گوگل از گوشی‌های جدید خود با عنوان پیکسل ۵ و پیکسل ۴ ای (5G) رونمایی کرد

گوگل که به تازگی به بازار گوشی‌های 5G وارد شده است، این بار از دو گوشی جدید خود یعنی گوگل پیکسل ۵ (Google Pixel 5) و گوگل پیکسل ۴ ای (Google Pixel 4A) رونمایی کرد. گوشی های جدید گوگل از اتصالات 5G پشتیبانی می‌کنند و جزو نخستین تلفن‌های همراهی هستند که از اندروید ۱۱ استفاده خواهند کرد.

گوشی های جدید گوگل
گوشی های جدید گوگل

گوگل پیکسل ۵

در بین گوشی های جدید گوگل ، گوگل پیکسل ۵ نسخه حرفه‌ای‌تری محسوب می‌شود.

تغییر عمده‌ای که این گوشی به نسبت نسل قبل خود یعنی گوگل پیکسل ۴ داشته است، استفاده از تراشه اسنپ دراگون ۷۶۵ جی است. دومین تغییری که این گوشی تجربه‌اش کرده است، دوربین آن است. در محصول جدید، لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی با فاصله کانونی f/2.2 و اندازه پیکسل  ۱ میکرومتر مورد استفاده قرار گرفته است. در کنار این لنز، دوربین اصلی ۱۲.۲ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۱.۴ میکرومتر وظیفه زوم را عهده‌دار است. 

گوگل پیکسل ۵
گوگل پیکسل ۵

در این لنز از پیکسل‌های بزرگ استفاده نشده است و به همین دلیل هم، عکاسی در شب و یا عکاسی با رزولوشن بالا، فقط به شکل نرم‌افزاری در این گوشی انجام‌پذیر است.

گوگل پیکسل ۵ ارائه‌کننده لنز دارای OIS و فاصله کانونی f/1.7 در لنز اصلی دوربین خود می‌باشد. فیلم‌برداری 4K با ۶۰ فریم بر ثانیه، با استفاده از تلفن همراه جدید گوگل ممکن شده است، اما هنوز امکان فیلم‌برداری ۸K وجود ندارد.

صفحه نمایشی که گوگل برای پیکسل ۵ در نظر گرفته است، چیزی مابین گوگل پیکسل ۴ (دارای صفحه نمایش ۵.۷ اینچی) و ۴ ایکس ال (دارای صفحه نمایش ۶.۳ اینچی) است. این مانیتور اندازه ۶ اینچی دارد و رزولوشن 1080p پلاس را در دسترس کاربر قرار می‌دهد. در نهایت باید به نرخ نوسازی ۹۰ هرتز در این نمایشگر اشاره کنیم.

تراشه اسنپ‌دراگون ۷۶۵ جی استفاده‌شده در پیکسل ۵ به‌دلیل دارابودن مودم X52، از اتصالات 5G نیز پشتیبانی می‌کند. در مورد سایر مشخصات این گوشی در حوزه اتصالات، باید به وای فای ۵ (aka 802.11ac)، NFC و پورت USB-C اشاره کنیم.

باتری ۴۰۸۰ میلی‌آمپرساعتی پیکسل ۵، با تکنولوژی شارژ سریع ۱۸ واتی شارژ می‌شود که در مقایسه با باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی پیکسل ۴ ایکس ال، پیشرفت قابل قبولی داشته است. البته در حوزه باتری، نباید از اسنپ دراگون ۷۶۵ فایو جی استفاده‌شده در پیکسل ۵ غافل شویم. این تراشه، با بهینگی خود می‌تواند مصرف باتری را تا حد زیادی کاهش دهد و نیاز کاربر به شارژ را کمتر کند.

استاندارد IP68 بدنه این تلفن همراه جدید، آن را در برابر رطوبت و گردوخاک مقاوم می‌کند. یکی از نقاط جذاب پیکسل ۵، استفاده از آلومینیوم بازیافت‌شده در ساختار بدنه آن است، که هم برای کاهش آثار انگشت روی آن بهینه‌شده است و هم برای در دست‌گیری به طور مناسبی طراحی شده است. رنگ‌های قابل تهیه این گوشی نیز به نسبت نسخه قبلی، بیشتر شده است و علاوه بر رنگ مشکی، رنگی شبیه به خاکستری نیز اکنون قابل تهیه است.

سنسور اثر انگشت نیز در قاب پشتی گوشی تعبیه شده است و به نسبت نسخه‌های پیشین که فقط بر تشخیص چهره استوار بودند، امنیت بیشتری دارد.

