بررسی سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2

گلکسی واچ اکتیو 2 جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ در سال 2019 می باشد که با اضافه کردن حاشیه لمسی، محبوبیت خود را دوچندان کرده است. قبل از اینکه به بررسی این ساعت هوشمند بپردازیم، می خواهیم نگاهی به آمار فروش این محصولات پوشیدنی داشته باشیم.

گجت های پوشیدنی به سرعت در حال تبدیل شدن به بخش جدا ناپذیر از صنعت لوازم الکترونیکی می شوند. این لوازم الکترونیکی پوشیدنی در تنوع های بسیار زیاد با کاربردهای مختلفی مانند ردیاب فعالیت های ورزشی، ابزارهای ناوبری و … را در اختیار کاربران قرار می دهند. جالب است بدانید که سایت Statisca که آمار مربوط به فروش دستگاه های هوشمند را نشر می کند، رشد فروش این محصولات را از 16 میلیون دلار در سال 2016 به 73 میلیون دلار در سال 2022 پیش بینی کرده است. با استناد به این آمار متوجه این موضوع می شویم که گجت های پوشیدنی با افزودن امکانات بیشتر، محبوبیت بیشتر را بین طرفداران خود را کسب می کنند. به طوریکه تا سال 2016، هدفون های بلوتوثی بزرگترین بخش از صنعت محصولات پوشیدنی را تشکیل می دادند و بند های سلامتی و ساعت های هوشمند جایگاه های دوم و سوم قرار گرفته بودند. اما با توجه به افزایش رشد فروش ساعت های هوشمند، احتمال می رود تا سال 2021، ساعت های هوشمند جایگاه اول را به خود اختصاص بدهند و آمار تولید آن ها تا مرز 81 میلیون دستگاه برسد. از این رو انتظار داریم شرکت های قدرتمند، با استفاده جدیدترین فناوری ها در ساعت های هوشمند خود، بتوانند کاربران بیشتری را به خرید این محصولات تشویق کنند.

گلکسی واچ اکتیو 2

اپل و سامسونگ دو برند محبوب و مورد اعتمادی هستند که سالانه محصولات جدید خود را روانه بازار می کنند. اما جالب است بدانید سهم 47 درصدی از بازار مربوط به اپل واچ می باشد و تنها 13.4 درصد آن به سامسونگ اختصاص دارد. به نظر شما، آمار فروش کمتر این کمپانی کره ای می تواند دلیل کافی برای نخریدن محصولات آن باشد. برای پاسخ به این سوال و بررسی کامل گلکسی واچ اکتیو 2 ما را در ادامه همراهی نمایید. (لازم است بدانید که نسخه مورد بررسی ما Under Armor Edition می باشد)

طراحی و نمایشگر

گلکسی واچ اکتیو 2 نسبت به نسل قبلی خود، تنها در یک نسخه عرضه نمی شود، بلکه نسخه 40 میلی متری و 44 ملی متر با جنس بدنه استیل ضد زنگ، آلومینیوم و اضافه شدن نسخه LTE امکان انتخاب با گزینه های مختلفی را پیش روی شما می گذارد. همانطور که در قسمت بالا گفتیم نسخه مورد بررسی ما گلکسی واچ اکتیو نسخه آندرآرمو 44 میلی متر می باشد که تنها تفاوت آن گلکسی واچ اکتیو 2 استاندارد، برخوردار بودن از اپلیکیشن اختصاصی Ander armour است.

از مهم ترین تغییرات در بخش طراحی، بازگشت حاشیه چرخان اما نه با ماهیت فیزیکی، بلکه لمسی می باشد. حاشیه چرخان گلکسی واچ اکتیو 2 حس و حال عجیبی را به شما انتقال می دهد و در عین حال ظرافت ساعت را حفظ می کند. این ساعت هوشمند (نسخه 44 میلی متری) بروی مچ های بزرگ تر مناسب تر می باشد و طراحی آن بگونه ای است که استفاده آن در هر دو حالت کلاسیک و اسپرت را در اختیار می گذارد. خوشبختانه اگر مچ دست شما ظریف باشد، می توانید نسخه 40 میلی متری این ساعت را خریداری کنید.

