نقد و بررسی ساعت هایلو LS01

شرکت شیائومی که چند وقتی می‌شود در بیشتر حوزه‌های مربوط به تکنولوژی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، این بار اسم خود را با ساعت‌های هوشمند خود بر سر زبان‌ها انداخته است. یکی از برندهای زیر مجموعه این شرکت برند هایلو است که موفق به تولید هدفون‌ها و ساعت‌های هوشمند قابل قبولی شده است. این برند جدیدا اسمارت واچ هایلو LS01 را روانه بازار کرده است که با قیمت پایین خود توانسته است مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کند. در این متن به نقد و بررسی این ساعت هوشمند می‌پردازیم.

 بسته‌بندی متوسط ولی کاربردی

بسته‌بندی هایلو LS01
بسته‌بندی هایلو LS01

اسمارت واچ LS01 در بسته‌بندی مربعی زیبایی قرار دارد که روی آن، تصویر این ساعت چاپ شده است. علاوه بر آن، در کناره‌های این بسته‌بندی مشخصات فنی و سخت‌افزاری هایلو LS01 نوشته‌شده است. در حالت کلی، بسته‌بندی این ساعت جمع‌وجور است و تمام محتوای آن در یک قوطی کوچک قرار دارد.

با در نظر گرفتن قیمت محصول، بسته‌بندی آن قابل قبول است و می‌تواند کاربر را راضی کند.

محتویات درون جعبه

محتویات درون جعبه هایلو LS01
محتویات درون جعبه هایلو LS01

۱) اسمارت واچ هایلو LS01 متصل‌شده به بند سیلیکونی مشکی

۲) دفترچه راهنما

۳) کابل شارژ اختصاصی ساعت (USB-A)

طراحی جذاب

طراحی هایلو LS01
طراحی هایلو LS01

اگر شما هم از آن دسته از کاربران هستید که دوست دارید با پرداخت هزینه کم از ساعت هوشمندی کاربردی با کارایی قابل قبول بهره‌مند شوید، اسمارت واچ هایلو LS01 یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. شرکت سازنده این ساعت هوشمند به استفاده از عناصر فلزی در این محصول تاکید بیشتری دارد و بدنه آن را از فلز تولید کرده است. با این حال، ترکیب فلز و پلاستیک در این ساعت باعث جذابیت ظاهری آن شده است و زیبایی آن را افزایش داده است. بند این ساعت، همان‌طور که ذکر کردیم، از سیلیکون است و برای ورزشکاران کارایی مناسبی دارد.

بندهای سیلیکونی هایلو LS01
بندهای سیلیکونی هایلو LS01

بدنه این ساعت هوشمند دارای رنگ خاکستری است و در کنار بندهای مشکی سیلیکونی می‌تواند ترکیب رنگ جذابی را به کاربر ارائه کند. در حالت کلی، طراحی این اسمارت واچ و عناصر استفاده‌شده برای ساخت آن، با در نظر گرفتن قیمت ۵۵ دلاری این محصول، قابل قبول و رضایت‌بخش است.

دوام بالا

دوام بالا و ضدآب‌بودن هایلو LS01
دوام بالا و ضدآب‌بودن هایلو LS01

یکی از مزایای اسمارت واچ هایلو LS01 دوام بالای آن است. شرکت هایلو استاندارد IP68 را برای این ساعت در نظر گرفته است که توانسته است هایلو LS01 را در شرایط گردوغبار و مرطوب نیز بادوام کند.

اندازه این محصول شرکت هایلو ۴۰.۹ در ۳۵.۷ در ۱۱.۶ و وزن آن بدون در نظر گرفتن بند‌ها، ۳۴ گرم است که برای استفاده روزانه مناسب است. بنابراین حین استفاده از این محصول، به‌سختی متوجه آن در مچ دست‌تان خواهید شد و حین انجام کارهای روزمره، دچار مشکل نخواهید شد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش هایلو LS01
صفحه نمایش هایلو LS01

قسمت جلویی اسمارت واچ هایلو LS01 دربردارنده صفحه نمایش لمسی ۱.۳ اینچی ال سی دی TFT است. این صفحه نمایش فریم‌های عریضی دارد و به شکل مربعی طراحی‌شده است. رزولوشن صفحه نمایش این اسمارت واچ ۲۴۰ در ۲۴۰ است. لازم به ذکر است که استفاده از صفحه نمایش LCD برای این ساعت هوشمند با این محدوده قیمتی دور از انتظار نیست.

