حریم خصوصی گوشی های اندرویدی

۴ راهکار برای این‌که از گوشی اندرویدی خود حریم خصوصی در سطح آیفون دریافت کنید

یکی از دلایل محبوبیت آیفون در بین خریدارانش تعهدات مداوم اپل برای حفاظت از حریم خصوصی کاربرانش است. در واقع، حفظ حریم خصوصی یک مزیت رقابتی برای اپل محسوب می‌شود که سایر برندها تاکنون نتوانسته‌اند به خوبی اپل به آن عمل کنند.

محققان مستقل که در این زمینه تحقیقات مختلفی انجام داده‌اند، ادعای اپل را پذیرفته‌اند و معتقدند اپل از لحاظ حریم خصوصی چند قدم جلوتر از سایر برندها است. در تحقیقی که توسط محققین دانشگاه وندربیلت انجام شد، مشخص شد که تلفن‌های اندرویدی حدود ۱۰ برابر داده‌ی بیشتری نسبت به آیفون به گوگل ارسال می‌کنند.

البته طرفداران گوشی‌های اندرویدی معتقدند دسترسی به داده‌های بیشتری از کاربران به گوگل این امکان را می‌دهد که خدمات شخصی‌سازی شده‌تری در اختیار مخاطبانش قرار دهد. به عنوان مثال، آن‌ها معتقدند دسترسی به داده‌های بیشتر باعث شده که دستیار گوگل باارزش‌تر و مفیدتر از سیری باشد.

آن‌چه که مسلم است و نیازی به بحث ندارد، اینست که کاربران مالک داده‌های خود هستند و شرکت‌ها نباید بدون اطلاع آن‌ها از داده‌های‌شان استفاده و سواستفاده کنند.

با این حال، کاربران اندرویدی هم می‌توانند با راهکارهای ساده‌ای از حریم خصوصی خود حفاظت کنند و به کاربران اپل از این جهت نزدیک‌تر شوند.

از فایرفاکس و بریو به جای کروم استفاده کنید

اولین کاری که باید انجام دهید، اینست که مرورگر کروم را غیرفعال کنید. مرورگری که به طور پیش‌فرض در بسیاری از تلفن‌های اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این موضوع را به یاد داشته باشید که کروم در حال حاضر محبوب‌ترین مرورگر جهان است، اما تمامی اطلاعات و داده‌های کاربران خود را جمع‌آوری می‌کند. این جمع‌آوری اطلاعات به حدی زیاد است که جفری فاولر(Geoffrey Fowler) یکی از نویسندگان واشنگتن پست آن را نرم‌افزار جاسوسی می‌داند.

این مرورگر در مقایسه با مرورگر سافاری اپل که به صورت پیش‌فرض در دستگاه‌هایش قرار گرفته، از لحاظ حفظ حریم خصوصی بسیار ضعیف است. اگرچه کاربران اندروید نمی‌توانند از سافاری استفاده کنند، اما مرورگرهایی هم‌چون موزیلا فایرفاکس و بریو هر دو مرورگرهای پیشرفته‌ای هستند و می‌توانند حریم خصوصی قدرتمندی به شما ارائه کنند.

از پیام‌رسان‌های رمزگذاری شده استفاده کنید

یکی دیگر از مزیت‌های رقابتی اپل، پیام رسان Messages آن است که به دلیل سادگی، سهولت استفاده و صد البته حریم خصوصی از محبوبیت بالایی برخوردار است. پیام‌ها از رمزگذاری سرتاسری استفاده می‌کنند که با استفاده از این رمزگذاری حتی خود اپل نیز به پیام‌های شما دسترسی ندارد.

این اپلیکیشن در مقایسه با پیام‌رسان‌های پیش‌فرض اندروید از قابلیت‌های بیشتری برخوردار است. با این‌حال، اگر شما از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، خیلی راحت می‌توانید پیام‌رسان‌هایی با رمزگذاری سرتاسری پیدا کرده و نصب کنید. تلگرام، سیگنال و واتساپ جزو پیام‌رسان‌هایی هستند که می‌توانند حریم خصوصی مشابهی با پیام‌رسان پیش‌فرض اپل ارائه کنند.

جیمیل را فراموش کنید

شاید برای افرادی که به صورت حرفه‌ای از جیمیل استفاده می‌کنند، استفاده نکردن از آن مثل یک فاجعه‌ی بزرگ به نظر برسد. اما باید بگوییم که جیمیل از لحاظ حریم خصوصی چندان مناسب شما نیست. گوگل به دلایل مختلف محتوای ایمیل‌ها را اسکن می‌کند. در واقع، علاوه بر شما و گیرنده، شخص ثالثی به محتوای ایمیل‌های شما دسترسی دارد.

آی کلود اپل جایگزینی برای جیمیل است که اکثر کاربران اپل از آن برای ارسال ایمیل استفاده می‌کنند. اگر چه روی سیستم اندرویدی خود نمی‌توانید از آی کلود استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید از حریم خصوصی حفاظت کنید، برنامه‌های جایگزینی برای شما وجود دارد. ProtonMail، Tutanota و Posteo برخی از این سرویس‌ها هستند.

البته باید در نظر بگیرید که جیمیل رایگان و همه‌کاره است و شاید نتوانید از سایر ابزارهایی که معرفی کردیم، تجربه‌ی کاربری مشابهی دریافت کنید. بنابراین، همه چیز به اولویت‌های شما بستگی دارد، اگر ترجیح می‌دهید کارهای خود را راحت‌تر و ساده‌تر پیش ببرید، جیمیل را انتخاب کنید، اما اگر می‌خواهید از حریم خصوصی خود دفاع کنید، گزینه‌های مناسب‌تری نیز وجود دارد.

تنظیمات حریم خصوصی گوگل مپس را فعال کنید

احتمالا شما هم می‌دانید که در عصر کنونی نقشه‌ها در پیشبرد بسیاری از فعالیت‌های ما نقش موثری دارند. اپل مپس و گوگل مپس یکی از بهترین اپلیکیشن‌های نقشه در دنیا هستند، با این حال، از بسیاری از جهات من‌جمله تجربه‌ی کاربری (UI) و سیاست‌های حریم خصوصی اپل مپس بر گوگل مپس برتری دارد.

کاربران اندروید نمی‌توانند از اپل مپس در سرویس‌های خود استفاده کنند و هیچ اپلیکیشن‌ با کیفیت دیگری وجود ندارد که بتواند جایگزین مناسبی برای گوگل مپس باشد. بنابراین، راهکار بسیار ساده است، از گوگل مپس استفاده کنید ولی تنظیمات حریم خصوصی مرتبط با آن را بهبود دهید. مقدار داده‌هایی که گوگل از طریق گوگل مپس از شما جمع‌آوری می‌کند را محدود کنید.

برای این منظور به بخش تنظیمات گوگل وارد شوید و به قسمت “Your Data in Maps” مراجعه کنید. روی “Location History” کلیک کنید و جمع‌آوری داده‌های مکانی خود را غیرفعال کنید. سپس به بخش “Activity Controls” در حساب کاربری گوگل خود وارد شوید و “Web & App Activity” را متوقف کنید.

منبع: Fastcompany

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