ارزش خرید نوت ۲۰ اولترا

آیا نوت ۲۰ اولترا ارزش خرید دارد؟

سامسونگ هرسال در ماه آگوست، از گوشی‌های پرچمدار خود رونمایی می‌کند و امسال نیز طبق روال سابق دو گوشی گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا را معرفی کرد. همانطور که می‌دانید سامسونگ با معرفی گوشی‌های جدید، قابلیت‌ها و ویژگی‌های تازه‌ای را برای گوشی‌های خود عرضه می‌کند که سری نوت ۲۰ سامسونگ از این قاعده مستثنی نبوده‌اند. این گوشی‌ها سخت‌افزار بهبودیافته، نرم افزار نوآورانه و مشخصات قدرتمندی را در اختیار می‌گذارند. اما آیا این ویژگی‌ها شما را ترغیب به خرید خواهد کرد. بنابراین برای بررسی ارزش خرید نوت ۲۰ اولترا ما را در ادامه همراهی کنید.

نگاهی به مشخصات نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا

نوت ۲۰ اولترا در رنگ‌بندی مشکی، سفید و برنز به بازار عرضه می‌شود که قیمتی برابر با ۱۳۰۰ دلار دارد. درحالی‌که برادر کوچک‌تر ۱۰۰۰ دلار و از همان مجموعه رنگ‌بندی برخوردار است.

ابتدا می‌خواهیم تفاوت این دو گوشی از نظر طراحی بررسی کنیم که اولین و مهمترین تفاوت آن‌ها به ساختار بدنه برمی‌گردد. نوت ۲۰ مجهز به فریم آلومینیوم با پنل پشت پلاستیک است درحالی‌که برادر بزرگتر آن از استیل ضد زنگ برای فریم و شیشه گوریلا گلس ویکتوس استفاده می‌کند. همچنین پنل جلو نوت ۲۰ اولترا از جنس گوریلا گلس ویکتوس است. اما نوت ۲۰ مجهز به محافظ شیشه گوریلا گلس نسخه ۵ می‌باشد.

گلکسی نوت ۲۰- گلکسی نوت ۲۰ اولترا

از دیگر تفاوت های نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا می‌توان به ابعاد و وزن آن‌ها اشاره کرد. مسلما نوت ۲۰ سبک‌تر و باریکتر است. در بخش نمایشگر باید بگوییم که Note 20 به صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچ از نوع سوپر آمولد پلاس مجهز است و Note 20 ultra از نمایشگر داینامیک آمولد ۲ ایکس ۶.۹ اینچ بهره می‌برد. همچنین نرخ بازسازی در گلکسی نوت ۲۰ اولترا ۱۲۰ هرتز است و نوت ۲۰ حدود ۶۰ هرتز می‌باشد.

در زمینه سخت افزاری این دو گوشی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تفاوت اصلی آن‌ها به حافظه ذخیره سازی و میزان رم برمی‌گردد. گلکسی نوت ۲۰ اولترا از باتری ۴۵۰۰ میلی آمپرساعتی استفاده می‌کند، در حالی که نوت ۲۰ دارای یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپرساعتی است و هردو از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کنند.

ارزش خرید نوت ۲۰ اولترا در مقایسه با نسل قبل

خوب اگر از دارندگان گلکسی نوت ۱۰ پلاس و نوت ۱۰ هستید و قصد مهاجرت به سری جدید گوشی خود را داشته باشید، باید بگوییم که گوشی‌های note 20 , Note 20 Ultra تغییرات قابل توجهی به خود دیده‌اند و به احتمال زیاد شما را برای خرید راضی خواهند کرد. برای آشنایی با امکانات اضافه شده به این گوشی‌ها ما را در ادامه همراهی کنید.

