هر آنچه باید درمورد تغییر فونت در اینستاگرام بدانید

بنظر نمی‌رسد فیس‌بوک قصد اضافه کردن ویژگی‌های شخصی‌سازی بیشتر به محبوب‌ترین اپلیکیشن سوشال مدیای جهان را داشته باشد. از فونت ساده اینستاگرام خسته شده‌اید و قصد ایجاد تغییر و تنوع در آن را دارید؟ همین حالا دست به کار شوید و با تعدادی راه‌کار ساده محیط اپلیکیشن مورد علاقه‌تان را از پیش هم جذاب‌تر کنید!

تغییر فونت اپلیکیشن اینستاگرام

بزرگترین بروزرسانی که اینستاگرام در سال‌های اخیر برای ویژگی‌های شخصی‌سازی رابط کاربری خود دریافت کرده حالت دارک مود است. به طور کلی فیسبوک چندان به دسترسی دادن به کاربر برای شخصی‌سازی اپلیکیشن‌های خود اعتقاد و علاقه‌ای ندارد. به همین خاطر تنها راهی که می‌ماند این است که خود دست به کار شویم.

اگر می‌خواهید فونت اپلیکیشن اینستاگرام یعنی فونت نوشته‌های تنظیمات، پیام‌های دایرکت و پست‌های دیگران را به سلیقه خود در آورید، باید فایل APK اینستاگرام را کمی دستکاری کنید. همانطور که می‌دانید APK پسوند اپلیکیشن‌ها روی سیستم عامل اندروید است. بنابراین آیفونی‌ها نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.

از آن جایی که اپلیکیشن اینستاگرام به طور رسمی از فونت‌های دیگر پشتیبانی نمی‌کنند، ممکن است این روش همیشه جوابگو نباشد.

۱.

برای تغییر فونت اپلیکیشن اینستاگرام نیاز به نسخه پریمیوم اپلیکیشن App Cloner خواهید داشت. این برنامه را از یکی از وب‌سایت‌های معتبر دانلود و نصب کنید. اگر اینستاگرام از قبل روی گوشی هوشمند اندرویدی شما نصب شده است، آن را در صفحه اصلی App Cloner یعنی قسمت APPS پیدا کنید. در غیر این صورت یا اینستاگرام را نصب کرده یا فایل Apk آن را از یکی از وب‌سایت‌های معتبر دانلود کنید.

با استفاده از apk: فایل نصبی اپلیکیشن اینستاگرام را دانلود کرده و مسیر دانلود آن را به خاطر بسپارید. در قسمت apk اپلیکیشن App Cloner روی علامت + کلیک کنید و سپس گزینه From a file را انتخاب کنید. فایل apk دانلود شده را پیدا و انتخاب کنید.

از طریق اپلیکیشن نصب شده: جدیدترین نسخه اینستاگرام را از فروشگاه گوگل پلی یا یکی از وب‌سایت‌های معتبر دانلود و نصب کنید.

۲.

ابتدا نیاز به فایل فونت با پسوند ttf. یا otf. خواهید داشت. برای پیدا کردن فونت مورد نظر خود می‌توانید از کتاب‌خانه عظیم وب‌سایت گوگل فونتس استفاده کنید. از آن جایی که گوگل فونتس زبان فارسی ندارد، برای فونت‌های فارسی می‌توانید عربی را انتخاب کنید. فونت‌های دانلود شده در قالب یک فایل فشرده زیپ خواهند بود. لازم است فونت‌ها را از فایل zip خارج کنید.

پس از دانلود فونت و انتخاب اپلیکیشن اینستاگرام در App Cloner، به پایین اسکرول کرده تا به بخش Modding برسید. از اینجا گزینه Display Options با نماد ? را انتخاب کنید. به پایین اسکرول کنید تا به قسمت مربوط به فونت برسید. گزینه Font Scale مربوط به اندازه نوشته‌ها است و در صورت تمایل آن را هم می‌توانید به میل خود شخصی سازی کنید. برای تغییر فونت گزینه Change default font را انتخاب کنید و در مرورگر فایل خود، فونتی که دانلود کرده‌اید را انتخاب کنید؛ پسوند فایل حتما ttf. یا otf. باشد.

