردازشی تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند.
با تشکر

سلام. من تبلت سامسونگ اس 2 مدل 9.7.2.داشتم که بهترین تبلت جهانه. فروختم و اردیبهشت 98 وای 9 گرفتم. به خدا قسم رودست نداره. بااین مشخصات اگه سامسونگ بگیری باید 7تومن هزینه کنی. من راضی هستم. سه وصد خریدم. خیلی شیک وباکلاسه دوستام a7دارن ولی میگن این بهتره. برین نمایندگی باهاش کار کنید. مطمئن باشید که میخرید

سلام
میخواستم بدونم از نظر اجرای بازی Y9 گزینه مناسب تریه یا a50؟

سایمان دیجیتال
۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۲

درود
دوست عزیز، محصول سامسونگ ارزش خرید بیشتری را دارا می باشد.
سپاسگزاریم

آیا روی گوشی y9 2019 به صورت پیش فرض game نصب شده است؟

درود
دوست عزیز هیچ گیمی به صورت پیش فرض بر روی گوشی نصب نمی شود. با تشکر

سلام دوست عزیز منم y9 دارم
برای شما بازی نصب بود؟ و اینکه از کجا خریدید؟
آیدی تلگرامم @m.null

سلام خسته نباشید
من این گوشی رو چند ماهه دارم و واقعا ازش رازیم، میخاستم بدونم آیا کابل MHL هم ساپورت میکنه؟؟

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم اندروید ۹برای این گوشی عرضه میشه یا نه!؟

سلام خسته نباشید من قبل عید خرید خیلی عالیه فقط علت کاهش قیمت این گوشی چیه و این که قیمتش بالا هم میره یا نه؟

سلام خسته نباشین.ببخشید چند وقتیه میخوام گوشی بخرم بین هواوی y9 2019 و galaxy a30 موندم کدوم بهتره؟

درود
دوست عزیز، برای مقایسه چند محصول، در صفحه ی یکی از محصولات مورد نظر خود، بروی کلید مقایسه کلیک کرده و با درج نام سایر محصولات، آنها را انتخاب بفرمایید از این رو براحتی می توانید ویژگی های دستگاه های مورد نظر خود را در کنار هم مشاهده بفرمایید. با تشکر

سلام خسته نباشین. میخواستم بدونم این گوشی ضد ابه یانه؟ اخه دارمش. چند روز پیش افتاد تو جوی اب و حدود 20 ثانیه کامل توی اب بود ولی هیچمشکلی براش پیش نیومدو حتی خاموشمنشد.

درود
دوست عزیز این محصول از قابلیت مورد نظر شما پشتیبانی نمی کند. با تشکر

سلام خسته نباشید بنظرت سامسونگ m20 بگیرم یا هوآوی y9 2019 کدام بهتره؟ ؟؟؟

سایمان دیجیتال
۱۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۴:۱۷

درود خدمت شما
دوست عزیز، برای مقایسه چند محصول، در صفحه ی یکی از محصولات مورد نظر خود، بروی کلید مقایسه کلیک کرده و با درج نام سایر محصولات، آنها را انتخاب بفرمایید از این رو براحتی می توانید ویژگی های دستگاه های مورد نظر خود را در کنار هم مشاهده بفرمایید.
از همراهی و اعتماد شما سپاسگزاریم

سلام معذرت میخوام در بعضی از سایت ها خوندم y9 2019 رادیو نداره. این موضوع درسته؟

درود
دوست عزیز، برای اطلاع از کیفیت محصول منتظر پاسخ و راهنمایی سایر کاربران باقی بمانید.

گوشی خیلی خوبیه.راضیم

لطفا بگید این گوشی otg ساپورت میکنه چون برام خیلی مهم هست

درود
دوست عزیز عموما گوشی های هوشمند جدید از قابلیت مورد نظر شما پشتیبانی می کنند. با تشکر

عرفان فرزانه
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ در ۱۱:۱۰

شما همش بدی این گوشی رو گفتید.من آسفالت ۹ رو تو گرافیک high بازی میکنم و سرعت فریمش عالیه…گوشی فوق العاده عالیه….و از لحاظ سرعت حتی از a7 2018 بهتره

mojtabaebrahimimaroufi75
۲ اسفند ۱۳۹۷ در ۱۰:۳۳

با سلام دنبال گوشی قیمت حدود 4 میلیون میگردم ولی از گوشی خیلی خیلی زیاد کار میکشم جوری که اچ تی سی یو اولترایی که داشتم رمش سوخت و مجبورم یه گوشیه دیگه بخرم چه محصولی رو توصیه می کنین که حداقل دو سال دووم بیاره؟

درود
دوست عزیز برای دریافت راهنمایی در این زمینه با واحد فروش تماس بگیرید. با تشکر

حیدر بابارحیم لو
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ در ۱۵:۵۴

سلام. من از این گوشی بسیار راضی هستم و تمام امکانات گوشی هوشمند را دارد و به سایر دوستان خودم این مدل را معرفی کردم در ضمن من تعداد دو دستگاه از این مدل را خریدم.

سلام الان من میخوام گوشی بخرم بین y9 و A6پلاس موندم از نظر کیفیت دوربین و مقاومت و انتن دهی کدوم بهتره خواهشا جواب بدید

یک نکته بسیار مهم
باطری این گوشی ازنوع لیتیوم یونیست هم خیلی ارزان تره وهم خود تخلیه بیشتری داره واستانداردامنیتی هم نداره وپتانسیل انفجارشم بالاس ولی باطری honor 10 Lite مثل mate 20 pro ازنوع لیتیوم پلیمری جدیده جدااز گران قیمتیش دارای استاندارد tüvالمان است وبسیارامن وهمچنین دارای خود تخلیه بسیار کمتریعنی یک باطری 4000لیتیوم یونی درحد3000لیتیوم پلیمریه

سلام کارایی اپلیکیشن health در گوشی چیه?

میلاد نژادولی
۳ بهمن ۱۳۹۷ در ۰۰:۴۶

خیلی ممنون بابت نقد خوبتون
عکساتونم عالی دراومدن
یه مطلب راجب عکاسی با گوشی بذارید لطفا

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