سامسونگ برای بدنه ساعت هوشمند جدید خود از دو پوشش آلومینیومی و فولاد ضد زنگ استفاده می کند که جنس آلومینومی در رنگ های مشکی، نقره ای و رزگلد با بند پلاستیک عرضه می شود؛ در حالیکه نسخه استیل ضد زنگ، در رنگ بندی مشکی، نقره ای و گلد با بند چرمی و تنها برای مدل LTE ارائه می گردد. گلکسی واچ اکتیو 2 مورد بررسی ما از پوشش آلومینیومی به رنگ سرمه ای نسبتا ماتی استفاده می کند که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

قرار گیری دکمه های هوم بروی بدنه از بیرون زدگی نسبتا مناسبی برخوردار می باشد و ترکیبی یکپارچه برای ساعت را رقم می زند. همچنین به واسطه دکمه بالایی که نقش بازگشت را برای این ساعت بازی می کند، می توان به صفحه هوم برگشت و دکمه دوم با یکبار فشار، صفحه اپلیکیشن ها را برای شما باز خواهد کرد. در سمت دیگر گلکسی واچ اکتیو 2، خروجی اسپیکرها مشاهده می شود که برای پخش آهنگ و یا برقراری تماس مورد استفاده قرار خواهد گرفت و عملکرد آن ها را می توان نسبتا خوب ارزیابی نمود.

گلکسی واچ اکتیو 2

با چرخاندن انگشت بروی حاشیه لمسی امکان دسترسی به اپلیکیشن ها برای شما فراهم می شود و در لحظه می توانید به اپلیکیشن، اعلانات و یا سایر اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشید. شاید استفاده از آن برای بار اول کمی سخت باشد، اما بعد از عادت کردن، می توان به راحتی آن را کنترل نمود. همچنین می توانید این قابلیت را از طریق تنظیمات، فعال و یا غیر فعال نمایید.

نمایشگر 1.4 اینچ گلکسی واچ اکتیو 2 نسخه آندر آرمور از فناوری سوپر آمولد با با رزولوشن 360 در 360 پیکسل بهره می برد که از روشنایی بسیار خوبی برخوردار می باشد. همچنین پوشش گوریلا گلس DX پلاس برای جلوگیری از آسیب های احتمالی برای صفحه نمایش این ساعت هوشمند سامسونگ در نظر گرفته شده است. علاوه بر این موارد، گلکسی واچ اکتیو 2، همانند نسل های گذشته، از استاندارد IP68 بهره می برد که تا عمق 50 متری در برابر نفوذ آب مقاومت خواهد داشت.

گلکسی واچ اکتیو 2

عملکرد و رابط کاربری

سیستم سخت افزاری گلکسی واچ اکتیو 2 را تراشه اگزینوس 9110 با پردازنده 2 هسته ای تشکیل می دهد و رم 768 مگابایتی برای نسخه آلومینیومی به اندازه کافی برای اجرای اپلیکیشن ها سریع می باشد. همچنین حافظه داخلی 4 گیگابایت که بخشی از فضای ذخیره آن به اپلیکیشن های پیش فرض و سیستم عامل اختصاص پیدا می کند و فضای باقیمانده برای شما حدودا 1.5 گیگابایت خواهد بود. این حجم از حافظه داخلی می تواند برای موسیقی ها و اپلیکیشن های با حجم متوسط شما مناسب باشد.

همانطور که می دانید سامسونگ از سیستم عامل اختصاصی خود یعنی تایزن در ساعت های هوشمند استفاده می کند و گلکسی واچ اکتیو 2 از این موضوع مستثنا نمی باشد. همچنین رابط کاربری One UI آن گشت و گذار روان تری در داخل برنامه ها را برای شما فراهم می کند. لازم است بدانید اگر از کاربران گلکسی واچ اکتیو باشید، نسل جدید تغییرات زیادی را در نرم افزار در اختیار شما نمی گذارد. اما احتمالا حاشیه لمسی و ویژگی هایی مانند واچ استایل شما را جذب این ساعت خواهد کرد.