در ابتدا لازم است بدانید که از لحاظ جنس بدنه نوت ۲۰ اولترا و نوت ۱۰ پلاس تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. به‌طوری‌که پنل پشتی و جلو هردو به شیشه مجهز شده است ولی نسخه آن‌ها بایکدیگر فرق دارد. در نوت ۲۰ اولترا از شیشه گوریلا گلس ویکتوس و در نوت ۱۰ پلاس از گوریلا گلس ۶ استفاده شده است که با توجه به تست‌های سقوط انجام شده، شیشه نوت ۲۰ اولترا از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

البته فریم این دو محصول نیز متفاوت است و نوت جدید از استیل ضد زنگ استفاده می‌کند. درحالی‌که نوت ۱۰ پلاس دارای فریم آلومینومی می‌باشد. در مقایسه ابعاد و وزن نوت ۲۰ اولترا و نوت ۱۰ پلاس باید بگوییم که نوت جدید ۲ میلی‌متر بلند‌تر و ۰.۲ میلی‌متر ضخیم‌تر است که هنگام به دست گرفتن هردو محصول چنان چشمگیر نیست و می‌توان هر دو را در دسته گوشی‌های بزرگ قرار داد.

نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی یکی از مهم‌ترین تفاوت نوت ۲۰ اولترا با نسل قبلی‌اش است که افراد علاقمند به بازی‌های با گرافیک بالا را به سمت خود جذب خواهد کرد. همچنین رزولوشن نمایشگر در نوت ۲۰ اولترا بیشتر شده است که تصاویر با کیفیت بهتر را به نمایش خواهد گذاشت.

لازم است بدانید سامسونگ هرسال گوشی‌های خود را در دو نسخه LTE و 5G به بازار عرضه می‌کند که نوت ۲۰ اولترا هم از موضوع مستثنی نبوده است. نسخه ۵جی این گوشی با ظرفیت ۱۲۸،۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت به همراه رم ۱۲ گیگابایت به فروش می‌رسد و نسخه LTE دارای ظرفیت‌های ۲۵۶|۵۱۲ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت است. اما هردو نسخه LTE و 5G نوت ۱۰ پلاس مجهز به ظرفیت ۲۵۶|۵۱۲ گیگابایت با رم ۱۲ گیگابایت است.

مقایسه نوت ۲۰ اولترا و نوت ۱۰ پلاس

از جمله تفاوت‌های کوچکی که در مقایسه نوت ۲۰ اولترا با نوت ۱۰ پلاس مطرح است، سخت‌افزاری به‌نام باتری است. باتری نوت ۱۰ پلاس ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی است در حالی‌که نوت ۲۰ اولترا باتری با حجم ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت را در خود جای داده‌است.

دوربین

اگر بخواهیم دوربین نوت ۲۰ اولترا را بررسی کنیم، ذکر این مطلب لازم است که این پرچمدار از دوربین سه‌گانه در پنل پشتی بهره می‌برد و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل در آن جاخوش کرده است. همچنین استفاده از لنز‌های بزرگ‌تر در ساختمان دوربین نوت ۲۰ اولترا در ثبت عکس با جزئیات بالا کمک بسزایی خواهد کرد.

زوم اپتیکال ۵۰ برابر و فیلمبرداری 8K از دیگر مواردی هستند که احتمالا ارزش خرید نوت ۲۰ اولترا را برای طرفدارانش بیشتر خواهد کرد. البته می‌توانید برای بررسی کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین نوت ۲۰ اولترا منتظر بررسی تخصصی این گوشی توسط سایمان دیحتال که قرار است بزودی منتشر گردد، بمانید.

اس پن

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در قلم اس پن می‌تواند ارزش خرید نوت ۲۰ را بالا ببرد، تاخیر 9 میلی‌ثانیه‌ای است که نسبت به نسل قبلی کاهش پیدا کرده و تجربه کاربری بسیار خوش‌آیندی را در اختیار می‌گذارد.

مقایسه نوت ۲۰ اولترا و نوت ۱۰ پلاس- اس پن

ازدیگر مواردی تغییربافته در قلم اس پن نوت ۲۰ اولترا می‌توان به امکان پخش فایل صوتی هنگام نوت‌برداری اشاره کرد. علاوه بر این، اگر به‌خاطر داشته باشید در گوشی نوت ۱۰ پلاس امکان کنترل برخی از دستورات دوربین از طریق قلم فراهم شده بود. اکنون در گوشی‌های جدید، از طریق قابلیت Anywhere actions ، پنج حرکت جدید را برای قلم می‌توان تعریف کرد تا از راه دور بتوان کارهایی مانند Back ، Home ، Recent App ، Smart Select و Screen Write را کنترل کرد.