حال تیک پایان را بزنید تا فرایند clone کردن اینستاگرام آغاز شود. پس از پایان شبیه‌سازی، اجازه نصب برنامه را به App Cloner داده و اینستاگرام را نصب کنید. برنامه جدید در کنار اپلیکیشن قبلی قرار خواهد گرفت.

App Cloner یک اپلیکیشن جدید با تغییرات اعمال شده درست می‌کند و نرم افزار قبلی و اطلاعات آن دست نخورده خواهند ماند. بنابراین نگران از دست رفتن اطلاعات خود نباشید و حتی اگر اپلیکیشن جدید به مشکل بر بخورد، اینستاگرام اصلی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.

تغییر فونت متن در پست‌های اینستاگرام

همانطور که بالاتر گفتیم تغییر فونت اینستاگرام به معنای واقعی خود تنها با دستکاری در فایل نصبی آن ممکن است. وب‌سایت‌های زیر از کاراکتر‌های Unicode ویژه‌ای استفاده می‌کنند که شباهت زیادی به کاراکتر‌های الفبای انگلیسی دارند. این کار ساده‌ترین راه برای نزدیک شدن به همان حالت تغییر فونتی است که مد نظر داریم. اما برای راحتی سخن از همان لفظ «تغییر فونت اینستاگرام» استفاده خواهیم کرد.

فرایند تغییر فونت نوشته‌های‌تان برای اینستاگرام بسیار ساده است و می‌توانید از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های زیر برای هر جای دیگری غیر از اینستاگرام هم استفاده کنید. برنامه های تغییر فونت به این شکل کار می‌کنند که شما متنی را به برنامه تحویل می‌دهید، سپس فونت مورد نظر را انتخاب می‌کنید، از برنامه کپی می‌کنید و درون پست، استوری یا بیو اینستاگرام خود قرار می‌دهید. البته برخی سرویس‌ها پا فراتر گذاشته و قابلیت‌های اضافه در اختیار کاربر می‌گذارند.

برنامه تغییر فونت پست و استوری و بیو اینستاگرام

IGFonts.io

سرویس ساده برای تغییر فونت که کار با آن بسیار آسان است. ابتدا متن مورد نظر خود را تایپ یا اگر از جایی کپی کرده‌اید، پیست می‌کنید. سپس برنامه متن را به چندین شکل مختلف شخصی سازی می‌کند. هر کدام را که می‌پسندید انتخاب و متن خروجی را کپی کنید. در آخر متن را می‌توانید داخل bio یا پست‌های خود الحاق کنید.

برنامه تغییر فونت پست و استوری و بیو اینستاگرام

FontGet – Instagram Font Generator

همانطور که انتظار داریم FontGet می‌تواند استایل‌های جذابی در اختیار کاربر بگذارد. ویژگی خوب این سایت این است که از اموجی برای تزیین بیشتر متن نیز پشتیبانی می‌کند.

برنامه تغییر فونت پست و استوری و بیو اینستاگرام

MetaTags Font Generator

روش کار این وب‌سایت مشابه نمونه‌های قبل است. متن مورد نظر را تایپ یا الحاق کنید تا گزینه‌هایی با فونت‌های مختلف برایتان نمایان شود. روی هر کدام کلیک کنید تا گزینه Copy به نمایش در آید. اگر می‌خواهید علاوه بر تغییر فونت، پیش‌نمایشی از صفحه اینستاگرام یا توییتر خود با آن فونت داشته باشید، اپلیکیشن MetaTags را از دست ندهید. دیدن پیش‌نمایش می‌تواند در انتخاب فونت کمک بزرگی باشد.

