اپل واچ SE

معرفی اپل واچ SE: ساعت خوش قیمت اپل

حدود بیست روز قبل بود که اپل طی مراسمی از سری جدید ساعت های هوشمند خود یعنی اپل واچ سری ۶ و اپل واچ SE رونمایی کرد. اپل واچ SE نسخه‌ی ارزان‌تر سری ۶ است و به همین دلیل از برخی ویژگی‌های آن بی بهره مانده ولی همچنان قابلیت‌هایی از سری ۶ در آن دیده می‌شود. در این مطلب قصد داریم به معرفی اپل واچ SE بپردازیم تا ببینم چه کمبودهایی نسبت به نسخه گران‌تر داشته و تا چه حد می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. پس در ادامه با سایمان دیجیتال همراه شوید.

طراحی

اپل واچ SE عملا در زمینه طراحی تغییری نداشته و مانند دیگر ساعت های هوشمند ساخت اپل است. این ساعت در دو سایز ۴۰ و ۴۴ میلی متری ساخته شده و در سه رنگ خاکستری، نقره‌ای و طلایی در دسترس قرار می‌گیرد.

اپل واچ SE
طراحی اپل واچ SE

تفاوتی که در این بخش با واچ سری ۶ وجود دارد این است که شما امکان انتخاب بدنه‌ی فولاد ضد زنگ و تیتانیوم موجود برای سری ۶ را نداشته و باید به مدل آلومینیومی آن بسنده کنید. همچنین رنگ آبی و قرمز جدید این سری هم برای واچ SE در نظر گرفته نشده است. در حالت کلی اما این ساعت طراحی و کیفیت ساخت خوبی مانند دیگر ساعت های ساخت این شرکت دارد.

اپل واچ SE حالا غیر از بند اسپورت سیلیکونی از بند یکپارچه الاستیک هم بهره می‌برد که در آن خبری از قلاب نبوده و باید در هنگام خرید به سایز آن توجه کنید چون امکان تغییر اندازه در این نوع بند وجود ندارد.

بند اپل واچ SE
بند اپل واچ SE

از نقاط مثبت استفاده از این بند نسبت به بندهای سنتی می‌توان به فشار کمتر به مچ دست در هنگام کار کردن و قرار دادن مچ روی میز اشاره کرد. از طرفی نقطه منفی که وجود دارد و در حال حاضر برخی کاربران به آن معترض هستند سایز بندی این بند است که برای برخی بزرگ و برای برخی کوچک بوده و شاید نتوان سایز دقیقی را خریداری کرد، بنابراین برای حل این مشکل همچنان می‌توانید نسخه با بند اسپورت سیلیکونی را خریداری کنید.

صفحه نمایش

اپل واچ SE نمایشگری مشابه با سری ۵ دارد که از نظر اندازه از سری ۳ حدود ۳۰ درصد بزرگ تر بوده ولی متاسفانه از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن مورد استفاده در سری ۵ و ۶ بی بهره مانده است.

نمایشگر اپل واچ SE
نمایشگر

شرکت اپل به دلیل کاهش هزینه اقدام به حذف این قابلیت کرده ولی نبود صفحه نمایش همیشه روشن (always-on display) برای یک ساعت آن هم با برچسب قیمتی بیش از ۲۵۰ دلاری کاملا مأیوس کننده است. هرچند که این ساعت به تکان های مچ دست حساس بوده و با بالا آوردن دست روشن می‌شود ولی نمی‌توان آن را جایگزین مناسبی برای قابلیت ذکر شده به حساب آورد.

مدل ۴۴ میلی متری واچ SE رزولوشن ۴۴۸×۳۶۸ پیکسل و مدل ۴۰ میلی متری آن رزولوشن ۳۹۴×۳۲۴ پیکسلی دارد. اپل برای محافظت از واچ SE از شیشه Ion-X استفاده کرده در حالی که شیشه‌های سری ۶ از جنس یاقوت کبود بوده و مقاوت به مراتب بالاتری دارند. هرچند این به معنی پایین بودن مقاومت شیشه Ion-X نیست ولی باید بیشتر مراقب صفحه نمایش این ساعت هوشمند باشید.

اپل واچ SE
اپل واچ SE

این صفحه نمایش از نظر کیفیت و روشنایی در محیط های باز هم عملکرد خوبی داشته و با مشکلی در این زمینه مواجه نخواهید شد.