اگر بخواهیم نگاهی به رابط کاربری گلکسی واچ اکتیو 2 داشته باشیم، باید بگوییم که با سوایپ کردن به سمت راست به یک سری ویجت های پیش فرض می توانید دسترسی داشت و امکان چینش ، انتخاب و یا حذف آن از دو روش اپلیکیشن و خود ساعت امکانپذیر می باشد. سوایپ به سمت چپ نوتیفیکیشن ها و پیام ها و سامسونگ Pay را در اختیار شما می گذارد. همچنین در صورت اینکه در صفحه هوم باشید با کشیدن انگشت از بالا به پایین به یک سری قابلیت ها مانند، تنظیمات مربوط به روشنایی، حالت شب، حالت هواپیما، تنظیمات کلی، چراغ قوه و… داشت.

جالب است بدانید که پشتیبانی از برنامه های شخص ثالث یکی از مواردی است که سیستم عامل تایزن را از رقیبان خود واچ اُ اِس و اندروید وِر عقب انداخته است و آخرین محصول پوشیدنی سامسونگ Glaxy watch Active 2 نیز از این سیستم عامل بهره می برد. از این رو نبود برنامه های نام آشنا مانند Google Maps ، توییتر باعث می شود تا رقیب آن اپل واچ 5 یک گام جلو تر باشد. البته گلکسی استور سامسونگ با در اختیار گذاشتن امکان خرید برنامه ها این موضوع را کمی جبران می کند.

گلکسی واچ اکتیو 2

البته موارد گفته شده در قسمت بالا دلیل کافی برای پایین آوردن ارزش خرید گلکسی واچ اکتیو 2 نخواهد بود. زیرا برخی امکانات این ساعت هوشمند مانند کیبورد بسیار جذاب که در ساعت قرار گرفته امکان تایپ را در فضای بسیار کوچک ساعت فراهم می کند؛ در حالیکه این قابلیت در اپل واچ 5 وجود ندارد. همچنین ویژگی واچ استایل به شما این امکان را می دهد که واچ فیس خود را شخصی سازی کنید. برای این امر، فقط کافیست از لباس و یا هر چیز دیگری عکس بگیرید و آن را از طریق نرم افزار پوشیدنی سامسونگ به ساعت خود انتقال دهید.

تناسب اندام

پیش از ورود به بحث عملکرد گلکسی واچ اکتیو 2 در زمینه ردیابی تناسب اندام، می خواهیم این موضوع را روشن کنیم که اگر کاربر ساعت هوشمند، افراد ورزشکار حرفه ای باشند، این محصولات آنطور که باید نمی توانند پاسخگوی نیازهای آن ها باشد. بنابراین اگر شما از دسته ورزشکاران حرفه ای هستید، ساعت های هوشمند حرفه ای برای شما مناسب خواهد بود. اما در غیر اینصورت، ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو 2، می تواند با ردیابی فعالیت های ورزشی، سلامت جسمی شما را به خوبی رصد کند.

گلکسی واچ اکتیو 2

اگر بخواهیم درباره تحولات بخش تناسب اندام Glalxy Watch active 2 بگوییم، لازم است بدانید که این ساعت در برابر نسل های قبلی خود، تغییرات خیلی زیادی را به خود ندیده است. همچنان، شما می توانید 39 فعالیت ورزشی خود را دنبال کنید و به اطلاعات آن ها از طریق اپلیکیشن Samsung Health دسترسی داشته باشید. البته اضافه شدن ورزش شنا به مجموعه تشخیص خودکار فعالیت های ورزشی و قابلیت Runnig Coach از مواردی می باشند که این ساعت را از نسل قبلی اش متفاوت کرده اند که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

گلکسی واچ اکتیو 2

جالب است بدانید که قابلیت Runnig Coach مانند یک مربی همراه شما هنگام دویدن خواهد بود.به طوریکه با فرمان های دستیار صوتی می توانید دویدن بهتر را تجربه کنید. شما می توانید با فعال کردن این ویژگی، از میزان سرعت، مسافت طی شده، کالری، مطلع شوید و حتی توصیه هایی را مانند کم کردن سرعت و با بالعکس را دریافت کنید. جالب است بدانید که سامسونگ با عرضه نسخه آندر آرمور ادیشن گلکسی واچ اکتیو 2، فرصت بسیار خوبی برای علاقمندان به این ورزش را فراهم می کند.