در مورد کمترین میزان روشنایی صفحه نمایش در حین شب، نتیجه رضایت‌بخش است و این میزان نور، باعث آزار‌ و اذیت چشم کاربر حین شب نمی‌شود. نقطه منفی در مورد روشنایی صفحه نمایش، در حداکثر میزان روشنایی آن پدیدار می‌شود. صفحه نمایش این ساعت در طول روز و در محیط‌های باز، روشنایی چندان زیادی ندارد و از این رو باعث کاهش خوانایی مطالب نمایش‌داده شده در مانیتور می‌شود.

هایلو LS01 و شیائومی می بند ۴
هایلو LS01 و شیائومی می بند ۴

در مقایسه با این ساعت هوشمند، می‌توانیم صفحه نمایش آمولد شیائومی می بند ۴ را در نظر بگیریم. در مورد حداکثر روشنایی صفحه نمایش، بند هوشمند می بند ۴، کارایی بهتری به نسبت ساعت هوشمند هایلو LS01 دارد.

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که اگر شما دنبال ساعت هوشمندی ارزان قیمت برای ارزیابی فعالیت‌های بدنی و ورزش‌های خود در طی روز باشید، شاید کمترین اهمیت را به روشنایی صفحه نمایش بدهید.

دکمه کناری هایلو LS01
دکمه کناری هایلو LS01

در سمت راست ساعت هوشمند هایلو LS01 دکمه‌ای برای روشن‌کردن صفحه نمایش تعبیه‌شده است. برای روشن‌کردن صفحه نمایش هم‌چنین می‌توان از بلند‌کردن دست نیز استفاده کرد. به عبارت ساده‌تر، اگر ساعت را به مچ دست خود ببندید و دست خود را بالا بیاورید، صفحه نمایش روشن خواهد شد و اطلاعات مورد نظر را به شما نشان خواهد داد.

قسمت بالایی و پایینی این دستگاه پوشیدنی، قسمت‌های متصل‌کننده ساعت به بند سیلیکونی و خالی از هرگونه دکمه هستند. سمت چپ ساعت نیز مانند قسمت‌های بالایی و پایینی ساعت، عاری از هرگونه دکمه است.

قسمت جذاب این ساعت، فریم پشتی آن است. در این قسمت ۴ پین برای شارژ دستگاه تعبیه شده است. در کنار این پین‌ها، سنسور اندازه‌گیری‌کننده ضربان قلب قرار دارد.

نقطه جذابی که ساعت هوشمند هایلو LS01 دارد، برجسته‌نبودن چشم‌گیر قسمت سنسور این ساعت است. اغلب ساعت‌های هوشمند سنسورهای برجسته‌ای دارند و حین پوشیدن آن، باعث آزار مچ دست می‌شوند.

نرم‌افزار ورزشی هایلو

نرم‌افزار هایلو LS01
نرم‌افزار هایلو LS01

ساعت هوشمند هایلو LS01 توسط بلوتوث نسخه ۴.۲ به اسمارت فون متصل می‌شود و اطلاعات توسط آن بین گوشی و ساعت همگام‌سازی می‌شوند.

نرم‌افزار ورزش هایلو هم از طریق گوگل پلی و هم از طریق اپ استور قابل دریافت و دانلود برای اسمارت فون است. البته باید به خاطر داشته باشید که پیش نیاز نصب این نرم‌افزار، سیستم‌عامل اندروید ورژن ۴.۴ و بالاتر و سیستم‌عامل iOS 8 و بالاتر است.