ویژگی های مربوط به سلامت

ساعت های هوشمند شرکت اپل همیشه توجه زیادی روی بخش سلامت حتی بیشتر از مچبندهای سلامتی داشته‌اند که این موضوع در مورد واچ SE هم صدق می‌کند. این ساعت از قابلیت های شتاب سنج، ژیروسکوپ و ارتفاع سنج همیشه روشن سری ۶ بهره مند است.

بخش سلامت اپل واچ SE
بخش سلامت

واچ SE همچنین از ویژگی های تشخیص سقوط، نظارت بر صدا، اس او اس اضطراری و تماس اضطراری بین المللی برخوردار می‌باشد که در سری ۳ مشابه آن ها وجود ندارد. این ساعت از قابلیت سنجش اکسیژن خون موجود در سری ۶ بی بهره مانده که البته خیلی ویژگی مهمی نیست که نبود آن خللی در استفاده به وجود بیاورد چون این قابلیت هنوز برای استفاده پزشکی قابل اعتماد نبوده و نمی‌توان روی آن حساب کرد و کاربرد خاص دیگری هم ندارد.

حسگر ضربان قلب اپل واچ SE
حسگر ضربان قلب

اپل واچ SE همچنین برنامه ECG موجود بروی سری ۵ و ۶ را ندارد ولی می‌تواند ضربان قلب شما را ردیابی کرده و در صورت مشاهده‌ی اختلال در آن به شما هشدار دهد.

عملکرد watchOs 7

اپل واچ SE از WatchOs نسخه 7 استفاده می‌کند و به همین سبب از قابلیت های ردیابی خواب، برنامه شستن دست و برنامه تناسب اندام جدید اپل برخوردار می‌شوید. این برنامه حالا فعالیت های بیشتری مانند رقص، تمرین های قدرتی و تمرین های اصلی را شامل می‌شود.

این ساعت در زمینه ردیابی خواب عملکرد نسبتا دقیقی دارد ولی گاهی اوقات استراحت پیش از خواب را جزو تایم خواب به حساب می‌آورد. عملکرد GPS هم قابل قبول است و با درصد کمی خطا می‌تواند مسافت طی شده را به نمایش بگذارد.

و در آخر هم قابلیت شستن دست زمانی که به شستن دست ها مشغول می‌شوید روشن شده و بعد از مدتی شروع به صدا کردن می‌کند که این صدا نشان دهنده‌ی این است که دست ها به حد کافی شسته و تمیز شده‌اند.

قابلیت های این ساعت هوشمند

اپل واچ SE و دیگر ساعت های هوشمند اپل در زمینه قابلیت نسبت به دیگر رقبا برتری داشته و اپل با اختلاف بزرگترین کتابخانه برنامه های ساعت هوشمند را داراست. با استفاده از واچ SE شما می‌توانید تماس تماس بگیرید و تماس دریافت کنید، مسیریابی کرده، موسیقی پخش کنید، دستگاه های داخل خانه را کنترل کنید و خیلی از قابلیت های دیگر.

هرچه برنامه های بیشتری روی این ساعت نصب کنید پیدا کردن آن ها کار سخت‌تری می‌شود ولی خوشبختانه می‌توانید برنامه ها را بر حسب گروه تقسیم بندی کنید. واچ SE تعداد بسیار زیادی watchface داشته که می‌توانید بر حسب سلیقه خود آن ها را تغییر بدهید تا از یکنواخت شدن ظاهر آن جلوگیری کنید.

از طرفی اگر مدل LTE این ساعت را خریداری کنید عملا قادر خواهید بود از آن به طور مستقل و جداگانه از گوشی هوشمندتان بهره ببرید. همچنین به لطف تنظیمات جدید بخش خانوادگی امکان خواهید داشت ساعت را روی حالت مناسب کودک قرار دهید و حتی از راه دور مکان لحظه‌ای کودکتان را مشاهده کنید.

