صفحه نمایش گوشی ها

گوشی های مقرون به صرفه ۲۰۲۰ : معرفی ۱۱ اسمارت فون خوب با قیمت مناسب

با افزایش تنوع گوشی‌ها، انتخاب بهترین و مناسب‌ترین گوشی نیز سخت‌تر از پیش شده است. هر فردی با توجه به هزینه‌ی مورد نظرش می‌تواند گوشی مناسبی را انتخاب کرده و بهترین تجربه کاربری را از آن داشته باشد؛ اما آیا انتخاب بین این همه تلفن همراه متنوع کار ساده‌ای است؟ طبیعتا خیر. به همین منظور، در این مقاله سعی داریم گوشی های مقرون به صرفه سال ۲۰۲۰ را معرفی کنیم تا با پرداخت هزینه‌ای معقول کاربرد متناسبی از اسمارت فون‌تان داشته باشید.

۱) ریلمی ۵ اس

ریلمی ۵ اس
ریلمی ۵ اس

اگر تصمیم به خرید گوشی مقرون به صرفه با بهترین کارایی را دارید، بهترین پیشنهاد ما، ریلمی ۵ اس (Realme 5s) است. این گوشی با اینکه ارزان‌ترین تلفن همراه لیست نیست، اما بهترین پیشنهاد ما به شما است. ریلمی ۵ اس دارای چیپست اسنپ دراگون ۶۶۵ بوده و می‌تواند شما را از این لحاظ راضی نگه دارد. علاوه بر آن، رزولوشن تصویر 720p قابل ارائه در این محصول، کیفیت قابل قبولی از تصویر را به نمایش می‌گذارد.

در کنار این ویژگی‌ها، حجم قابل قبولی از باتری و حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار گرفته و کارایی اسمارت فون را بهینه‌تر می‌کند. امکان استفاده از مموری کارت، در کنار حافظه داخلی می‌تواند خیال کاربر را از این بابت نیز آسوده کند. برای این محدوده قیمت، یافتن حسگر اثر انگشت در اسمارت فون کمی دشوار است که خوشبختانه ریلمی ۵ اس با دارا بودن این سنسور برای افزایش امنیت کاربران مناسب است. در نهایت می‌توان به دوربین چهارگانه با رزولوشن دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل اشاره کرد که برای کاربران علاقمند به عکاسی گزینه مناسبی است.

نکات منفینکات مثبت
رزولوشن نسبتا پایین صفحه نمایشصفحه نمایش بزرگ با ناچ کوچک
پورت Micro-USB و نداشتن USB-Cچیپست قدرتمند به نسبت قیمت تلفن همراه
 دارا بودن سنسور اثر انگشت
 باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
 حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی با امکان استفاده از مموری کارت
 دوربین چهارگانه با رزولوشن دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی
نکات منفی و مثبت ریلمی ۵ اس

۲) شیائومی ردمی ۸ اِی

شیائومی ردمی ۸ اِی
شیائومی ردمی ۸ اِی

در لیست گوشی های مقرون به صرفه ۲۰۲۰ ، ارزان‌ترین تلفن همراه شیائومی، ردمی ۸ اِی است. این تلفن همراه در دو نسخه دارای رم ۲ و ۳ گیگابایتی به بازار عرضه شده است تا برای هر کاربری مناسب باشد.  متاسفانه این گوشی دارای حسگر اثر انگشت نیست و از این لحاظ نمی‌تواند گزینه چندان مناسبی برای همه باشد. نکته منفی دیگر این گوشی، وزن ۱۸۸ گرمی آن است که وزن زیادی برای این گوشی به نظر می‌رسد؛ اما با در نظر گرفتن باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، این موضوع چندان اذیت‌کننده به نظر نمی‌رسد.

