Xperia 1 II

پرچمدار جدید سونی با نام Xperia 1 II معرفی شد

با توجه به لغو رویداد MWC 2020، شرکت سونی با یک رویداد آنلاین، از پرچمدار جدید خود رونمایی کرد. Xperia 1 II که Xperia One Mark two خوانده می شو، به جدیدترین تراشه کوالکام مجهز شده، از ساختمان کاملا جدید در قسمت دوربین استفاده کرده و از شبکه 5G نیز پشتیبانی می کند. همچنین سونی در این رویداد اعلام کرد که در حال کار بر روی اکسپریا پرو می باشد که از شبکه های mmwave پشتیبانی خواهد کرد.

Xperia 1 II

پرچمداران امسال سونی از نمایشگر اولد با رزولوشن 4K و پشتیبانی از استاندارد HDR استفاده می کنند که نسبت تصویر آن ها همانند نسل قبلی، 21:9 می باشد. سونی قید استفاده از نرخ بازسازی بیشتر در این نمایشگر ها را زده و به جای آن سراغ توسعه قابلیتی به نام blur Reduction رفته است. به گفته سونی، این قابلیت با استفاده از آنالیز محتوای در حال نمایش و تنظیم تک به تک فریم ها، تجربه ای مشابه با نمایشگر های 90 هرتزی در اختیار خواهد گذاشت.

بر خلاف اکسپریا وان که در آن ماژول دوربین در قسمت میانی پنل پشتی قرار گرفته بود، در Xperia 1 II این ماژول به سمت چپ منتقل شده است. مشابه نسل قبلی شاهد استفاده از دوربین اصلی، دوربین تله فوتو و دوربین فوق عریض با سنسور های 12 مگاپیکسلی هستیم؛ اما جالب است بدانید که در ساختمان این دوربین ها، از سنسور های بزرگتر و لنز های سریع تری استفاده شده و سونی برای اولین بار برای تامین لنز ها، سراغ همکاری با اپتیک زایس رفته است. دوربین سلفی اما بدون تغییر مانده و از همان حسگر 8 مگاپیکسلی استفاده می کند در حاشیه بالایی نمایشگر قرار گرفته است.

بالاترین دوربین در ماژول پشتی، از نوع فوق عریض می باشد که به لنزی با فاصله کانونی 16 میلی متر و گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2 مجهز شده و دارای سنسوری 1/2.6 اینچی با قابلیت تشخیص فاز دوگانه است.

دوربین بعدی از نوع تله فوتو می باشد که به لنزی با فاصله کانونی 70 میلی متر، دیافراگم f/2.4 و لرزشگیر مجهز شده و سنسور آن دارای اندازه 1/3.6 اینچی با قابلیت تشخیص فاز می باشد.

دورن اصلی Xperia 1 II از سنسور بسیار بزرگ 1/1.7 اینچی EXmor با قابلیت تشخیص فاز دوگانه استفاده می کند که لنز آن مجهز به لرزشگیر می باشد و گشودگی دهانه دیافراگم آن، f/1.7 است. در بین دوربین اصلی و دوربین تله فوتو، دوربین سه بعدی iTOF قرار داده شده است که سرعت فوکوس را افزایش خواهد داد.

Xperia 1 II

در زمینه فوکوس، بد نیست بدانید که Xperia 1 II قابلیت فوکوس چشمی یا Eye focus را از نسل قبلی بره گرفته و این قابلیت مشابه چیزی است که در دوربین های حرفه ای سونی دیده ایم. تغییری که در این قابلیت ایجاد شده، این است که اکنون تنها به سوژه های انسانی محدود نبوده و حیوانات را هم شامل می شود. همچنین به گفته سونی، Xperia 1 II اولین گوشی هوشمندی می باشد که با فوکوس ردیابی شده می تواند در هرثانیه، 20 عکس پشت سرهم با فوکوس دقیق داشته باشد.

گوشی سونی Xperia 1 II به چیپست اسنپدراگون 865 مجهز شده است که 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می کنند. همچنین بد نیست بدانید که این گوشی از شبکه 5G sub 6 پشتیبانی خواهد کرد.

بدنه پرچمدار جدید سونی، موفق به دریافت گواهی IP65/IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک شده است و در داخل آن، باتری 4000 میلی آمپر ساعتی قرار دارد که از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند. نکته جالب دیگر در مورد نسل دوم اکسپریا وان، بازگشت جک 3.5 میلی متری هدفون می باشد که روی لبه بالایی قرار گرفته است.

Xperia 1 II

رابط کاربری دوربین در این گوشی، با الهام از دوربین های آلفا طراحی شده و مشابه نسل قبلی، شاهد برنامه های cinema Pro، cine Alta و Alpha هستیم که امکان تهیه ویدئوهای حرفه ای را در اختیار می گذارند. در زمینه صدا هم گفته می شود که این گوشی از دو اسپیکر در قسمت جلویی استفاده می کند که صدای 360 درجه را در اختیار می گذارند و به وسیله موتور هوش مصنوعی، صدای خروجی آن ها در تمام سناریو، بسیار شفاف خواهد بود.

نظر شما در مورد Xperia 1 II چیست؟

منبع: GSMArena

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام،میخواستم بدونم این گوشی سونی ۱ مارک ۲ وارد ایران میشه؟

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