کیف پول های بیت کوین اندروید

همه‌ی آنچه باید در مورد کیف پول بیت کوین برای اندروید بدانید

با پیشرفت تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند سیستم بانکی در جهان به طور کلی دگرگون شد. سیستمی که تا قبل از این پیشرفت‌ها برای انجام هرکاری به کاغذ و حضور فیزیکی شخص نیاز داشت حالا به نقطه‌ای رسیده که به شما امکان می‌دهد که با گوشی هوشمند خود کنترل کاملی به روی حساب بانکی خود داشته باشید.

البته این موضوع در کشوری مانند آمریکا حدود 14 سال به طول انجامید تا سرانجام در حال حاضر از هر 10 آمریکایی 9 نفر از سیستم بانکی هوشمند و برنامه‌های مرتبط به روی گوشی خود استفاده می‌کنند و این یعنی حدود 90 درصد جمعیت کل این کشور!

بعد از هوشمند شدن سیستم بانکی در چند سال اخیر ارزهای دیجیتال توانسته‌اند محبوبیت بالایی پیدا کنند و مورد توجه افراد مختلف قرار بگیرند. ارزهای دیجیتال نیز به احتمال بسیار زیاد قرار است مسیر سیستم بانکی هوشمند را طی کنند و چند سال دیگر همگی افراد از آن‌ها استفاده کنند.

در این مطلب قرار است به همه‌ی آن‌چیزی بپردازیم که در مورد کیف پول بیت کوین برای اندروید باید بدانید و دانستن آن به شما کمک می‌کند تا مطمئن‌تر و بهتر بتوانید در این دنیا فعالیت کنید.

کیف پول بیت‌ کوین چیست؟

سابقه‌ی کیف پول بیت کوین به اندازه‌ی خود بیت کوین طولانی است و اولین نسخه از آن در سال 2009 معرفی شد. کیف پول‌ها در ابتدا مشکلات زیادی داشتند، اما مشکل اصلی آن‌ها این بود که شما برای استفاده از این کیف پول باید کل بلکچین بیت کوین را دانلود می‌کردید.

هرچند حجم این فایل در ابتدا چندان هم زیاد نبود ولی باید در نظر داشته باشیم که حدود 11 سال پیش اینترنت هم به مراتب کندتر بود و ممکن نبود که به راحتی بتوان حجم‌های زیاد را دانلود کرد. گذشته از این موضوع اگر حتی اینترنت حال حاضر را هم مد نظر قرار دهیم دانلود بلکچین بیت کوین که در حال حاضر 317.5 گیگابایت می‌باشد چندان کار راحتی نیست و عملا برای کیف پول اندروید ممکن نیست.

کیف پول های بیت کوین اندروید
کیف پول های بیت کوین اندروید

کیف پول بیت کوین برای اندروید، به شما امکان می‌دهد تا بیت کوین را ذخیره کنید یا آن‌ها را برای شخص دیگری انتقال دهید و یا حتی بیت کوینی که کسی برایتان ارسال می‌کند را دریافت کنید. به غیر از این برخی کیف پول‌های اندروید به شما این امکان را می‌دهند تا ارز دیجیتالی که دریافت می‌کنید را با یک ارز دیجیتال دیگر مبادله کنید.

کیف پول سرد و گرم چیست؟

دو نوع کیف پول برای ارزهای دیجیتال وجود دارد، یکی کیف پول سرد (cold wallet) و دیگری کیف پول گرم(hot wallet). کیف پول گرم به اینترنت متصل است و به شما اجازه می‌دهد تا بیت کوین را ارسال و یا دریافت کنید. بخش منفی این نوع کیف پول این است که به دلیل اتصال به اینترنت امکان هک شدن و دزدیده شدن کوین شما افزایش پیدا می‌کند (این نوع کیف پول کاملا امن است و در اینجا منظور تنها افزایش احتمال هک شدن و دزدیده شدن بیت کوین‌های شما است).

کیف پول سرد به اینترنت متصل نیست و این اصلی‌ترین تفاوت کیف پول سرد و گرم است. این متصل نبودن به اینترنت یعنی این که شما نمی‌توانید ارز دیجیتال خود را انتقال دهید. از طرف دیگر نکته مثبت این نوع کیف پول این است که چون به اینترنت متصل نیست امکان هک شدن آن بسیار کم می‌شود و درواقع روش امن‌تری نسبت به کیف پول سرد برای ذخیره سازی ارز دیجیتال به حساب می‌آید.

نکاتی در مورد کیف پول اندروید

نکات زیادی در مورد کیف‌ پول‌های اندروید وجود دارد که در زمان استفاده از آن‌ها باید این نکات را مد نظر قرار دهید تا در این مسیر با مشکلی مواجه نشوید. در ادامه این نکاتی که لازم است به آن‌ها توجه داشته باشید را ذکر می‌کنیم.

