راه اندازی گوشی اندرویدی

راهنمای راه اندازی گوشی اندرویدی به محض خرید

خرید گوشی جدید شوق و ذوق خاص خودش را دارد و ما می‌خواهیم هرچه سریع‌تر با امکانات و ویژگی‌های محصول جدیدمان آشنا شویم. ولی همان طور که می‌دانید، زمانی که برای اولین بار گوشی را روشن می‌کنید بدون وقفه نوتیفیکیشن از بخش‌های مختلف دریافت می‌کنید و بین انجام کارها با اولویت بالاتر گیج می‌شوید.

در همین راستا، در این مطلب سعی می‌کنیم مراحلی را برشماریم که شما به محض خرید گوشی اندرویدی جدید باید آن‌ها را طی کنید تا گوشی به بهترین فرم خود دربیاید و بتوانید در سریع‌ترین حالت ممکن از تمام توان محصول استفاده کنید.

سیم‌کارت را درون گوشی قرار دهید

زمانی که گوشی را از جعبه خارج کردید و خواستید اقدام به روشن کردن آن کنید، ابتدا با استفاده از سوزن قرار داده شده در جعبه محصول درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی (درصورتی که محصول از کارت حافظه پشتیبانی کند) را باز کرده و سیم‌کارت خود (در صورتی که اطلاعات مهمی به روی کارت حافظه دارید، می‌توانید همزمان آن را هم جایگذاری کنید) را درون محفظه قرار دهید.

جایگذاری سیم‌کارت در مطلب راه اندازی گوشی اندرویدی
جایگذاری سیم‌کارت در مطلب راه اندازی گوشی اندرویدی

در مرحله بعد اقدام به روشن کردن گوشی کنید، درصورتی که شارژ باتری در حدود ۲۰ درصد باشد، بهتر است که ابتدا اقدام به شارژ آن کنید، چرا که با شارژ کم احتمالا در میانه‌های تنظیمات مختلف محصول خاموش خواهد شد.

زمانی که محصول روشن شد باید تنظیماتی بسیار پایه‌ای مانند زبان و اتصال وای فای و … را انجام دهید تا به صفحه اصلی گوشی‌ جدید خود برسید. حال با رسیدن به این مرحله قبل از هر کار دیگری، بهتر است به سراغ ریجستری گوشی بروید، زیرا ممکن است مشکلاتی در این مرحله به وجود بیاید که بهتر است سریع‌تر آن را به سایت یا مغازه‌ای که از آن خرید کرده‌اید اطلاع دهید. اگر با مراحل رجیستر کردن آشنایی ندارید مطلب رجیستری گوشی را در وبلاگ ما مطالعه کنید.

گوشی را به اکانت گوگل خود متصل کنید

پایه‌ی هر گوشی اندرویدی را سیستم عامل آن یعنی همان اندروید تشکیل می‌دهد. این سیستم عامل هم که توسط گوگل به وجود آمده و توسعه داده شده است، پس کاملا معقول به نظر می‌رسد که یکی از مهم‌ترین اقدامات، اتصال گوشی به اکانت گوگل باشد.

اتصال اکانت گوگل در مطلب راه اندازی گوشی اندرویدی
اتصال اکانت گوگل در مطلب راه اندازی گوشی اندرویدی

در همان تنظیمات ابتدایی گوشی از شما می‌خواهد که آن را به اکانت گوگل متصل کنید، اما از آنجایی که ما در ابتدا برای رساندن گوشی به صفحه اصلی عجله داریم، معمولا این مراحل را رد می‌کنیم تا زودتر به مرحله پایانی برسیم. برای متصل کردن گوشی به اکانت گوگل کافیست به قسمت تنظیمات و بخش گوگل (در صورت نبود این قسمت می‌توانید به بخش account and syncs مراجعه کنید و سپس به بخش گوگل بروید) بروید و با زدن علامت + اکانت گوگل خود را وارد کنید.

زمانی که گوشی به اکانت گوگل شما متصل شود، اطلاعات زیادی از جمله مخاطبین، پیام‌ها، تصاویر و … (همگی در صورت گرفتن بک آپ به روی گوشی قبل) بازگردانی می‌شوند و شما خیلی سریع احساس می‌کنید به بخش مهمی از اطلاعات به روی گوشی جدید دست یافته‌اید.

برنامه‌های غیر ضروری را غیرفعال کنید

اکثر گوشی‌های هوشمند به صورت پیش فرض از برنامه‌هایی از پیش نصب شده بهره می‌برند که اکثر آن‌ها هم خیلی کاربردی نبوده و فقط فضا اشغال کرده‌اند. متاسفانه شما نمی‌توانید این برنامه‌ها را پاک کنید (مگر گوشی شما روت باشد که در ابتدای خرید گوشی بعید بنظر می‌رسد کسی اقدام به این کار کند) ولی امکان این را خواهید داشت که این برنامه‌ها را غیرفعال کنید و بروزرسانی‌های آن‌ها را هم پاک کنید.

این کار باعث می‌شود این برنامه‌ها در app drawer نمایش داده نشوند و همچنین فضای اشغالی توسط آن‌ها به کمترین حالت خود برسد. پس توصیه می‌کنیم با رفتن به تنظیمات و سپس بخش برنامه‌ها (apps) به غیر فعال کردن اپلیکیشن‌های بلااستفاده اقدام کنید.