محیط نرم‌افزار ورزش هایلو، شباهت بسیاری به محیط نرم‌افزار می فیت (Mi Fit) و نرم‌افزارهای آمازفیت دارد و از این لحاظ می‌تواند راحتی استفاده بیشتر را برای کاربران محصولات شیایومی به ارمغان بیاورد.

در نرم‌افزار ورزشی هایلو اطلاعات پایه‌ای مانند تعداد قدم‌ها، نتایج ورزش‌های فعلی، ضربان قلب و … به نمایش داده می‌شود. علاوه بر این، کاربر می‌تواند از بین ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، ورزش قدرتی، دویدن روی تردمیل، کوهنوردی، صخره‌نوردی و یوگا، ورزش مورد نظر خود را انتخاب کند و به انجام آن بپردازد.

در این حال، امکان نمایش اطلاعات دقیق‌تر به کاربر مانند نتایج ورزش مرتبط با روز انجام آن، نیز ممکن می‌شود.

در این نرم‌افزار، همچنین امکان تنظیم ساعت این اسمارت واچ و تعیین آلارم ساعت و اعلانات مرتبط با آن نیز قابل انجام هستند.

کارهای نظارتی

استفاده از هایلو LS01
استفاده از هایلو LS01

وقتی صحبت از کارهای نظارتی می‌شود، ساعت‌های هوشمند برای این منظور ساخته‌شده‌اند. منظور از کارهای نظارتی آنالیزکردن حرکت، شمارش تعداد قدم‌ها، اندازه‌گیری مسافت طی‌شده، کالری مصرفی، اندازه‌گیری ضربان قلب و پیگیری وضعیت خواب کاربر است. ساعت هوشمند هایلو LS01 با دارابودن این قابلیت، می‌تواند در بین سایر رقبای خود، حرفی برای گفتن داشته باشد.

انجام کارهای نظارتی، با تنظیم‌کردن ساعت روی ۸ ورزش ذکرشده، دقیق‌تر هم می‌شود. لازم به ذکر است که باوجود ضدآب‌بودن این ساعت، شرکت هایلو شنا‌کردن با در دست‌داشتن هایلو LS01 را توصیه نمی‌کند. اگر علاقمند به شناکردن با ساعت هوشمند هستید، می‌توانید نگاهی به سایر ساعت‌های هوشمند و بندهای هوشمند ضدآب مانند می بند ۴ بیاندازید.

با آزمایش‌های انجام‌شده روی دقت شناسایی فعالیت‌های ورزشی توسط ساعت هوشمند هایلو LS01، به سریع‌بودن شناسایی این فعالیت‌ها دست یافتیم؛ اما باید خاطرنشان کنیم که دقت این فعالیت‌ها، به اندازه ساعت‌های هوشمند بالارده قابل اعتماد نیستند. به عنوان مثال، این دستگاه پوشیدنی، توانایی شناسایی توقف در راه‌رفتن یا دویدن را ندارد. به عبارت ساده‌تر، اگر حین دویدن و یا راه‌رفتن، توقفی داشته باشید، این دستگاه، آن را شناسایی نمی‌کند و هم‌چنان به ادامه فعالیت ورزشی می‌پردازد. در چنین حالتی بهتر است فعالیت ورزشی خود را به طور دستی متوقف و سپس دوباره اجرا کنید.

برای انجام فعالیت‌های ورزشی با این ساعت هوشمند و استفاده از GPS، باید در نظر داشته باشید که به موبایل خود نیاز خواهید داشت. به عبارت دیگر، هایلو LS01، سیگنال‌های GPS را از گوشی متصل به ساعت دریافت می‌کند و اگر ساعت به گوشی متصل نباشد، نمی‌تواند از GPS استفاده کند.

همان‌طور که گفتیم، یکی از نقاط ضعف اسمارت واچ هایلو LS01، تعبیه‌نشدن GPS در داخل آن است. البته با در نظر گرفتن قیمت این محصول، انتظار دارابودن GPS در این ساعت، انتظاری غیرمعقول است و برای استفاده از GPS، باید تلفن همراه را همراه خود داشته باشید.