امنیت برنامه

امنیت کیف پول های بیت کوین اندروید
امنیت کیف پول های بیت کوین اندروید

اولین و البته مهم‌ترین نکته‌ای که در صورت نصب یک کیف پول اندروید باید به آن توجه داشته باشید امنیت برنامه است. برای مطمئن شدن از این موضوع باید توضیحاتی که در برنامه یا سایت مربوط به برنامه در زمینه امنیت نوشته شده است را مطالعه کنید و در صورتی که توضیحات برایتان قابل اتکا بود از برنامه بهره ببرید.

Open Source یا Closed Source بودن برنامه

برخی برنامه‌های کیف پول اندروید Open Source هستند. این یعچنی هر کسی می‌تواند به کدهای برنامه دسترسی داشته باشد و از آن‌ها در جهت بهبود یا تخریب بهره ببرد. از طرفی کیف پول‌های Closed Source از یک منبع هستند و به غیر از همان منبع هیچ کسی نمی‌تواند به کدهای برنامه دسترسی داشته باشد.

در نگاه اول ممکن است تصور کنید چون کدهای برنامه‌های Closed Source تنها در اختیار سازنده است این نوع کیف پول امنیت بیشتری دارد اما در واقعیت ممکن است دقیقا خلاف این اتفاق بیفتد و خود سازنده از داده‌ها یا اطلاعات موجود سوء استفاده کند.

در هر صورت منظور این است که Open Source یا Closed Source بودن برنامه الزاما نمی‌تواند امن بودن و یا نبودن آن را مشخص کند و گاهی Open Source بودن باعث امنیت بیشتر برنامه می‌شود.

امکان Trading

برخی از کیف پول‌ها به شما این امکان را می‌دهند که به صورت مستقیم و از طریق خود برنامه ترید کنید، اما در صورت تمایل به استفاده از این کیف پول‌ها در نظر داشته باشید که امنیت برنامه بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

امکان Exchange

برخی از کیف پول‌های اندرویدی به شما امکان می‌دهند تا ارز دیجیتال خود را با ارز دیجیتال دیگری مبادله کنید. حتی اگر تنها از بیت کوین استفاده می‌کنید نیز بودن چنین قابلیتی قطعا مزیت به شمار می‌آید.

بازه Cryptocurrencies

زمانی که قصد دارید یک کیف پول اندرویدی را نصب کنید در نظر داشته باشید که قرار است از چه تعداد ارز دیجیتال بهره ببرید. برخی از کیف پول‌ها از تعداد زیادی پشتیبانی می‌کنند و برخی دیگر از ارزهای دیجیتال معروف‌تر.

منبع: Androidheadlines

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

گواهی MFi اپل در لوازم جانبی چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر صاحب محصولات اپل مثل آیفون یا آیپد باشید، مهم است که از چه لوازم جانبی روی آن‌ها استفاده...

معین کریمی time-alt ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

فناوری های PowerIQ و VoltageBoost در پاوربانک‌های برند انکر چه کاربردی دارند؟

با پیشرفت سریع توسعه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها، مشتریان به دنبال راه‌هایی سریع‌تر و...

معین کریمی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰

شارژ وایرلس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از فناوری شارژ بی سیم بسیار گسترده‌تر از سالیان گذشته شده است و تولیدکنندگان گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲۴ مهر ۱۴۰۰

بهترین گوشی‌های قاتل پرچمدار تا ۱۶ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۰)

با توجه به قیمت بسیار بالای محصولات دیجیتال و به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، دیگر امکان خرید...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۱ مهر ۱۴۰۰

جاروبرقی رباتیک چه مزایا و معایبی دارد؟

جاروبرقی‌‌‌ها سال‌هاست که به جزئی جدایی‌ناپذیر از لوازم خانه و محل کار ما تبدیل شده‌اند....

آریا مقدم time-alt ۱۹ مهر ۱۴۰۰

مقایسه iOS 15 با iOS 14؛ به iOS 15 سوییچ کنیم یا نه؟

آیا حتماً باید گوشی خود را به آی او اس 15 به‌روزرسانی کنیم؟ اگر همچنان از آی او اس 14 استفاده...

مهدی حیدری time-alt ۷ مهر ۱۴۰۰

HFR به چه معناست و چه تاثیری بر گیمینگ دارد؟

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در سال‌های اخیر، تحولات عظیمی در زمینه‌ی کیفیت تصویر رخ داده است....

آریا مقدم time-alt ۲۲ شهریور ۱۴۰۰