MapMyRun

اگر در ساعت به سمت راست، صفحات را سوایپ کنید، اپلیکیشن اختصاصی Ander Armor را مشاهده خواهید نمود که در حالت شروع قرار دارد. با زدن بروی دکمه شروع، ساعت از شما می خواهد که برنامه MapMyRun را ابتدا بر روی گوشی نصب کنید و بعد می توانید از طریق ساعت فعالیت ورزشی خود را ادامه دهید. متاسفانه زمانیکه برای نصب برنامه از طریق پلی استور اقدام کردیم، با پیام اینکه این برنامه برای کشور شما در دسترس نیست، مواجه شدیم. برای حل این مشکل، اول پلی استور را بستیم. سپس این مراحل را برای حذف کش پلی استور طی نمودیم(App> Google Play Store>Storage>Clear Cache). در ادامه با اجرای نرم افزار تغییر IP دوباره پلی استور اجرا کردیم و نرم افزار را جست و جو و نصب نمودیم.

گلکسی واچ اکتیو 2

این نرم افزار در دو نسخه رایگان و پولی امکانات خود را در اختیار شما می گذارد. از آنجاییکه در ایران امکان خرید نسخه پولی این نوع نرم افزار ها وجود ندارد، باید به نسخه رایگان با امکانات محدود اکتفا کرد. اما لازم است بدانید با وجود محدودیت ها، نرم افزار MapMyRun امکانات بسیار پرکاربرد را برای شما فراهم می کند. بعد از وارد شدن در اپلیکیشن، با ضربه زدن بر روی آیکون سه خط در سمت چپ، می توانید به قابلیت هایی مانند، دنبال کردن فعالیت ورزشی، وارد کردن اطلاعات ورزش به صورت دستی، برنامه های ورزشی آماده، پیدا کردن مسیرها برای دویدن، گزارش کامل فعالیت ها، چالش ها و هدف های ورزش، تغذیه و… دسترسی داشته باشید.

اگر از جمله افرادی باشید که به دویدون علاقه زیادی داشته باشید، این اپلیکیشن با قابلیت Training Plan، مانند یک مربی، آموزش هایی را برای شما ارائه می کند. حتی می توانید، با انتخاب نوع برنامه، تاریخ، زمان،مسافت و تنظیمات دیگر به هدف ورزشی مورد نظر خود دست پیدا کنید.

این ساعت هوشمند از سنسور ضربان قلب با 8 LED بهره می برد که با دوبرابر شدن LED ها نسبت به نسل های قبلی، مطمئنا در دقت آن بی تاثیر نخواهد بود. همچنین ویژگی ECG (الکتروکاردیوگرام) نیز به آن اضافه شده است که جریان های الکتریکی قلب را از طریق الکتوردهایی دریافت و به شکل نمودار ترسیم می کند و این نمودار الکتروکاردیوگرام نامیده می شود. جالب است بدانید که وجود این قابلیت از طرف سامسونگ تایید شده است، اما در واقعیت هنوز امکان دسترسی به آن برای کاربران گلکسی واچ اکتیو 2 فراهم نمی باشد.

گلکسی واچ اکتیو 2

پایش خواب یکدیگر از ویژگی های بسیار جذاب ساعت های هوشمند سامسونگ می باشد که متاسفانه دارندگان اپل واچ ها هنوز از آن بی بهره می باشند. از آنجاییکه گلکسی واچ اکتیو 2 نیز از این قابلیت بهره می برد، عملکرد آن را می توان بسیار مطلوب بیان کرد. شما می توانید به گزارش کامل از خواب، زمان دقیق خواب و بیدار شدن و حتی بهره وری میزان خواب از طرف اپلیکیشن S Health دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن و باتری

انعطاف پذیری اپلیکیشن سامسونگ Wearable اجازه می دهد تنظیمات ساعت را به راحتی از طریق گوشی انجام دهید. اگر کاربر گوشی اندرویدی باشید، این موضوع برای شما کاملا محسوس خواهد بود اما اگر از گوشی های اپل استفاده کنید، امکانات کمتری را در اختیار خواهید داشت. همچنین از طریق این اپلیکیشن می توانید محتوای مختلفی از جمله عکس، موسیقی را به ساعت منتقل کنید تا به صورت مجزا، از ساعت، محتوای مورد نظر را پخش و یا به نمایش بگذارید.