ردمی ۸ اِی از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند که برای پر کردن باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تکنولوژی مناسبی است. پروت USB-C تعبیه شده در این تلفن همراه نیز می‌تواند تکنولوژی نسبتا جدیدی به کاربران ارائه دهد. در نهایت می‌توانیم به دارا بودن گوریلا گلس ۵ در صفحه نمایش این گوشی موبایلی اشاره کنیم که به نسبت قیمت گوشی، کارایی نسبتا خوبی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

نکات منفینکات مثبت
رم ۲ گیگابایتی در نسخه استانداردقیمت قابل قبول به نسبت ویژگی‌های گوشی مانند گوریلا گلس ۵ صفحه نمایش
نبود سنسور اثر انگشتباتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی پشتیبانی‌کننده از شارژ سریع ۱۸ واتی
 پشتیبانی از MIUI11 و آپدیت بودن گوشی
 حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی همراه با اسلات MicroSD؛ دارا بودن درگاه USB-C
نکات منفی و مثبت شیائومی ردمی ۸ اِی

۳) سامسونگ گلکسی ام ۱۱

سامسونگ گلکسی ام ۱۱
سامسونگ گلکسی ام ۱۱

سامسونگ گلکسی ام ۱۱ به خاطر دارا بودن قیمت کم و کارایی قابل قبول می‌تواند در لیست بهترین گوشی های مقرون به صرفه ۲۰۲۰ قرار گیرد. صفحه نمایش این گوشی OLED نیست، ولی به خاطر بزرگ بودن اندازه می‌تواند نظر کاربران را به سمت خود جلب نماید. این تلفن همراه با دارا بودن چیپست اسنپدراگون و دوربینی سه‌گانه از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

باتری با حجم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت که از تکنولوژی شارژ سریع ۱۵ واتی استفاده می‌کند، برای استفاده طولانی مدت، پاسخگو خواهد بود. برخلاف اکثر اسمارت فون‌های در این محدوده قیمت، گلکسی ام ۱۱ دارای دوربین فوق عریض و حسگر اثر انگشت است که برای استفاده کاربران ایده‌آل است. در لیست ما، گلکسی ام ۱۱ ارزان‌ترین محصول نیست، اما اگر علاقه به استفاده ازرابط کاربری One UI دارید، این تلفن همراه گزینه مناسبی برای شماست.

نکات منفینکات مثبت
نداشتن مادون قرمز صفحه بزرگ با حاشیه‌های باریک
استفاده نکردن از NFCچیپست بهینه
 دارا بودن دوربین فوق عریض
 بهره‌مندی از سنسور اثر انگشت
 باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، شارژ سریع ۱۵ واتی، پورت USB-C، اسلات میکرو یو اس بی اختصاصی
نکات منفی و مثبت سامسونگ گلکسی ام ۱۱

۴) هواوی وای ۹

هواوی وای ۹
هواوی وای ۹

یکی از گوشی‌های مطلوب شرکت هواوی است که می‌تواند در لیست بهترین گوشی های مقرون به صرفه ۲۰۲۰ قرار گیرد، هواوی وای ۹ است. این محصول به نسبت سایر اسمارت فون‌های موجود در این لیست، قیمت بالایی دارد و دارای کیفیت بالاتری نیز می‌باشد.

این محصول شرکت هواوی دارای پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 است که برای کارهای گرافیکی و کاربران علاقمند به چنین کارهایی مناسب و جوابگو است. هواوی وای ۹ با دارا بودن حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی برای افراد علاقمند به ذخیره فایل‌های زیاد در تلفن همراه مناسب است. علاوه بر این حجم بالا، حافظه را با استفاده از مموری کارت (حداکثر تا ۱ ترابایت) می‌توان افزایش داد.

دوربین دو‌گانه این گوشی نیز می‌تواند برای علاقمندان به ثبت تصاویر و فیلم نیز مناسب باشد. رزولوشن این دوربین‌ها ۱۳ و ۲ مگاپیکسل است و می‌تواند برای تصاویر پرتره مناسب باشد. در کنار دوربین اصلی، می‌توانیم به دوربین سلفی دوگانه ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی این اسمارت فون اشاره کنیم.

