حالت بی‌صدا آیفون

تفاوت حالت‌‌های مختلف airplane، do not disturb و silent در آیفون

به همان اندازه که گوشی‌های هوشمند می‌توانند مفید باشند، قادر هستند وقت ما را تلف کرده و همچنین تمرکز ما را از کارهای اصلی و مهم برهم زنند. بهترین کار در این موارد قرار دادن گوشی روی یکی از سه حالت بالا است که هر کدام به نوعی به شما کمک می‌کنند تا روی کار خود متمرکز شوید و از کارهای اصلی خود بازنمانید.

در این مطلب قصد داریم تفاوت سه حالت سایلنت یا بی‌صدا، قابل استفاده در آیفون را توضیح دهیم تا شما بدانید هر یک در چه شرایطی کاربرد دارد و بتوانید بهترین استفاده را از آن‌ها بکنید.

حالت سایلنت (silent)

اولین حالت بی‌صدا و پایه‌ای‌ترین آن‌ها حالت silent است که به احتمال بسیار زیاد با آن آشنا هستید و با فعال کردن آن تمام نوتیفیکیشن‌های دریافتی بی‌صدا می‌شوند، ولی با دریافت هر نوتیف چراغ صفحه روشن شده و همچنین پنل نوتیف هم به روی صفحه قفل نمایش داده می‌شود.

همچنین حالت سایلنت به صورت پیش‌ فرض با حالت ویبره همراه است که برای خاموش کردن آن باید به بخش settings و sound مراجعه کنید و تیک گزینه Vibrate on Silent را خاموش کنید.

حالت دی ان دی (do not disturb)

حالت (do not disturb (DND هم به نوعی حالتی از سایلنت به حساب می‌آید، ولی تنظیمات بیشتری از حالت سایلنت ارائه می‌دهد. زمانی که DND را فعال کنید، تمام نوتیف‌های دریافتی به حالت بی‌صدا درمی‌آیند و نمایشگر گوشی هم حتی برای نوتیف‌های دریافتی روشن نمی‌شود و خبری هم از پنل نوتیفیکیشن‌ها در قفل صفحه نیست.

همچنین در حالت DND ویبره نیز به صورت پیش فرض خاموش بوده و به بیان ساده‌تر با روشن کردن این حالت هیچ نوتیف، تماس و یا هرچیز دیگری نمی‌تواند تمرکز شما را از کاری که می‌کنید برهم زند و در واقع گوشی هیچ مزاحمتی برای شما ایجاد نمی‌کند.

نکته‌ی مثبت دیگر حالت DND قابلیت‌های آن است که به شما امکان می‌دهد مثلا تماس‌های دریافتی از لیست favorite را با صدا نگه دارید و یا مثلا تنظیم کنید که اگر شخصی دوبار پشت سرهم زنگ زد، بار دوم گوشی زنگ بخورد. همچنین می‌توانید برای DND ساعت مشخص کنید تا در زمان خاصی روشن و خاموش شود.

برای دسترسی به این تنظیمات باید وارد settings شوید و به روی گزینه do not disturb کلیک کنید. در آخر برای روشن کردن این حالت می‌توانید از نوتیفیکیشن سنتر گوشی استفاده کرده و روی علامت ماه نمایش داده شده در تصویر کلیک کنید.

حالت پرواز (airplane)

حالت airplane (پرواز) به صورت پیش فرض برای زمانی کاربرد دارد که سوار هواپیما می‌شوید زیرا سیگنال‌های گوشی می‌تواند تأثیر منفی به روی ارتباطات هواپیما داشته باشد، ولی جدا از این کاربرد این حالت استفاده‌های دیگری هم دارد و به شما کمک می‌کند که در مواقع دلخواه با روشن کردن آن تمام ارتباطات گوشی را قطع کنید (زمانی که حالت airplane روشن می‌شود تمام اتصالات از جمله سیم‌ کارت، وای‌فای، بلوتوث، Gps و … خاموش می‌شوند، هرچند می‌توانید پس از آن از وای فای یا بلوتوث استفاده کنید).

به نوعی حالت پرواز زمانی کاربرد دارد که می‌خوهید به کل هیچ ارتباطی با فضای مجازی و دنیای بیرون نداشته باشید و به عنوان مثال از سفر خود در دل طبیعیت لذت ببرید. برای روشن کردن حالت airplane می‌توانید از کنترل سنتر گوشی آیکون هواپیما را انتخاب کنید.

جمع بندی

اگر در استفاده از گوشی می‌خواهید برای مدتی از صدای نوتیف‌ها، تماس‌ها و … به دور باشید، کافیست گوشی خود را در حالت سایلنت قرار بدهید، اگر می‌خواهید غیر از این موارد حتی نور نمایشگر هم در هنگام دریافت نوتیف روشن نشود و گوشی نتواند هیچ مزاحمتی برای شما ایجاد کند باید حالت DND را استفاده کنید و در آخر اگر می‌خواهید به طور کلی ارتباط خود را برای مدتی از جهان بیرون و فضای مجازی قطع کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از حالت airplane بهره ببرید.

شایان ذکر است که توضیحات داده شده در متن مخصوص گوشی‌های آیفون نبوده و شما می‌توانید به روی گوشی اندرویدی خود هم از این ویژگی‌ها استفاده کنید، هرچند ممکن است قابلیت‌ها و تنظیمات کمی متفاوت باشد.

منبع: Guidingtech

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