راحتی استفاده از ساعت

راحتی استفاده از ساعت هوشمند هایلو LS01
راحتی استفاده از ساعت هوشمند هایلو LS01

یکی از مزایای اصلی ساعت هوشمند هایلو LS01، راحتی استفاده از آن و ساده‌بودن رابط کاربری آن است. علاوه بر آن، این محصول به سرعت  و بدون معتلی به درخواست های کاربر پاسخ می‌دهد و می‌تواند کار کاربر را به‌زودی راه بیاندازد.

صفحه نمایش اصلی ساعت، نشان‌دهنده اطلاعاتی مانند زمان و تاریخ و اطلاعات ورزش انتخاب‌شده توسط کاربر است. با فرامین لمسی ساده و با کشیدن دست به سمت‌های متفاوت، توانایی کنترل موسیقی در حال پخش، اطلاع از وضعیت آب‌وهوا، انجام تنظیمات گوناگون و … برای کاربر ممکن می‌شود.

بخش کوچکی نیز در این ساعت برای بخش اعلانات (Notification Center) در نظر گرفته شده است. در این بخش آمار مربوط به پیاده‌روی و ضربان قلب به کاربر نمایش داده می‌شود. در کنار این موارد، در این بخش، گروهی از خبرها نیز در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

پخش موسیقی و انجام ورزش‌ها

پشتیبانی از ورزش‌های متفاوت و همچنین پیگیری وضعیت خواب در این محدوده قیمتی، بسیار جذاب هستند. علاوه بر نرم‌افزار موبایلی هایلو، انجام فعالیت‌های ورزشی، به‌طور مستقیم از طریق ساعت هوشمند نیز می‌تواند آغاز شود. ورزش‌هایی که در خود ساعت هوشمند پشتیبانی می‌شود، دقیقا مانند ورزش‌های ذکرشده برای نرم‌افزار موبایلی هایلو است.

اگر شما هم به گوش‌دادن به موسیقی حین ورزش‌کردن علاقمند هستید، می‌توانید روی ساعت هوشمند هایلو LS01 حساب ویژه‌ای باز کنید. می‌توانید حین ورزش‌کردن به کنترل موسیقی پخش‌شده از تلفن همراه نیز مسلط باشید. این قابلیت نه تنها به خوبی و با نرم‌افزار اصلی پخش‌کننده موسیقی تلفن همراه کار می‌کند، بلکه برای سایر نرم‌افزارهای پخش موسیقی مانند اسپاتیفای نیز مناسب است.

باتری، سورپرایزی بزرگ

شارژ هایلو LS01
شارژ هایلو LS01

شرکت هایلو در این محصول باتری ۲۱۰ میلی‌آمپرساعتی تعبیه کرده است که به وسیله شارژر مخصوص خود و با ۴ پین موجود در قاب پشتی ساعت هوشمند، شارژ می‌شود.

هایلو LS01 برخلاف ساعت‌های بالارده موجود در بازارف به شکل بی‌سیم شارژ نمی‌شود. این ساعت هوشمند به وسیله کابلی USB که دارای دو پین است شارژ می‌شود. این کابل آهنربایی است و اگر آن را به‌درستی در مکان مناسب خود به ساعت متصل کنید، با حالت آهنربایی سفت می‌شوند و ساعت را شارژ می‌کند.

بنا به ادعای این شرکت چینی، باتری اسمارت واچ هایلو LS01 با یکبار شارژ به اندازه ۱۴ روز شارژدهی خواهد داشت؛ اما باید به‌خاطر داشته باشید که با استفاده از سنسور ضربان قلب به‌طور مداوم، این میزان به ۱۰ روز کاهش پیدا می‌کند.

با در نظر گرفتن قیمت این محصول، کارایی باتری آن بسیار جذاب است و می‌تواند برای حدود دو هفته کاربر را از شارژکردن آن بی‌نیاز کند.