نکات منفینکات مثبت
فاقد پورت USB-Cبهره‌مندی از USB-C
استفاده از بلوتوث نسخه ۵
 صفحه نمایش بزرگ ۶.۲ اینچی
 Hisilicon Kirin 710 تراشه
نکات منفی و مثبت هواوی وای ۹

۵) سامسونگ گلکسی اِی ۱۰ اس 

سامسونگ گلکسی ای ۱۰ اس
سامسونگ گلکسی ای ۱۰ اس

گلکسی اِی ۱۰ اس از جمله گوشی‌هایی است که دارای قیمت مناسب و کیفیت و کارایی قابل قبولی هستند. حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی به همراه اسلات MicroSD، کاربران را با مشکلات حافظه مواجه نمی‌کند. همان طور که اطلاع دارید، اسمارت فون‌های قرار گرفته در این محدوده قیمت، معمولا فاقد سنسور اثر انگشت هستند، ولی خوشبختانه این محصول از سری اِی سامسونگ دارای این سنسور است و می‌تواند امنیت کاربران را به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.

باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تعبیه شده در گلکسی اِی ۱۰ اس، به نسبت قیمت گوشی، اندازه معقولی است که می‌تواند نیازهای کاربران را ارضا کند. علاوه بر ویژگی‌های گفته شده، به خاطر همه‌گیر بودن محصولات سامسونگ در بازار ایران، در صورت بروز مشکلات فنی در این تلفن همراه، با دردسر کمتری تعمیر خواهد شد.

نکات منفینکات مثبت
اسپیکر ضعیفطرحی کم حاشیه با صفحه نسبتا بزرگ
 عمر باتری قابل قبول
نکات منفی و مثبت سامسونگ گلکسی اِی ۱۰ اس

۶) نوکیا ۴.۲

نوکیا ۴.۲
نوکیا ۴.۲

گوشی‌های نوکیا که چند وقتی بود از بازار حذف شده بودند، دوباره با محصولاتی جدید وارد بازار شدند. این تلفن‌های همراه کارایی نسبتا مطلوبی از خود به نمایش گذاشته و کاربران را راضی کرده‌اند. نوکیا ۴.۲ نیز در بین گوشی‌های مطلوب نوکیا واقع شده است و نمایش مناسبی از خود به ارائه کرده است. از جمله نکات مثبت این گوشی می‌توان به چیپست اسنپ‌دراگون ۴۳۹ اشاره کرد که برای گوشی‌های موجود در این محدوده قیمت بسیار مناسب است. علاوه بر آن پشتیبانی از کارت حافظه ۴۰۰ گیگابایتی از جمله مزایای دیگر این محصول از نوکیا است.

این شرکت، با قرار دادن دوربینی دوگانه با رزولوشن دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، در حوزه تصویر و فیلم‌برداری نیز می‌تواند مناسب کاربران باشد. همان طور که اطلاع دارید، در اسمارت‌فون‌های جدید بازار، درگاه USB-C استفاده می‌شود، اما نوکیا ۴.۲ از درگاه Mini-USB قدیمی استفاده می‌کند که شاید برای برخی از کاربران خوشایند نباشد.

نکات منفینکات مثبت
فاقد درگاه USB-Cدارا بودن حسگر اثر انگشت
باتری کم حجم ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتیدارابودن دوربین دوگانه و با کیفیت
 پشتیبانی از کارت حافظه تا ۴۰۰ گیگابایتی
 چیپست اسنپ‌دراگون ۴۳۹
نکات منفی و مثبت نوکیا ۴.۲

۷) سامسونگ گلکسی اِی ۲۰

در بین گوشی‌های سری اِی سامسونگ، گلکسی اِی ۲۰ هم دارای قیمت مناسب و هم دارای ویژگی‌های قابل قبول است به همین منظور در لیست ما در بین گوشی های مقرون به صرفه ۲۰۲۰ قرار دارد. در این بین می‌توان به صفحه نمایش ۶.۴ اینچی Super AMOLED آن اشاره کرد که برای تماشای فیلم و تصویر و بازی‌کردن مناسب است. علاوه بر آن، این صفحه نمایش دارای گوریلا گلس ۳ است و می‌تواند از صفحه نمایش در برابر ضربات وارده به آن محافظت کند.