جایگزین‌های خوب برای نوت ۲۰ اولترا

خوب اگر مواردی که در قسمت بالا برای ارزش خرید نوت ۲۰ اولترا اشاره کردیم برای شما قانع‌کننده نباشد، می‌توانید سایر گرینه‌ها را هم برای خرید بررسی کنید.

گلکسی اس ۲۰ اولترا اولین گوشی پیشنهادی برای افرادی است که علاقه زیادی به قلم ندارند. این گوشی از نظر سخت افزاری و دوربین مشابه با نوت ۲۰ اولترا می‌باشد و گزینه خوبی برای خرید به شمار می‌آید. البته اگر ابعاد گوشی برای شما مهم باشد، اس ۲۰ پلاس هم می‌تواند در لیست خرید شما قرار بگیرد.

اگر نمایشگر بزرگ از ملاک‌های شما برای خرید باشد، ال جی V60 نه تنها گزینه مقرون به صرفه است؛ بلکه دو نمایشگر را در اختیار شما می‌گذارد. ازدیگر گوشی‌های که می‌توان به جای نوت ۲۰ اولترا پیشنهاد داد، وان پلاس ۸ پرو است. این گوشی هم از نمایشگر جذاب، نرم افزار روان و قدرت سخت افزاری بسیار خوب بهره می‌برد و قیمت آن پایین‎تر از نوت ۲۰ اولترا است.

از برند شیائومی، می ۱۰ پرو با طول عمر باتری بالا گزینه بسیار عالی به شمار می‌آید. درنهایت اگر قصد خرید گوشی اندرویدی را نداشته باشید، آیفون ۱۱ پرو مکس در زمینه باتری، سخت افزار و عکاسی می‌تواند شما را ترغیب به خرید کند.

آیا نوت ۲۰ اولترا را بخریم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، خرید نوت ۲۰ اولترا کاملا به ملاک‌های شما از خرید گوشی و گوشی که در حال حاضر استفاده می‌کنید، بستگی دارد. در این موضوع که گوشی نوت ۲۰ اولترا گوشی قدرتمند و تمام عیار است شکی نیست اما قیمت ۱۳۰۰ دلاری آن شاید باعث شود در خرید آن محتاطانه برخورد کنیم.

چیزیکه ارزش خرید نوت ۲۰ اولترا را نسبت به سایر گوشی‌ها بالا می‌برد، قلم اس پن است. از این رو اگر این قلم برای شما ار ارزش بالایی برخوردار باشد، نوت ۲۰ اولترا شاید شما را از این نظر راضی کند. اما اگر از افرادی باشید که در حال حاضر از گوشی نوت ۱۰ پلاس استفاده می‌کنید، در این صورت، دلایل کمی برای بروزرسانی گوشی خود پیدا خواهید کرد.

جعبه گشایی گلکسی نوت ۲۰ اولترا

همانطور در قسمت بالا گفتیم یکی از شرط‌های خرید گوشی نوت ۲۰ اولترا، ملاک‌های شما می‌باشد. برای مثال نوت ۲۰ اولترا یگ گوشی با ابعاد بسیار بزرگ است که می‌تواند باتوجه نیاز شما، ویژگی خوب و یا بد به شمار بیاید. اگر اهل بازی، تماشای ویدئو و یا وبگردی باشید، حتما نمایشگر بزرگ نوت ۲۰ اولترا برای شما کاربردی خواهد بود؛ اما اگر به استفاده از گوشی با یک دست و یا جای دادن گوشی در جیب خود علاقمند باشید، ابعاد بزرگ این گوشی برای شما دردسرساز خواهد بود.

در نهایت باید بگوییم که اگر ابعاد بزرگ نوت ۲۰ اولترا برای شما مهم نباشد و به قلم اس پن علاقه داشته باشید و گوشی که در حال استفاده می‌کنید، نوت ۱۰ پلاس نباشد، نوت ۲۰ لولترا از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