عملکرد باتری و سرعت شارژ

واچ SE نیز مانند واچ سری ۳ و واچ سری ۶ حدود ۱۸ ساعت شارژدهی می‌کند و این بدان معناست که باید ساعت هوشمند خود را هر روز شارژ کنید. از نظر سرعت شارژ اما واچ SE اختلاف قابل توجهی با واچ سری ۶ داشته و حدود ۲.۵ ساعت زمان برای کامل شدن شارژ احتیاج دارد، این در حالیست که نسخه گران‌تر تنها در ۱.۵ ساعت به شارژ کامل می‌رسد.

در کل در زمینه شارژدهی عملکرد خیلی عالی را شاهد نیستیم چون اگر در انتهای شب فراموش کنید این دستگاه را به شارژ متصل کنید در ابتدای روز بعد تنها ۱۰ درصد شارژ موجود است که می‌تواند آزاردهنده باشد.

جمع بندی و قیمت

اپل واچ SE قیمت پایه‌ای ۲۷۹ دلاری برای مدل ۴۰ میلی متری دارای GPS دارد که قیمت مدل مشابه ۴۴ میلی متری آن به ۳۰۹ دلار افزایش می‌یابد. و در نهایت اگر مدل LTE را مد نظر داشته باشد نسخه ۴۰ میلی متری ۳۲۹ و نسخه ۴۴ میل متری ۳۵۹ دلار هزینه خواهد داشت.

اپل واچ SE
اپل واچ SE

اگر قصد خرید ساعت هوشمند اپل را دارید و نبود قابلیت سنجش اکسیژن خون و مهم‌تر از آن قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن برای شما اهمیت چندانی ندارد با توجه به قیمت پایین‌تر واچ SE نسبت به واچ سری ۶ این ساعت می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

تست مقاومت آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو مکس جدیدترین و قوی‌ترین گوشی کوپرتینویی‌ها به شمار می‌آید که حدوداً سه هفته پیش...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۶ مهر ۱۴۰۰

مقایسه iOS 15 با iOS 14؛ به iOS 15 سوییچ کنیم یا نه؟

آیا حتماً باید گوشی خود را به آی او اس 15 به‌روزرسانی کنیم؟ اگر همچنان از آی او اس 14 استفاده...

مهدی حیدری time-alt ۷ مهر ۱۴۰۰

کدام اپل واچ را بخریم: توصیه‌هایی برای خرید اپل واچ در سال ۲۰۲۱

بین ساعت‌های هوشمند بسیار متنوع بازار، یکی از محصولاتی که همواره علاقه کاربران را به خود جلب...

فرهاد سعادت time-alt ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

بلومبرگ گزارش می‌دهد: تغییرات جالب توجه اپل واچ سری 7؛ بیشترین تغییرات در طراحی و نمایشگر

تنها چندین هفته تا رویداد رونمایی اپل از آیفون 13 و اپل واچ 7 باقی مانده است. پیش‌تر در مورد...

مهدی حیدری time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

اپل واچ نایک چیست و چه تفاوتی با اپل واچ معمولی دارد؟

از زمان عرضه اپل واچ ۲ به بعد، هر ساله شاهد نسخه‌اي از اپل واچ‌ها با نام نايك بوديم كه ماحصل...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

مشکل بازتاب نور در دوربین آیفون های سری 12

حدود یک سال پیش قبل از رونمایی آیفون‌های سری 12 شایعاتی پیرامون تامین و مشکل دوربین آیفون‌های...

حسین هاشمی time-alt ۷ مرداد ۱۴۰۰

اپل بیش از 100 میلیون تراشه A15 برای سری آیفون ۱۳ سفارش داد

همچنان که به تاریخ رونمایی و عرضه سری آیفون 13 در اوایل پاییز نزدیک می‌شویم، شایعات و صحبت‌های...

مهدی حیدری time-alt ۴ مرداد ۱۴۰۰

آیا آیفون ۱۳ سرانجام به ویژگی Always-on display مجهز می‌شود؟

ویژگی Always-on display (AOD) یا صفحه همیشه روشن برای سال‌هاست که تبدیل به جزئی ثابت از...

مهدی حیدری time-alt ۲۸ تیر ۱۴۰۰

طراحی آیفون ۱۳ بر اساس عکس‌های جدیدی مجدداً افشا شد

مشکلی که عموماً در مراحل تولید گوشی محبوبی که میلیون‌ها نفر در دنیا منتظر عرضه آن هستند پیش...

مهدی حیدری time-alt ۹ تیر ۱۴۰۰