برای تصویر و فیلم‌برداری، در این تلفن همراه، دوربین دوگانه تعبیه شده است که در تست‌های انجام شده روی آن، عملکرد مناسبی داشته است.

نکات منفینکات مثبت
رزولوشن پایین صفحه نمایشدارا بودن USB-C
عملکرد متوسط دوربین دارا بودن حسگر اثر انگشت
 رنگ‌های متنوع و جذاب
 تکنولوژی شارژ سریع ۱۵ واتی قابل استفاده برای شارژ باتری
نکات منفی و مثبت سامسونگ گلکسی اِی ۲۰

۸) شیائومی ردمی ۹

شیائومی ردمی ۹
شیائومی ردمی ۹

یکی دیگر از گوشی‌های شیائومی که در لیست گوشی های مقرون به صرفه ۲۰۲۰ قرار می‌گیرد، شیائومی ردمی ۹ است. صفحه نمایش ال سی دی این اسمارت فون دارای محافظ گوریلا گلس ۳ است و در برابر ضربات احتمالی مقاومت قابل قبولی دارد. ردمی ۹ که در ۱۰ ژوئن سال ۲۰۲۰ معرفی شده است، گوشی جدیدی محسوب می‌شود و به همین خاطر هم برای افرادی که دوست دارند از محصولات آپدیت استفاده کنند، مناسب است.

شیائومی ردمی ۹ در سه نسخه به بازار عرضه شده است که دارای رم‌های ۳، ۴ و ۶ گیگابایتی هستند. علاوه بر آن، کاربر حق انتخاب حافظه داخلی گوشی همراه خود را از بین حافظه‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی را دارد.

از لحاظ دوربین، این گوشی، عملکرد مناسبی از خود نشان داده است. شیائومی ردمی ۹ دارای دوربین چهار‌گانه ۱۳، ۸، ۵ و ۲ مگاپیکسلی است.

نکات منفینکات مثبت
دوربین سلفی می‌توانست کیفیت بهتری هم داشته باشد.حسگر اثر انگشت واقع‌شده در فریم پشتی دستگاه
وزن نسبتا زیاد ۱۹۸ گرمیباتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی
تنوع رنگی زیاد و جذاب
 تکنولوژی شارژ سریع ۱۸ واتی
 پورت USB-C
نکات منفی و مثبت شیائومی ردمی ۹

۹) ال جی دبلیو ۱۰

ال جی دبلیو ۱۰
ال جی دبلیو ۱۰

گوشی‌های ال جی از لحاظ کیفیت، مطلوب هستند ولی به خاطر کم بودن محصولات قابل انتخاب توسط کاربران، مشتریان کمتری به سمت آن‌ها می‌روند؛ اما دبلیو ۱۰ از این قاعده مستثنا است. کیفیت قابل قبول این موبایل، باعث می‌شود کاربرانی که علاقمند به استفاده از گوشی‌های میان‌رده هستند به سمت این تلفن همراه سوق داده‌شوند.

دارا بودن دوربین دوگانه ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی و دو سیم کارته بودن این محصول، باعث محبوبیت آن بین کاربران می‌شود. علاوه بر آن، تعبیه شدن حسگر اثر انگشت در ال جی دبلیو ۱۰، سبب شده است این تلفن همراه از سایر محصولات هم‌رده یک سروگردن جلوتر باشد.

نکات منفینکات مثبت
دوریبن نه چندان قویدو سیم کارته بودن
نداشتن درگاه USB-Cحسگر اثر انگشت
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی که حافظه چندان بالایی به حساب نمی‌آید.قابلیت فوکوس خودکار در دوربین
 دارا بودن فلاش LED
نکات منفی و مثبت ال جی دبلیو ۱۰

۱۰) سامسونگ گلکسی اِی ۱۱

سامسونگ گلکسی اِی ۱۱
سامسونگ گلکسی اِی ۱۱

یکی دیگر از گوشی‌های سامسونگ که می‌تواند در بین گوشی های مقرون به صرفه ۲۰۲۰ قرار گیرد، گلکسی اِی ۱۱ است. این تلفن همراه که در تاریخ یک مه سال ۲۰۲۰ عرضه شده است، گوشی جدیدی است و به این زودی از لیست گوشی‌های دریافت‌کننده آپدیت‌های شرکت سامسونگ کنار نخواهد رفت.