نقاط منفی و مثبت اسمارت واچ هایلو LS01

نقاط منفینقاط مثبت
مناسب برای کاربرانی که انتظارات کمی از ساعت هوشمند دارندقیمت کم
صفحه نمایش TFT با کارایی متوسطساخت با دوام
پشتیبانی‌نکردن از بلوتوث نسخه ۵طول عمر باتری مناسب با یک‌بار شارژ
ضدآب بودن
پیگیری وضعیت خواب
ضخامت قابل قبول بدنه حتی با وجود سنسور ضربان قلب
نقاط منفی و مثبت ساعت هوشمند هایلو LS01

نظر نهایی

همان‌طور که اشاره کردیم، این ساعت برای آن دسته از افراد که علاقمند به پرداخت هزینه کم برای ساعت هوشمند هستند و دوست دارند فعالیت‌های بدنی خود را با ساعت هوشمند به‌طور نسبتا دقیق ارزیابی کنند، جزو بهترین گزینه‌های موجود است.

اسمارت واچ هایلو LS01 هم‌چنین برای ورزشکاران نه چندان حرفه‌ای که دوست دارند فعالیت‌های ورزشی خود را ثبت و ضبط کنند نیز مناسب است.

به نظر شما این ساعت تا چه حدی ارزش خرید دارد؟

منبع: Xiaomiplanets

8.9
کارایی
8.5
طراحی
9
باتری
10
صفحه نمایش
7
راحتی استفاده
9.5
دوام
9.5
15
19
1
2
1

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

متاسفانه نرم افزار هایلو باگ زیادی داره، و به راحتی با ساعت ست نمیشه، نرم افزار رو هر دو روز یکبار باید پاک کنید و دوباره نصبب کنید

مطالب بیشتر

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

چرا ساعت هوشمند Watch GT3 هوآوی را بخریم؟

ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال تکامل و پیشرفت چشم‌گیری هستند و در هر مدل جدیدی که معرفی...

ثنا جهاندار time-alt ۸ اسفند ۱۴۰۰

بهترین مچ بندهای هوشمند حال حاضر بازار به ترتیب قیمت

دستبندهای سلامتی محصولات جذابی هستند که دور مچ دست ما قرار می‌گیرند و مثل گوشی‌مان، در تمام...

معین کریمی time-alt ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

بهترین ساعت های هوشمند هر برند به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

بهترین ساعت های هوشمند سال از برندهای اپل، سامسونگ، شیائومی، آنر و هوآوی در این مقاله معرفی...

معین کریمی time-alt ۹ بهمن ۱۴۰۰

نقد و بررسی شیائومی 11 تی + [ویدئو]

در نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی به جوانب مختلف این گوشی خواهیم پرداخت و مشخصات جذاب روی کاغذ...

مهدی حیدری time-alt ۲۱ آذر ۱۴۰۰

جعبه گشایی شیائومی ۱۱ تی

با جعبه گشایی گوشی شیائومی ۱۱ تی در ادامه‌ی این مطلب، با شما همراه خواهیم بود تا بیشتر با ظاهر...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ آذر ۱۴۰۰

نقد و بررسی پوکو M3 پرو فایوجی؛ گوشی اقتصادی 5G

اگر به دنبال گوشی‌های اقتصادی و خوش‌قیمت باشید، حتماً نام محصولات برند پوکو را شنیده‌اید. پوکو...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

بررسی ویدئویی Mi 11 Ultra؛ آیا ادعاهای شیائومی در مورد بهترین گوشی هوشمندش درست است؟

می ۱۱ اولترا قوی‌ترین پرچمدار شیائومی در سال 2021 است که در این ویدئو به‌طور اختصاصی به بررسی...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر به همراه تبلت‌های پرچمدارش معرفی شدند

یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های 2021 شیائومی امروز در چین برگزار شد که طی آن این شرکت از گوشی Mi...

مهدی حیدری time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