برنامه‌ها را دانلود کرده و به اکانت مرتبط متصل کنید

بخش بزرگی از زندگی در دنیای جدید به شبکه‌های اجتماعی گره خورده است و به نوعی ما بدون آن‌ها قسمت عمده‌ای از ارتباطات خود را از دست می‌دهیم. پس باید در همان ابتدا به سراغ این برنامه‌ها از جمله تلگرام، واتس اپ، اینستاگرام، توییتر و … برویم و پس از نصب از گوگل پلی یا اینترنت به وارد کردن اکانت‌های خود بپردازیم تا پیام‌های شخصی جدید در این پیام‌رسان‌ها را از دست ندهیم.

دانلود برنامه‌ها در مطلب راه اندازی گوشی اندرویدی
دانلود برنامه‌ها در مطلب راه اندازی گوشی اندرویدی

پس از نصب این دسته از برنامه‌ها بهتر است که به سراغ اپلیکیشن‌هایی بروید که بیشترین استفاده را از آن‌ها دارید، این برنامه‌ها می‌تواند برای افراد متفاوت باشد و به شغل، سن، علاقه و … برگردد. برای این که بتوانید همه‌ی برنامه‌هایی که قبلا داشته‌اید را دوبار نصب کنید به قسمت My apps and games گوگل پلی مراجعه کرده و سپس با انتخاب Library تمام این برنامه‌ها به شما نمایش داده خواهد شد.

روش امنیتی قرار دهید

همان طور که در بالا هم گفته شد بخش زیادی از زندگی ما و اطلاعات شخصی و مالی ما درون گوشی‌های هوشمندمان قرار دارد، پس باید به درستی از این اطلاعات محافظت کنیم. اکثر گوشی‌های فعلی (حتی محصولات اقتصادی) از حسگر اثرانگشت بهره‌مند هستند. این نوع حسگر بنا به پنل صفحه نمایش می‌تواند زیر نمایشگر، پشت گوشی یا یکپارچه با دکمه پاور باشد.

روش امنیتی برای گوشی جدید درنظر بگیرید
روش امنیتی برای گوشی جدید درنظر بگیرید

روش امنیتی معمول دیگری که در تقریبا همه‌ی گوشی‌های هوشمند شاهد آن هستیم، روش تشخیص چهره دو بعدی با کمک دوربین سلفی است که امنیت روش اول را نداشته و همچنین در فضای تاریک هم کارایی خود را از دست می‌دهد، پس بهتر است خیلی روی این روش حساب نکنید (این روش در گوشی‌های اپل به صورت سه بعدی انجام می‌گیرد و امنیت بالایی هم دارد و حتی در تاریکی مطلق هم قادر است چهره شما را شناسایی کند).

در آخر روش‌های سنتی پین، پسورد و الگو هم موجود هستند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. در نهایت پس از انجام مراحل بالا بهتر است اگر در ابتدای تنظیم گوشی روش امنیتی انتخاب نکرده‌اید به تنظیمات و سپس Password and security بروید و یکی از راه‌های توضیح داده شده در بالا را برای باز کردن قفل صفحه برگزینید.

گوشی خود را بروزرسانی کنید

معمولا زمانی که ما محصول را خریداری می‌کنیم، نسخه‌های جدیدتری از سیستم‌ عامل یا رابط کاربری اختصاصی خود شرکت موجود می‌باشد که بهتر است گوشی را به آن نسخه آپدیت کنیم. این کار هم می‌تواند از نظر سرعت، باتری و برخی مشکلات نرم افزاری ایرادات گوشی را برطرف کند و هم باگ‌های امنیتی موجود را پوشش دهد. پس حتما همیشه گوشی هوشمند خود را بروز نگه دارید.

گوشی را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید
گوشی را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید

برای انجام این مهم به قسمت تنظیمات و سپس System update بروید و آخرین آپدیت را دانلود و نصب کنید. توجه داشته باشید که این موضوع برای نرم افزارهای موجود هم صادق بوده و بهتر است آن‌ها را مرتبا بروزرسانی کنید.

منبع: Androidauthority

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

گواهی MFi اپل در لوازم جانبی چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر صاحب محصولات اپل مثل آیفون یا آیپد باشید، مهم است که از چه لوازم جانبی روی آن‌ها استفاده...

معین کریمی time-alt ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

فناوری های PowerIQ و VoltageBoost در پاوربانک‌های برند انکر چه کاربردی دارند؟

با پیشرفت سریع توسعه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها، مشتریان به دنبال راه‌هایی سریع‌تر و...

معین کریمی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰

شارژ وایرلس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از فناوری شارژ بی سیم بسیار گسترده‌تر از سالیان گذشته شده است و تولیدکنندگان گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲۴ مهر ۱۴۰۰

بهترین گوشی‌های قاتل پرچمدار تا ۱۶ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۰)

با توجه به قیمت بسیار بالای محصولات دیجیتال و به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، دیگر امکان خرید...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۱ مهر ۱۴۰۰

جاروبرقی رباتیک چه مزایا و معایبی دارد؟

جاروبرقی‌‌‌ها سال‌هاست که به جزئی جدایی‌ناپذیر از لوازم خانه و محل کار ما تبدیل شده‌اند....

آریا مقدم time-alt ۱۹ مهر ۱۴۰۰

مقایسه iOS 15 با iOS 14؛ به iOS 15 سوییچ کنیم یا نه؟

آیا حتماً باید گوشی خود را به آی او اس 15 به‌روزرسانی کنیم؟ اگر همچنان از آی او اس 14 استفاده...

مهدی حیدری time-alt ۷ مهر ۱۴۰۰

HFR به چه معناست و چه تاثیری بر گیمینگ دارد؟

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در سال‌های اخیر، تحولات عظیمی در زمینه‌ی کیفیت تصویر رخ داده است....

آریا مقدم time-alt ۲۲ شهریور ۱۴۰۰