گلکسی اِی ۱۱ دوربینی سه‌گانه دارد که به نسبت قیمت گوشی، عملکرد مناسبی از خود به نمایش گذاشته است. برای بهبود کیفیت دوربین این گلکسی اِی ۱۱، فلاش LED در این گوشی تعبیه شده است و در حین شب می‌تواند تصاویر نسبتا مناسبی ثبت نماید.

به عنوان یکی از معایب این اسمارت فون، می‌توانیم به پلاستیکی بودن آن اشاره کنیم. لازم به ذکر است که اغلب گوشی‌های سامسونگ از این جنس بدنه استفاده می‌کنند و مشتریان مخصوص به خود را دارند.

نکات منفینکات مثبت
فاقد NFCفعال بودن دو سیم‌کارت همزمان
عدم استفاده از بلوتوث ورژن ۵استفاده از اندروید ۱۰
نداشتم مادون قرمز تکنولوژی شارژ سریع ۱۵ واتی
 حسگر اثر انگشت
 دارا بودن فلاش LED
نکات منفی و مثبت سامسونگ گلکسی اِی ۱۱

۱۱) نوکیا ۳.۲

نوکیا ۳.۲
نوکیا ۳.۲

گوشی دیگری از نوکیا که در لیست گوشی های مقرون به صرفه ۲۰۲۰ معرفی می‌شود، نوکیا ۳.۲ است. این تلفن همراه از شرکت نام‌آشنای نوکیا، عملکرد مناسبی در همه حوزه‌های موبایل مانند عملکرد CPU و دوربین از خود به نمایش گذاشته است. در این لینک می‌توانید بررسی نوکیا ۳.۲ را به طور مفصل بخوانید.

جنس این محصول نوکیا نیز مانند اغلب میان‌رده‌ها پلاستیکی است. از لحاظ توانایی در کارهای گرافیکی، این محصول نوکیا توانایی خوبی از خود نشان می‌دهد که ناشی از پردازنده گرافیکی Adreno 504 است. شرکت نوکیا هم از لحاظ حافظه داخلی و هم از لحاظ رم، شرایط میان‌رده‌گونه‌ای را برای این گوشی در نظر گرفته است که می‌تواند برای افراد علاقمند به پرداخت هزینه نه چندان بالا مناسب باشد.

نکات منفینکات مثبت
عدم وجود حسگر اثر انگشتپردازنده گرافیکی مناسب
دوربین متوسطبهره‌مندی از فلاش LED
رم نه چندان بالاپشتیبانی از حافظه جانبی تا ۴۰۰ گیگابایت
حافظه داخلی نه چندان بالادو سیم‌کارته
نکات منفی و مثبت نوکیا ۳.۲

در نهایت باید خاطر نشان کنیم که گوشی‌های معرفی‌شده در این لیست ( گوشی های مقرون به صرفه ۲۰۲۰ ) به طر کلی معرفی‌شده‌اند. هر فرد می‌تواند با توجه به نوع کاربری خود بهترین انتخاب را از بین آن‌ها داشته باشد.

اگر شما هم تلفن همراه مقرون به صرفه‌ای را می‌شناسید، در نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

منبع: Gsmarena

۲ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به مظر پن جی اس ام ارنا گوشی های مقرون بخ صرفه دیگری هم داره
به نظر من Galaxy A30 A30s A50 بهترین گوشی های پقرون به صرفه هستند حتما در مورد این گوشی ها هم مطلبی ارائه بدین !!!!

سایمان دیجیتال
۴ دی ۱۴۰۲ در ۱۴:۳۹

درود
چشم، حتما
ازهمراهی شما متشکریم

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