برنامه تغییر فونت پست و استوری و بیو اینستاگرام

Fonts.Social

در صورتی که دنبال بیشترین تزیین متن‌تان با اموجی هستید، برنامه Fonts.Social ارزش امتحان کردن دارد.

تغییر فونت متن در استوری‌های اینستاگرام

علاوه بر برنامه هایی که معرفی کردیم، خود اینستاگرام نیز تعدادی فونت در اختیارتان قرار می‌دهد که هنگام ساخت استوری می‌توانید تغییر دهید.

  • 1- وارد قسمت استوری‌های اینستاگرام شوید.
  • 2- عکسی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید.
  • 3- روی آیکون Aa بالا سمت راست صفحه تپ کنید.
  • 4- متن مورد نظر را تایپ کنید.
  • 5- نوار پایین صفحه را به چپ و راست بکشید و فونت دلخواه انتخاب کنید.
  • 6- در پایان کار، روی گزینه Done بالا سمت راست صفحه تپ کنید.

نکته قابل توجه راجع به دسترسی پذیری فونت‌ها

فونت‌های خاص همگی بر اساس کاراکترهای یونیکد (Unicode) ایجاد شده اند. به همین دلیل احتمالا فکر می‌کنید روی تمام دستگاه‌ها بدون نقص نمایش داده می‌شوند. اما همیشه این طور نیست.

ممکن است بعضی از کاراکترهای بعضی فونت‌ها روی یک دستگاه پشتیبانی نشوند و در نتیجه درست نمایش داده نشوند. این مشکل اغلب روی دستگاه‌های قدیمی پیش می‌آید. حتی برای اموجی‌ها هم این شرایط صادق است و دستگاه‌های قدیمی‌تر از اموجی‌های جدید پشتیبانی نمی‌کنند.

بنابراین در صورتی که قصد استفاده از فونت خاص دارید، مراقب این مسئله باشید و تا حد امکان فونت مورد نظر را روی دستگاه‌های مختلف آزمایش کنید.

منبع: business2community

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

گواهی MFi اپل در لوازم جانبی چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر صاحب محصولات اپل مثل آیفون یا آیپد باشید، مهم است که از چه لوازم جانبی روی آن‌ها استفاده...

معین کریمی time-alt ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

فناوری های PowerIQ و VoltageBoost در پاوربانک‌های برند انکر چه کاربردی دارند؟

با پیشرفت سریع توسعه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها، مشتریان به دنبال راه‌هایی سریع‌تر و...

معین کریمی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰

شارژ وایرلس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از فناوری شارژ بی سیم بسیار گسترده‌تر از سالیان گذشته شده است و تولیدکنندگان گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲۴ مهر ۱۴۰۰

بهترین گوشی‌های قاتل پرچمدار تا ۱۶ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۰)

با توجه به قیمت بسیار بالای محصولات دیجیتال و به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، دیگر امکان خرید...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۱ مهر ۱۴۰۰

جاروبرقی رباتیک چه مزایا و معایبی دارد؟

جاروبرقی‌‌‌ها سال‌هاست که به جزئی جدایی‌ناپذیر از لوازم خانه و محل کار ما تبدیل شده‌اند....

آریا مقدم time-alt ۱۹ مهر ۱۴۰۰

مقایسه iOS 15 با iOS 14؛ به iOS 15 سوییچ کنیم یا نه؟

آیا حتماً باید گوشی خود را به آی او اس 15 به‌روزرسانی کنیم؟ اگر همچنان از آی او اس 14 استفاده...

مهدی حیدری time-alt ۷ مهر ۱۴۰۰

HFR به چه معناست و چه تاثیری بر گیمینگ دارد؟

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در سال‌های اخیر، تحولات عظیمی در زمینه‌ی کیفیت تصویر رخ داده است....

آریا مقدم time-alt ۲۲ شهریور ۱۴۰۰