قاب پشتی گوگل پیکسل ۵
قاب پشتی گوگل پیکسل ۵

پیش فروش این گوشی با قیمت ۶۳۰ یورو از امروز آغاز می‌شود. شرکت گوگل با در نظر گرفتن شرایطی خاص برای خریداران گوشی های جدید ، کاربران را به پیش خرید کردن گوشی های جدید گوگل علاقمند می‌کند. این شرکت در نظر دارد به افرادی که یکی از گوشی‌های جدید خود را بین امروز و ۱۴ اکتبر پیش خرید کنند، یک هدفون بی‌سیم Bose QC 35 II را به طور رایگان هدیه دهد. البته این شرایط فقط در کشورهای آلمان، فرانسه، ایرلند و انگلستان و تا زمان موجودبودن هدفون مورد نظر در انبارها وجود دارد.

گوگل پیکسل ۴ ای 5G

این درست است که گوگل پیکسل ۴ ای 5G نسخه 5G پیکسل ۴ ای است، اما تفاوت‌ها به همین جا ختم نمی‌شود. این تلفن همراه، اندازه نسبتا بزرگ‌تری نیز دارد و در بین گوشی های جدید گوگل ، حرفی برای گفتن دارد.

صفحه نمایش اولد این میان‌رده، ۶.۲  اینچی است و به نسبت پیکسل ۴ ایکس ال که دارای صفحه نمایش ۶.۳ اینچی بود، مقداری کوچکتر است. البته در این صفحه نمایش، فقط نرخ نوسازی تصویر ۶۰ هرتز در دسترس کاربران قرار دارد. نه تنها این گوشی به نسبت پیکسل ۴ ای بزرگ‌تر است، بلکه از لحاظ قدرتی نیز نیرومندتر است.

گوگل پیکسل ۴ ای فایوجی
گوگل پیکسل ۴ ای فایوجی

در حقیقت این میان‌رده به اندازه گوشی دیگر معرفی‌شده، یعنی پیکسل ۵، قدرت پردازشی دارد. این اسمارت فون نیز مانند پیکسل ۵ تراشه اسنپ دراگون ۷۶۵ جی را در داخل خود تعبیه کرده است، اما از رم ۶ گیگابایت به جای ۸ گیگابایت بهره می‌برد. حافظه داخلی نیز دقیقا مشابه پیکسل ۵ است و ۱۲۸ گیگابایت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دوربین ۴ ای فایوجی، دقیقا مانند پیکسل ۵ است. دوربین اصلی این گوشی ۱۲.۲ مگاپیکسلی است و در کنار خود لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی را دارد. این مشخصات نشان‌دهنده برتری نسخه فایوجی پیکسل ۴ ای در مقایسه با نسخه عادی آن است (نسخه عادی ۴ ای به بهره‌مندی از دوربین واحد ۱۲.۲ مگاپیکسلی بسنده کرده بود). دوربین سلفی گوگل پیکسل ۴ ای فایوجی دارای سنسور ۸ مگاپیکسلی است که درون حفره‌ی نمایشگر قرار گرفته است.

پیکسل ۴ ای فایوجی از جک ۳.۵ میلیمتری هدفون نیز استفاده می کند، دقیقا همان چیزی که پیکسل ۵ از آن بی‌بهره است. با این‌که این گوشی مقداری بزرگ‌تر از پیکسل ۵ است، باتری آن مقداری کوچک‌تر از آن است. منبع تغذیه این تلفن همراه ۳۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و با شارژ سریع ۱۸ واتی شارژ می‌شود. در مورد شارژ پیکسل ۴ ای فایوجی باید به پشتیانی از USB-PD و عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم اشاره کنیم.

بدنه این میان‌رده از جنس پلی‌کربنات است و استاندارد IP68 را ندارد. در قاب پشتی تلفن همراه نیز از سنسور اثر انگشت استفاده شده است که به نسبت نسخه‌های قبلی، پیشرفت چشمگیری به حساب نمی‌آید.

پیش خرید این تلفن همراه نیز از امروز با قیمت ۵۰۰ یورو آغاز می‌شود و نخستین گوشی های جدید شرکت گوگل که پیش خرید شدهاند، در تاریخ ۱۹ نوامبر در دسترس کاربران‌شان قرار می‌گیرند.

منبع: Gsmarena

۲ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خبرشو خوندیم
لطفا وارد کنید??

کاش مجموعه خوبتون بتونه گوشی های پیکسل را هم وارد کنه،واقعا اینجوری که باید وشاید بهش توجه نمیشه:(

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