گلکسی واچ اکتیو 2

گلکسی واچ اکتیو 2 نسخه 44 میلی متری از باتری با ظرفیت 340 میلی آمپری استفاده می کند که نسبت به نسخه 40 میلی متری بیشتر می باشد. خوب همانطور که می دانید، میزان مصرف عمر باتری به نوع استفاده کاربر از دستگاه بسیار وابسته می باشد. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، می توان گفت گلکسی واچ اکتیو 2 در استفاده معمول (GPS غیرفعال، سنجش ضربان قلب در حالت دستی ، قابلیت Always-On غیرفعال) می تواند تقریبا تا 2 روز شارژدهی داشته باشد. در غیر اینصورت شارژدهی ساعت به 1.5 روز کاهش پیدا خواهد کرد.

البته سامسونگ برای مدیریت بهتر عمر باتری ساعت هوشمند شما، چهار حالت مختلف را در اختیار می گذارد. در حالت اول، تمامی برنامه به صورت آزادنه به عملکرد خود ادامه می دهند و مصرف انرژی در بالاترین میزان خود قرار دارد. در حالت دوم، شما می توانید به مراجعه به قسمت باتری در تنظیمات ساعت، گزینه بهینه کردن باتری(optmize battrey) را فعال کنید تا به عمر باتری بیشتری دسترسی پیدا کنید.

حالت سوم مصرف انرژی بدین گونه است که اگر شارژ باتری ساعت به زیر 20 درصد کاهش پیدا کند، اعلانی در نمایشگر ساعت این حالت را به شما پیشنهاد می کند که می توانید به صورت اختیاری آن رافعال و غیرفعال کنید. با فعال کردن این حالت از مصرف انرژی، با محتوای سیاه و سفید مواجه خواهید شد که میتواند تا چند ساعت شارژدهی بیشتر را برای شما فراهم کند. حالت آخر، فقط می توانید «نمایش ساعت» را در اختیار داشته باشید و تنها ساعت به نمایش گذاشته خواهد شد که عمر باتری تا 29 روز افزایش می دهد.(عدد مذکور در قسمت اطلاعات مربوط به باتری ساعت مورد بررسی ما اعلام شده است).

برای شارژ ساعت از صفر درصد تقریبا دو ساعت و 17 دقیقه زمان نیاز خواهید داشت که کمی زیاد می باشد. اما در مقابل اگر در طول روز نیاز به شارژ داشتید و گوشی شما از سری نوت 10 و اس 10 باشد، می توانید با استفاده از قابلیت شارژ معکوس، ساعت خود را شارژ کنید.

8.4
بررسی سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2

سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 می تواند عملکردی فراتر از انتظار برای کاربران اندرویدی در اختیار بگذارد. این ساعت علارغم هوشمند بودن، حس داشتن ساعت معمولی را به کاربر القا می کند و واچ فیس های متنوع و قابلیت شخصی سازی آن می تواند ارزش خرید آن را بالاتر ببرد. همچنین شارژدهی ساعت های هوشمند از جمله مواردی هست که طرفداران به ان اهمیت زیادی قائل هستند. در این زمینه باید بگوییم گلکسی واچ اکتیو 2 با شارژدهی 2 روزه و ارائه امکانات زیاد در بهینه سازی مصرف انرژی، می تواند شما را راضی نگه دارد. علاوه بر این موارد، امکان استفاده این ساعت هوشمند با گوشی های iOS می تواند از نقاط قوت آن نسبت به رقیب خود اپل واچ 5 به حساب بیاید.

طراحی
9
نمایشگر
8.8
رابط کاربری
8.5
اپلیکیشن
7.7
باتری
8
مزایا
  • نمایشگر با کیفیت
  • پایش دقیق خواب
  • اضافه شدن قابلیت ECG(الکتروکاردیوم)
  • شارژدهی تقریبا دو روزه(استفاده معمول)
معایب
  • پشتیبانی از تعداد محدود اپلیکیشن
  • در دسترس نبودن قابلیت ECG
16
10
1
0
1

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