مشکل مهم گوشی‌های هوشمند

تولیدکننده‌های گوشی قبل از اینکه به تولید گوشی های فولد بپردازند، باید دو مشکل مهم گوشی‌های هوشمند را حل کنند

با فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند در دنیای تکنولوژی، فناوری‌ها و نوآوری‌های مربوط به آن‌ها نیز در حال پیشرفت می‌باشند. برای مثال اگر بخواهیم به جدیدترین و خلاقانه‌ترین آن‌ها اشاره‌کنیم، باید گوشی‌های تاشو را مثال بزنیم؛ اما نباید این واقعیت را فراموش کرد که دو مشکل مهم گوشی‌های هوشمند مانند طول عمر باتری و مقاومت بدنه‌ی شیشه‌ای هنوز به طور کامل حل نشده است و نزد بسیاری از افراد، از اهمیت بیشتری برخوردارند. بنابراین انتظار می رود، شرکت‌های تولیدکننده گوشی به جای تمرکز بر گوشی‌های فولد ، این دو موضوع را بیشتر جدی بگیرند.

فناوری باتری به یک نوآوری بسیار اساسی نیاز دارد

همان‌طور که میدانید طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند در طی سال‌های اخیر آن‌طور که باید بهبود پیدا نکرده است و این موضوع برای همه افرا مشهود است که در صورت استفاده نسبتاً سنگین، گوشی حتماً باید در طول روز، یک یا دو بار شارژ گردد.

اگر میگوییم طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند تغییر چندانی نکرده است؛ به این خاطر می‌باشد که باتری آن‌ها همچنان از نوع لیتیوم یون می‌باشد که گوشی Motorola StarTac بیست سال قبل از آن استفاده می‌کرد. البته در این موضوع شکی نیست که طول عمر باتری لیتیوم یون با پیشرفت‌های بسیاری مواجه بوده است؛ اما با مشاهده امروزه شارژدهی کم گوشی‌های هوشمند، می‌توان گفت پیشرفت‌های آن چشم‌گیر نیست.

شرکت‌های سازنده و سایر صنایع فعال در زمینهٔ گوشی، محصولاتی را به بازار عرضه کرده‌اند که در زمینهٔ طول عمر باتری بسیار موفق عمل نموده‌اند. ازاین‌رو می‌توان گفت شارژدهی باتری نسبت به نمایشگرهای خم، یکی از بالاترین نقاط قوت درفروش گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آید و تولیدکنندگان بایستی توجه بیشتری را برای ارائه نوآوری‌ها در این زمینه داشته باشند.

برای مثال شرکت‌های لوازم جانبی مانند آنکر ، راوپاور و… با تولید پاوربانک ها (شارژر همراه) در این راه گام‌هایی برمی‌دارند و حتی اپل برای گوشی‌های خود کاور‌هایی را طراحی کرده است تا شارژردهی گوشی‌های خود را بیشتر کند. ولی غول‌های فناوری هنوز نتوانسته‌اند برای باتری‌ها و شارژدهی آن‌ها راه‌حل بهتر ارائه کنند و تنها کاری که می‌کنند لوازم جانبی گران‌قیمت، سنگین و حجیم را در اختیار ما می‌گذارند.

البته لازم است بدانید که سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی، قدم‌های مهمی در این زمینه برداشته است و در سال 2017 اعلام کرده که در حال اجرای پروژه‌ای مربوط به فناوری باتری می‌باشد که با استفاده از گرافن، می‌تواند در مدت‌زمان 12 دقیقه گوشی را شارژ کامل کند. در حال حاضر حداقل کاری است که برای بهبود طول عمر باتری‌ها شاهد هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک به واقعیت بپیوندد.

اگر قرار بر این است که گوشی‌ها با پوشش شیشه‌ای ساخته شوند، بهتر نیست که آسیب‌پذیری آن‌ها کمتر گردد؟

بله پوشش شیشه‌ای یک فناوری تقریباً جدید می‌باشد که برای اکثر گوشی‌های پرچم‌دار و بعضاً میانرده استفاده می‌شود و به یک ترند در بازار تبدیل شده است. خوب همان‌طور که میدانید هر چیزی می‌تواند معایب و مزایای خود را داشته باشد. از طرفی این ویژگی باعث می‌شود گوشی‌ها از شارژ بی‌سیم پشتیبانی کنند و در عین حال طراحی جذاب‌تری داشته باشند؛ اما از طرف دیگر در برابر افتادن بر روی زمین و ضربه‌های شدید بسیار آسیب‌پذیر است.

اگر در اینجا این موضوع را به‌عنوان دومین مشکل گوشی‌های هوشمند بیان می‌کنیم، به این دلیل است که گوشی‌های پرچم‌دار جدید مانند اس 20 اولترا باقیمت 1400 دلار در صورت افتادن از دست، هم آسیب مالی می‌زند و حتی در صورت تعمیر، دیگر جذابیت قبلی را برای افراد نخواهد داشت.

البته گوریلا گلس نسل 6 از بهترین شیشه‌های محافظ می‌باشد که اس 20 اولترا به آن مجهز شده است و در برابر ضربه مقاومت بسیار خوبی را ارائه می‌کند؛ اما درهرصورت می‌تواند آسیب‌پذیر باشد و شرکت‌ها بایستی به دنبال فناوری‌های پیشرفته‌تر برای حل این مشکل ارائه کنند.

جالب است بدانید که سامسونگ باعرضه نسخه مقاوم (Active)  برخی از پرچم‌داران که جنس بدنه آن‌ها از پلاستیک بسیار سخت ساخته می‌شود، سعی بر راضی نگه‌داشتن بیشتر کاربران کرده است. ولی اگر طراحی و ظاهر گوشی از ملاک‌های مهم برای خرید گوشی باشد، بازهم این راه‌حل قانع‌کننده نخواهد بود و هیچ موقع پلاستیک نمی‌تواند زیبایی شیشه را داشته باشد.

درنهایت شاید برخی از افراد مدعی شوند که کاورهای پلاستیکی و مقاوم می‌توانند از گوشی محافظت کنند؛ اما پوشاندن زیبایی گوشی را داخل کاور پلاستیکی برای کسانی که طراحی گوشی برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است، قانع‌کننده نخواهد بود. درضمن استفاده گوشی بدون کاور حس و حال بسیار خوبی را انتقال می‌دهد.

در جمع‌بندی این مطلب باید بگوییم که امیدواریم این دو مشکل مهم گوشی‌های هوشمند در آینده نزدیک حل شوند. هرچند در حال حاضر توجه شرکت‌های سازنده به سمت حل مشکل آسیب‌پذیر گوشی‌های خم می‌باشد و گوشی‌های هوشمند معمولی به دست فراموشی سپرده‌شده‌اند. این در حالی است که هزینه ساخت گوشی‌های معمولی در برابر با گوشی‌های خم ناچیز است.

منبع:bussines insider

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